Että oikein Euroopan pelätyin mustavyö, nyt meni diivailuksi, ja pahasti

Anonyymi-ap

Voi sinua tää ei nyt menny hyvin , ensinnäkin olet EM 1 2023 sen jälkeen ihan puhdas nolla. Lisäksi sanoit ettei pienet pärjää, todella usein Japanin avoimet on voittanut pikkukaverit, eli olet väärässä. Samaa mieltä olen siitä, että Danin saa liian helposti nykyään tässä olet täysin oikeassa.

26

867

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Listaatko nuo Japanin avoimet voittaneet? Otsikko ei myöskään varmaan ole vieraan keksimä. :D

• Anonyymi

No Okano tais voittaa jokus kyyskutluvulla ja sen jälkee ollu pikkujätkiä pari kertaa finaalissa, mutta ei anneta faktojen haitata hyvää juttua.

• Anonyymi

Aloittajalla on kesä kai mennyt hyvin kun näitä maalitus viestejä ei ole pariin viikkoon tullut. Nyt sitten on kai arki koittanut, ja oma mitättömyys on ottanut vallan siellä pään sisällä. Näin sitten saadaankin kehitettyä oikein kiukkuinen viesti urheiljiamme mustamaalaamiseksi. Miten on, tuntuuko oma elämä nyt helpommalta? Säälin sinua.

• Anonyymi

Joo maalittais ennemmin vasaareita. Ne ovat pilanneet kaiken mihin ovat koskeneet.

• Anonyymi

Sen danin sai ennen liian helposti. Sen sai vanhat konkarit harrastelemalla 3 kertaa viikossa muutaman vuoden. Nyt osa ruskeavöisistä junnuista on painanut jo 8-10 treeniä viikkoon vuosia ja aloittanut lähes vaippaiässä, kun ennen aloitettiin kun parta tai ainakin viikset joka kasvoivat. Ja tytöillä kaikki muu.
      Tämän päivän vaatimuksilla, jos otettaisiin mustat vyö konkareilta pois mikäli taito ei ole nykyistä vastaava sekä harjoitusmäärä ois vajaa nykyyvaatimuksilla. Montako jäis jäljelle. Kymmenkunta ja nämä poseeraajat tippuis kaikki pois… :D

• Anonyymi

Hah, olet väärässä nyky junnut on ihan lahja daneja, Mara on täysin oikeassa.

• Anonyymi

Kyllä vanhat danit olivat kovan työn takana oli perustekniikka kunnossa ja kata vaadittiin myös ei pelkkä kisaottelu riittänyt.
        Japanin kävijät asuivat maassa monta vuotta ja treenit 2-3 kertaa päivässä ja tekniikka viimeisen päälle Jussi,Jokke,Simo ym kumarrus heille olivat oikeita judokoita.

• Anonyymi

Moi. Minuakin vanhemmat konkarit olivat käsittämättömän kovia judokoita.
        Muistan kun Jussi Sensei saapui suomeen japanin vuosien jälkeen ja sain kunnian ottaa mattorandoria sensein kanssa olin tuolloin iso ja vahva nuori ruskean vyön judoka ja Senseitä vastaan olin kuin pikkulapsi vastaavaa taso ei nykypäivänä löydy.
        Chikaran ja Judo ikarin salilla sain myöskin kokea suuresti kunnioittamani sensei Vesterisen taidot vei minua niin pystyssä kuin matossa kuin rättiä mutta taidolla ja kontrolilla.
        Käsittämättömän kovia olivat aikanaan ja en viidenkymmenen judovuoden aikana ole vastaava tasoa nähnyt varsinkin matossa olivat teräksenkovia ja judokoita aina henkeen ja vereen.
        REI.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hah, olet väärässä nyky junnut on ihan lahja daneja, Mara on täysin oikeassa.

Luulen että Mara ei puhunut junnuista. Tai tiedän kun kuuntelin, puhe oli näistä jotka eivät ole koskaan uskaltaneet laittaa taitojaan testiin rehdistä ottelussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luulen että Mara ei puhunut junnuista. Tai tiedän kun kuuntelin, puhe oli näistä jotka eivät ole koskaan uskaltaneet laittaa taitojaan testiin rehdistä ottelussa.

