Ei, en tarkoita oletko alkanut ajattelemaan ja puhumaan päivänpolttavista aiheista jotenkin eri tavalla kuin nuorempana (sellaiotakin tapahtuu, moni päivittää mielipiteitään, ajatuksiaan,, jopa maailmankatsomustaan) vanhetessaan.
Ihan konkreettisesti vain: onko äänesi muuttunut vanhetessa? Tiedän että lauluääni voi pahasti rämähtää viimeisillä vuosikymmenillä, mutta ei aina.
Minä tunnistin erään 88-vuotiaan naapurini viime kesänä ainoastaan silloin kun hän avasi suunsa ja puhui minulle.
Onko ääni kellossa muuttunut?
61
480
Vastaukset
- Anonyymi
Ääni muuttuu, se on fakta. Laulaminenkin menee falsettiin.
- Anonyymi
ihmisen vanhetessa äänen laatu muuttuu ja rasituksensieto heikkenee. Äänen muutokset perustuvat äänihuulen joustavien rakenteiden, limakalvon ja äänijänteen ohenemiseen ja lihasmassan pienenemiseen eli atrofiaan.
- Anonyymi
Kiinnostavampaa olisi onko "ääni kellossa" muuttunut muuten.
Mitä elämä on opettanut ?- Anonyymi
Samaa mieltä. Pelkkä puhe/ lauluäänen muutos on kapea aihe. Mutta tuo sananlasku/ vertaus kiinnostaa.
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Pelkkä puhe/ lauluäänen muutos on kapea aihe. Mutta tuo sananlasku/ vertaus kiinnostaa.
"Ääni kellossa on muuttunut" varmaan vähän jokaisella, myös kuvaannollisesti.
Toisilla enemmän, toisilla vähemmän.
On upeaa havaita että jotkut pitävät ihanteistaan ja nuoruuden idealismistaan kiinni vielä vanhanakin, vaikka ystävät ja tutut olisivat kaikki jo antaneet periksi taistelussa tuulimyllyjä vastaan.
Lauluääntä ei enää ole edes sitä vähää mitä oli nuorempana. Kissa tykkää kun lauleskelen" Kun minä vien sen markkinoille niin hevosetkin nauraa...."
On katin lemppari, ei voi vastustaa kun kutsun tällä laululla.
Mahtavaa kun ei ole enää niin kuuma, kaveri nauroi että minulla on termostaatti hajonnut kun punoitan ihan kuin saunan löylystä tullut jos helteellä vähänkään liikun.
Kyllä nämä vuodenaikojen vaihtelut on toisaalta yvä asia, tietysti talvi tuntuu pitkältä mutta kevät on sitten sen mukavampi kun tulee odotettuna.
Mökki elämää vietämme vielä, pitäisi jo välillä mennä kylille.
Kissalle voi tuottaa vaikeuksia soputua kaupunki elämään kun ollaan olut mökillä Toukokuusta lähtien.
Mutta ei se ulos haluakaan kun kelit muuttuu kylmemmiksi ja sateisiksi.Joudun käyttämään ääntäni kirjastovierailujen yhteydessä, pienelle ryhmälle puhuessa en tarvitse mikrofonia, koska ääneni on kantava. Teen ääninauhaa edellisestä kirjastani ja pitäisi kai panna töpinäksi sen kanssa niin kauan kuin ääni on vielä ehyt ja minulle on sanottu että toimii hyvin ääneen lukiessa.
Lauluääneni on myös hyvä, mutta eipä siitä mitään hyötyä ole, kun nuottikorvani ei ole tarkka.Paloma.se01 kirjoitti:
Joudun käyttämään ääntäni kirjastovierailujen yhteydessä, pienelle ryhmälle puhuessa en tarvitse mikrofonia, koska ääneni on kantava. Teen ääninauhaa edellisestä kirjastani ja pitäisi kai panna töpinäksi sen kanssa niin kauan kuin ääni on vielä ehyt ja minulle on sanottu että toimii hyvin ääneen lukiessa.
Lauluääneni on myös hyvä, mutta eipä siitä mitään hyötyä ole, kun nuottikorvani ei ole tarkka."""...niin kauan kuin ääni on vielä ehyt ja minulle on sanottu että toimii hyvin ääneen lukiessa."""
Mitä olen makupaloja äänestäsi kuullut, niin rämäkkä ja karhea vanhan naisen ääni.
Onneksi et lue muita kuin omaa äänikirjaasi. En kestäisi kuunnella montaa minuuttia. Ja sinun kirjojasihan en tosin muutenkaan kuuntele enkä ole kiinnostunut lukemaankaan.Tellukka kirjoitti:
"""...niin kauan kuin ääni on vielä ehyt ja minulle on sanottu että toimii hyvin ääneen lukiessa."""
