Ssin keväällä pari kesäkurpitsan tainta ja ne unohtuivat vanhan kompostin kupeeseen. Nyt kompastuin isoon mötkylään ja niitä olikin monta. Pitäis jotain niistä laittaa. Tarjosin naspurille mutta hänelläkin on liikaa. Olisko teillä hyviä reseptejä?
Mitä kesäkurpitsasta?
15
216
Vastaukset
- Anonyymi
Minä tein viime viikolla kesäkurpitsasta sosekeittoa, vähän perunaa ja kasvilemikuutio sekaan ja soseutin. Hyvää tuli ja lopun voi pakastaa. Kaupasta saa noin euron kilo.
Moussakaan munakoison ja perunan lisäksi, siivutettuna grilliin, kaipaa vain hitusen suolaa ja sitten tarjotaan parmesaanijuuston kera, patoihin tai soppiin ohuina kiekkoina, lisätään vain aivan loppuvaoheessa, koska kypsyvät minuutissa....
joskus laitan ihan vain kiekkoina tai puolikkaina uunissa, tai air fryerissa, oliiviöljyä, suolaa ja pippuria mausteena ja juustoraastetta kuorrutuksena (mikä tahansa valmis raaste käy, itse suosin mozzarellaa tai cheddaria).
Netistä löytyy paljon hyviä ohjeita kesäkurpitsan käyttöön näidenomien suosikkieni lisäksi.- Anonyymi
Kiitos vastauksesta. Ei vaan ole mahdollista grillata, ei ole sitä airfryyeriä, en voi ostella kalliita juustoja. Netissä varmaan löytyy , mutta tykkään jonkun itse kokeilluista ja hyviksi havaituista resepteistä. Mielellään edullisista.
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Ei vaan ole mahdollista grillata, ei ole sitä airfryyeriä, en voi ostella kalliita juustoja. Netissä varmaan löytyy , mutta tykkään jonkun itse kokeilluista ja hyviksi havaituista resepteistä. Mielellään edullisista.
Kaikki nuo tavat mistä kerroin ovat itse kokeiltuja, olen kasvattanut ja valmistanut kesäkurpitsoista ruokaa vuosikausia.
Edullisin tapa on leikata n. puolen sentin kiekoiksi, höyryttää kattilassa liedellä, maustaa suolalla ja syödä valutettuina juustoraasteen kera, tai ilman, nokare voita ja ripaus pippuria . Kesäkurpitsasta saa todellakin edullisesti ruokaa.
Lisään kesäkurpitsaa myös usein patoihon ja keittoihin, jauhelihakastikkeeseen, jne. Se mehevöittää ja antaa makua ja saostaa kevyesti.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sinulla ole keittiön uunissakaan grillitoimintoa?
- Anonyymi
Leikkaa pitkittäin viipaleiksi ja tee kesäkurpitsalasagnea. Muuten sama ohje kuin lasagnessa, mutta niiden levyjen tilalle kesäkurpitsaviipaleita.
- Anonyymi
Se on ihan hyvää sellaisenaankin, kun paistaa paloiteltuna hetken vähässä öljyssä pannulla ja laittaa suolaa päälle. Voi tietenkin samalla vokata muita kasviksia, kuten sipulia ja tomaattia. Tosin ne pienet ja kiinteät ovat parhaita eikä saa kypsentää liikaa.
- Anonyymi
Kiitos vaan kaikille kommenteista. taidan seuraavaksi kokeilla pannulla öljyssä paistoa viipaleina. Sipulia vois laittaa mukaan. On noita uuden sipulin varsiakin iso nippu.
- Anonyymi
Kesäkurpitsamunakas on helppoa ja hyvää ruokaa ja sopii erinomaisesti eväsleipien väliin.
- Anonyymi
Työnnä kompostiin.
Tarpeettomin turhake koko kasvikunnassa. Pelkkää vettä ja pahanmakuista. Kilpailee tarpeettomuudessaan kurkun kans, mutta kurkun kuoret sentään maistuu hyvälle.
Kompostoi ne kurpitsas nyt kunnolla, kai niistä jotain täytemaata saa.
Tää siis mun resepti kysymykseen.
=DW=- Anonyymi
Mutta mikä tahansa maistuu ainakin siedettävältä, kun paistaa voisa ja uopottaa juustoon.
Se on köyhän ruokaa, saa melkein ilmaseksi kaupasta ja jokainen tyrkyttää omiaan, jos erehtyy kasvattamaan.
Itse en kasvata kesäkurpitsoita, mutta naapuri ojentelee aidan takaa juuri tuollaisia isoja pötkylöitä, melkein kuin pesäpallomailoja. Pieninä ne ovat napakoita ja jotain makuakin löytyy. Viipaleiden paistaminen onnistuu paremmin, jos pusertelee ylimääräistä vettä pois talouspaperin välissä ja jotkut "itkettävät" suolalla. Zucchinisuikaleet naamioituvat juuressuikaleiden sekaan wokissa ja kasvisnyyteissä , pitää vaan lisätä myöhemmin koska kypsyvät hetkessä.
On ole kummoinenkaan kurpitsakokki, eniten pidän myskikurpitsasta, jota saa talvellakin, ja se maistuu hyvältä uunissa paahdettuna. Kesäkurpitsaa raastan porkkanan kanssa kasvispihveihin, lisänä munaa, juustoraastetta ja vähän jauhoa sidosaineiksi. Voin myös gratinoida uunissa grillivastuksen alla puolikkaita, ensin päälle kanttarelli-sipulisilppua ja sitten juustoraastetta.- Anonyymi
Keittelen kesäkurpitsat samalla tavalla kuin kurpitsat puolukoiden ja hillosokeri kanssa
- Anonyymi
Minä teen etikkasäilykettä keltaisesta tavallisesta kurpitsasta. Onnistuiskohan se kesäkurpitsasta.
- Anonyymi
Yksinkertainen valmistus: Leikkaa kurpitsat ohuiksi viipaleiksi mihin suuntaan
vain ja paista kevyesti hetken rypsiöljyssä. Kun pannulle laittaa myös hiukan
voita, rasva ei räisky niin paljon. Mainio ruuan lisuke.
Laitan itse ihan vähän Aromat-maustetta viipaleitten päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O492478Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on602228- 492035
Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais2101738Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn681650- 201610
Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok891437Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s151419Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var121370Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti191354