Ovatko naiset parinvallinassaan valikoivempia?

Anonyymi-ap

Olen miettinyt, että vaikuttaako seksuaalinen suuntautuminen esimerkiksi siihen kuinka usein tai helposti löytää kumppanin tai seurustelee. Oma aktiivisin kausi oli juuri parinkympin alkupuolella, mutta sen jälkeen en ole löytänyt ketään. Ihmissuhteeni vaikuttivat minuun syvästi. Henkilöt olivat naisia. Minusta ei tunnu, että kiinnostun mitenkään erityisen helposti naisista(kaan), miehet ovat kyllä osoittaneet kiinnostusta, mutta en ole kiinnostunut myöskään heistä. Tuntemani heterot taas aloittavat helpommin uuden suhteen noin muutamassa vuodessa, minulle taas se ei ole aika eikä mikään ja suhteeni ovat edelleen herkkä alue. Onko asia niin, että seksuaalivähemmistöillä kun ei ole paljoa tarjontaa niin ei potentiaaliisia kumppaneitakaan helposti löydy ja henkilöt päätyvät pitkiksi ajoiksi yksin? Tuntuu vaan ihmeelliseltä miten helposti esim. miehistä tykkäävät muodostavat uuden suhteen toiseen mieheen kuin siihen, joka muka hetki sitten oli niin merkityksellinen? En siis tarkoita pahalla. Olen vain tätä ihmetellyt. Kuinka usein tai helposti olette löytäneet kumppaneita ja mistä?

13

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suhteet (3 kpl) on olleet pitkiä ja ne olen ollut kunkin kumppanin kanssa ns. loppuun asti. En ole tarvinnut toipumisaikaa, kun ollaan yhdessä puhuttu, että nyt tämä on tässä tai muuten on ollut ihan selvää, ettei ole järkeä jatkaa. Olen siis löytänyt uuden kumppanin aina melko nopeasti, muutamassa kuukaudessa netistä miltä alustalta milloinkin. Nykyisen naisystävän kanssa ollaan nyt oltu reilu kaksi vuotta ja nyt on oikein hyvä näin.

• Anonyymi
        UUSI

Niin, varmaan tilanteiden selkeys ja se, että on päässyt seurustelemaan pitkään tuo ikään kuin sellaisen flown ja kumppanin vaihto tai uuden löytäminen on helpompaa?

T: Ap

• Anonyymi
      UUSI

Hmm. Voihan sitä tiettyä valikoivuutta ollakin enemmän naisilla, myös ihan naisten kesken. Nyt tulee tosi mututuntumalla, mutta vaikuttaa minun silmään siltä että kun nainen haluaa ryhtyä yhtään mihinkään, siihen ei lähetä ns. kännisjaläpäl, vaan että se omaan elämään tuleva ihminen on 100% semmonen jonka lähelleen haluaa. Ja ihan hyvähän tuo on siltä kantilta että ei tule semmoisia että 'ollaas nyt yhessä että ois vaan joku tossanoi'. Toisaalta... 'poolin' niukahko koko saattaa tuoda joillekin yksinäisempiä oloja. Kun eihän sitä nyt kait voi ihan vaan sen perusteella ruveta ihastumaan että saa kuulla jonkun olevan meidän lajin naisia, vai voiko muka? Ja joillakin on se rajaus että haluavat olla vain homoseksuaalien naisten kanssa (eli bi ei ok (en ota kantaa kun kyse on kuitenkin jokaisen omasta seksuaalielämästä ja itsemääräämisoikeudesta)), mikä supistaa entisestään.
      Minun on huono käytännön tasolta kommentoida kumppanien löytämisestä kun en ole ehtinyt käydä näitä digimaailman vaihtoehtoja läpi vielä (enkä ole vielä ollut missään kunnon parisuhteessa naisen kanssa ennestäänkään). Kun baareissa silloin tällöin käy niin silloin tällöin törmää pariin hassuun bi-naiseen (tai mistä minä tiedän vaikka lesboonkin) ja sitten tanssitaan muttei kämpille päädytä. Vähintään vaikuttaa ainakin että naisten kesken yhden yön jutut tai fwb-järjestelyt on harvinaisempia. Sääli, itse en näe niissä mitään vikaa, vaikka eihän se kaikkien juttu olekaan (eikä tartti olla).

Ja siis nyt vastaanväittäjät on erittäin tervetulleita koska minähän en siis tiedä kuin hyvin vähän ja vain omasta näkövinkkelistäni.