Mitä olen makupaloja äänestäsi kuullut, niin rämäkkä ja karhea vanhan naisen ääni.
Onneksi et lue muita kuin omaa äänikirjaasi. En kestäisi kuunnella montaa minuuttia. Ja sinun kirjojasihan en tosin muutenkaan kuuntele enkä ole kiinnostunut lukemaankaan.Taisit kuunnella omaa ääntäsi, koska minulle on ehdotettu että lukisin itse ääninauhalle, koska ääneni on siihen sopiva.
Luen usein otteita kirjoistani kirjailijavierailujen yhteydessä, ja koskaan minua ei ole pyydetty olemaan hiljaa. Usein toivottu että lukisin lisää.Paloma.se01 kirjoitti:
Taisit kuunnella omaa ääntäsi, koska minulle on ehdotettu että lukisin itse ääninauhalle, koska ääneni on siihen sopiva.
Luen usein otteita kirjoistani kirjailijavierailujen yhteydessä, ja koskaan minua ei ole pyydetty olemaan hiljaa. Usein toivottu että lukisin lisää.Niinpä just, että "lue vain itse omat tekeleesi". Kuka niihin ääntään lainaisi.
Sellainen ääni kuin tekelekin.Paloma.se01 kirjoitti:
Taisit kuunnella omaa ääntäsi, koska minulle on ehdotettu että lukisin itse ääninauhalle, koska ääneni on siihen sopiva.
Luen usein otteita kirjoistani kirjailijavierailujen yhteydessä, ja koskaan minua ei ole pyydetty olemaan hiljaa. Usein toivottu että lukisin lisää.Toivomukseni olisi kuitenkin että pysyisimme edelleenkin asialinjalla.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Toivomukseni olisi kuitenkin että pysyisimme edelleenkin asialinjalla.
Itsellesi näköjään esitit tuollaisen toivomuksen :))))
Paloma.se01 kirjoitti:
Ollaanko jo noin pitkällä, että teitittelet itse itseäsi.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Niinpä just, että "lue vain itse omat tekeleesi". Kuka niihin ääntään lainaisi.
Sellainen ääni kuin tekelekin.Kommenttisi on hyvä esimerkki siitä, miten osuvasti eräs nimimerkki kutsui sinua torajyväksi jo 60 plus-palstalla ollessasi.
kylmätotuus Anonyymi kirjoitti:
Kommenttisi on hyvä esimerkki siitä, miten osuvasti eräs nimimerkki kutsui sinua torajyväksi jo 60 plus-palstalla ollessasi.
kylmätotuusEttä ilkiätkin paskoa edesmenneitten päähän!
Eikö sinulla ole mitään omaa sanottavaa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommenttisi on hyvä esimerkki siitä, miten osuvasti eräs nimimerkki kutsui sinua torajyväksi jo 60 plus-palstalla ollessasi.
kylmätotuusSinulla ei ole varaa moiseen kommenttiin.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
En usko että tuo mölsä pölsä edes tietää mitä asialinja tarkoittaa .
Juu , ääni muuttuu , ja moni muukin asia vanhetessa . En edes muista koska olen laulanut viimeksi . Karaeko kone on ollut päältä pois vaikka miten kauan.
Ja koska olen altto niin varmaan olisin tänään jo basso , tuo ääni.
Jotain jota olen pannut merkille vanhetessa on se että viikko menee paljon nopeampaa nyt se kun töissä ollessa . - Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Että ilkiätkin paskoa edesmenneitten päähän!
Eikö sinulla ole mitään omaa sanottavaa.Keskellä yötä heittelet aika härskejä kommentteja. Taitaa olla yöbileet käynnissä.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
"""...niin kauan kuin ääni on vielä ehyt ja minulle on sanottu että toimii hyvin ääneen lukiessa."""
Onneksi et lue muita kuin omaa äänikirjaasi. En kestäisi kuunnella montaa minuuttia. Ja sinun kirjojasihan en tosin muutenkaan kuuntele enkä ole kiinnostunut lukemaankaan.No sinä nyt et kestä paljon muitakaan asioita . Ja toisaalta ei kukaan ole sinua pyytänytkään kuuntelemaan . Joten näyttää olevan hyvin tärkeä asia tuo toiseen ihmiseen kohdattu ilkeys ! Etekkin kun et kykenisi edes luovaan työhön itse. Joten jokainen päättää ihan itse mitä lukee ja kuuntelee , ja minä ainakin pidän Paloman kirjoista.
