Lestadiolais uskonto maailman turhin

Anonyymi-ap

Mitä järkeä on lestadiolais uskonnossa

33

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sie et saa sanoa noin

      • Anonyymi

        Siis eikö saa kysyä? On kova uskonto sinulla? Pahempi kuin islam?


    • Anonyymi

      #SUUTAHTAA #RÖPÖTTÄÄ #HAISKAHTAA #PIERUPERSEESTÄTUPSAHTAA

    • Anonyymi

      Islam on ylivoimaisesti vaarallisin!

    • Anonyymi

      Ei järkeä vaan uskoa. Uskolla päästään taivaaseen.

    • Ehkä ei ole järkeä, koska niin monet itseään järkevänä pitävät, hylkäävät uskon! Vain tarvitsevalle usko on tärkeä ja ihan järkeväkin elämäntapa. Tärkeästä asiasta emme vähällä luovu!

      • Anonyymi

        Niin mutta vaito on eri tyyppi kuin lauri lahtinen.

        On totta että nimimerkki vaitovainen saattoi olla lauri lahtinen.

        Mutta vaito oli se kuka kirjoitti pelkkiä kirjoitusvirheitä ja suuttui kaikesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta vaito on eri tyyppi kuin lauri lahtinen.

        On totta että nimimerkki vaitovainen saattoi olla lauri lahtinen.

        Mutta vaito oli se kuka kirjoitti pelkkiä kirjoitusvirheitä ja suuttui kaikesta.

        Vaito ei siis sinänsä edes ole yksi henkilö vaan kuvaa enemmänkin käyttäytymis tyyliä, huutaa päälle kirjoittaa isolla kirjoittaa väärin eikä kukaan saa selvää. Mistä puhutaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaito ei siis sinänsä edes ole yksi henkilö vaan kuvaa enemmänkin käyttäytymis tyyliä, huutaa päälle kirjoittaa isolla kirjoittaa väärin eikä kukaan saa selvää. Mistä puhutaan

        Vaito on siis meemi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaito on siis meemi

        Vaitovainen taas...no en tiedä. Kuitenkin jos kirjoittaa nimimerkillä lauri lahtinen niin ei kukaan tunne henkilöä.

        Outoa sinänsä että pitää vaihtaa nimimerkkejä palsta menettää merkityksensä kun ei tiedä enään 15 vuoden päästä kenelle puhuu ja mistä riidasta jatkaa kenenkin kanssa kun ei enään tunne ketään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaitovainen taas...no en tiedä. Kuitenkin jos kirjoittaa nimimerkillä lauri lahtinen niin ei kukaan tunne henkilöä.

        Outoa sinänsä että pitää vaihtaa nimimerkkejä palsta menettää merkityksensä kun ei tiedä enään 15 vuoden päästä kenelle puhuu ja mistä riidasta jatkaa kenenkin kanssa kun ei enään tunne ketään

        ...onko vaito ollut vaiti... ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta vaito on eri tyyppi kuin lauri lahtinen.

        On totta että nimimerkki vaitovainen saattoi olla lauri lahtinen.

        Mutta vaito oli se kuka kirjoitti pelkkiä kirjoitusvirheitä ja suuttui kaikesta.

        "On totta että nimimerkki vaitovainen saattoi olla lauri lahtinen."

        Omia epäilyksiasi ja ajatuksiasi kun sanoo todeksi, on aina oikeassa?

        Vai mikä siinä oli totta?

        No sinäkään et osaa kirjoittaa ilman kirjoitusvirheitä jokaisessa lauseessasi? Se nyt ainakin on totta!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaito ei siis sinänsä edes ole yksi henkilö vaan kuvaa enemmänkin käyttäytymis tyyliä, huutaa päälle kirjoittaa isolla kirjoittaa väärin eikä kukaan saa selvää. Mistä puhutaan

        Kyllä esimerkiksi "kaidan tien kulkija" ja "vaitovainen" ja "teu" olivat todellisia henkilöitä?

        Esikoislestadiolaiste pojat ja tytöt, kutka ja jotka, vai toisinpäin (?), täällä vuosikausia pilkkasivat ja räkyttivät vaitovaiselle, mitähän heille kuuluu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaitovainen taas...no en tiedä. Kuitenkin jos kirjoittaa nimimerkillä lauri lahtinen niin ei kukaan tunne henkilöä.

        Outoa sinänsä että pitää vaihtaa nimimerkkejä palsta menettää merkityksensä kun ei tiedä enään 15 vuoden päästä kenelle puhuu ja mistä riidasta jatkaa kenenkin kanssa kun ei enään tunne ketään

        Olen ollut aikanaan tämän palstan sherifinä paisen vuotta. Olen tunnistautunut aina niin, että nimierkki ja teksti ovat todistaneet samaa. Silloin ehdotin, että jokainen rkisteröisi nimimerkin, että olisi selvää kuka on jutun takana, mutta sitä vieroksuttiin. Todellakin jollain foorumilla kolme henkilöä kirjoitteli välillä toistensa nimimerkeillä, ettei tunnistaminen ollut mahdollista. Olen ollut silloin nimimerkillä: vihne ja silloin kommentoin sheriffinä. Muuta kommunikointia varten olin Lasse-setä. Tässä on ollut välillä katkos ja nyt toimin koko ajan omalla nimelläni.


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Olen ollut aikanaan tämän palstan sherifinä paisen vuotta. Olen tunnistautunut aina niin, että nimierkki ja teksti ovat todistaneet samaa. Silloin ehdotin, että jokainen rkisteröisi nimimerkin, että olisi selvää kuka on jutun takana, mutta sitä vieroksuttiin. Todellakin jollain foorumilla kolme henkilöä kirjoitteli välillä toistensa nimimerkeillä, ettei tunnistaminen ollut mahdollista. Olen ollut silloin nimimerkillä: vihne ja silloin kommentoin sheriffinä. Muuta kommunikointia varten olin Lasse-setä. Tässä on ollut välillä katkos ja nyt toimin koko ajan omalla nimelläni.

        Niin korjaan sitten lauseen ja kiitos.

        Koska vaitosta tykkäsin.

        Vihne siis ei vaitovainen.

        Säikähdin jo että olisin tykännyt Laurista joskus.

        Ei siis muuten mitään mutta tapani on ollut tykätä vain ei normaaleista ja vieroksua normaaleita. Ketkä siis ovat normaaleja tämän maailman silmissä.

        Ja oikeastaan laurille ei ole räksytetty kuin viestien poistamisesta.

        Vaito taas vaikka oli outo puhui kuitenkin tarinoita tai kertomuksia joista joskus ajatteli että vaikka ei paljon selvää saa niin voiko luonnollinen ihmisjärki omin avuin muistaa noin paljon ja sentakia se outois kääntyi omassa sydämessäsi rikkaudeksi koska loppujen lopuksi ajattelin että Jumala puhuu kuitenkin hänessä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin korjaan sitten lauseen ja kiitos.

        Koska vaitosta tykkäsin.

        Vihne siis ei vaitovainen.

        Säikähdin jo että olisin tykännyt Laurista joskus.

        Ei siis muuten mitään mutta tapani on ollut tykätä vain ei normaaleista ja vieroksua normaaleita. Ketkä siis ovat normaaleja tämän maailman silmissä.

        Ja oikeastaan laurille ei ole räksytetty kuin viestien poistamisesta.

        Vaito taas vaikka oli outo puhui kuitenkin tarinoita tai kertomuksia joista joskus ajatteli että vaikka ei paljon selvää saa niin voiko luonnollinen ihmisjärki omin avuin muistaa noin paljon ja sentakia se outois kääntyi omassa sydämessäsi rikkaudeksi koska loppujen lopuksi ajattelin että Jumala puhuu kuitenkin hänessä

        Myönnän, että joskus poistin aika raskaalla kädellä. Minun ajatukseni oli sellainen, että vääränlainen rönsyily vei niin kauas asiasta, ettei sitä enää voinut hyväksyä. Sitten tulee vaikeus, mistä kohdasta voi ketjun katkaista loukkaamatta ketään? Siksi poistin aina koko ketjun, se oli mielestäni tasapuolista.


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Myönnän, että joskus poistin aika raskaalla kädellä. Minun ajatukseni oli sellainen, että vääränlainen rönsyily vei niin kauas asiasta, ettei sitä enää voinut hyväksyä. Sitten tulee vaikeus, mistä kohdasta voi ketjun katkaista loukkaamatta ketään? Siksi poistin aina koko ketjun, se oli mielestäni tasapuolista.

        Oliko näin? Minua ärsyttää jotkut esikoislestaadiolaiset saarnaajat ja pidän heitä osaa myös tai epäilen jonkinlaisesta kaupan käynnistä saatanan kanssa mutta en minä silti käytä eli tuhlaa energiaani siihen että pyrkisin kieltää heitä puhumasta vaikka heidän työnsä ei ole kristillisyyden rakennukseksi vaan...no ehkä puhun lisää kohta mutta kuitenkin annan heidän olla vaikka tiedän mitä he tekevät niin en silti yritä hiljentää heitä.

        Vai yrittikö Jeesus hiljentää joitakuita? Vai kenties saatana hiljentää Jeesusta?

        Sen minä olen ennen teille sanonut jotka luette ja kuulette että niin kuin Jeesus on ennen sanonut, että puu tunnetaan hedelmistään ei taida hyvä puu kantaa häijyä hedelmää ja Jakob vahvistaa sen sanoilla seisokaa perkelettä vastaan niin hän pakenee teistä,

        Ja mitä(...) te siitä autuaaksi tulette jos te joitakuita saarnaajia uskotte sydämistänne ja kohta elätte julki synneissä ja senkaltaisissa riettaissa synneissä joita ei sodommassa eikä Gomorrassa tehty niin oletteko te silloin hyvän uskon päällä ei seisokoo teidän jalkanne nyt sen perustuksen päällä josta sanottu on ettei se pahaa eli häijyä hedelmää taida kantaa eli jos te saarnamieheen suostutte joka salaa saatanaa sydämestään kantaa niin mitä teissä silloin on yhteistä jakobin sanojen kanssa seisokaa perkelettä vastaan niin hän pakenee teistä? Ei vaan se saarnamiehen uskon kautta jossa saatana asuu ja kun te uskotte sitä saarnamiestä ettekä vastaan seiso niin te myös itse sen saatanan palvelijoiksi tulette jonka palvelija tämä saarnamies on ja sentähden myös teidän hedelmänne ovat häijyt eli pahat sentähden Jakob sanoo seisokaa perkelettä vastaan niin hän pakenee teistä se merkitsee ensiksi seiso vääriä saarnamiehiä vastaan jotka riettailta hengiltä vaikutetaan ja elätetään ja kun te seisotte vääriä saarnamiehiä vastaan jotka saatanan hengeltä saarnaavat teille niin silloin te seisotte perkelettä vastaan ja perkele pakenee teistä ja te tulette vanhurskaaksi Kristuksen uskon kautta tosin hyvästä puusta joka ei pahaan suostunut!

        Ja niin katsokaa kenenkä tykö te sydämenne uskalluksen ja luottamuksen annatte eli minkä kaltainen hedelmä siitä teille seuraa eli taitaisko hyvä puu kantaa häijyt eli pahat hedelmät? Sillä katso perkele on paha mutta Kristus on hyvä ja Jumala on laupias ja pitkämielinen mutta ei häntä sanota pitkämieliseksi turhaan vaan syystä, koska hän odottaa parannusta eli kääntymystä tästä häijystä puusta ja häijystä hedelmästä pois sen hyvän puun Herran Jeesuksen Kristuksen tykö.

