Neljä hakemusta kuukaudessa niinkuin muittenkin työttömien on velvollisuus
tehdä ja sairaat myös töitä hakemaan niinkuin hallitus vaatii muilta.
Pitäisikö laittaa kansalaisadressi liikkeelle ?
Työnhakuvelvoite myös sopeutusrahalaisille olisi hyvä ajatus
11
119
Vastaukset
- Anonyymi
Suomi ei ole tasa-arvoinen maa. Lait ja määräykset eivät ole samoja kaikille.
- Anonyymi
Kun itse pääsee päättämään sopetumisrahoistaon kissanpäivät sen jälkeen,
kun putoaa eduskunnasta tai jää pois omasta aloitteesta sopivasti ennen eläkeikää
saa nauttia sopeutumisrahasta eläkkeeseen asti. - Anonyymi
Suomessa toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset.
Hyväveli-eliitti on erittäin tasa-arvoinen.- Anonyymi
Yhteiskunta ei ole tasa-arvoinen, eikä koskaan sellaiseksi muutu. Ihan palkoista lähtien, niin on eriarvoisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteiskunta ei ole tasa-arvoinen, eikä koskaan sellaiseksi muutu. Ihan palkoista lähtien, niin on eriarvoisuutta.
Epätasa-arvo lisääntyy Orpon hallituksen aikana ja se on sen nimenomainen
tarkoituskin.
- Anonyymi
Ei kannata unta nähdä. Poliitikot ei saavutetuista eduistaan luovu. Itseasiassa kansanedustajien, ministerien ja presidentin virat pitäisi muuttaa palkattomiksi kunniaviroiksi, josta ei makseta palkkaa eikä palkkiota ja tehdään oman toimen ohella. Silloin niihin hommiin pyrkisi todelliset osaajat ja Suomen etua ajavat henkilöt.
- Anonyymi
Ei nyt sentään liioitella !
"Aikojen alussa" kansanedustajan tehtävää hoidettiin "siinä sivussa",
mutta maailma on muuttunut, ei se enää onnistu.
Pressan hommaa ei tietenkään pysty oman toimen ohella hoitamaan
ja ihmisen on saatava elantonsa. Kuka ilmaiseksi niihin rupeaisi ?
Yhdenvertaisuuden vuoksi työnsä Arkadianmäellä jättäneen kuuluisi olla
samalla viivalla kuin muittenkin.
- Anonyymi
Tuo pitäisi olla itsestään selvä asia, että riippumatta "tuen" nimestä, niin työnhakuvelvoite työttömälle.
- Anonyymi
Ja vaikka sopeutumisrahaa saava saakin työpaikan niin miksi sitä sopeutumisrahaa täytyy silti maksaa? Jos uudesta työpaikasta jää työttömäksi niin silloin kuuluisi olla käytäntö kuin muillekin työttömille. Ja jos EX kansanedustaja tai -ministeri irtisanoo itsensä työpaikasta niin heille kuuluisi tulla karenssi 45 päivää sopeutumisrahaan.
"Kevan mukaan pienin maksettu sopeutumisraha on 1 660 euroa ja suurin 6 780 euroa. Keskimäärin sitä jaetaan 3 800 euroa entistä kansanedustajaa kohden. Määrään vaikuttavat kansanedustajauran pituus ja tuolloin saadut ansiot.
Ex-kansanedustaja voi tehdä töitä osa-aikaisesti ja nostaa pienempää summaa sopeutumisrahasta. Järjestelmää uudistettiin vuonna 2019, minkä myötä sopeutumisrahan kestoksi rajattiin kolme vuotta."
- Anonyymi
miksi keskuseskelette iltalehtipskasta ne aina määräajoin kertovata poliitikkojen
eduista mutta vaatikaa ahne-ahlosta tilille
mulkerotvielä äänestitte sitä joten kaatakaa itsellenne vain- Anonyymi
Ei kukaan keskustelu mistään iltalehdestä, vaan sopeutusrahaa saavien työvelvoitteesta, jota ei ole. Haloo, pahvi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2561832Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys151308Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2091239Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851105Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60913- 64893
TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p18884- 51826
Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva126790Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61783