Joten ei sinun tarvitse mustamaalata palstalla ihmisiä . Sinulta ei siis ole pyydetty mitään, elä ihan vaan rauhassa omissa ympyröissäsi äläkä sotke ilkeilemällä palstaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En usko että tuo mölsä pölsä edes tietää mitä asialinja tarkoittaa .
Juu , ääni muuttuu , ja moni muukin asia vanhetessa . En edes muista koska olen laulanut viimeksi . Karaeko kone on ollut päältä pois vaikka miten kauan.
Ja koska olen altto niin varmaan olisin tänään jo basso , tuo ääni.
Jotain jota olen pannut merkille vanhetessa on se että viikko menee paljon nopeampaa nyt se kun töissä ollessa .Asialinja?
Mikä se on? Onko se sitä MINÄ MINÄ MINÄ???? - Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Ollaanko jo noin pitkällä, että teitittelet itse itseäsi.
Näetkö itse miten typeriä kommetteja kirjoittelet toiselle ihmiselle.
Niin —-ymmärrän ettet näe, muutenhan et edes kirjoittelisi sellaista . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei ole varaa moiseen kommenttiin.
Aina on lupa kertoa totuus.
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kylmätotuusJuoruta vanhoja, kuten sinä teet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kylmätotuusRiippuen siitä kenen totuus se on ja kenestä/mistä.
Koska sinulla on lupa kertoa totuus, niin pitäisi sinun kestää totuus itsestäsikin. Anonyymi kirjoitti:
Näetkö itse miten typeriä kommetteja kirjoittelet toiselle ihmiselle.
Niin —-ymmärrän ettet näe, muutenhan et edes kirjoittelisi sellaista .No enhän minä sinun tasollesi yllä millään mittakaavalla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Riippuen siitä kenen totuus se on ja kenestä/mistä.
Koska sinulla on lupa kertoa totuus, niin pitäisi sinun kestää totuus itsestäsikin.Kestän kyllä.
Asialinja?
Mikä se on? Onko se sitä MINÄ MINÄ MINÄ????Minä kirjoitan mitä minulle kuuluu.
En juuri kirjoittele päivän polttavista uutisista, ne jokainen näkee ja kuulee muualtakin.
Jos vaatimattomat tapahtumani eivät kiinnosta niin voi jättää väliin.
Kirjoittelen omaksi ilokseni ja onhan tämäkin tavallaan terapiaa.
On mukavia kirjoittajia, tuntuvat ihan tutuilta ja odotan heidän tekstiään.
Toisenlaistakin sanottavaa monella on, mietin johtuuko iästä että tulee kiukkuisemmaksi.
En ole kiukkuinen vielä, mikäli ei oteta huomioon melkoista arsenaalia voimasanoja jos jokin asia menee pieleen.
Ihan itsekin säikähdän äänenkäyttöäni. Kissa on tottunut, ei edes silmiään räpäytä.- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No sinä nyt et kestä paljon muitakaan asioita . Ja toisaalta ei kukaan ole sinua pyytänytkään kuuntelemaan . Joten näyttää olevan hyvin tärkeä asia tuo toiseen ihmiseen kohdattu ilkeys ! Etekkin kun et kykenisi edes luovaan työhön itse. Joten jokainen päättää ihan itse mitä lukee ja kuuntelee , ja minä ainakin pidän Paloman kirjoista.
Joten ei sinun tarvitse mustamaalata palstalla ihmisiä . Sinulta ei siis ole pyydetty mitään, elä ihan vaan rauhassa omissa ympyröissäsi äläkä sotke ilkeilemällä palstaaMuistelen Tellukan olevan uskovainen.
Millaista olisi viettää ikuisuutta samassa paikassa.
Mutta en minä ole samaan paikkaan menossakaan. Anonyymi kirjoitti:
Muistelen Tellukan olevan uskovainen.
Millaista olisi viettää ikuisuutta samassa paikassa.
Mutta en minä ole samaan paikkaan menossakaan.No sehän on ikävää, että yhdestä vajavaisesta ihmisestä on kiinni taivaskotiin haluamisesi.
Olisi ollut mukava tavata sinutkin sitten Taivaassa, mutta valintahan on jokaisen oma.
- Anonyymi
Viikon päästä torstaina tärähtää
https://www.sttinfo.fi/tiedote/71206867/kutsu-jussi-halla-aho-elamakerta-kirjan-julkistustilaisuus-2182025-klo-1400-lonnrotinkatu-18-a-sisapiha?publisherId=2224843- Anonyymi
YÖÖÖÖÖK !!!!!!