        Päätössanat; yhtä suuri vaara on uskoa perkelettä tai syntiä tai mitä tahansa pahuutta kuin uskoa saarnamiestä joka teeskentelee Kristuksen opetuslasta mutta todellisuudessa on saatanan lapsi. Koska sen uskon kautta kun sinä uskot tämän häijyn saarnamiehen saarnan niin sinä tulet itse saman perkeleen palvelijaksi kuin hän on myös.

        Mutta nyt Jakob sanoo teille seisokaa perkelettä vastaan niin hän pakenee teistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko näin? Minua ärsyttää jotkut esikoislestaadiolaiset saarnaajat ja pidän heitä osaa myös tai epäilen jonkinlaisesta kaupan käynnistä saatanan kanssa mutta en minä silti käytä eli tuhlaa energiaani siihen että pyrkisin kieltää heitä puhumasta vaikka heidän työnsä ei ole kristillisyyden rakennukseksi vaan...no ehkä puhun lisää kohta mutta kuitenkin annan heidän olla vaikka tiedän mitä he tekevät niin en silti yritä hiljentää heitä.

        Vai yrittikö Jeesus hiljentää joitakuita? Vai kenties saatana hiljentää Jeesusta?

        Sen minä olen ennen teille sanonut jotka luette ja kuulette että niin kuin Jeesus on ennen sanonut, että puu tunnetaan hedelmistään ei taida hyvä puu kantaa häijyä hedelmää ja Jakob vahvistaa sen sanoilla seisokaa perkelettä vastaan niin hän pakenee teistä,

        Ja mitä(...) te siitä autuaaksi tulette jos te joitakuita saarnaajia uskotte sydämistänne ja kohta elätte julki synneissä ja senkaltaisissa riettaissa synneissä joita ei sodommassa eikä Gomorrassa tehty niin oletteko te silloin hyvän uskon päällä ei seisokoo teidän jalkanne nyt sen perustuksen päällä josta sanottu on ettei se pahaa eli häijyä hedelmää taida kantaa eli jos te saarnamieheen suostutte joka salaa saatanaa sydämestään kantaa niin mitä teissä silloin on yhteistä jakobin sanojen kanssa seisokaa perkelettä vastaan niin hän pakenee teistä? Ei vaan se saarnamiehen uskon kautta jossa saatana asuu ja kun te uskotte sitä saarnamiestä ettekä vastaan seiso niin te myös itse sen saatanan palvelijoiksi tulette jonka palvelija tämä saarnamies on ja sentähden myös teidän hedelmänne ovat häijyt eli pahat sentähden Jakob sanoo seisokaa perkelettä vastaan niin hän pakenee teistä se merkitsee ensiksi seiso vääriä saarnamiehiä vastaan jotka riettailta hengiltä vaikutetaan ja elätetään ja kun te seisotte vääriä saarnamiehiä vastaan jotka saatanan hengeltä saarnaavat teille niin silloin te seisotte perkelettä vastaan ja perkele pakenee teistä ja te tulette vanhurskaaksi Kristuksen uskon kautta tosin hyvästä puusta joka ei pahaan suostunut!

        Ja niin katsokaa kenenkä tykö te sydämenne uskalluksen ja luottamuksen annatte eli minkä kaltainen hedelmä siitä teille seuraa eli taitaisko hyvä puu kantaa häijyt eli pahat hedelmät? Sillä katso perkele on paha mutta Kristus on hyvä ja Jumala on laupias ja pitkämielinen mutta ei häntä sanota pitkämieliseksi turhaan vaan syystä, koska hän odottaa parannusta eli kääntymystä tästä häijystä puusta ja häijystä hedelmästä pois sen hyvän puun Herran Jeesuksen Kristuksen tykö.

        Päätössanat; yhtä suuri vaara on uskoa perkelettä tai syntiä tai mitä tahansa pahuutta kuin uskoa saarnamiestä joka teeskentelee Kristuksen opetuslasta mutta todellisuudessa on saatanan lapsi. Koska sen uskon kautta kun sinä uskot tämän häijyn saarnamiehen saarnan niin sinä tulet itse saman perkeleen palvelijaksi kuin hän on myös.

        Mutta nyt Jakob sanoo teille seisokaa perkelettä vastaan niin hän pakenee teistä!

        Ja sitä voisi poliisitkin Pasilassa pysähtyä miettimään että

        Oikeastaan ketä Jeesus yritti hiljentää?

        Vai kukahan tämä on joka tahtoo hiljentää väärinpuhujat onko se Jeesus?

        Ei vaan minä luulen ja minä olen vakuuttunut että se on perkele eli saatana!


    • Anonyymi

      Jes. 49:12
      12. Katso, nämät tulevat kaukaa, ja katso, nämät pohjan puolesta, nämät etelän puolesta, ja muut Sinimin maalta.
      Jer. 3:12
      12. II. Mene ja saarnaa nämät sanat pohjaan päin, ja sano: käänny, sinä vastahakoinen Israel, sanoo Herra, niin en minä käännä kasvojani teistä pois; sillä minä olen laupias*, sanoo Herra, ja en vihastu ijankaikkisesti.
      13. Tunne ainoastaan sinun pahat tekos, ja ettäs olet Herraa sinun Jumalaas vastaan syntiä tehnyt, ja juossut sinne tänne vierasten jumalain tykö, kaikkein viheriäisten puiden alle; ja ette kuulleet minun ääntäni, sanoo Herra.
      14. Kääntykäät, te vastahakoiset lapset, sanoo Herra; sillä minä kihlaan teidät minulleni, ja otan teidät yhden kaupungista ja kaksi koko sukukunnasta, ja tahdon teidät viedä Zioniin.
      15. Ja annan teille paimenet* minun sydämeni jälkeen, jotka teitä pitää ravitseman opilla ja viisaudella.
      16. Ja se on silloin tapahtuva, kuin te moneksi tulette ja kasvatte maassa, ettei siihen aikaan, sanoo Herra, pidä enään puhuttaman Herran liitonarkista, eikä ajateltaman, ei myös sitä enään muistettaman, eli etsittämän, taikka enään tehtämän.
      17. Mutta Jerusalem pitää siihen aikaan kutsuttaman Herran istuimeksi*, ja kaikki pakanat pitää sinne kokoontuman Herran nimeen Jerusalemiin: eikä heidän pidä enää vaeltaman pahan sydämensä ajatusten jälkeen.
      18. Siihen aikaan pitää Juudan huoneen menemän Israelin huoneen tykö, ja pitää ynnä tuleman pohjan puoliselta maalta siihen maahan, jonka minä olen antanut teidän isillenne perinnöksi.
      19. Ja minä sanon: kuinka minä olen monta lasta antava sinulle, ja sen hyvän maan ja ihanaisen perinnön, pakanain joukon. Ja minä sanon: sinä olet kutsuva minun Isäkses, etkä luovu minusta.
      20. Kuitenkin, niinkuin vaimo pettää rakastajansa, niin olette te minusta luopuneet, te Israelin huone, sanoo Herra.
      21. Sentähden pitää kuuluman valitus, itku ja parku Israelin lapsilta korkeissa paikoissa; sillä he ovat tiensä turmelleet, ja Herran Jumalansa unohtaneet.
      22. III. Niin palatkaat, te vastahakoiset lapset* niin minä parannan teitä teidän tottelemattomuudestanne. Katso, me tulemme sinun tykös; sillä sinä olet Herra meidän Jumalamme.
      23. Totisesti on sula petos kukkuloilla ja kaikilla vuorilla: totisesti on Israelin autuus (ainoassa) Herrassa meidän Jumalassamme.
      24. Ja meidän isäimme asetukset*, jotka me nuoruudesta olemme pitäneet, pitää häpiällä käymän pois, ynnä heidän lammastensa, karjansa, poikainsa ja tytärtensä kanssa.
      25. Meidän täytyy maata häpiässämme, ja meidän ylönkatseemme peittää meidät; sillä me teimme syntiä Herraa meidän Jumalaamme vastaan, sekä me että meidän isämme, hamasta meidän nuoruudestamme niin tähän päivään asti, ja emme totelleet Herran meidän Jumalamme ääntä.

      Jer. 13
      20. Nostakaat silmänne ja katsokaat, kuinka he pohjoisesta tulevat; kussa lauma nyt on, joka sinun haltuus annettu oli, sinun jalo laumas?
      21. Mitäs tahdot sanoa, kuin hän näin on kostolla etsivä sinua? sillä sinä olet niin totuttanut heidät sinuas vastaan, että he ruhtinaat ja päämiehet olla tahtovat; mitämaks, sinulle pitää tuska tuleman, niinkuin vaimolle lapsen synnyttämisessä.
      22. Ja jos sinä sydämessäs sanoa tahtoisit: minkätähden minulle nämät tapahtuvat? Sinun moninaisen pahuutes tähden* on sinun saumas ratkenneet, ja sääres väkisin paljastetut+.
      23. Taitaako musta kansa muuttaa nahkansa eli pardi pilkkunsa? niin te myös taidatte tehdä jotain hyvää, että te pahaan tottuneet olette.
      24. Sentähden hajoitan minä heidät niinkuin akanat, jotka tuuli korpeen lennättää.
      25. Se pitää oleman sinun palkkas ja osas, jonka minä sinulle jakanut olen, sanoo Herra, ettäs minun unhotit ja luotit itses valheisiin.
      26. Sentähden kirvotan minä myös paljon sinun saumastas, että sinun häpys nähtämän pitää.
      27. Sillä minä olen nähnyt sinun huoruutes, sinun haureutes, sinun häpeemättömän salavuoteutes* ja sinun kauhiutes, sekä kukkuloilla että kedoilla. Voi sinuas Jerusalem! koskas siis joskus tahdot puhdistaa itses?

