Narsitin kuvasta kiinni pito

Anonyymi-ap

Serkkuni osoittautui narsistiseksi valehtelijaksi. Pidän kuitenkin kiinni siitä kuvastä hänestä kun hän oli pieni pellavapäinen tyttö. Vaikea uskoa, että hän turvautui valehtelmaan niin paljon vain voittaakseseen erimielisyyden. En halua uskoa, että joku sukulainen tekisi niin. Että sitten sen valehtevan kuoren alla olisi vielä se tyttö. Tämä on empaatin ongelma, toivo siitä, että narsismiin kasvanut löytäisi vielä sisäisen lapsensa uudelleen. Mites teillä muilla kun joudutte pettymään ihmiseen. Tavallaan ymmärrän vanhempiaan kun omakin lapseni on valheista jäännyt kiinni, tosin alaikäisenä että on ollut vielä mahdollisuus kasvattaa rehellisyyteen ja pois narisistisista piirteistä. Mutta serkkuni äiti sanoi, että hän on kasvattanu serkkuni rajattomaksi eikä mitään rajoja hänellä ole ollut ja se näkyy nyt. Välillä suuntaan pettymyksen tunteeni äitiinsä välillä serkkuuni. Yhteiskunnallinen asemakaan ei oikein taannut suoraan kasvua. Luin paperia jossa tuli valhetta valheen perään. Kyllä se oli hän ei tietoakaan enää siitä pellavapäisestä pienestä tytöstä. Surullista. Surullista oli ymmärtää, että hän oli pitänyt naamiota yllään eikä ollut aidosti käynyt kylässä koskaan. Hän kävikin tarkkailu mielessä, myöhempää käyttöä varten, ikäänkuin odottaen koska iskeä. Hän haukkui minut täysin. Vanhemmuuteni persoonani, leimasi ym. Niin hän oikeasti olikin ajatellut koko ajan. Isoäitimme kuoli jokin aika sitten ja se oli monelle shokki. Tätini ja serkkuni haukkuivat meidät muut sukulaiset täysin empatikyvyttömästi ymmärtämättä, ettei hautajaisten pyhien tapahtumien aikaan ole sopivaa haastaa riitaa. Isoäidin toive oli sovussa oleminen etenkin hänen hautaisissaan. Ei mitään kunniotusta hänen pyyntöään kohtaan. Myöhemmin kuulin, että täti oli lapsena ollut jo haastava ja huonosti käyttäytyvä. Minunkin ongelmille hän vain nauroi ja valehteli samalla olevansa okein empaattinen. Ei siis tiedä mitä se sana tarkoittaa. Isoäitini oli siivooja ammatiltaan ja todella kova passaamaan. Hän laittoi kaikille heidän lempi puuronsa isoisän kanssa. Kaikki saivat mitä halusivat vaikka eivät olleet mitään rikkaita. Hän siivosi ja piti kodista hyvää huolta ja kesti kaikki meidän lasten villin käytöksen ja oikuttelut kärsivällisesti. Ei hän olisi ansainnut tuollaista hautajaistensa aikaan. Hän oli myös siten turvallinen, että ei juonut alkoholia. Varmasti serkkuni odotti, että otan isoäidin paikan kilttinä passaajana. Mutta en ole samanlainen kuitenkaan vaikka siivoojan työtä olenkin tehnyt ja myös kärsivälliseksi kehuttu. Minulla on rajani. En ala katsoa sentään ihan mitä tahansa käytöstä keneltäkään vaan joku roti olla pitää. Minulta varmaan odotettiin tuon roolin täyttämistä ja palvelualttiutta. Rikoin sen perinteen, että synnyttäjä olisi muiden palveleva piika joka ei sano omia mielipiteitään. Narsiteille tyypilliseen tapaan, minusta yritettiin lavastaa hullua, äärimmäisellä provosoivalla käytöksellä. Sitten kun sanoinkin vastaan...siitä tuli ongelma. Jatkan mieluusti sen sortin ongelmana oloa. Minun elämällä ei leikitellä. Eikä pelata valtapelejä. Tätini sanoi kylmästi äidilleni, että hän on ollut enemmän äiti siskolleni. Vain koska siskoni asui aikuis iällään opiskellessaan heidän lähellään ja auttoi heitä lastenhoidossa. Samoin oli äitini tehnyt kun oli olllut juhlia...miten voi ihmiset olla noin kaksinaamaisia ja käyttää tilaisuutta hyväkseen. Ainoana tarkoituksena meidän perheen täysi tuhoaminen ja palasiksi laittaminen, välien pilaaminen ym. Siskoni manipulointi ym ym. Siinäpä onkin hyvä syy olla päästämättä omaa lastaan sukulaisten lähelle. Suku voi olla se pahin. Eipä ollutkaan siellä taustalla vilpittömyyttä vaan pelkästään halu kohottaa itseään ja hämmentää kattilaa. Tällaiset ihmiset eivät anna mitään arvoa sille mitä joku on heidän hyväkseen tehnyt. Omalla äidillänikin on puutteensa, mistä en olisi ikinä maininnut tädilleni jos olisin teinnyt miten katala ja kiero ihminen on kyseessä. Hän on silti minun äitini eikä tätini voi koskaan korvata laiskalla olemuksellaan uutteraa ahkeraa äitiäni jolla on aina ruoka valmiina pöydässä.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
        Ikävä
        94
        3762
      2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
        Ikävä
        45
        3144
      3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
        Ikävä
        97
        2749
      4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
        Ikävä
        57
        2430
      5. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
        Suomussalmi
        134
        2397
      6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
        Ikävä
        61
        2388
      7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
        Ikävä
        117
        2367
      8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
        Tunteet
        21
        2284
      9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
        Ikävä
        23
        2276
      10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
        Ikävä
        64
        2070
      Aihe