- Anonyymi
Noin 35 vuotta sitten tulin takaisin tähän maalaiskylään, josta nuorena maailmalle lähdin. Kylän mummot olivat vanhoja jo silloin, kun lähdin ja yhä vain olemassa, kun palasin. Kohdatessa heitä kysyin, vieläkö muistavat ja tuntevat. Joka mummo sanoi, että kyllähän toki; äänestä.
- Anonyymi
Lauluääni on lihasten ylläpitokysymys. Se pysyy aika hyvin kunnossa jos laulaa paljon. Jos ei, se madaltuu paljon nopeammin kuin mitä silloin kun sitä käyttää. Kokonaan madaltumista ei voi estää, huomaahan se Katri-Helenastakin. Hänen laulujaan live-esitysissä on madallettu.
Puheääni myös madaltuu, mutta ei niin paljon ja nopesti kuin lauluääni.
Olen oppinut sovittelemaan sanoja päivänpolttavista aiheista keskusteltaessa, en enää ole niin mustavalkoinen kuin nuorena. Olen myös muuttanut käsityksiäni joissakin asioissa, tuskin nyt ihan ylösalaisin mutta hieman lempeämpään suuntaan. Aika on muuttunut toisenlaiseksi, jotenkin vaativammksi, en enää esim. pidä vain laiskana ihmistä joka ei pärjää tällä, voi olla monta syytä.
Minusta n. 50:senä on nainen pahimmillaan, sellainen jyrkkä ja ponteva. Hyvä että vanhemmiten muuttuu.Äitini lauloi eläkeläiskuorossa vielä yli kahdeksankymmentävuotiaana ja hänen lauluäänensä alkoi madaltua vasta sen jälkeen kun jätti laulamisen.
Puheääneni on selvästi madaltunut vähän, mutta on muuten vielä ehjä . Olen kuitenkin huomannut, että olen alkanut puhumaan hiljempaa. ja joskus minua pyydetään korottamaan ääntäni , vaikka itse puhun mielestäni aivan riittävän kovaa. Käsittääkseni ääneni on heikentynyt myös.
Monien esiintyvien artistien lauluääni romahtaa jossain siinä 70-80 vuoden iässä. Varmastikin pitää paikkansa että kurkun lihakset heikentyvat ja vanhan ihmisen äänessä ei ole enää samaa pontta ja resonanssia kuin ennen.
- Anonyymi
Perästä kuuluu... You've Got Another Thing comning
Suomi on kuorolaulun luvattu maa, Viro vielä enemmän. Itsellänikin on vahva kuorotausta, olen saanut siinä yhteydessä myös opetusta äänen muodostuksessa, käytössä ja huollossa. Hengitysharjoitukseni ovat jokapäiväisiä, auttavat äänen lisäksi jopa unen saantiin ja yleiseen rentoutumiseen ja hyvään oloon. Äänialani on se keskimmäinen eli mezzosopraano. Myös korkeammat äänet onnnistuvat ja matalaltakin voin laulaa, mutta se ei tunnu mukavalta, jotuuu pinnistelemään. Tällä äänen mukavuusalueella on hauska nimitys : tessitura. Mielelläni suuntaan tilaisuuksiin, joissa lauletaan, on minua vielä kirkkokuoroonkin kosiskeltu, mutta pidän sitä liian sitovana.
Ihmisen ääni on lähes yhtä yksilöllinen kuin sormenjälki. Tunnistan joskus tutun äänen ihmisjoukosta kasvoja näkemättä ja niin minunkin suhteen on käynyt. Ääneni ei kovin voimaperäinen ole koskaan ollut, ja johan kotikasvatuskin opetti välttämään äänen korottamista. Miksihän vanhusten ääni sketseissä ja esimerkiksi Suomi-filmeissä kuvataan aina vapisevaksi, säriseväksi tai käheäksi ja heiveröiseksi. Tuskin mitään vääpelin komentoääntä saamme enää aikaan, mutta ehkä hiljaisempaa ääntä myös hiljennytään paremmin kuuntelemaan. Kimitys ja kailotus on ikävää kuultavaa minkä ikäisiltä tahansa. Mutta "äänellään se lintukin laulaa".
Ideaali on miellyttävällä äänellä ilmaistu miellyttävä sisältö, mutta eikö se sisältö ole aina tärkein.Äidilläni oli muistaakseni myös mezzosopraano. Äidin äänen tunnistin myös näkemättä häntä, esim. ulkoa kuultuna vieraiden äänien joukosta. Joskus kuulen sen vielä unissanikin, vähönkuin "Johnny remember me...."