      • Anonyymi

        Jer. 16:9
        Sillä näin sanoo Herra Zebaot, Israelin Jumala: katso, minä tahdon ottaa pois tästä siasta, teidän silmäinne edestä ja teidän eläissänne, ilon ja riemun äänen, yljän äänen ja morsiamen äänen.
        10. II. Ja kuin sinä nämät kaikki tälle kansalle sanonut olet, ja he sanovat sinulle: miksi Herra uhkaa meille kaikkea tätä suurta onnettomuutta? ja mikä on meidän pahatekomme ja syntimme, jolla me olemme rikkoneet Herraa, meidän Jumalaamme vastaan?
        11. Niin sinun pitää sanoman heille: että teidän isänne, sanoo Herra, ovat hyljänneet minun, ja seuranneet muita jumalia, palvelleet niitä ja kumartaneet niitä; mutta minun ovat he hyljänneet, ja ei pitäneet minun lakiani.
        12. Ja te teette vielä pahemmin kuin teidän isänne*; sillä katso, kukin elää oman pahan sydämensä sisun jälkeen, eikä yksikään tottele minua.
        13. Sentähden minä tahdon ajaa teidät pois tästä maasta siihen maahan, josta ette te eikä teidän isänne mitään tiedä*, siellä saatte te palvella muita jumalia yli päivää ja yötä, ja en minä tahdo siellä armoa näyttää teille.
        14. III. Sentähden katso, se aika tulee, sanoo Herra, ettei sitte pidä enään sanottaman*: niin totta kuin Herra elää, joka Israelin lapset Egyptin maalta on johdattanut,
        15. Vaan, niin totta kuin Herra elää, joka Israelin lapset on johdattanut pohjan maasta ja kaikista maista, joihin hän heitä ajanut oli; sillä minä tahdon antaa heidän tulla jälleen heidän maahansa, jonka minä heidän isillensä antanut olen.
        16. Katso, minä lähetän monta kalamiestä, sanoo Herra, heitä onkimaan; ja sitte lähetän minä monta metsämiestä, heitä käsittämään kaikilla vuorilla, kaikilla kukkuloilla ja kaikissa kiviraunioissa.
        17. Sillä minun silmäni näkee kaikki heidän tiensä*, ja ei ne ole peitetyt minun edessäni; ja heidän pahatekonsa on minun silmäini edessä salaamatoin.
        18. Ensisti pitää minun kaksinkertaisesti* maksaman heidän pahat tekonsa ja syntinsä, että he ovat saastuttaneet minun maani; kauhistustensa raadoilla, ja kauhistuksellansa täyttivät he minun perintöni.
        19. Herra, sinä olet väkevyyteni ja voimani, ja turvani hädässä; pakanat tulevat sinun tykös maailman ääristä ja sanovat: meidän isämme ovat tosin pitäneet vääriä ja turhia jumalia, jotka ei mitään auttaa taida.
        20. Kuinka taitaa ihminen tehdä hänellensä jumalia, jotka ei kuitenkaan jumalat olekaan?
        21. Sentähden katso, minä tahdon opettaa heitä tällä haavalla, ja tehdä heille minun käteni ja valtani tiettäväksi; ja heidän pitää ymmärtämän, että minun nimeni on Herra*.(*Huom.käännös väärennös)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jer. 16:9
        Sillä näin sanoo Herra Zebaot, Israelin Jumala: katso, minä tahdon ottaa pois tästä siasta, teidän silmäinne edestä ja teidän eläissänne, ilon ja riemun äänen, yljän äänen ja morsiamen äänen.
        10. II. Ja kuin sinä nämät kaikki tälle kansalle sanonut olet, ja he sanovat sinulle: miksi Herra uhkaa meille kaikkea tätä suurta onnettomuutta? ja mikä on meidän pahatekomme ja syntimme, jolla me olemme rikkoneet Herraa, meidän Jumalaamme vastaan?
        11. Niin sinun pitää sanoman heille: että teidän isänne, sanoo Herra, ovat hyljänneet minun, ja seuranneet muita jumalia, palvelleet niitä ja kumartaneet niitä; mutta minun ovat he hyljänneet, ja ei pitäneet minun lakiani.
        12. Ja te teette vielä pahemmin kuin teidän isänne*; sillä katso, kukin elää oman pahan sydämensä sisun jälkeen, eikä yksikään tottele minua.
        13. Sentähden minä tahdon ajaa teidät pois tästä maasta siihen maahan, josta ette te eikä teidän isänne mitään tiedä*, siellä saatte te palvella muita jumalia yli päivää ja yötä, ja en minä tahdo siellä armoa näyttää teille.
        14. III. Sentähden katso, se aika tulee, sanoo Herra, ettei sitte pidä enään sanottaman*: niin totta kuin Herra elää, joka Israelin lapset Egyptin maalta on johdattanut,
        15. Vaan, niin totta kuin Herra elää, joka Israelin lapset on johdattanut pohjan maasta ja kaikista maista, joihin hän heitä ajanut oli; sillä minä tahdon antaa heidän tulla jälleen heidän maahansa, jonka minä heidän isillensä antanut olen.
        16. Katso, minä lähetän monta kalamiestä, sanoo Herra, heitä onkimaan; ja sitte lähetän minä monta metsämiestä, heitä käsittämään kaikilla vuorilla, kaikilla kukkuloilla ja kaikissa kiviraunioissa.
        17. Sillä minun silmäni näkee kaikki heidän tiensä*, ja ei ne ole peitetyt minun edessäni; ja heidän pahatekonsa on minun silmäini edessä salaamatoin.
        18. Ensisti pitää minun kaksinkertaisesti* maksaman heidän pahat tekonsa ja syntinsä, että he ovat saastuttaneet minun maani; kauhistustensa raadoilla, ja kauhistuksellansa täyttivät he minun perintöni.
        19. Herra, sinä olet väkevyyteni ja voimani, ja turvani hädässä; pakanat tulevat sinun tykös maailman ääristä ja sanovat: meidän isämme ovat tosin pitäneet vääriä ja turhia jumalia, jotka ei mitään auttaa taida.
        20. Kuinka taitaa ihminen tehdä hänellensä jumalia, jotka ei kuitenkaan jumalat olekaan?
        21. Sentähden katso, minä tahdon opettaa heitä tällä haavalla, ja tehdä heille minun käteni ja valtani tiettäväksi; ja heidän pitää ymmärtämän, että minun nimeni on Herra*.(*Huom.käännös väärennös)

        31. Luku.

        I. Sillä ajalla, sanoo Herra, tahdon minä kaikkein Israelin sukukuntain Jumala olla; ja heidän pitää minun kansani oleman.
        2. Näin sanoo Herra: se kansa, joka miekalta jäi, on armon korvessa löytänyt siinä, että minä ahkeroitsin saattaa Israelin lepoon.
        3. Herra ilmestyi minulle kaukaa: minä olen ijankaikkisella rakkaudella sinua rakastanut, sentähden olen minä vetänyt sinua puoleeni sulasta armosta.
        4. Minä tahdon rakentaa sinua jälleen, ja sinun, neitsy Israel, pitää rakennetuksi tuleman. Sinun pitää kaunistetuksi tuleman sinun kanteleillas, ja menemän niiden kanssa, jotka ilossa hyppäävät.
        5. Sinun pitää taas istuttaman viinapuita Samarian vuorilla, istuttaman ja nautitseman.
        6. Sillä vielä on se aika tuleva, että vartiat pitää Ephraimin vuorella huutaman: nouskaat, käykäämme ylös Zioniin*, Herran meidän Jumalamme tykö.
        7. Sillä näin sanoo Herra: huutakaat Jakobista ilolla, ja ihastukaat pakanain pään tähden: huutakaat korkiasti, ylistäkäät ja sanokaat: Herra, auta kansaas, Israelin jääneitä.
        8. Katso, minä tahdon antaa heidän tulla pohjoisesta maakunnasta, ja tahdon heitä koota maan ääristä, sokiat, rammat, raskaat, synnyttäväiset yhdessä; niin että heidän tänne suuressa joukossa pitää tuleman jällensä.
        9. Heidän pitää itkien ja rukoillen tuleman, niin minä heitä johdatan. Minä tahdon heitä johdattaa vesiojain reunalla tasaista tietä, ettei he loukkaisi itseänsä; sillä minä olen Israelin isä, ja Ephraim on minun esikoiseni.
        10. Kuulkaat, pakanat, Herran sanaa, ja julistakaat sitä kaukana luodoissa, ja sanokaat: joka Israelin hajoitti, se kokoo hänen jälleen, ja on häntä vartioitseva niinkuin paimen laumaansa.
        11. Sillä Herra on lunastava Jakobin ja on pelastava häntä sen kädestä, joka häntä väkevämpi on.
        12. He tulevat ja Zionin korkeudella veisaavat, ja heidän pitää joukolla Herran lahjain tykö tuleman, jyväin, viinan, öljyn, karitsain ja vasikkain tykö; niin että heidän sielunsa pitää oleman kuin joku kastettu yrttitarha, eikä enään surullisen oleman.
        13. Silloin pitää neitseet hypyssä iloiset oleman, siihen myös nuoret miehet ynnä vanhain kanssa; sillä minä tahdon heidän murheensa iloksi kääntää, ja lohduttaa heitä, ja ilahutan heitä murheestansa.
        14. Ja minä tahdon pappein sydämet ilolla täyttää, ja minun kansani pitää minun lahjastani ravittaman, sanoo Herra.
        15. II. Näin sanoo Herra: Ramasta kuuluu parkuvaisten ääni ja katkera itku; Rakel itkee lapsiansa, ja ei tahdo itsiänsä lohdutettaa lastensa tähden, ettei he ole.
        16. Mutta Herra sanoo näin: lakkaa parkumasta ja itkemästä, ja pyyhi silmistäs kyyneleet: sillä sinun työlläs pitää palkka oleman, sanoo Herra, ja heidän pitää palajaman vihollisten maasta.
        17. Ja sinun jälkeentulevaisillas pitää toivo oleman, sanoo Herra; sillä sinun lapses pitää tuleman maallensa (a) jälleen.
        18. Kyllä minä olen kuullut, kuinka Ephraim valittaa: sinä olet minua kurittanut, ja minä olen myös kuritettu, niinkuin hillimätöin vasikka. Palauta minua, niin minä palajan, sillä sinä, Herra, olet minun Jumalani.
        19. Koska minä palautettiin, niin minä kaduin*; sillä sittekuin minä taitavaksi tulin, niin minä löin lanteitani*. Minä olin häväisty ja häpeen myös, sillä minun täytyy kärsiä nuoruuteni pilkkaa.
        20. Eikö Ephraim ole rakas poikani ja ihana lapseni? Sillä minä kyllä hyvin muistan, mitä minä hänelle puhunut olen; sentähden minun sydämeni halkee laupiudesta hänen kohtaansa, että minä kaiketi armahdan häntä, sanoo Herra.
        21. Pane sinulles muistomerkit, ja aseta sinulles murheenmuisto, ja kohenna sydämes oikialle tielle, jota sinun vaeltaman pitää. Palaja, neitsy Israel, palaja näiden sinun kaupunkeis tykö.
        22. Kuinka kauvan sinä tahdot eksyksissä käydä, sinä vastahakoinen tytär? Sillä Herra on jotakin uutta maalla luova, vaimon pitää miestä piirittämän.
        23. Näin sanoo Herra Zebaot, Israelin Jumala: vielä tämä sana sanotaan Juudan maassa ja hänen kaupungeissansa, kuin minä heidän vankiutensa kääntävä olen: Herra siunatkoon sinua, sinä vanhurskauden asumus, sinä pyhä vuori!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        31. Luku.

