Ajat räkäplaania, kun se tekee ikävän suurta peräaaltoa ja maksaakin ihan hemmetisti vs kunnon plaani tai ajelu runkonopeudella.
Voitko kertoa miksi teet niin?
Alle 10 metriset veneilijä, voitko kertoa miksi?
25
181
Vastaukset
- Anonyymi
Rahaa on.
- Anonyymi
En tee niin.
Kysy joltain toiselta. - Anonyymi
Kun on nopeusrajoitusalue ilman aallonmuodostuskieltoa...isompi paatti kulkee runkonopeutta tai alle, pienempi kyntää keula pystyssä kun pienellä ylinopeudella nousisi plaaniin.
- Anonyymi
Minun ymmärrykseni mukaan sieltä rannassa olevasta taulusta luetaan miten sillä alueella ajetaan.
Jos aallon muodostus kielletään, niin niitä ei sitten tehdä.
Jos nopeus on rajoitettu, niin ajetaan kilven ilmoittamaa nopeutta.
Jos molempia on rajoitettu, niin toimitaan sen mukaisesti.
Ei siihen mitään se kummempaa pohtimista tarvita. Aivan yksinkertaista puuhaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun ymmärrykseni mukaan sieltä rannassa olevasta taulusta luetaan miten sillä alueella ajetaan.
Jos aallon muodostus kielletään, niin niitä ei sitten tehdä.
Jos nopeus on rajoitettu, niin ajetaan kilven ilmoittamaa nopeutta.
Jos molempia on rajoitettu, niin toimitaan sen mukaisesti.
Ei siihen mitään se kummempaa pohtimista tarvita. Aivan yksinkertaista puuhaa.Juurikin näin, eikä urputeta kun aaltoa syntyy nopeusrajoituksen takia. Joissain paikoissa on fiksusti lisäkilvellä määritelty minkä kokoisia paatteja rajoitus koskee. Monessa paikassa nopeusrajoitus on aiheeton ja paikalla pitäisi ollla aallonmuodostuskielto.
- Anonyymi
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011394576.html
Tänään oli uutisointia näistä vesien törtöistä- Anonyymi
Siis eikö ole törttöä mennä niin matalassa vedessä että aalto riittää pohjakosbetukseen?
Mistä kukaan muu voi tietää kenenkään ottavan niin järjettömän riskin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis eikö ole törttöä mennä niin matalassa vedessä että aalto riittää pohjakosbetukseen?
Mistä kukaan muu voi tietää kenenkään ottavan niin järjettömän riskin?Ei vaikuta vastuulliselta veneilyltä.
Kovasti tuntuu löytävän vikoja kaikista muista. Kaikki ovat törmänneet ihmistyyppiin, jonka virheet johtuvat aina muiden tekemisistä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaikuta vastuulliselta veneilyltä.
Kovasti tuntuu löytävän vikoja kaikista muista. Kaikki ovat törmänneet ihmistyyppiin, jonka virheet johtuvat aina muiden tekemisistäVeneen aalto on suurimmillaan 50 cm. Se tarkoittaa, että veden korkeus on +/- 25 cm aallon kohdalla. Aalto on paljon lyhyempi kuin vene eli todellinen vaikutus on muutamia senttejä.
Merellä veden korkeus vaihtelee tuulen suunnan mukaan enemmän.
Väylän syvyydessä vaihtelu on otettu huomioon.
Lisäksi pitää ymmärtää, että väylällä saa kulkea hiljaa ja kovaa isolla ja pienellä veneellä, vaikka sitä itse kuinka paheksuisi.
- Anonyymi
Teho ei riitä plaaniin, pitäisi olla ainakin 5 HP kone.
- AnonyymiUUSI
Miten ihmeessä oma törttöily voi olla muiden vika?
- AnonyymiUUSI
Se mitta on geeneistä kiinni, mutta ei kukaan veneilijä kasva yli 10-metriseksi.
- AnonyymiUUSI
Vaikuttaa siltä, että osa kuitenkin luulee omalta kohdaltaan niin...