Osa sukuni naisista, etenkin isän puolelta, olivat kovaäänisiä , mutta oma ääneni on ollut keskivahva ja soveltunut hyvin opetukseen ja ääneen lukemiseen. Olisin kyllä mielelläni laulanutkin, mutta siihen oli tarkan nuottikorvan puute aina esteenä. Etenkin äitini oli lähes vihainen kunme nuotin vierestä laulajat, isä ja minä, yritumme jotain lauleskella, se oli piinaa hänen korvilleen. Kaikki muut sisarukseni ovatkin sitten enemmän tai vähemmän musikaalisia, minusta seuraava sisareni on julkaissut juuri pienen laulukirjan itse säveltämiään ja esittämiään lauluja omakustanteena.
Isoveljeni soitti keikoilla suomalaisessa tanssiorkesterissa (ei kovin tunnetussa) ja toinen veljeni ottaa mielellään kitaran polvelleenja laulaa Malagueña salerosaa kyn käy vierailulla. Nuorin sisareni on myös musikaalinen ja hänen lapsistaan kaksi esiintyy keikoilla pieneissä paikoissa esittämässä itse tekemäänsä musiikkia.
- Anonyymi
Heh.
Juu. Tässä kun kymmenet vuodet vetänyt röökiä ja keskaria, varmasti ääni on muuttunut siitä, mitä se oli nuorempana.
Käsittääkseni alan kuulostamaan paula koivuniemeltä.
Mikäpä tässä, paulalla hyvä ääni. Tympii vaan, meitsi kun mies, ois kivempi kuulostaa lemmy kilmisteriltä....
Mä en kummemmin laula. Mulla kun ei rytmitajua. Yhden kerran olen paikallisessa päissäni laulanut karaookkea. Siitä aikaa. Lauloin kingssin celluloid heroesin. Mä en oikein tiedä, miten meni. Jokatapauksessa paarin pitäjä toi mulle kaljatuopin suorituksen jälkeen.
Kuulemma illan paras esitys. No, mulla kyllä hyvä lavashow, sen verran rokettia diggaillut, että varmasti lantio heiluu. Vaimo tosin epäili, että toivat tuopin, että oisin vähän aikaa hiljaa :D
Mutta joo, ääni on varmasti muuttunut. Jos vielä toisen kerran elämässäni intoudun karaookessa laulamaan. Siis piisi lie jotain howling wulffia. Tai kyllä kai aikuinen mies vois heittää koivuniemen "aikuinen nainen" piisin?
=DW=Niinno, viski ja rööki on vienyt monen artistin lauluäänen tai tejhnyt siitä entistäkin seksikkäämmän. :))
Karaoke ei ole munj uttuni, mutta kovasti näyttää olevan suosittu suomalaisten pippaloissa täällä ruotsinmaalla. Oliskohan niin että jokaisessa vähän humaltuneessa suomalaisessa asuu piiloutuneena suuri laulaja?
Edesmennyt rip Hunksz (kuka muistaa vielä?) oli myös karaoken ystävä.
Koivuniemestä en tiedä, mutta poikani yllätti minut laivalla vetäisemällä upeasti Johnny Cashin Sixteen Tons englanninkielellä karaokessa.
Heh.
- Anonyymi
sama ääni kellossa
Tieteelliset havainnot kertovat perinteisten mekaanisten heilurityyppisten seinäkellojen, jotka ovat asennettu samalle kiinteälle seinälle, hakeutuvan yhteiseen synkronitilaan. Eli ne alkavat käymään samaan tahtiin, niiden heilurit liikkuvat lopulta rytmikkäästi yhteiseen tahtiin.
Tämän sanotaan johtuvan siitä, että luonto pyrkii aina tehokkaimpaan energiatilaan, ja yhteistyöhön tarvitaan vähemmän energiaa kuin vastakkaiseen tilaan.- Anonyymi
Se johtuu siitä että heilureiden välissä on joko ilmaa tai ilmaa ja matriaalia kuten pöytä
joka aiheuttaa lukkiutumisen
luonto ei pyri mihinkään kuin maallikkojen puheissa
Maalliko tuntee vain energia ja lukioilainen (eivät osaa matematiikkaa riittävästi muuhun)
Fysiikan approbaturin opetuksen alussa mekaniikassa oppilas on irrotettava energiauskosta ja otettava
muut käsitteet käyttöön liikeyhtälö, likkemärää ...
Onko ääni muuttunut kellossa ? Sitä pitäisi ehkä kysyä muilta. Itseensä on niin tottunut ja toisaalta ei myöskään halua tehdä numeroa, jos muutokset menevät huonompaan suuntaan. Ja niinhän ne pakkavat tässä elämänvaiheessa mennä..))
