Turvaava ulosmittaus

Anonyymi-ap

Minulla on ulosmitattu vakituinen koti, hoidan maksusuunnitelmaa sovitusti. Velkaa yht.3600e eli suhteellisen vähän kiinteistön arvoon nähden. Kokemuksia vastaavasta?
Menetänkö kotini vaikka noudatan suunnitelmaa?

12

462

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En usko mutta en tiedä myöskään.

• Anonyymi

No ei UO myy kotia tuon takia varsinkaan jos maksuje kuitenkin tulee joka kuukausi, johan ne myyntikulut olisi tuon velan verran eikä riittäisikään. Turvaava UO tehdään aika usein...jos vaikka satut kuolemaan

• Anonyymi

Miten saa turvaavan ulosoton kotiin? Onko se suhteessa velan määrään ja maksukykyyn? Suppeassa ulosmittauksessa ei asuntoon kosketa kai ollenkaan ainakaan ulosottokaaren mukaan, mutta miten on normaalissa? Itselläni on neljä velkaa ja kahdessa on suppea ja kahdessa normaali. Velkaa yhteensä noin 20 tuhatta.

• Anonyymi

Turvaava ulosmittaus tarkoittaa, että kotisi on panttina siihen, että maksat velkaasi sovitusti. Jos et, kotisi voidaan ulosmitata. Eli tavallaan kotisi toimii vakuutena msksuhaluistasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turvaava ulosmittaus tarkoittaa, että kotisi on panttina siihen, että maksat velkaasi sovitusti. Jos et, kotisi voidaan ulosmitata. Eli tavallaan kotisi toimii vakuutena msksuhaluistasi.

”.Eli tavallaan kotisi toimii vakuutena maksuhaluistasi.”

On oikein hyvä että turvaavia ulosmittauksia tehdään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”.Eli tavallaan kotisi toimii vakuutena maksuhaluistasi.”

On oikein hyvä että turvaavia ulosmittauksia tehdään.

Sopii minulle oikein hyvin. Olen sen ajan täällä kun tahdon ja sitten muutan pois ja annan asunnon uo:lle. Varsin passeli ratkaisu. Näköalat ovat jo muutenkin asunnon ulkopuoliset.

• Anonyymi

Olen hakenut velkajärjestelyä juuri ennenkuin turvaava ulosmittaus tehtiin. Epäselvää on, jos velkajärjestelyä ei jostain syystä saakaan, mitä käy uo maksusuunnitelmalle? Minulla on myös veroja maksujärjestelyllä, hoidettuna kyllä sovitusti. Uo-henkilö ei alkanut suoraan vastaamaan purkautuvatko jo sovitut suunnitelmat jos velkajärj.ei saa ja jos, niin voinko sopia uudelleen. Olen työtön, ja lyhennän uo-velkaa hyvin pienellä summalla. Myöskään määräaikaa velan maksuun ei ole merkitty.

• Anonyymi

Et ole yksin. Moni on menettänyt kaiken ja päätynyt omaan ratkaisuun. Valtio ryöstää meitä kun töitäkään ei saa tehdä. Olet väärän ikäinen jne.....

• Anonyymi

Keneltä muka on työnteko kielletty?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keneltä muka on työnteko kielletty?

Aika liian monelta on. Viisastella voi ja ojankaivuuta ehdottaa, mutta työn itselle tekeminen on ihan toinen juttu kuin työnteolla elämisensä kustannukset rahoittaa. Kun jouduin työttömäksi työperäisen sairauden vuoksi ja ansiotulo loppui, aika kovan opetuksen sain minäkin aikoinani. Ehkä sinun vuorosi on kohta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika liian monelta on. Viisastella voi ja ojankaivuuta ehdottaa, mutta työn itselle tekeminen on ihan toinen juttu kuin työnteolla elämisensä kustannukset rahoittaa. Kun jouduin työttömäksi työperäisen sairauden vuoksi ja ansiotulo loppui, aika kovan opetuksen sain minäkin aikoinani. Ehkä sinun vuorosi on kohta.

Tekoäly tulee pudottamaan ison joukon toimihenkilöistä ja keskijohdosta pois työmarkkinoilta. Mielenkiinnolla odotamme mikä poru siitä talousahdingosta syntyy. Onko kanttia, onko puskureita tai turvaverkkoja. Niinpä.

• Anonyymi

Onko turvaava ulosmittaus jotain salatiedettä, koska sellaisesta ei kerrota ollenkaan. Kuka siitä sopii ja kenen kanssa? Vouti perinnän? Ei ainakaan velallinen tiedä mitään.
      Katsoin omat uo-sivut, mutta niissä on vain maininta kiinteistön ulosmittauksen päättymisestä ja päivämäärä. Talo oli kaupan pari kesää vuosia sitten, nyt annettu takaisin omaan asumiskäyttööni. Voiko turvaavaa itse velallinen hakea?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      285
      26854
    2. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      48
      2284
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      201
      1630
    4. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      154
      1540
    5. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      34
      1311
    6. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      34
      1304
    7. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      122
      1008
    8. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      932
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      87
      856
    10. Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit

Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t
      Ikävä
      81
      810
    Aihe