        I. Sillä ajalla, sanoo Herra, tahdon minä kaikkein Israelin sukukuntain Jumala olla; ja heidän pitää minun kansani oleman.
        2. Näin sanoo Herra: se kansa, joka miekalta jäi, on armon korvessa löytänyt siinä, että minä ahkeroitsin saattaa Israelin lepoon.
        3. Herra ilmestyi minulle kaukaa: minä olen ijankaikkisella rakkaudella sinua rakastanut, sentähden olen minä vetänyt sinua puoleeni sulasta armosta.
        4. Minä tahdon rakentaa sinua jälleen, ja sinun, neitsy Israel, pitää rakennetuksi tuleman. Sinun pitää kaunistetuksi tuleman sinun kanteleillas, ja menemän niiden kanssa, jotka ilossa hyppäävät.
        5. Sinun pitää taas istuttaman viinapuita Samarian vuorilla, istuttaman ja nautitseman.
        6. Sillä vielä on se aika tuleva, että vartiat pitää Ephraimin vuorella huutaman: nouskaat, käykäämme ylös Zioniin*, Herran meidän Jumalamme tykö.
        7. Sillä näin sanoo Herra: huutakaat Jakobista ilolla, ja ihastukaat pakanain pään tähden: huutakaat korkiasti, ylistäkäät ja sanokaat: Herra, auta kansaas, Israelin jääneitä.
        8. Katso, minä tahdon antaa heidän tulla pohjoisesta maakunnasta, ja tahdon heitä koota maan ääristä, sokiat, rammat, raskaat, synnyttäväiset yhdessä; niin että heidän tänne suuressa joukossa pitää tuleman jällensä.
        9. Heidän pitää itkien ja rukoillen tuleman, niin minä heitä johdatan. Minä tahdon heitä johdattaa vesiojain reunalla tasaista tietä, ettei he loukkaisi itseänsä; sillä minä olen Israelin isä, ja Ephraim on minun esikoiseni.
        10. Kuulkaat, pakanat, Herran sanaa, ja julistakaat sitä kaukana luodoissa, ja sanokaat: joka Israelin hajoitti, se kokoo hänen jälleen, ja on häntä vartioitseva niinkuin paimen laumaansa.
        11. Sillä Herra on lunastava Jakobin ja on pelastava häntä sen kädestä, joka häntä väkevämpi on.
        12. He tulevat ja Zionin korkeudella veisaavat, ja heidän pitää joukolla Herran lahjain tykö tuleman, jyväin, viinan, öljyn, karitsain ja vasikkain tykö; niin että heidän sielunsa pitää oleman kuin joku kastettu yrttitarha, eikä enään surullisen oleman.
        13. Silloin pitää neitseet hypyssä iloiset oleman, siihen myös nuoret miehet ynnä vanhain kanssa; sillä minä tahdon heidän murheensa iloksi kääntää, ja lohduttaa heitä, ja ilahutan heitä murheestansa.
        14. Ja minä tahdon pappein sydämet ilolla täyttää, ja minun kansani pitää minun lahjastani ravittaman, sanoo Herra.
        15. II. Näin sanoo Herra: Ramasta kuuluu parkuvaisten ääni ja katkera itku; Rakel itkee lapsiansa, ja ei tahdo itsiänsä lohdutettaa lastensa tähden, ettei he ole.
        16. Mutta Herra sanoo näin: lakkaa parkumasta ja itkemästä, ja pyyhi silmistäs kyyneleet: sillä sinun työlläs pitää palkka oleman, sanoo Herra, ja heidän pitää palajaman vihollisten maasta.
        17. Ja sinun jälkeentulevaisillas pitää toivo oleman, sanoo Herra; sillä sinun lapses pitää tuleman maallensa (a) jälleen.
        18. Kyllä minä olen kuullut, kuinka Ephraim valittaa: sinä olet minua kurittanut, ja minä olen myös kuritettu, niinkuin hillimätöin vasikka. Palauta minua, niin minä palajan, sillä sinä, Herra, olet minun Jumalani.
        19. Koska minä palautettiin, niin minä kaduin*; sillä sittekuin minä taitavaksi tulin, niin minä löin lanteitani*. Minä olin häväisty ja häpeen myös, sillä minun täytyy kärsiä nuoruuteni pilkkaa.
        20. Eikö Ephraim ole rakas poikani ja ihana lapseni? Sillä minä kyllä hyvin muistan, mitä minä hänelle puhunut olen; sentähden minun sydämeni halkee laupiudesta hänen kohtaansa, että minä kaiketi armahdan häntä, sanoo Herra.
        21. Pane sinulles muistomerkit, ja aseta sinulles murheenmuisto, ja kohenna sydämes oikialle tielle, jota sinun vaeltaman pitää. Palaja, neitsy Israel, palaja näiden sinun kaupunkeis tykö.
        22. Kuinka kauvan sinä tahdot eksyksissä käydä, sinä vastahakoinen tytär? Sillä Herra on jotakin uutta maalla luova, vaimon pitää miestä piirittämän.
        23. Näin sanoo Herra Zebaot, Israelin Jumala: vielä tämä sana sanotaan Juudan maassa ja hänen kaupungeissansa, kuin minä heidän vankiutensa kääntävä olen: Herra siunatkoon sinua, sinä vanhurskauden asumus, sinä pyhä vuori!

        24. Ja Juudan ynnä kaikkein hänen kaupunkeinsa kanssa pitää siellä asuman, niin myös peltomiehet, ja jotka laumansa kanssa vaeltavat.
        25. Sillä minä tahdon väsyneet sielut virvoittaa, ja murheelliset sielut ravita.
        26. Sentähden minä heräsin ja katselin, jossa minä olin makiasti maannut.
        27. Katso, aika tulee, sanoo Herra, että minä tahdon Israelin huoneen ja Juudan huoneen kylvää ihmisen siemenellä ja karjan siemenellä.
        28. Ja pitää tapahtuman, että niinkuin minä olin valpas heitä hävittämään, repimään, raatelemaan, kadottamaan ja rankaisemaan: niin minä myös tahdon valpas olla heitä rakentamaan ja istuttamaan, sanoo Herra.
        29. Ei silloin enään pidä sanottaman: isät ovat happamia viinamarjoja syöneet, ja lasten hampaat ovat huoltuneet.
        30. Vaan jokaisen pitää pahan tekonsa tähden kuoleman, ja kuka ihminen syö happamia viinamarjoja, hänen hampaansa pitää huoltuman.
        31. III. Katso, se aika tulee, sanoo Herra, että minä teen uuden liiton Israelin huoneen kanssa ja Juudan huoneen kanssa.
        32. En senkaltaista kuin entinen liitto oli, jonka minä heidän isäinsä kanssa tein, kuin minä heidän käteensä rupesin, heitä Egyptin maalta johdattaakseni; jota liittoa ei he pitäneet, ja minä vallitsin heitä, sanoo Herra.
        33. Mutta tämän pitää sen liiton oleman, jonka minä Israelin huoneen kanssa teen tämän ajan perästä, sanoo Herra: minä tahdon minun lakini antaa heidän sydämeensä* ja sen heidän mieliinsä kirjoittaa; ja minä tahdon olla heidän Jumalansa, ja heidän pitää minun kansani oleman+.
        34. Ja ei pidä kenenkään lähimmäistänsä opettaman*, eikä veli veljeänsä, ja sanoman: tunne Herraa; mutta heidän pitää kaikkein minun tunteman, sekä pienten että suurten, sanoo Herra; sillä minä tahdon heidän pahat tekonsa antaa anteeksi, ja en ikänä enään muistaa heidän syntejänsä+.
        35. Näin sanoo Herra, joka auringon antaa päivällä valkeudeksi*, kuun ja tähtien järjestyksen yöllä valkeudeksi: joka meren liikuttaa, että hänen aaltonsa pauhaavat, Herra Zebaot on hänen nimensä+.
        36. Kuin senkaltaiset säädyt minun edestäni hukkuvat, sanoo Herra, silloin myös Israelin siemenen pitää puuttuman, ettei se ole enään kansa minun edessäni ijankaikkisesti.
        37. Näin sanoo Herra: jos taivasta taidetaan ylhäällä mitata, ja maan perustusta alhaalla tyynni tutkistella; niin myös minä tahdon heittää pois koko Israelin siemenen* kaikkein niiden tähden, mitkä he tehneet ovat, sanoo Herra.
        38. Katso, aika tulee, sanoo Herra, että Herran kaupunki rakennetaan Hananeelin tornista Kulmaporttiin asti.
        39. Ja mittanuora pitää siellä kohdastansa käymän hamaan Garebin kukkulaan asti, ja käymän ympäri Goatan.
        40. Ja kaiken ruumisten ja tuhkalaakson, ja kaikki pellot, hamaan Kidronin ojaan saakka ja hamaan Hevosportin kulmaan, itään päin, pitää Herralle pyhä oleman, niin ettei sitä ikänä särjetä eli rikota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        24. Ja Juudan ynnä kaikkein hänen kaupunkeinsa kanssa pitää siellä asuman, niin myös peltomiehet, ja jotka laumansa kanssa vaeltavat.
        25. Sillä minä tahdon väsyneet sielut virvoittaa, ja murheelliset sielut ravita.
        26. Sentähden minä heräsin ja katselin, jossa minä olin makiasti maannut.
        27. Katso, aika tulee, sanoo Herra, että minä tahdon Israelin huoneen ja Juudan huoneen kylvää ihmisen siemenellä ja karjan siemenellä.
        28. Ja pitää tapahtuman, että niinkuin minä olin valpas heitä hävittämään, repimään, raatelemaan, kadottamaan ja rankaisemaan: niin minä myös tahdon valpas olla heitä rakentamaan ja istuttamaan, sanoo Herra.
        29. Ei silloin enään pidä sanottaman: isät ovat happamia viinamarjoja syöneet, ja lasten hampaat ovat huoltuneet.
        30. Vaan jokaisen pitää pahan tekonsa tähden kuoleman, ja kuka ihminen syö happamia viinamarjoja, hänen hampaansa pitää huoltuman.
        31. III. Katso, se aika tulee, sanoo Herra, että minä teen uuden liiton Israelin huoneen kanssa ja Juudan huoneen kanssa.
        32. En senkaltaista kuin entinen liitto oli, jonka minä heidän isäinsä kanssa tein, kuin minä heidän käteensä rupesin, heitä Egyptin maalta johdattaakseni; jota liittoa ei he pitäneet, ja minä vallitsin heitä, sanoo Herra.
        33. Mutta tämän pitää sen liiton oleman, jonka minä Israelin huoneen kanssa teen tämän ajan perästä, sanoo Herra: minä tahdon minun lakini antaa heidän sydämeensä* ja sen heidän mieliinsä kirjoittaa; ja minä tahdon olla heidän Jumalansa, ja heidän pitää minun kansani oleman .
        34. Ja ei pidä kenenkään lähimmäistänsä opettaman*, eikä veli veljeänsä, ja sanoman: tunne Herraa; mutta heidän pitää kaikkein minun tunteman, sekä pienten että suurten, sanoo Herra; sillä minä tahdon heidän pahat tekonsa antaa anteeksi, ja en ikänä enään muistaa heidän syntejänsä .
        35. Näin sanoo Herra, joka auringon antaa päivällä valkeudeksi*, kuun ja tähtien järjestyksen yöllä valkeudeksi: joka meren liikuttaa, että hänen aaltonsa pauhaavat, Herra Zebaot on hänen nimensä .
        36. Kuin senkaltaiset säädyt minun edestäni hukkuvat, sanoo Herra, silloin myös Israelin siemenen pitää puuttuman, ettei se ole enään kansa minun edessäni ijankaikkisesti.
        37. Näin sanoo Herra: jos taivasta taidetaan ylhäällä mitata, ja maan perustusta alhaalla tyynni tutkistella; niin myös minä tahdon heittää pois koko Israelin siemenen* kaikkein niiden tähden, mitkä he tehneet ovat, sanoo Herra.
        38. Katso, aika tulee, sanoo Herra, että Herran kaupunki rakennetaan Hananeelin tornista Kulmaporttiin asti.
        39. Ja mittanuora pitää siellä kohdastansa käymän hamaan Garebin kukkulaan asti, ja käymän ympäri Goatan.
        40. Ja kaiken ruumisten ja tuhkalaakson, ja kaikki pellot, hamaan Kidronin ojaan saakka ja hamaan Hevosportin kulmaan, itään päin, pitää Herralle pyhä oleman, niin ettei sitä ikänä särjetä eli rikota.

        Sak. 2
        I. Ja minä nostin silmäni ja näin, ja katso, miehen* kädessä oli mittanuora.
        2. Ja minä sanoin: kuhunkas menet? Mutta hän sanoi minulle: mittaamaan Jerusalemia, ja katsomaan, kuinka pitkä ja leviä se on oleva.
        3. Ja katso, enkeli, joka puhui minun kanssani, läksi ulos, ja toinen enkeli meni häntä vastaan,
        4. Ja sanoi hänelle: juokse tuonne, ja puhu sille pojalle ja sano: Jerusalemissa pitää ilman muureja asuttaman, ihmisten ja karjan paljouden tähden, joka siinä oleva on.
        5. Ja minä tahdon olla, sanoo Herra, tulinen muuri hänen ympärillänsä, ja tahdon itse olla kunniaksi hänen keskellänsä.
        6. II. Hoi! hoi! paetkaat pohjan maasta, sanoo Herra; sillä minä hajoitin teitä neljään tuuleen taivaan alla, sanoo Herra.
        7. Hoi Zion, joka asut Babelin tyttären tykönä! pelasta sinus.
        8. Sillä näin sanoo Herra Zebaot: joka sen (ilmoitetun) kunnian jälkeen lähetti minun niiden pakanain tykö, jotka teitä raatelivat: joka teihin rupee, se rupee hänen silmänsä terään.
        9. Sillä katso, minä nostan käteni heidän ylitsensä, että heidän pitää oleman niille saaliiksi, jotka ennen heitä palvelivat; että teidän pitää ymmärtämän Herran Zebaotin minua lähettäneeksi.
        10. Veisaa ja riemuitse, Zionin tytär*; sillä katso, minä tulen**, ja tahdon asua+ sinun tykönäs, sanoo Herra.

