Minkälaisia aarteita löytyy palstalaisilta?
Varastoa siivotessa löytyi vinyylilevyjä, keräileeköhän niitä joku, seuraavaksi siirrän ne roskikseen.
Keräilyharrastus
28
224
Vastaukset
- Anonyymi
keräsin lähestäydellisiä varhaisia sarjoja postimerkkejä ennen kuin ne menivät pilalle keräilytuotteena ja minulla
on mm. suomalainen sotapäällikkö joka valtasi Moskovan
eli kun venäläisoopas on puhunut teille soopaa että Moskovaa ei ole vallattu
niin puolalaiset ja suomalaiset ovat- Anonyymi
ja on myös suomen parhaan laulajan vinyylejä läheskäyttämättä somerjoki talvisota, synnyin mitäs muuta kuin rokkaamaan ... jne
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja on myös suomen parhaan laulajan vinyylejä läheskäyttämättä somerjoki talvisota, synnyin mitäs muuta kuin rokkaamaan ... jne
Arvokkaista ovat.
- Anonyymi
Meillä on aikamoinen vinyylilevyarsenaali kesämökillä; lähinnä 70-luvun poppia. Niitä kuunnellaan aika usein terassilla ja vähän tanssahdellaankin. Emme ole puolisoni kanssa lavatanssi-ihmisisiä vaan disco- ja soulporukkaa.
Yritän enemmänkin päästä tavaroista eroon, siksi en juurikaan kerää. Ainoa on arcipelago isot kynttilänjalat. Ne ovat tosi upeat ja niitä keräilen. En koskaan ole ollut ns. mainstriimiä, joten esim. festivot, muumimukit tai mariskoolit jäävät minulta kaupan hyllyille - Anonyymi
Vinyylilevyille on tullut uusi buumi. Jopa uustuotantoa äänitetään vinyylilevyille.Jos sinulla vielä levysoitin ja kovaääniset kunnossa,niin pistä kavereitten kanssa käyntiin nostalgiajuhlat. Ottanevatko palvelutalot vastaan vinyylilevyjä?
Yhteen aikaan itsellä 80+90luvulla oli Iittalan ja Nuutajärven lasituotteet keräilyn kohteena ja myöhemmin kirppareilta hankin jotain lisää. Kirppareilla ja huutokaupoissa käynnit olen nyt lopettanut. - Anonyymi
Vinyylit minullakin on tallella, vaikken niitä mitenkään kerännyt ole, aikanaan ostin musiikin vuoksi enkä ole raatsinut hävittää. Minulla on ollut ajatus että ostan vielä levysoittimen, mutta taitaa ajatukseksi jäädä, ei oikein ole järjellistä tilaa sille.
Soittorasioita olen sen sijaan keräillyt, niitä on aikamoinen arsenaali, ja olen ajatellut ne panna jossakin vaiheessa myyntiin, ei niitä perilliset tarvitse eivätkä niistä välitä. - Anonyymi
Keräilen ahkerasti roskia ympäristöstäni, eivät taatusti lopu koskaan. Matkailuohjelman Kaartti sanoi kivasti viime ohjelmassa, että meille kun kerääntyy paljon roskia matkalla, niin ne kulkee kivasti seuraavaan roska-astiaan kun ollaan autolla reissussa, joten haistakaa paska roskaajat.
- Anonyymi
Älä heitä roskiin vielä. Minäkin voisin ostaa :)
Finnhitsiä ja muuta suomalaista iskelmää, tai ulkomaista kasarihuttua ei kukaan osta muuta kuin huumorimielessä.
Jos jotain Olavi Virtaa, Agentsia tai sen tyyppistä laatumusaa löytyy, niin niistä voi pyytää esim. kirpparilla 2-5 euroa.
Tottakai ulkomainen hittimusa, Beatles, Rollarit ja sellaset menee, niin ja hevi tietysti.
Levyjen pitää olla naarmuttomia ja kannet kunnossa. Sitten on ok.- Anonyymi
Vlnyylit tulee vielä arvoonsa niinkui savikiekot, nekin aikanaan tuhottu.
Ei kasarimusa niin huonoa ollut, kun vertaa nykyuseen. Mitä tämä nykyinen onkaan.
On mulla levysoitin, sitten sellainen, joka liitetään radioon, sillä ei voi lp,tä soittaa. Torvigrammarikin löytyy, mutta siihen ei löydy levyjä, jos löytyy, niin maksaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kasarimusa niin huonoa ollut, kun vertaa nykyuseen. Mitä tämä nykyinen onkaan.
On mulla levysoitin, sitten sellainen, joka liitetään radioon, sillä ei voi lp,tä soittaa. Torvigrammarikin löytyy, mutta siihen ei löydy levyjä, jos löytyy, niin maksaa.torvikin on helppo saadaa koska niitä on tällä palstalla jaossa
vikin torveita - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On mulla levysoitin, sitten sellainen, joka liitetään radioon, sillä ei voi lp,tä soittaa. Torvigrammarikin löytyy, mutta siihen ei löydy levyjä, jos löytyy, niin maksaa.Savikiekkoja löytyy useita, parhaimpana Rock and a cloc, Bill Haley. Levytetty ilmeisesti 12.04. 1954. Mitähän tarjottaisiin ?