Kuuntelit Maran kertoman juuri niin kuin hän sanoi. Kritiikki kohdistui NIMENOMAAN niihin, jotka eivät ole kilpailleet, vaan saanet daninsa muilla keinoin. Esim kata, valmennus jne jne. Olen samaa mieltä. Judo on olympialaji, ja nimenomaan kamppailussa, ei kata. Jos sinulla on dan, pitää olla käytännön kamppailutaustaa shiaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moi. Minuakin vanhemmat konkarit olivat käsittämättömän kovia judokoita.
        Muistan kun Jussi Sensei saapui suomeen japanin vuosien jälkeen ja sain kunnian ottaa mattorandoria sensein kanssa olin tuolloin iso ja vahva nuori ruskean vyön judoka ja Senseitä vastaan olin kuin pikkulapsi vastaavaa taso ei nykypäivänä löydy.
        Chikaran ja Judo ikarin salilla sain myöskin kokea suuresti kunnioittamani sensei Vesterisen taidot vei minua niin pystyssä kuin matossa kuin rättiä mutta taidolla ja kontrolilla.
        Käsittämättömän kovia olivat aikanaan ja en viidenkymmenen judovuoden aikana ole vastaava tasoa nähnyt varsinkin matossa olivat teräksenkovia ja judokoita aina henkeen ja vereen.
        REI.

Kuules, kun noin KÄSITTÄMÄTTÖMÄN kovia oltiin silloin, niin missä se menestys on jota tuon puheen perusteella on ollut pakko tulla. MM, EM, Olympia, Japanin avoimet...?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuules, kun noin KÄSITTÄMÄTTÖMÄN kovia oltiin silloin, niin missä se menestys on jota tuon puheen perusteella on ollut pakko tulla. MM, EM, Olympia, Japanin avoimet...?

Maailman taso oli kovempi.
        Nykyisin kovimmat kamppailijat menee BJJ ja MMA

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmasti on enemmän hajontaa etenkin länsimaissa. Mutta uskallan silti väittää että isoimmat lahjakkuudet menevät perinteisten olympiakamppailulajien pariin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmasti on enemmän hajontaa etenkin länsimaissa. Mutta uskallan silti väittää että isoimmat lahjakkuudet menevät perinteisten olympiakamppailulajien pariin.

Väittelyksi meni, minä taas väitän, että raha ja supertähteys vetää ne lahjaikkat juuri MMA ja BBJ, sekä nyrkkeily.
        Vielä kun määrität miten tiedät kuka on lahjakkuus, sitä kun ei kukaan pysty määrittään.
        Se kuka on olympiavoittaja? Kyllä varmaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä kovimmista. Aika monet vapaaottelijat ovat aloittaneet myöhään. Samoin on nyrkkeilyssä. Esim Tyson tai Alvarez aloittivat kai 13-vuotiaana. Judossa tämä ei taida onnistua, että aloittelet teininä ja nouset huipulle. Itse en tiedä yhtäkään huippujudokaa joka olisi aloittanut yli 10 vuotiaana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä kovimmista. Aika monet vapaaottelijat ovat aloittaneet myöhään. Samoin on nyrkkeilyssä. Esim Tyson tai Alvarez aloittivat kai 13-vuotiaana. Judossa tämä ei taida onnistua, että aloittelet teininä ja nouset huipulle. Itse en tiedä yhtäkään huippujudokaa joka olisi aloittanut yli 10 vuotiaana.