        Sak. 6

        I. Ja minä taas nostin silmäni ja näin: ja katso, siellä olivat neljät rattaat, jotka lähtivät kahden vuoren välistä; ja ne vuoret olivat vaskiset vuoret.
        2. Ensimäisten ratasten edessä olivat ruskiat orhiit, ja toisten ratasten edessä mustat orhiit;
        3. Mutta kolmanten ratasten edessä valkiat orhiit, ja neljänten ratasten edessä kirjavat, väkevät orhiit.
        4. Ja minä vastasin ja sanoin enkelille, joka minun kanssani puhui: minun herrani, mitä nämät ovat?
        5. Ja enkeli vastasi ja sanoi minulle: ne ovat neljä tuulta* taivaan alla, jotka tulevat ulos, astumaan kaiken maan hallitsian eteen+.
        6. Jossa ne mustat orhiit, ne menivät pohjaa päin, ja valkiat noudattivat niitä; mutta kirjavat menivät etelää päin.
        7. Ja ne väkevät läksivät ja menivät ympärinsä, niin että he kaikki maat vaelsivat. Ja hän sanoi: menkäät ja vaeltakaat maata ympäri; ja he vaelsivat maan lävitse.
        8. Ja hän kutsui minua, puhutteli minua ja sanoi: katso, ne jotka pohjaan menevät, antavat minun henkeni levätä pohjan maalla.
        9. II. Ja Herran sana tapahtui minulle ja sanoi:
        10. Ota vangeilta, Heldailta ja Tobialta ja Jedajalta, ja tule jälleen sinä päivänä, ja mene Josian Zephanjan pojan huoneesen, jotka Babelista tulleet ovat.
        11. Mutta ota hopiaa ja kultaa, ja tee kruunuja, ja pane Josuan Jotsadakin pojan, ylimmäisen papin päähän,
        12. Ja sano hänelle: näin sanoo Herra Zebaot: katso, yksi mies on, jonka nimi on Vesa*; sillä hänen allansa pitää kasvaman, ja hän on rakentava Herran templin.
        13. Ja Herran templin on hän rakentava, ja hänen pitää kunnian kantaman, istuman ja hallitseman istuimellansa*, ja oleman papin+ istuimellansa, ja heillä pitää molemmilla rauha oleman.
        14. Ja ne kruunut pitää oleman Helemin, Tobian, Jedajan ja Henin, Zephanjan pojan, muistoksi Herran templissä.
        15. Heidän pitää kaukaa tuleman* ja rakentaman Herran templin, ja teidän pitää ymmärtämän Herran Zebaotin lähettäneen minun teidän tykönne+. Tämä pitää tapahtuman, jos te muutoin Herran teidän Jumalanne äänelle hyvin kuuliaiset olette.

        33/38
        "6 Ne, joitten edessä on mustat hevoset, lähtevät pohjoiseen maahan, ja valkeat lähtevät niiden jäljessä. Täplikkäät lähtevät eteläiseen maahan.
        7 Ne väkevät lähtevät, ja menevät halusta, kuljeksimaan maata. Ja hän sanoi: Menkää, kuljeksikaa maata. Ja ne kuljeksivat maata.
        8 Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sak. 2
        I. Ja minä nostin silmäni ja näin, ja katso, miehen* kädessä oli mittanuora.
        2. Ja minä sanoin: kuhunkas menet? Mutta hän sanoi minulle: mittaamaan Jerusalemia, ja katsomaan, kuinka pitkä ja leviä se on oleva.
        3. Ja katso, enkeli, joka puhui minun kanssani, läksi ulos, ja toinen enkeli meni häntä vastaan,
        4. Ja sanoi hänelle: juokse tuonne, ja puhu sille pojalle ja sano: Jerusalemissa pitää ilman muureja asuttaman, ihmisten ja karjan paljouden tähden, joka siinä oleva on.
        5. Ja minä tahdon olla, sanoo Herra, tulinen muuri hänen ympärillänsä, ja tahdon itse olla kunniaksi hänen keskellänsä.
        6. II. Hoi! hoi! paetkaat pohjan maasta, sanoo Herra; sillä minä hajoitin teitä neljään tuuleen taivaan alla, sanoo Herra.
        7. Hoi Zion, joka asut Babelin tyttären tykönä! pelasta sinus.
        8. Sillä näin sanoo Herra Zebaot: joka sen (ilmoitetun) kunnian jälkeen lähetti minun niiden pakanain tykö, jotka teitä raatelivat: joka teihin rupee, se rupee hänen silmänsä terään.
        9. Sillä katso, minä nostan käteni heidän ylitsensä, että heidän pitää oleman niille saaliiksi, jotka ennen heitä palvelivat; että teidän pitää ymmärtämän Herran Zebaotin minua lähettäneeksi.
        10. Veisaa ja riemuitse, Zionin tytär*; sillä katso, minä tulen**, ja tahdon asua sinun tykönäs, sanoo Herra.

        Sak. 6

        I. Ja minä taas nostin silmäni ja näin: ja katso, siellä olivat neljät rattaat, jotka lähtivät kahden vuoren välistä; ja ne vuoret olivat vaskiset vuoret.
        2. Ensimäisten ratasten edessä olivat ruskiat orhiit, ja toisten ratasten edessä mustat orhiit;
        3. Mutta kolmanten ratasten edessä valkiat orhiit, ja neljänten ratasten edessä kirjavat, väkevät orhiit.
        4. Ja minä vastasin ja sanoin enkelille, joka minun kanssani puhui: minun herrani, mitä nämät ovat?
        5. Ja enkeli vastasi ja sanoi minulle: ne ovat neljä tuulta* taivaan alla, jotka tulevat ulos, astumaan kaiken maan hallitsian eteen .
        6. Jossa ne mustat orhiit, ne menivät pohjaa päin, ja valkiat noudattivat niitä; mutta kirjavat menivät etelää päin.
        7. Ja ne väkevät läksivät ja menivät ympärinsä, niin että he kaikki maat vaelsivat. Ja hän sanoi: menkäät ja vaeltakaat maata ympäri; ja he vaelsivat maan lävitse.
        8. Ja hän kutsui minua, puhutteli minua ja sanoi: katso, ne jotka pohjaan menevät, antavat minun henkeni levätä pohjan maalla.
        9. II. Ja Herran sana tapahtui minulle ja sanoi:
        10. Ota vangeilta, Heldailta ja Tobialta ja Jedajalta, ja tule jälleen sinä päivänä, ja mene Josian Zephanjan pojan huoneesen, jotka Babelista tulleet ovat.
        11. Mutta ota hopiaa ja kultaa, ja tee kruunuja, ja pane Josuan Jotsadakin pojan, ylimmäisen papin päähän,
        12. Ja sano hänelle: näin sanoo Herra Zebaot: katso, yksi mies on, jonka nimi on Vesa*; sillä hänen allansa pitää kasvaman, ja hän on rakentava Herran templin.
        13. Ja Herran templin on hän rakentava, ja hänen pitää kunnian kantaman, istuman ja hallitseman istuimellansa*, ja oleman papin istuimellansa, ja heillä pitää molemmilla rauha oleman.
        14. Ja ne kruunut pitää oleman Helemin, Tobian, Jedajan ja Henin, Zephanjan pojan, muistoksi Herran templissä.
        15. Heidän pitää kaukaa tuleman* ja rakentaman Herran templin, ja teidän pitää ymmärtämän Herran Zebaotin lähettäneen minun teidän tykönne . Tämä pitää tapahtuman, jos te muutoin Herran teidän Jumalanne äänelle hyvin kuuliaiset olette.

        33/38
        "6 Ne, joitten edessä on mustat hevoset, lähtevät pohjoiseen maahan, ja valkeat lähtevät niiden jäljessä. Täplikkäät lähtevät eteläiseen maahan.
        7 Ne väkevät lähtevät, ja menevät halusta, kuljeksimaan maata. Ja hän sanoi: Menkää, kuljeksikaa maata. Ja ne kuljeksivat maata.
        8 Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa."

        Voi te jerusalem kun te tahdotte temppeliä rakentaa joka jo rakennettu on, ylhäältä alas kudottu ja täyetty pyhällä Hengellä ja profeetain henget ovat Hänelle alamaiset niin kuin korjoitettu on, Hän on Daavidin juuri vesa iisain juuresta joka nimitetään neitsyestä syntynyt messias Jeesus Kristus jonka päässä on kultainen ja hopiainen kruunu ja Hänellä on vereen kastettu vaate joka on Jumalansana*.

        "11. Mutta ota hopiaa ja kultaa, ja tee kruunuja, ja pane Josuan Jotsadakin pojan, ylimmäisen papin päähän,
        12. Ja sano hänelle: näin sanoo Herra Zebaot: katso, yksi mies on, jonka nimi on Vesa*; sillä hänen allansa pitää kasvaman, ja hän on rakentava Herran templin.
        13. Ja Herran templin on hän rakentava, ja hänen pitää kunnian kantaman, istuman ja hallitseman istuimellansa*, ja oleman papin+ istuimellansa, ja heillä pitää molemmilla rauha oleman."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi te jerusalem kun te tahdotte temppeliä rakentaa joka jo rakennettu on, ylhäältä alas kudottu ja täyetty pyhällä Hengellä ja profeetain henget ovat Hänelle alamaiset niin kuin korjoitettu on, Hän on Daavidin juuri vesa iisain juuresta joka nimitetään neitsyestä syntynyt messias Jeesus Kristus jonka päässä on kultainen ja hopiainen kruunu ja Hänellä on vereen kastettu vaate joka on Jumalansana*.

        "11. Mutta ota hopiaa ja kultaa, ja tee kruunuja, ja pane Josuan Jotsadakin pojan, ylimmäisen papin päähän,
        12. Ja sano hänelle: näin sanoo Herra Zebaot: katso, yksi mies on, jonka nimi on Vesa*; sillä hänen allansa pitää kasvaman, ja hän on rakentava Herran templin.
        13. Ja Herran templin on hän rakentava, ja hänen pitää kunnian kantaman, istuman ja hallitseman istuimellansa*, ja oleman papin istuimellansa, ja heillä pitää molemmilla rauha oleman."

        Mutta se kysymys keitä suomalaiset ovat, oikeastaan se on aika typerä ottaen huomioon vuosisadat, ihmiset ovat naineet vastaantulevia milloin mistäkin kansasta mutta jos menemme alku juureen.

        Niin oikeastaan efraim on puoliksi egyptiläinen ja puoliksi juutalainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        31. Luku.