En voi kehua olevani erityisen musikaalinen. Tai no: rytmitaju on hyvä ja tietysti minulla on se "absoluuttinen sävelkorva" - kuten lähes kaikilla tuntemillani on. Huomaan, jos lauletaan väärin, jopa omat virheeni kirjaan.
Veikkaan, että minun äänialani on altto - niin ovat tietätkin vakuuttaneet.
Siitä on seurannut se, että jos laulan muiden kanssa, koen aina laulavani väärin.
Yksikseni kyllä testimielessä saatan laulaa enkä huomaa isoa muutosta äänessä. Puhuessa huomaan äänessä rauhoittuneisuutta (lannistuneisuutta?) innostusta on vähemmän ja ääntäkin varmasti.
Monet sanovat, että yksin eläjän tulisi ainakin lukea ääneen - ihan puhetaidonkin säilyttämiseksi. Vahvistan tuon. Jos menee viikkokin ettei juuri ole ääntään käyttänyt jo sanojen hakeminen ja asettaminen peräkkäin käy työstä..))
Pojillani saattaa olla "ylisukupolvista perimää", isoisät olivat molemmat hanuristejä - soittivat sävelmiä korvakuulolta kuten heidän aikalaisensa usein tekivät.
Molemmat poikani soittivat bändeissä, mutta lopettivat, kun perheellistyivät, mistä olen todella tyytyväinen. Nuoremmalla musiikki liittyy edelleen arkeen ja onhan hänellä musiikkistudiokin täällä vanhassa kodissaan. Lapsenlapsilla ei erityistä kiinnostusta musiikkiin ole.
Kiva ketju tämä. Ikäänkuin jo musiikista puhuminen toisi kehiin luontaista harmoniaa. Helena Anhava tilittääkin:
"Yhä vähemmän välitän sanoista/kenties laulaen, tanssien, oppisimme rakastamaan/ " (vapaasti muistettu).
demeter1Pitääköhän pyörtää "pyhät puheensa" kun vasta luin ketjua alusta saakka ? ..))
Tuttua sananvaihtoa.
No. Harvoinkos ne toiveet ja todellisuus sekoittuvat.
- AnonyymiUUSI
Tämä on hyvä aloitus. Nuorempana olin aika hyvä laulamaan, mutta nyt vanhana on ääni muuttunut karheammaksi ja sameammaksi. Kai tuo kuuluu vanhuuteen.
Olen kyllä rohjennut laulaa karaokea vanhoilla päivillänikin muutama vuosi sitten. Nyt kynnys on noussut liian korkeaksi moiseen.
Tuota ihmettelen, miksi Tellukka, joka välillä täällä mainostaa uskoaan, voi olla todella ilkeä varsinkin Palomalle.
Luulisi jo omatunnon alkavan kolkutella. Ehkäpä hän sitten taas rukoilee ja synnit on annettu anteeksi. Niin kai se on.Kokeilinpahan taas vain miten ääni kellossa muuttuu.
Ei tarvitse paljon hipaista, kun se ääni muuttuu.Tellukka kirjoitti:
Kokeilinpahan taas vain miten ääni kellossa muuttuu.
Ei tarvitse paljon hipaista, kun se ääni muuttuu.Minä ymmärsin, Tellukka, että oli tarkoitus puhua omasta äänestä, ei muiden..))
Kun toista arvioi, omat tunteet pakkaavat sumentaa objektiivisuutta...- AnonyymiUUSI
Tellukka kirjoitti:
Ei tarvitse paljon hipaista, kun se ääni muuttuu.Mikä sinut on katkeroittanut elämässä Tellukka?
Purat tänne pahaa oloasi vihaamalla ja nälvimällä Palomaa. Tätä on jatkunut jo vuosia. Onko nettivihaaminen ainoa tapasi kommuikoida.
Toivottavasti saat muita kanavia raivoamiseesi. Anonyymi kirjoitti:
Mikä sinut on katkeroittanut elämässä Tellukka?
Purat tänne pahaa oloasi vihaamalla ja nälvimällä Palomaa. Tätä on jatkunut jo vuosia. Onko nettivihaaminen ainoa tapasi kommuikoida.
Toivottavasti saat muita kanavia raivoamiseesi.Eikö täällä olekaan kaikilla oikeutta sanoa asioista omia rehellisiä mielipiteitään joutumatta tuollaisen katkeran "nettivihan" kohteeksi?
- AnonyymiUUSI
Tellukka kirjoitti:
Eikö täällä olekaan kaikilla oikeutta sanoa asioista omia rehellisiä mielipiteitään joutumatta tuollaisen katkeran "nettivihan" kohteeksi?