• Anonyymi
        UUSI

Mielestäni seksuaalisella suuntautumisella ei ole väliä eikä kannatakaan lyödä omia vaihtoehtojaan lukkoon. Olen myös hyvin ymmärtäväinen siinä, että kaikilla ihmisillä on oma historiansa ja usein takana suhde vastakkaiseen sukupuoleen, koska siihenhän ihminen on lopulta tehty. Henkilöön voi rakastua hänen seurusteluhistoriastaan huolimatta. Mielestäni myös henkilöt, jotka pyrkivät rajaamaan tai hallitsemaan kumppanin seksuaalista suuntautumista ovat itse siltä osin väkivaltaisia. Kyse ei ole sellaisista ihmisistä, jotka pystyvät aidosti välittävään suhteeseen vaan he hallitsevat toista ja pitävät tätä omien tarpeidensa tyydyttäjänä. Toisaalta ymmärrän sen, että samankaltaisuus viehättää. Se luo siteen ja yhteenkuuluvuuden tunteen. Minäkin viehätyn naisista ehkä juuri siksi, että kokemus naisena olosta on sama ja sitä kaipaan. En tiedä miten heterot tuntevat. toisaalta mutkattomuus on hyvä asia. Tämä lienee sekä yksilöllistä, että kyse on sukupuolesta. Nainen on miehelle riskitön, helppo kohde. Nainen taas valikoi tarkoin ja arpoo tuleeko olemaan turvassa koska tämä ei ole meille itsestään selvyys. Mutta en viehäty helposti kyllä naisistakaan, minulle on olemassa edelleen vain se kehen olen aikanaan rakastunut. Valitettavasti emme voi olla yhdessä ja elämä vei erilleen. Vaikea kuvitella, että vastaavaa tulisi enää kohdalle, koska tunsin hänet niin hyvin.

T. Ap

• Anonyymi
      UUSI

Riippunee koulutustasosta, elämänkokemuksesta, viisaudesta, havaintokyvystä ja iästä. Kypsänä ei ota vastaan enää mitään ihan ok haaleaa kaurapuuroa ja toisaalta ei epävakaatakaan luonnetta, kun osaa lukea merkkejä ja haluaa itselleen hyvää.
      Olen siis yksin.

• Anonyymi
      UUSI

Naiset on biologisesti valikoivampia ja heteronaiset pääsee valitsemaan isosta miesjoukosta. Naisista pitäviä naisia on vähän, joten on sattumaa kipinöikö kenenkään kanssa. Ne jotka ottaa kenet tahansa mukavan naisen, löytävät seuraa helpommin. Ne jotka hakee yhteensopivuutta ovat aikamoisen sattuman varassa. Lisäksi valtaosa naisista on passiivisia ihastujia, ihastuvat vasta kun toinen näyttää ihastumista. Tämäkin on biologiaa ja auttaa heteropareja pariutumaan, koska valtaosa miehistä ihastuu ensi näkemällä ja alkaa yrittää kohdettaan. Naiset keskenään usein jäävät odotustilaan. Sääli mutta eipä biologialle voi mitään. Jos kuulut siihen vähemmistöön naisissa, jotka ihastuvat ja tuntevat seksuaalista himoa nopeasti ulkonäön perusteella, sekä olet aktiivinen yrittämään ihastustasi, niin pariudut luultavasti melko nopeasti.

• Anonyymi
        UUSI

Kunpa oliskin näin!
        Olen ollut miesten piirittämä ja rohkaistunut nyt tekemään kaikkeni naisihastukseni suhteen. Olen alkanut tuntea myötätuntoa miehiä kohtaan. Todellakin on vaikeaa naisten kesken vaikka tunnetta ja kipinää olisi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kunpa oliskin näin!
        Olen ollut miesten piirittämä ja rohkaistunut nyt tekemään kaikkeni naisihastukseni suhteen. Olen alkanut tuntea myötätuntoa miehiä kohtaan. Todellakin on vaikeaa naisten kesken vaikka tunnetta ja kipinää olisi.

Miten olet toiminut? Eikö hän vastaa tunteisiisi?

• Anonyymi
      UUSI

Kavereita ja ystäviäkin löytää kohtalaisen helposti, jos on tavanomaiset sosiaaliset taidot hallussa. Parisuhdetta tai seksiä on vaikea löytää, koska tapailut, deitit yms tyssää yleensä siihen, ettei kumpikaan syty "sillä lailla". Voi olla "paperilla sopiva", mutta mitään ei vain tapahdu. Liian pieni joukko mistä valita. Osa pariutuu "ihan kivan" kanssa ja pitää sitä riittävänä.

• Anonyymi
      UUSI

Onko aiheesta jotakin oikeaa tutkimusta, tietääkö joku? Tieteellistä tutkimusta.

T. Ap.

• Anonyymi
        UUSI

Siitä ainakin on olemassa tutkimustietoa, että naiset ovat luontaisesti keskimäärin valikoivampia ja hitaammin syttyviä kuin miehet. En jaksa alkaa etsimään linkkejä, mutta löytyy todennäköisesti helposti selaamalla esimerkiksi yliopistojen tietokantoja.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siitä ainakin on olemassa tutkimustietoa, että naiset ovat luontaisesti keskimäärin valikoivampia ja hitaammin syttyviä kuin miehet. En jaksa alkaa etsimään linkkejä, mutta löytyy todennäköisesti helposti selaamalla esimerkiksi yliopistojen tietokantoja.

Ok, yritän löytää.

• Anonyymi
      UUSI

Pitäkää kiinni kun löydätte naisen, jonka kanssa on molemminpuolinen vetovoima. Voi olla ettei salama iske kahta kertaa samaan paikkaan. Eli voi olla ainoa kerta elämän aikana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      294
      11506
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      144
      7106
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      104
      5902
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      42
      5239
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4351
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4179
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3581
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3574
    9. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      81
      3167
    10. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3105
    Aihe