        I. Sillä ajalla, sanoo Herra, tahdon minä kaikkein Israelin sukukuntain Jumala olla; ja heidän pitää minun kansani oleman.
        2. Näin sanoo Herra: se kansa, joka miekalta jäi, on armon korvessa löytänyt siinä, että minä ahkeroitsin saattaa Israelin lepoon.
        3. Herra ilmestyi minulle kaukaa: minä olen ijankaikkisella rakkaudella sinua rakastanut, sentähden olen minä vetänyt sinua puoleeni sulasta armosta.
        4. Minä tahdon rakentaa sinua jälleen, ja sinun, neitsy Israel, pitää rakennetuksi tuleman. Sinun pitää kaunistetuksi tuleman sinun kanteleillas, ja menemän niiden kanssa, jotka ilossa hyppäävät.
        5. Sinun pitää taas istuttaman viinapuita Samarian vuorilla, istuttaman ja nautitseman.
        6. Sillä vielä on se aika tuleva, että vartiat pitää Ephraimin vuorella huutaman: nouskaat, käykäämme ylös Zioniin*, Herran meidän Jumalamme tykö.
        7. Sillä näin sanoo Herra: huutakaat Jakobista ilolla, ja ihastukaat pakanain pään tähden: huutakaat korkiasti, ylistäkäät ja sanokaat: Herra, auta kansaas, Israelin jääneitä.
        8. Katso, minä tahdon antaa heidän tulla pohjoisesta maakunnasta, ja tahdon heitä koota maan ääristä, sokiat, rammat, raskaat, synnyttäväiset yhdessä; niin että heidän tänne suuressa joukossa pitää tuleman jällensä.
        9. Heidän pitää itkien ja rukoillen tuleman, niin minä heitä johdatan. Minä tahdon heitä johdattaa vesiojain reunalla tasaista tietä, ettei he loukkaisi itseänsä; sillä minä olen Israelin isä, ja Ephraim on minun esikoiseni.
        10. Kuulkaat, pakanat, Herran sanaa, ja julistakaat sitä kaukana luodoissa, ja sanokaat: joka Israelin hajoitti, se kokoo hänen jälleen, ja on häntä vartioitseva niinkuin paimen laumaansa.
        11. Sillä Herra on lunastava Jakobin ja on pelastava häntä sen kädestä, joka häntä väkevämpi on.
        12. He tulevat ja Zionin korkeudella veisaavat, ja heidän pitää joukolla Herran lahjain tykö tuleman, jyväin, viinan, öljyn, karitsain ja vasikkain tykö; niin että heidän sielunsa pitää oleman kuin joku kastettu yrttitarha, eikä enään surullisen oleman.
        13. Silloin pitää neitseet hypyssä iloiset oleman, siihen myös nuoret miehet ynnä vanhain kanssa; sillä minä tahdon heidän murheensa iloksi kääntää, ja lohduttaa heitä, ja ilahutan heitä murheestansa.
        14. Ja minä tahdon pappein sydämet ilolla täyttää, ja minun kansani pitää minun lahjastani ravittaman, sanoo Herra.
        15. II. Näin sanoo Herra: Ramasta kuuluu parkuvaisten ääni ja katkera itku; Rakel itkee lapsiansa, ja ei tahdo itsiänsä lohdutettaa lastensa tähden, ettei he ole.
        16. Mutta Herra sanoo näin: lakkaa parkumasta ja itkemästä, ja pyyhi silmistäs kyyneleet: sillä sinun työlläs pitää palkka oleman, sanoo Herra, ja heidän pitää palajaman vihollisten maasta.
        17. Ja sinun jälkeentulevaisillas pitää toivo oleman, sanoo Herra; sillä sinun lapses pitää tuleman maallensa (a) jälleen.
        18. Kyllä minä olen kuullut, kuinka Ephraim valittaa: sinä olet minua kurittanut, ja minä olen myös kuritettu, niinkuin hillimätöin vasikka. Palauta minua, niin minä palajan, sillä sinä, Herra, olet minun Jumalani.
        19. Koska minä palautettiin, niin minä kaduin*; sillä sittekuin minä taitavaksi tulin, niin minä löin lanteitani*. Minä olin häväisty ja häpeen myös, sillä minun täytyy kärsiä nuoruuteni pilkkaa.
        20. Eikö Ephraim ole rakas poikani ja ihana lapseni? Sillä minä kyllä hyvin muistan, mitä minä hänelle puhunut olen; sentähden minun sydämeni halkee laupiudesta hänen kohtaansa, että minä kaiketi armahdan häntä, sanoo Herra.
        21. Pane sinulles muistomerkit, ja aseta sinulles murheenmuisto, ja kohenna sydämes oikialle tielle, jota sinun vaeltaman pitää. Palaja, neitsy Israel, palaja näiden sinun kaupunkeis tykö.
        22. Kuinka kauvan sinä tahdot eksyksissä käydä, sinä vastahakoinen tytär? Sillä Herra on jotakin uutta maalla luova, vaimon pitää miestä piirittämän.
        23. Näin sanoo Herra Zebaot, Israelin Jumala: vielä tämä sana sanotaan Juudan maassa ja hänen kaupungeissansa, kuin minä heidän vankiutensa kääntävä olen: Herra siunatkoon sinua, sinä vanhurskauden asumus, sinä pyhä vuori!

        "15. II. Näin sanoo Herra: Ramasta kuuluu parkuvaisten ääni ja katkera itku; Rakel itkee lapsiansa, ja ei tahdo itsiänsä lohdutettaa lastensa tähden, ettei he ole.
        16. Mutta Herra sanoo näin: lakkaa parkumasta ja itkemästä, ja pyyhi silmistäs kyyneleet: sillä sinun työlläs pitää palkka oleman, sanoo Herra, ja heidän pitää palajaman vihollisten maasta.
        17. Ja sinun jälkeentulevaisillas pitää toivo oleman, sanoo Herra; sillä sinun lapses pitää tuleman maallensa (a) jälleen.
        18. Kyllä minä olen kuullut, kuinka Ephraim valittaa: sinä olet minua kurittanut, ja minä olen myös kuritettu, niinkuin hillimätöin vasikka. Palauta minua, niin minä palajan, sillä sinä, Herra, olet minun Jumalani.
        19. Koska minä palautettiin, niin minä kaduin*; sillä sittekuin minä taitavaksi tulin, niin minä löin lanteitani*. Minä olin häväisty ja häpeen myös, sillä minun täytyy kärsiä nuoruuteni pilkkaa.
        20. Eikö Ephraim ole rakas poikani ja ihana lapseni? Sillä minä kyllä hyvin muistan, mitä minä hänelle puhunut olen; sentähden minun sydämeni halkee laupiudesta hänen kohtaansa, että minä kaiketi armahdan häntä, sanoo Herra.
        21. Pane sinulles muistomerkit, ja aseta sinulles murheenmuisto, ja kohenna sydämes oikialle tielle, jota sinun vaeltaman pitää. Palaja, neitsy Israel, palaja näiden sinun kaupunkeis tykö.
        22. Kuinka kauvan sinä tahdot eksyksissä käydä, sinä vastahakoinen tytär? Sillä Herra on jotakin uutta maalla luova, vaimon pitää miestä piirittämän.
        23. Näin sanoo Herra Zebaot, Israelin Jumala: vielä tämä sana sanotaan Juudan maassa ja hänen kaupungeissansa, kuin minä heidän vankiutensa kääntävä olen: Herra siunatkoon sinua, sinä vanhurskauden asumus, sinä pyhä vuori!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta se kysymys keitä suomalaiset ovat, oikeastaan se on aika typerä ottaen huomioon vuosisadat, ihmiset ovat naineet vastaantulevia milloin mistäkin kansasta mutta jos menemme alku juureen.

        Niin oikeastaan efraim on puoliksi egyptiläinen ja puoliksi juutalainen

        Mutta silloin se tarkoittaisi että suomalaisten pitäisi olla hyvän näköisiä koska ymmärtääkseni se tulee kauniista naisesta (rakel) tämä efraimin sukukunta ja suomalaiset ovat aika rumia mutta ehkä efraim on ruotsissa eikö ruotsalaiset naiset....no ihan sama..

        Kuitenkin... ymmärsitte jossakin pohjoisessa joku kaunis kansa jonka syntymää ei tiedetä johtuen siitä että ovat sekarotuisia kun kaksi alkukansaa yhdisty eli joosef yhty tähän egyptilaisen papin tyttäreen tai vastaavaan niin siinä tuli sekarotuinen vaikeasti tunnistettava ihminen. Se selittää se muukalaisuuden tunteen. Mutta kauneus paljastaa rakelin perinnön ja sydämen suru*


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta silloin se tarkoittaisi että suomalaisten pitäisi olla hyvän näköisiä koska ymmärtääkseni se tulee kauniista naisesta (rakel) tämä efraimin sukukunta ja suomalaiset ovat aika rumia mutta ehkä efraim on ruotsissa eikö ruotsalaiset naiset....no ihan sama..

        Kuitenkin... ymmärsitte jossakin pohjoisessa joku kaunis kansa jonka syntymää ei tiedetä johtuen siitä että ovat sekarotuisia kun kaksi alkukansaa yhdisty eli joosef yhty tähän egyptilaisen papin tyttäreen tai vastaavaan niin siinä tuli sekarotuinen vaikeasti tunnistettava ihminen. Se selittää se muukalaisuuden tunteen. Mutta kauneus paljastaa rakelin perinnön ja sydämen suru*

        Sydänsurut tulee siis Rakelista.

        Oikeastaan pakanat ei sure. Pakanat on verenhimoisia tunteettomia tappajia ja hyväksikäyttäjiä keneltä puuttuu sydämen tunteet.

        Joosefin veljet todistaa. Siitä. Oikeastaan pidän oikeina juutalaisina ainoastaan raakelin lapsia. Koska rakel on myöskin sukulainen rebekalle iisakin vaimolle niin oikea juutalaisuus polveutuu todellisuudessa rakelista eli efraim on todelliden juutalainen kansa kenellä on oikea juutalainen sydän jossa on Israelin Jumalan elävät tuntemiset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sydänsurut tulee siis Rakelista.

        Oikeastaan pakanat ei sure. Pakanat on verenhimoisia tunteettomia tappajia ja hyväksikäyttäjiä keneltä puuttuu sydämen tunteet.

        Joosefin veljet todistaa. Siitä. Oikeastaan pidän oikeina juutalaisina ainoastaan raakelin lapsia. Koska rakel on myöskin sukulainen rebekalle iisakin vaimolle niin oikea juutalaisuus polveutuu todellisuudessa rakelista eli efraim on todelliden juutalainen kansa kenellä on oikea juutalainen sydän jossa on Israelin Jumalan elävät tuntemiset!

        Ja mistä me löydämme tämän rakelin sydämen maan tämän joosefin sydämen maan tämän efraimin joka on rebekan ja rakelin esikoinen ainoa oikea juutalais siementä* kantava lapsi jonka sydämessä asuu elävät tuntemiset?

        Tunteeko tämä israel joka asuu israelin maalla Jumalansa sydämestänsä asti elävänä ja totisena eli pitääkö tämä silmillä nähtävä Israel rakelin murheen sydämestään lapsistansa?

        Eli missä on iisakin ja jakobin (joka nimitetään Israel) vaimojen perintö eli siemen?

        Onko ainoastaan miehen siemen tärkeä?

        Oikeastaan vaimo on se joka synnyttää* Saara on se jolle lupaus on annettu, ja aabrahamin siemenelle mutta rakkaimmat vaimot ovat saara ja rebekka ja rakel. Joten Aabrahamin perintö polveutuu efraimista eli elävä siemen joka tuntee Israelin Jumalan.

        Ja efraim on kadotettu ja ajettu kauas isiensä maalta.

        Ja tuntomerkki on sydämessä koska rakel suree lapsiansa ja ei salli itseänsä lohduttaa niin me näemme että rakelin lapsilla on oikeat kristillisyyden sydämen tuntemiset jotka ovat elävät ja voimalliset. Koska se tunteminen tulee ensiksi Saarasta, sitten rebekasta ja kolmanneksi rakelista ja siinä aabrahamin siemenessä puhutaan siitä joka tuntee Jumalan, että siitä syntyi lupauksen lapsi, vaikka se on uskosta niin siinä on myöskin tuntemiset koska aabrahamista tulee usko eli miehestä mutta vaimosta eli saarasta tuntemiset,

        Ja niin paljastaa sydämen maa rakelin esikois lapset saaran ja aabrahamin siemenen ;

        "18. Kyllä minä olen kuullut, kuinka Ephraim valittaa: sinä olet minua kurittanut, ja minä olen myös kuritettu, niinkuin hillimätöin vasikka. Palauta minua, niin minä palajan, sillä sinä, Herra, olet minun Jumalani."