- AnonyymiUUSI
Asenneongelmalle ei oikein mitään
- AnonyymiUUSI
ei voi mitään ja virkavaltaa ei kiinosta
- AnonyymiUUSI
Veneeni runko on puoliplaanaava ja sillä ajetaan yleensä moottorille suositellulla kierroslukualueella jolloin nopeus voi olla 11 - 17 solmua. Huiput 20 solmua. Marssivauhti sovitetaan meren aallokkoon sopivaksi. Yleensä ulkoväylillä kohtalaiseen vasta-aallokkoon 13 solmua ja muuten 17 solmua. Kohtalaisessa kelissä ei voi ajaa runkonopeudella kun rullaa liikaa. Silloin tällöin joku tulee saaressa neuvomaan että minun pitäisi ajaa kovempaa jne. Ymmärtävät kyllä kun kerron faktat runkomuodosta ja moottorin tehosta. Kun tässä veneessä nopeus menee yli 8 solmua, polttoaineen kulutus mailia kohti ei kovin paljoa muutu eri nopeuksilla.
- AnonyymiUUSI
Kerro ihmeessä miksi en ???????
- AnonyymiUUSI
Nopeusrajoitus on lähes kaikkialla 10 km tai alle. Helsingin saarten sisällä satamien kohdalla saattaa olla 16 km/h.
Mikään vene ei tee isoa aaltoa 10 km/h tai alle kulkee sitten nokka tai perä pystyssä.- AnonyymiUUSI
Koko juttu on vain turhaa valitusta ja vikinää niiltä, jotka ovat tottuneet saamaan huomiota uhriutumalla. Menisivät terapiaan.
Mikään ei ole niin nolo kuin "maailman meriä" seilannut merikarhu, joka ei yhtäkkiä pysty elämään toisen veneen aiheuttaman aallon kanssa vaan vaatii peilityyntä vettä ennen kuin pystyy edes juomaan kahvia. Se vie hiukan pohjaa hurjilta jutuilta Porkkalan selän ylityksistä. - AnonyymiUUSI
Katso vähän kauemmas kuin kotinurkkiin. Hyvin monessa paikassa nopeusrajoitus on yli 10km/h. 15 km/h on 6-7m veneelle optimaalinen keula pystyssä ajoon. 46km/h rajoitus on aika passeli, voi jo ajaa plaanissa.
Rajoitusalueita voi hämmästellä täältä: https://suomenvaylat.vayla.fi/theme/3/345072/6788850/1112/?lang=fi - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Koko juttu on vain turhaa valitusta ja vikinää niiltä, jotka ovat tottuneet saamaan huomiota uhriutumalla. Menisivät terapiaan.
Mikään ei ole niin nolo kuin "maailman meriä" seilannut merikarhu, joka ei yhtäkkiä pysty elämään toisen veneen aiheuttaman aallon kanssa vaan vaatii peilityyntä vettä ennen kuin pystyy edes juomaan kahvia. Se vie hiukan pohjaa hurjilta jutuilta Porkkalan selän ylityksistä."maailman meriä" seilannut merikarhu ei mihinkään huviveneeseen edes viitsi kavuta kun on melkein koko elämän katsellut merta jonkun rahtialuksen bryggalta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Katso vähän kauemmas kuin kotinurkkiin. Hyvin monessa paikassa nopeusrajoitus on yli 10km/h. 15 km/h on 6-7m veneelle optimaalinen keula pystyssä ajoon. 46km/h rajoitus on aika passeli, voi jo ajaa plaanissa.
Rajoitusalueita voi hämmästellä täältä: https://suomenvaylat.vayla.fi/theme/3/345072/6788850/1112/?lang=fiKerropa, missä sellaisessa paikassa, jossa joku voi odottaa tyyntä vettä kahvin juontia varten, on yli 10 km/h rajoitus.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kerropa, missä sellaisessa paikassa, jossa joku voi odottaa tyyntä vettä kahvin juontia varten, on yli 10 km/h rajoitus.
No vaikka Jurmon selällä kauniina kesäpäivänä rasvatyynessä joku voi hyvinkin ryhtyä vaikka letunpaistoon tai kahvitteluun. Varsinkin ilman lusikkaa kahvikupissa on usein tyyntä vettä kahvin seassa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kerropa, missä sellaisessa paikassa, jossa joku voi odottaa tyyntä vettä kahvin juontia varten, on yli 10 km/h rajoitus.
Selaile karttaa tuon linkin takaa. Esim. Korppoon eteläpuolella on kaksi vierasvenesatamaa jossa voi kahvitella. Alueella on 15km/h rajoitus ja aallonmuodostuskielto (jota harva noudattaa).
- AnonyymiUUSI
Ugrainan sodan hyväpuoli, törpöt jää merelle.
Saimaalla on hyvä kaffitellaj.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833268
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli342605- 612248
Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.702189Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512151Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1092116Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.191907- 611874
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv191733- 851614