Minulla on ulosmitattu vakituinen koti, hoidan maksusuunnitelmaa sovitusti. Velkaa yht.3600e eli suhteellisen vähän kiinteistön arvoon nähden. Kokemuksia vastaavasta?
Menetänkö kotini vaikka noudatan suunnitelmaa?
Turvaava ulosmittaus
12
398
Vastaukset
- Anonyymi
En usko mutta en tiedä myöskään.
- Anonyymi
No ei UO myy kotia tuon takia varsinkaan jos maksuje kuitenkin tulee joka kuukausi, johan ne myyntikulut olisi tuon velan verran eikä riittäisikään. Turvaava UO tehdään aika usein...jos vaikka satut kuolemaan
- Anonyymi
Miten saa turvaavan ulosoton kotiin? Onko se suhteessa velan määrään ja maksukykyyn? Suppeassa ulosmittauksessa ei asuntoon kosketa kai ollenkaan ainakaan ulosottokaaren mukaan, mutta miten on normaalissa? Itselläni on neljä velkaa ja kahdessa on suppea ja kahdessa normaali. Velkaa yhteensä noin 20 tuhatta.
- Anonyymi
Turvaava ulosmittaus tarkoittaa, että kotisi on panttina siihen, että maksat velkaasi sovitusti. Jos et, kotisi voidaan ulosmitata. Eli tavallaan kotisi toimii vakuutena msksuhaluistasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turvaava ulosmittaus tarkoittaa, että kotisi on panttina siihen, että maksat velkaasi sovitusti. Jos et, kotisi voidaan ulosmitata. Eli tavallaan kotisi toimii vakuutena msksuhaluistasi.
”.Eli tavallaan kotisi toimii vakuutena maksuhaluistasi.”
On oikein hyvä että turvaavia ulosmittauksia tehdään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”.Eli tavallaan kotisi toimii vakuutena maksuhaluistasi.”
On oikein hyvä että turvaavia ulosmittauksia tehdään.Sopii minulle oikein hyvin. Olen sen ajan täällä kun tahdon ja sitten muutan pois ja annan asunnon uo:lle. Varsin passeli ratkaisu. Näköalat ovat jo muutenkin asunnon ulkopuoliset.
- Anonyymi
Olen hakenut velkajärjestelyä juuri ennenkuin turvaava ulosmittaus tehtiin. Epäselvää on, jos velkajärjestelyä ei jostain syystä saakaan, mitä käy uo maksusuunnitelmalle? Minulla on myös veroja maksujärjestelyllä, hoidettuna kyllä sovitusti. Uo-henkilö ei alkanut suoraan vastaamaan purkautuvatko jo sovitut suunnitelmat jos velkajärj.ei saa ja jos, niin voinko sopia uudelleen. Olen työtön, ja lyhennän uo-velkaa hyvin pienellä summalla. Myöskään määräaikaa velan maksuun ei ole merkitty.
- Anonyymi
Et ole yksin. Moni on menettänyt kaiken ja päätynyt omaan ratkaisuun. Valtio ryöstää meitä kun töitäkään ei saa tehdä. Olet väärän ikäinen jne.....
- Anonyymi
Keneltä muka on työnteko kielletty?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keneltä muka on työnteko kielletty?
Aika liian monelta on. Viisastella voi ja ojankaivuuta ehdottaa, mutta työn itselle tekeminen on ihan toinen juttu kuin työnteolla elämisensä kustannukset rahoittaa. Kun jouduin työttömäksi työperäisen sairauden vuoksi ja ansiotulo loppui, aika kovan opetuksen sain minäkin aikoinani. Ehkä sinun vuorosi on kohta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika liian monelta on. Viisastella voi ja ojankaivuuta ehdottaa, mutta työn itselle tekeminen on ihan toinen juttu kuin työnteolla elämisensä kustannukset rahoittaa. Kun jouduin työttömäksi työperäisen sairauden vuoksi ja ansiotulo loppui, aika kovan opetuksen sain minäkin aikoinani. Ehkä sinun vuorosi on kohta.
Tekoäly tulee pudottamaan ison joukon toimihenkilöistä ja keskijohdosta pois työmarkkinoilta. Mielenkiinnolla odotamme mikä poru siitä talousahdingosta syntyy. Onko kanttia, onko puskureita tai turvaverkkoja. Niinpä.
- Anonyymi
Onko turvaava ulosmittaus jotain salatiedettä, koska sellaisesta ei kerrota ollenkaan. Kuka siitä sopii ja kenen kanssa? Vouti perinnän? Ei ainakaan velallinen tiedä mitään.
Katsoin omat uo-sivut, mutta niissä on vain maininta kiinteistön ulosmittauksen päättymisestä ja päivämäärä. Talo oli kaupan pari kesää vuosia sitten, nyt annettu takaisin omaan asumiskäyttööni. Voiko turvaavaa itse velallinen hakea?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..2156500Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa964912Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1144677"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste373175Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1002847En koskaan tule sinulle tätä kertomaan
Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.622255Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen
Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?1331767- 661739
odotatko vielä viestiä minulta...
Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan1391674- 571507