        Ja tämä valitus se tulee rakelista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mistä me löydämme tämän rakelin sydämen maan tämän joosefin sydämen maan tämän efraimin joka on rebekan ja rakelin esikoinen ainoa oikea juutalais siementä* kantava lapsi jonka sydämessä asuu elävät tuntemiset?

        Tunteeko tämä israel joka asuu israelin maalla Jumalansa sydämestänsä asti elävänä ja totisena eli pitääkö tämä silmillä nähtävä Israel rakelin murheen sydämestään lapsistansa?

        Eli missä on iisakin ja jakobin (joka nimitetään Israel) vaimojen perintö eli siemen?

        Onko ainoastaan miehen siemen tärkeä?

        Oikeastaan vaimo on se joka synnyttää* Saara on se jolle lupaus on annettu, ja aabrahamin siemenelle mutta rakkaimmat vaimot ovat saara ja rebekka ja rakel. Joten Aabrahamin perintö polveutuu efraimista eli elävä siemen joka tuntee Israelin Jumalan.

        Ja efraim on kadotettu ja ajettu kauas isiensä maalta.

        Ja tuntomerkki on sydämessä koska rakel suree lapsiansa ja ei salli itseänsä lohduttaa niin me näemme että rakelin lapsilla on oikeat kristillisyyden sydämen tuntemiset jotka ovat elävät ja voimalliset. Koska se tunteminen tulee ensiksi Saarasta, sitten rebekasta ja kolmanneksi rakelista ja siinä aabrahamin siemenessä puhutaan siitä joka tuntee Jumalan, että siitä syntyi lupauksen lapsi, vaikka se on uskosta niin siinä on myöskin tuntemiset koska aabrahamista tulee usko eli miehestä mutta vaimosta eli saarasta tuntemiset,

        Ja niin paljastaa sydämen maa rakelin esikois lapset saaran ja aabrahamin siemenen ;

        "18. Kyllä minä olen kuullut, kuinka Ephraim valittaa: sinä olet minua kurittanut, ja minä olen myös kuritettu, niinkuin hillimätöin vasikka. Palauta minua, niin minä palajan, sillä sinä, Herra, olet minun Jumalani."

        Ja tämä valitus se tulee rakelista

        Ja sitten on muut raakelin lapset.

        Benjamin jne.

        Ja se joka puolusti joosefia. En tiedä kuka hän oli. Mutta hänellä oli joku tunto.

        Ja on absurdia puhua juutalaisuudesta eli Israelin Jumalan tuntemisesta aabrahamin iisakin ja jakobin ja saaran ja rebekan ja rakelin siemenen ulkopuolelta. Se on täysin järjen vastaista myös apostoli paavali oli benjaminista eli rakelista!

        Koska rakelista tulee sydämen tuntemiset jotka ovat elävät ja voimalliset ja aabrahamista elävä usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten on muut raakelin lapset.

        Benjamin jne.

        Ja se joka puolusti joosefia. En tiedä kuka hän oli. Mutta hänellä oli joku tunto.

        Ja on absurdia puhua juutalaisuudesta eli Israelin Jumalan tuntemisesta aabrahamin iisakin ja jakobin ja saaran ja rebekan ja rakelin siemenen ulkopuolelta. Se on täysin järjen vastaista myös apostoli paavali oli benjaminista eli rakelista!

        Koska rakelista tulee sydämen tuntemiset jotka ovat elävät ja voimalliset ja aabrahamista elävä usko.

        Te unohdatte rakkaat veljet ja siskot sen mutta kuulkaa nyt ja kätkekää sydämiinne.

        Kun Rakel sai esikoislapsensa Joosef, ja Joosef ajettiin kateudesta ulos veljiensä keskuudesta ja myytiin ohikulkevien kaupustelijoiden kautta orjaksi ja viimeim egyptin maalle!

        Ja niin tämä Joosefin tuleva vaimo egyptin maalta joka oli papin tytär, niin hän kantoi kuitenkin sellaista lihaa ja verta tämä vaimo joka ei ole silleen kuuliainen juutalaisten säädyille vaan lihan puolelta alamainen toiselle säädylle kuin juutalaisten laissa kirjoitettu on!

        Sentähden efraimin jälkeläiset lihan puolelta lankesivat huoruuteen ja eksyivät hareuden himoissa, ja viimein unohtivat juutalaisuutensa jotka äitinsä puolelta olivat toiseen säätyyn kuin juutalaisuuteen alamaiset, ja eivät siksi totelleet sitä siementä joka heidän isänsä puolelta tuli alkaen Aabrahamista, Iisakista ja Jakobista ja viimein Joosefista vaan he suostuivat siihen säätyyn kuin heidän äitinsä puolelta tuli ja hylkäsivät sen Jumalan kuin heidän isänsä puolelta heille annettu oli!

        Kuitenkin efraim on Aabrahamin, Iisakin, Jakobin, Joosefin, Saaran ja Rebekan ja Rakelin esikoissiunausta kantava lapsi, joka nyt on taustansa unohtanut ja hyljännyt kokonaan ja ei tiedä enään kenen lapsi hän alusta ollut on!

        Niin kuitenkin minä tahdon teille sanoa, vaikka efraim ei taustaansa tiedä eikä isäänsä silleen ymmärrä lihan puolelta, niin kuitenkin on se siemen joka kerran elävä oli efraimissa siunattu kätten päälle panemisen kautta ja ei hukkaan mene, vaikka efraim ei tiedä juutalainen olevansa niin kuitenkin on hänen sydämensä Jumalan astin lauta, ja niin taitaa kuitenkin Israelin Jumalan Henki joskus käydä efraimin lasten* sydämissä vaikka ei he tiedä kuka se on ja mistä se tulee, sillä tuuli puhaltaa minne tahtoo ja ei taida kenkään tietää mistä se tulee mutta Israelin Jumala muistaa lapsensa ja kutsuu valittunsa nimeltä.

        Niin on Israelin lapseus sydämessä siellä Herran Henki ilmaantuu.

        Ja te tahtoisitte sanoa katso Aabraham siitti Haagarin eikös orja ole vapaa eli emmekös me tiedä kutka aabrahamin lapset olisivat? Mutta kuitenkin minä vastaan teille, mutta Herran enkeli ilmaantui Saaralle, ja niin lapseus polveutuu sieltä missä Herran Henki ilmaantuu siellä on Aabrahamin lapset uskossa, koska siellä on elävä Israelin Jumala, ei se katso ihmisen muotoa eli siementä, koska myös Haagar siitti Aabrahamin siemenestä mutta se katsoo sitä minne Herra tahtoo ilmaantuu sentähden perintöosa annettiin Saaralle koska se oli Jumalan hyvä tahto.

        Ja niin myös ne lapset jotka vanhurskas Joosef on siunannut yhdessä vanhurskaan Iisakin kanssa joka siunaus efraimin päälle luettiin, tulee kuitenkin autuaaksi ei siemenestä joka lihan jälkeen tulee vaan siitä siunauksesta joka kätten päälle panemisen kautta luettiin jossa Herran Israelin Jumalan Henki läsnä oli, niin on Rakelin tunto Herrassa vielä läsnä hänen lastensa lasten päällä jotka eivät tänä päivänä tiedä juutalaiset olevansa mutta kuitenkin tunnon puolesta Jumalan lapset ovat. Sillä eikö tunto todista enemmän kuin tuhat sanaa ja Herran Henki enemmän kuin kaikki maailman kirjat eli taitaisko Herra ilmaantua muukalaisen lihan ja veren päälle? Niin kuin Hän sanoo valtakunnan lapset eivät ottaneet häntä vastaan niin pakanoille on autuus annettu, mutta muutamat ovat pakanat tietämättään vaikka polveutuvat Aabrahamista joka pakanuus Efraimista tulee mutta kuitenkin on siunaus ollut sama siunaus kuin Kristuksessa annettu on kasteen kautta kätten päälle panemisessa jossa Herran Henki läsnä on, ja jos se siunaus on annettu efraimille, niin mitä se sana te ette ottaneet minua vastaan koskisi Efraimia sillä Efraim otti Iisakin siunauksen vastaan joka on Kristuksen lahja mitta, ja niin on Efraimin lapset siunattu Kristuksessa Jeesuksessa! Ja kuka teistä sanoo ei he ottaneet vastaan, niin ei kaikki, mutta ne jotka Kristuksessa siunattiin ottivat vastaan,

        Ja niin ketkä ovat nämä pakanat jotka ottavat Kristuksen vastaan? Missä nyt on Efraimin lapset jotka hylkäsivät isiensä perustuksen säädyt mutta kuitenkin kasteen siunauksen kautta kätten päälle panemissa vanhurskaassa Iisakissa siunattu? Eli kuka sanoi ottaisko siunattu siunauksen vastaan? Eikö Hän ole jo siunattu ja kuin siunaus ilmaantuu niin hän jälleen kiittää siitä samasta siunauksesta jolla hänet jo kerran siunattiin, mutta siunaamattomat eivät tunne siunausta sillä ei he ole Rakelin lapset eivätkä Rebekan eivätkä saaran lapset vaan he ovat vähemmän rakkaan vaimon lapset ja ei heitä koskaan siunattu vanhurskaan siunauksella sentähden ei he tunne sitä siunausta joka Kristuksessa Jeesuksessa ilmoitetaan kasteessa ja kätten päälle panemisessa vanhurskaudeksi uskossa ja pyhyydeksi Pyhässä Hengessä ja pappeudeksi Kristuksessa! Aamen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te unohdatte rakkaat veljet ja siskot sen mutta kuulkaa nyt ja kätkekää sydämiinne.

        Kun Rakel sai esikoislapsensa Joosef, ja Joosef ajettiin kateudesta ulos veljiensä keskuudesta ja myytiin ohikulkevien kaupustelijoiden kautta orjaksi ja viimeim egyptin maalle!

        Ja niin tämä Joosefin tuleva vaimo egyptin maalta joka oli papin tytär, niin hän kantoi kuitenkin sellaista lihaa ja verta tämä vaimo joka ei ole silleen kuuliainen juutalaisten säädyille vaan lihan puolelta alamainen toiselle säädylle kuin juutalaisten laissa kirjoitettu on!

        Sentähden efraimin jälkeläiset lihan puolelta lankesivat huoruuteen ja eksyivät hareuden himoissa, ja viimein unohtivat juutalaisuutensa jotka äitinsä puolelta olivat toiseen säätyyn kuin juutalaisuuteen alamaiset, ja eivät siksi totelleet sitä siementä joka heidän isänsä puolelta tuli alkaen Aabrahamista, Iisakista ja Jakobista ja viimein Joosefista vaan he suostuivat siihen säätyyn kuin heidän äitinsä puolelta tuli ja hylkäsivät sen Jumalan kuin heidän isänsä puolelta heille annettu oli!

        Kuitenkin efraim on Aabrahamin, Iisakin, Jakobin, Joosefin, Saaran ja Rebekan ja Rakelin esikoissiunausta kantava lapsi, joka nyt on taustansa unohtanut ja hyljännyt kokonaan ja ei tiedä enään kenen lapsi hän alusta ollut on!

        Niin kuitenkin minä tahdon teille sanoa, vaikka efraim ei taustaansa tiedä eikä isäänsä silleen ymmärrä lihan puolelta, niin kuitenkin on se siemen joka kerran elävä oli efraimissa siunattu kätten päälle panemisen kautta ja ei hukkaan mene, vaikka efraim ei tiedä juutalainen olevansa niin kuitenkin on hänen sydämensä Jumalan astin lauta, ja niin taitaa kuitenkin Israelin Jumalan Henki joskus käydä efraimin lasten* sydämissä vaikka ei he tiedä kuka se on ja mistä se tulee, sillä tuuli puhaltaa minne tahtoo ja ei taida kenkään tietää mistä se tulee mutta Israelin Jumala muistaa lapsensa ja kutsuu valittunsa nimeltä.