Aloitin judon 20 vuotiaana vuonna 1973 ja voitin kaksi SM kultaa ja edustin suomea monessa maaottelussa 1 danin suoritin viiden vuoden kovan treenin jälkeen.
        Urheilutausta oli toki vahva mm.nuorten suomen mestaruus nyrkkeilyssä ja miesten maajoukkueedustus sarjassa 75 kiloa ja yleisurheilua lapsesta asti mm.koululaisten mestauus 1500 metrin juoksussa ja armeijassa 10 kilometrin maastojuoksussa pronssia.
        T.3dan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloitin judon 20 vuotiaana vuonna 1973 ja voitin kaksi SM kultaa ja edustin suomea monessa maaottelussa 1 danin suoritin viiden vuoden kovan treenin jälkeen.
        Urheilutausta oli toki vahva mm.nuorten suomen mestaruus nyrkkeilyssä ja miesten maajoukkueedustus sarjassa 75 kiloa ja yleisurheilua lapsesta asti mm.koululaisten mestauus 1500 metrin juoksussa ja armeijassa 10 kilometrin maastojuoksussa pronssia.
        T.3dan

Joo ihan hieno juttu ja kaikki kunnia sille mutta SM-kulta ei kuitenkaan ollut se mitä tarkoitin huippujudokalla. Itsellä kun oli mielessä Riner, Ono, Inoue, Aben sisarukset ja niin pois päin. Tuo sinun polkusi voisi hyvin kuvata tämän päivän bjj tai vapariottelijoiden polkua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä tunnen yhden erittäin hyvin, MM-mitalisti, Euroopanmestari, Juha "Pupu"Salonen, aloitti 14 v.
        Sitä ennen erittäin monipuolista urheilua ja maalaisliikuntaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai oli ennen taso kovempi😂😂😂. Jep. Näinpä varmaan. Ihan kaikissa lajeissa on menty eteenpäin, paitsi naisten kuulantyönnössä. Ja sieltä vanhus kertoo vapisevalla äänellä, että judon taso oli ennen kovempi. Mees nyt päikkäreille, niin jaksat seiskan uutiset katsoa...

• Anonyymi

Mistä juttu löytyy

• Anonyymi

YouTube: Puheenaihe podcast.

• Anonyymi

Eihän Sonni uskaltanut edes SM viikon kisaan ois tullu tappio

• Anonyymi

• Anonyymi

Kovin vähän tiedät lajista. Toi kommentti kertoo sinusta kaiken. Nolla.

• Anonyymi

Voi voi olis Rok voinut sonnia silittää ja sanoa et mene ja näytä mut eipä poju rohjennut.

• Anonyymi

Kato, apukoululainenkin saa mielipiteensä ilmaistua. Ja melkein oikein kirjoitettuna. Hyvä😂

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi rikollista

"Molemmat vangitut ovat osoitetietojen perusteella kotoisin reilun sadan kilometrin päästä Suomussalmelta. Molemmilla on
      Suomussalmi
      38
      3027
    2. Mitä tekee Rebelwerks?

Rebelwerks myy melkein kaiken tavaransa. Onko Rebelwerks menettänyt järkensä? Vai onko hän lopultakin tullut järkiinsä
      Taivalkoski
      28
      2713
    3. Varmaan olen odotellut ihan turhaan

Kutsua luoksesi kylään Superman?
      Ikävä
      47
      1911
    4. **** mies anna jokin vinkki

Mistä tiedän, että vielä toivot että kuulet minusta. Aikaa on kulunut...
      Ikävä
      112
      1599
    5. Edunvalvontaako mtk?

Mtk ajaa pienien tilojen tukeja pois saadakseen isoille lisää!!!! Oikeinko? Onko liikaa jäseniä ja jäsenmaksuista rahhaa
      Haapajärvi
      70
      1524
    6. Vesa Ahola rehellisin valtuutettu?

Tuli seurattua valtuuston kokous netin kautta. Taitaa valtuutettu Vesa Ahola olla selkeästi rehellisin valtuutettu. Hän
      Kemijärvi
      16
      1500
    7. Jos meillä ei olisi

Ikäeroa, niin oltais aikoja sitten oltu aito pari! Me kuulutaan yhteen🥰
      Ikävä
      161
      1446
    8. Kolme sanaa jotka kuvaa naista jota kaipaat

Kerro jotain hyvää. Hyvä kiertämään.
      Ikävä
      76
      1417
    9. Suojeluvaisto

Mikä herättää miehessä suojeluvaiston naista kohtaan?
      Ikävä
      187
      1396
    10. Ei se yhteys

Niin vain poistu ja lakkaa olemasta. Muista tämä nainen.
      Ikävä
      78
      1327
    Aihe