- Anonyymi
Aki & Turo olis.
- Anonyymi
Iittalan Kivi-lasituikkukippoja on tullut kerättyä jonkin verran. Toki niitä myös käytän syksyisin ja talvisin, laitan erivärisiä tuikkukippoja ryhmiin. Enää en osta koskapa ne tehdään jossain ulkomailla nykyään.
CD-levyjä on myös paljon, ja soittelenkin, on hyvä cd-soitin.
Mukeja olen keräillyt, niitä on käytössä erilaisia, ja vaihtelen vuodenaikojen mukaan. PIP-studion mukeja jonkinverran tullut ostettua vuosien saatossa.
Tulee hyvälle tuulelle heti aamusta kun juo kahvinsa kauniista mukista.- Anonyymi
Muutama vuosi sitten ostin Aarikan kaupasta ylioppilaslahjana lasimaljakon jossa mukana pore-puukranssi. Hämmästyin kun maljakkoa ei oltu valmistettu Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutama vuosi sitten ostin Aarikan kaupasta ylioppilaslahjana lasimaljakon jossa mukana pore-puukranssi. Hämmästyin kun maljakkoa ei oltu valmistettu Suomessa.
Suomalaisuudeksi riittää nykyään se kun on myyty Suomessa.
- Anonyymi
Käyttää voit niitä tuikkuja, mutta älä laita palavaa kynttilää.
Mun talosta on jo kaksi kertaa palanut parveke ja toisessa asuntokin. Niin 40 vuoden aikana, syttyneet kynttilästä, ei tosi varmaan tuikusta.
Molemmissa 60v työssäkäyvä ja autoileva, siis täysjärkinen. Ja molemmat syttyneet alkuvuodesta, siis talvella, uskomatonta mutta totta. - Anonyymi
Tavaroita ei ole hyvä keräillä, kova pölyjen pyyhkiminen.
- Anonyymi
Vinyylejä löytyy kirppareilta euron kahden hintaan röykkiöittäin.
- Anonyymi
Puolisoni keräilee eri maiden eurokolikoita ja juhlarahoja.
Taitaa olla jo kymppitonnin verran.- Anonyymi
Eurosetelit keräävät usein myös puolisoehdokkaita ympärille norkoilemaan juhlarahoja
- Anonyymi
Rahastoissa kasvaisivat vähintään 8% vuosi ja pääsee helpolla eroon, tai voi siirtää osina jälkeläisille. Keräily ei ole nykyaikaan enää sijoitus , useinkaan.
En moiti, mutta herättelen, pääsee jälkeläiset helpommalla.
Meillä valokuvakansiotkin jo kuvattu kuvana ja videona. Valmiina ulosheittoon, kun kupsahdamme.
- Anonyymi
En ole mikään keräilijä. Mutta kirjoja on kerääntynyt melkoisesti.
- Anonyymi
Kerääminen kannatta aina, paitsi, kun tulee pesän selvitys. Riita tulee aina on perintö arvokas tai pelkkää krääsää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerääminen kannatta aina, paitsi, kun tulee pesän selvitys. Riita tulee aina on perintö arvokas tai pelkkää krääsää.
Kerääminen , mutta jos asuu kerrostalossa asunto pitäisi saada pian myyyntikuntoon, Ei sitä voi esitellä sekaisena. Meillä maksaa joka kuukausi yli 400 e jos viivästelee tyhjennyksessä.
- Anonyymi
Minä en kerää muuta kuin euroja pankkiin.
Niin tekevät uutisten mukaan muutkin.
Suomalaisten pankkitileillä on 120 miljardia ja muita sijoituksia vieläkin enemmän.
Noilla rahoilla voitaisiin maksaa kaikki Suomen velat.- Anonyymi
Ei käärinliinassa ole taskuja.
Kaikki käytän mitä tulee, ei niitä mukaansa saa.
- Anonyymi
Minä olen keräillyt vain rahaa. Rahastakin suurimman osan lahjoittanut jo jälkeläisille, samoin kun asunnostakin omistamme vaimon kanssa vain 1/16 osan.
Mutta myynyt olen pois, vanhemmilta perittyä ja sitä kun olen ostanut kun on halvalla saanut.
Hinnat ja kysyntä on hurjasti laskenut siitä 10-20 v takaisesta. Onneksi olen myynyt jo lähes kaiken. Olen myynyt, jotta saan liikuntaa pakettien viemisessä, muuten en turhaan liiku.- Anonyymi
Numismaatikko kerää rahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?827076Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267043Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1066143Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455394Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845228Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa605163Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405088Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274575Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163447Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003370