Tottakai voit Tellukka sylkeä palstalle katkerat piruilusi Sehän on sitä rehellistä veetuiluasi mitä olet jo vuosisia Palomaan kohdistanut.
Sinun rehelliset mielipiteet paljastaa sinut ilkeäksi ihmiseksi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai voit Tellukka sylkeä palstalle katkerat piruilusi Sehän on sitä rehellistä veetuiluasi mitä olet jo vuosisia Palomaan kohdistanut.
Sinun rehelliset mielipiteet paljastaa sinut ilkeäksi ihmiseksi.Entinen siivoojaparka on edelleen vithuuntunut ja purkaa ilkeyttään.
Anonyymi kirjoitti:
Sinun rehelliset mielipiteet paljastaa sinut ilkeäksi ihmiseksi.Hienoa, ettet sinä sellaiseen alennu.
Olet oikein esimerkillinen palstan helmi.- AnonyymiUUSI
Tellukka kirjoitti:
Ei tarvitse paljon hipaista, kun se ääni muuttuu.Sinulla on ollut sama ääni kellossa ainakin 10 vuotta.
Sinulla on ollut sama ääni kellossa ainakin 10 vuotta.
kylmätotuusNiin, katsos, kaikilla se ei pikku hipaisusta muutu.
- AnonyymiUUSI
Kuuntelen paljon musiikkia ja usein lauleskelen mukana, jos laulussa on tutut sanat.
Olen harrastanut laulamista melkein koko ikäni. Lauluääneni on hiukan madaltunut. Puheääni on pysynyt ennallaan, näin sanoi sisareni äsken.
kylmätotuus - AnonyymiUUSI
Aloin miettimään kenellä laulajalla on hyvä ääniala ja mieleeni tuli ruotsalainen laulaja Loreen.
Loreenin ääniala on laaja, ja hänen kappaleissaan näkyy usein hänen kykynsä vaihtaa vaivattomasti rinta- ja pää-äänen välillä. Tämän tason hallinnan saavuttamiseksi on harjoiteltava lauluharjoituksia, jotka keskittyvät hengityksen tukemiseen, kurkun rentoutumiseen ja äänialan laajentamiseen.
Rinta-/pää-ääni: Loreen on erinomainen esimerkki laulajasta, joka liikkuu vaivattomasti rinta- ja pää-äänen välillä, mikä tunnetaan nimellä "sekoitettu ääni". Tämä tekniikka antaa laulajille mahdollisuuden saavuttaa molempien maailmojen parhaat puolet äänellisesti ja luoda vaikuttava ääniala.
Aikamoista taiturointia äänellä joka samalla korostaa feminiinistä voimaa sen kaikilla tasoilla.
Loreen, https://youtu.be/cfjsuroG4GE - AnonyymiUUSI
Snadisti lisää.
Mä en tosiaankaan laula, oikein koskaan. Kuullut, kuitenkin ällistyttävän hyvinkin. Ääniala mikä lie, kai lähinnä tenori.
Mutta juu. Mä diggaan musaa. Ja oikeestaan musa yhdistänyt mut kaikkien frendienkin kans. Ja liki kaikki jonkin sortin pelimanneja. Erilaisia pändiviritelmiä ollut aina. Paljon seellaista bilebändiä. Mutta myös noita semiammattilaisiakin. Joop, joku menossa euroopan rundille, toiset just julkaisi seitsemännen älpykkänsä.
Mutta siis. Mä olen ite rytmitajuton. Olin juu nuorempana pändissä rumpalinakin. Sain potkut suunnalleen ekoissa harkkareissa. No jos rumpali ei tajua rytmiä...
Asia vähän omituinen. Mä kuuntelen paljon rumpuja, diggaan rumpusooloista jne. Ja kuulen tarkasti, milloin joku kiihdyttää, iskee pellin reunaan, sleepaa jne. Mulla vaan ei rummutus suju itellä.
Elikkäs mä kyllä musadiggari. Edelleen olen hangaroundina muutamassa jutussa. Roudataan ja pakettiautoa ajetaan. Koitetaan kinuta kioskilta ilmaisia lihapiirakoita keikan jälkeen..
Mä ehkä voisin olla hyvä laulaja. Ainakin rokkistaran elkeet handussa. Nykyisin autotune jokaisen käytettävissä ihan tarpeeks menisi äänikin.
Autotunesta. Muutama vuos sitten oli oscar-kaala. Maapallon suurin livelähetys. Pääesiintyjä madonna. Hyvin meni esitys, koreografiat tansseineen jne. Paitsi autotune oli rikki madonnan laulaessa. Hassu näky, hieno show, mutta solisti rääkyi kammottavasti hyppimisensä aikana. Noh, päivää myöhemmin oli autotunetettu se esitys kuntoon.