        Niin on Israelin lapseus sydämessä siellä Herran Henki ilmaantuu.

        Ja te tahtoisitte sanoa katso Aabraham siitti Haagarin eikös orja ole vapaa eli emmekös me tiedä kutka aabrahamin lapset olisivat? Mutta kuitenkin minä vastaan teille, mutta Herran enkeli ilmaantui Saaralle, ja niin lapseus polveutuu sieltä missä Herran Henki ilmaantuu siellä on Aabrahamin lapset uskossa, koska siellä on elävä Israelin Jumala, ei se katso ihmisen muotoa eli siementä, koska myös Haagar siitti Aabrahamin siemenestä mutta se katsoo sitä minne Herra tahtoo ilmaantuu sentähden perintöosa annettiin Saaralle koska se oli Jumalan hyvä tahto.

        Ja niin myös ne lapset jotka vanhurskas Joosef on siunannut yhdessä vanhurskaan Iisakin kanssa joka siunaus efraimin päälle luettiin, tulee kuitenkin autuaaksi ei siemenestä joka lihan jälkeen tulee vaan siitä siunauksesta joka kätten päälle panemisen kautta luettiin jossa Herran Israelin Jumalan Henki läsnä oli, niin on Rakelin tunto Herrassa vielä läsnä hänen lastensa lasten päällä jotka eivät tänä päivänä tiedä juutalaiset olevansa mutta kuitenkin tunnon puolesta Jumalan lapset ovat. Sillä eikö tunto todista enemmän kuin tuhat sanaa ja Herran Henki enemmän kuin kaikki maailman kirjat eli taitaisko Herra ilmaantua muukalaisen lihan ja veren päälle? Niin kuin Hän sanoo valtakunnan lapset eivät ottaneet häntä vastaan niin pakanoille on autuus annettu, mutta muutamat ovat pakanat tietämättään vaikka polveutuvat Aabrahamista joka pakanuus Efraimista tulee mutta kuitenkin on siunaus ollut sama siunaus kuin Kristuksessa annettu on kasteen kautta kätten päälle panemisessa jossa Herran Henki läsnä on, ja jos se siunaus on annettu efraimille, niin mitä se sana te ette ottaneet minua vastaan koskisi Efraimia sillä Efraim otti Iisakin siunauksen vastaan joka on Kristuksen lahja mitta, ja niin on Efraimin lapset siunattu Kristuksessa Jeesuksessa! Ja kuka teistä sanoo ei he ottaneet vastaan, niin ei kaikki, mutta ne jotka Kristuksessa siunattiin ottivat vastaan,

        Ja niin ketkä ovat nämä pakanat jotka ottavat Kristuksen vastaan? Missä nyt on Efraimin lapset jotka hylkäsivät isiensä perustuksen säädyt mutta kuitenkin kasteen siunauksen kautta kätten päälle panemissa vanhurskaassa Iisakissa siunattu? Eli kuka sanoi ottaisko siunattu siunauksen vastaan? Eikö Hän ole jo siunattu ja kuin siunaus ilmaantuu niin hän jälleen kiittää siitä samasta siunauksesta jolla hänet jo kerran siunattiin, mutta siunaamattomat eivät tunne siunausta sillä ei he ole Rakelin lapset eivätkä Rebekan eivätkä saaran lapset vaan he ovat vähemmän rakkaan vaimon lapset ja ei heitä koskaan siunattu vanhurskaan siunauksella sentähden ei he tunne sitä siunausta joka Kristuksessa Jeesuksessa ilmoitetaan kasteessa ja kätten päälle panemisessa vanhurskaudeksi uskossa ja pyhyydeksi Pyhässä Hengessä ja pappeudeksi Kristuksessa! Aamen.

        Yhdessä vanhurskaan Jaakobin kanssa. Mutta se on sama siunaus kuin aabrahamin siunaus Iisakille, iisakin siunaus jaakobille ja jakobin siunaus efraimille.

        Ja niin on myös Iisak siunannut efraimin ja aabraham siunannut Jaakobin ja Jakobin siunaus on Kristuksen Jeesuksen siunaus se sama siunaus, jossa Herran Henki läsnä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te unohdatte rakkaat veljet ja siskot sen mutta kuulkaa nyt ja kätkekää sydämiinne.

        Kun Rakel sai esikoislapsensa Joosef, ja Joosef ajettiin kateudesta ulos veljiensä keskuudesta ja myytiin ohikulkevien kaupustelijoiden kautta orjaksi ja viimeim egyptin maalle!

        Ja niin tämä Joosefin tuleva vaimo egyptin maalta joka oli papin tytär, niin hän kantoi kuitenkin sellaista lihaa ja verta tämä vaimo joka ei ole silleen kuuliainen juutalaisten säädyille vaan lihan puolelta alamainen toiselle säädylle kuin juutalaisten laissa kirjoitettu on!

        Sentähden efraimin jälkeläiset lihan puolelta lankesivat huoruuteen ja eksyivät hareuden himoissa, ja viimein unohtivat juutalaisuutensa jotka äitinsä puolelta olivat toiseen säätyyn kuin juutalaisuuteen alamaiset, ja eivät siksi totelleet sitä siementä joka heidän isänsä puolelta tuli alkaen Aabrahamista, Iisakista ja Jakobista ja viimein Joosefista vaan he suostuivat siihen säätyyn kuin heidän äitinsä puolelta tuli ja hylkäsivät sen Jumalan kuin heidän isänsä puolelta heille annettu oli!

        Kuitenkin efraim on Aabrahamin, Iisakin, Jakobin, Joosefin, Saaran ja Rebekan ja Rakelin esikoissiunausta kantava lapsi, joka nyt on taustansa unohtanut ja hyljännyt kokonaan ja ei tiedä enään kenen lapsi hän alusta ollut on!

        Niin kuitenkin minä tahdon teille sanoa, vaikka efraim ei taustaansa tiedä eikä isäänsä silleen ymmärrä lihan puolelta, niin kuitenkin on se siemen joka kerran elävä oli efraimissa siunattu kätten päälle panemisen kautta ja ei hukkaan mene, vaikka efraim ei tiedä juutalainen olevansa niin kuitenkin on hänen sydämensä Jumalan astin lauta, ja niin taitaa kuitenkin Israelin Jumalan Henki joskus käydä efraimin lasten* sydämissä vaikka ei he tiedä kuka se on ja mistä se tulee, sillä tuuli puhaltaa minne tahtoo ja ei taida kenkään tietää mistä se tulee mutta Israelin Jumala muistaa lapsensa ja kutsuu valittunsa nimeltä.

        Niin on Israelin lapseus sydämessä siellä Herran Henki ilmaantuu.

        Ja te tahtoisitte sanoa katso Aabraham siitti Haagarin eikös orja ole vapaa eli emmekös me tiedä kutka aabrahamin lapset olisivat? Mutta kuitenkin minä vastaan teille, mutta Herran enkeli ilmaantui Saaralle, ja niin lapseus polveutuu sieltä missä Herran Henki ilmaantuu siellä on Aabrahamin lapset uskossa, koska siellä on elävä Israelin Jumala, ei se katso ihmisen muotoa eli siementä, koska myös Haagar siitti Aabrahamin siemenestä mutta se katsoo sitä minne Herra tahtoo ilmaantuu sentähden perintöosa annettiin Saaralle koska se oli Jumalan hyvä tahto.

        Ja niin myös ne lapset jotka vanhurskas Joosef on siunannut yhdessä vanhurskaan Iisakin kanssa joka siunaus efraimin päälle luettiin, tulee kuitenkin autuaaksi ei siemenestä joka lihan jälkeen tulee vaan siitä siunauksesta joka kätten päälle panemisen kautta luettiin jossa Herran Israelin Jumalan Henki läsnä oli, niin on Rakelin tunto Herrassa vielä läsnä hänen lastensa lasten päällä jotka eivät tänä päivänä tiedä juutalaiset olevansa mutta kuitenkin tunnon puolesta Jumalan lapset ovat. Sillä eikö tunto todista enemmän kuin tuhat sanaa ja Herran Henki enemmän kuin kaikki maailman kirjat eli taitaisko Herra ilmaantua muukalaisen lihan ja veren päälle? Niin kuin Hän sanoo valtakunnan lapset eivät ottaneet häntä vastaan niin pakanoille on autuus annettu, mutta muutamat ovat pakanat tietämättään vaikka polveutuvat Aabrahamista joka pakanuus Efraimista tulee mutta kuitenkin on siunaus ollut sama siunaus kuin Kristuksessa annettu on kasteen kautta kätten päälle panemisessa jossa Herran Henki läsnä on, ja jos se siunaus on annettu efraimille, niin mitä se sana te ette ottaneet minua vastaan koskisi Efraimia sillä Efraim otti Iisakin siunauksen vastaan joka on Kristuksen lahja mitta, ja niin on Efraimin lapset siunattu Kristuksessa Jeesuksessa! Ja kuka teistä sanoo ei he ottaneet vastaan, niin ei kaikki, mutta ne jotka Kristuksessa siunattiin ottivat vastaan,

        Ja niin ketkä ovat nämä pakanat jotka ottavat Kristuksen vastaan? Missä nyt on Efraimin lapset jotka hylkäsivät isiensä perustuksen säädyt mutta kuitenkin kasteen siunauksen kautta kätten päälle panemissa vanhurskaassa Iisakissa siunattu? Eli kuka sanoi ottaisko siunattu siunauksen vastaan? Eikö Hän ole jo siunattu ja kuin siunaus ilmaantuu niin hän jälleen kiittää siitä samasta siunauksesta jolla hänet jo kerran siunattiin, mutta siunaamattomat eivät tunne siunausta sillä ei he ole Rakelin lapset eivätkä Rebekan eivätkä saaran lapset vaan he ovat vähemmän rakkaan vaimon lapset ja ei heitä koskaan siunattu vanhurskaan siunauksella sentähden ei he tunne sitä siunausta joka Kristuksessa Jeesuksessa ilmoitetaan kasteessa ja kätten päälle panemisessa vanhurskaudeksi uskossa ja pyhyydeksi Pyhässä Hengessä ja pappeudeksi Kristuksessa! Aamen.

        Vai ettekö te tiedä että juutalaisessa perinteessä ainoastaan esikoislapset siunattiin vanhurskaan Isän siunauksella?

        Mitä te silloin ihmettelle ettei koko Israel Kristusta vastaan ottaneet, sillä eivät he tunne sitä siunausta joka Kristuksessa kätten päälle panemisen kautta luetaan joka joka vanhurskaasta aabrahamista asti luettu on.

        Ja koska ei he kaikki ole koskaan siunattu niin sentähden ei he myöskään siunausta tunne, vaan kivittivät hengiltä ne jotka siitä ilmoittivat ja ristiinnaulitsivat itse siunauksen, koska ei he tunteneet Isäänsä Aabrahamia eikä Hänen esikoislapselle lukemaansa siunausta sillä niin kuin se silloin heiltä kätketty oli ja ainoastaan esikoislapsille ilmoitettu niin myös se tänäpäivänä Kristuksessa Jeesuksessa heiltä kätketty on!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

      Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      210
      1386
    2. Mitä tapahtuu

      Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1256
    3. Ikävöin sua

      Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      2
      950
    4. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

      Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      908
    5. Minä täällä vaan

      Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      85
      862
    6. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

      Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      14
      812
    7. Olet huippunainen

      Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      800
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

      Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      57
      786
    9. T, miten mun pitäis toimia

      Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      738
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

      Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      724
    Aihe