Meinaan, aika moninin voi oikeesti olla musiikkin suuntautunut. Koulun pakko laulunkokeet kai tappoi mun sukupolvesta monta laulajaa. Se oli helevettiä seistä luokan edessä joikaamassa jotain ääliöpiisiä.
Onneks joku aikanaan keksinyt roketinrollin.
=DW=- AnonyymiUUSI
Joo nekin on ollut unholassa muistin nyt kun mainitsit ne koulussa olevat laulu tunnit. Voiettä se oli kamalaa kun kaikien aikana piti laulaa, ja pojat varsinkin tekivät ilmeillään olon tukalaksi.
Sain aina kympin laulusta . Mutta kun itse testasin karoeke koneella laulaa ja äänitin sen puhelimeen, niin ei minun mielestäni ollut kympin arvoista olenkaan, niin pani ajattelemaan että miten se opettaja oikein jakoi niitä numeroita, olisko ollut että olin aina opettajien lemmikki että sen vuoksi. Jos opettaja eläisi vielä niin soittaisin ja kysyisin häneltä miten hän teki arvostelut .
Onneksi jo lapsena aavistin etten laulanut mitenkään siten että olisin saanut täydet pisteet .yksi poika joka oli kyllästynyt laulu kokeisiin otti ja laulaa päräytti Texasiin keltaruusun, ei ehtinyt kun eka säkeistön niin ope ajoi sen pihalle. Me muut ei ymmärretty miksi poika laitettiin ulos luokka huoneesta .. niin että oli se maailma hieman erilaista ennen ,
sitten joulujuhlissa sai laulaa sen Armon valkokyyhkyn , niin serkkupoika joka osasi laulaa , esitti sen niin kauniisti että naiset itkivät yleisössä, sitä kuuli keskustelun että tuosta pojasta tulee isona kuuluisa laulaja kun osaa laulaa.
No hänestä ei tullut laulajaa ainostaan meripelastuksen työläinen .mutta varmaan lauleli ohjatessaan alusta merellä . - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo nekin on ollut unholassa muistin nyt kun mainitsit ne koulussa olevat laulu tunnit. Voiettä se oli kamalaa kun kaikien aikana piti laulaa, ja pojat varsinkin tekivät ilmeillään olon tukalaksi.
Sain aina kympin laulusta . Mutta kun itse testasin karoeke koneella laulaa ja äänitin sen puhelimeen, niin ei minun mielestäni ollut kympin arvoista olenkaan, niin pani ajattelemaan että miten se opettaja oikein jakoi niitä numeroita, olisko ollut että olin aina opettajien lemmikki että sen vuoksi. Jos opettaja eläisi vielä niin soittaisin ja kysyisin häneltä miten hän teki arvostelut .
Onneksi jo lapsena aavistin etten laulanut mitenkään siten että olisin saanut täydet pisteet .yksi poika joka oli kyllästynyt laulu kokeisiin otti ja laulaa päräytti Texasiin keltaruusun, ei ehtinyt kun eka säkeistön niin ope ajoi sen pihalle. Me muut ei ymmärretty miksi poika laitettiin ulos luokka huoneesta .. niin että oli se maailma hieman erilaista ennen ,
sitten joulujuhlissa sai laulaa sen Armon valkokyyhkyn , niin serkkupoika joka osasi laulaa , esitti sen niin kauniisti että naiset itkivät yleisössä, sitä kuuli keskustelun että tuosta pojasta tulee isona kuuluisa laulaja kun osaa laulaa.
No hänestä ei tullut laulajaa ainostaan meripelastuksen työläinen .mutta varmaan lauleli ohjatessaan alusta merellä .Olikohan niillä opettajillakaan kaikilla kovin tarkka sävelkorva.
Antoivat varalta aina saman numeron, mikä kullakin oli ollut edellisessä todistuksessa. - AnonyymiUUSI
Vaikkei sinusta rumpalia tullutkaan, niin hienosti kuvailit syyn siihen.
Kiitos makeista nauruista!
kylmätotuus
- AnonyymiUUSI
Laulut loppuivat syyhyn. Puheäänen muutosta en osaa itse arvioida. Silloin kun vielä laulelin paljon, ihmettelin monta kertaa, miksi puheääni madaltui huomattavasti, kun ääni aukesi. Siis kun äänenaukaisu oli tapahtunut ja ääni virtasi ulos itsekseen ilman sen kummempia yrittämisiä ja äänen tulostamistyötä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172354Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain2412033Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162071802Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021461Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno481356Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu561263Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1811170- 941110
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.151985Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14931