Mulla on 4,6 metrinen tuulilasivene 40 hp moottorilla. Moottori kun ei toiminut niin jouduin melomaan sen aisapaikasta venerampille n. 200m. Tuli ekaa kertaa käytettyä kunnolla melaa joka on sellainen halpa ja kevyt alumiinisella teleskoooppivarrella ja muovisella lavalla.
Huomasin ettei tuolla tosipaikassa tekisi mitään jos vähänkin tuulee. En päässyt rampille koska oli sellainen kohtalainen tuuli ja aallokko. Täysin mahdoton meloa, kenenkään voimat eivät riitä tuulta ja aaltoja vastaan, siis ei ollut todellakaan edes paha keli.
Onko olemassa kunnollisia meloja jotka oikeasti toimivat eivätkä ole mukana vaan siksi että on katsastusvaruste? Hankaimia airoille en ala asentelemaan.
Onko kunnollisia meloja?
1
57
Vastaukset
- Anonyymi
En tiedä millaisia meloja on myytävänä, mutta itse olen tehnyt pyöreä vartisesta airosta melan.
Tuohon sain vinkin vuosikymmeniä sitten kun firma osti vesilentokoneen Lentohuolto Malmilta.
He tekivät jenkkilästä tulleisiin koneisiin heti tuollaiset airosta muotoillut melat ja siihen tuli venehaka toiseen päähän.
Jotkut olivat niin vahavavartisia, että kevyempi pilotti pääsi sitä pitkin kellukeiden päiden kautta toiselle kellukkeelle.
Sillä pystyi melomaan C 206 konetta oikein hyvin, vaikka painoa on suurimmillaan yli 1600 kg.
Minulla on siitä lähtien ollut veneissäni tuollainen mela, se toimii !
Drag
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 342373
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472106- 442068
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3231863- 1191514
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161435Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71308Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101167- 411065
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661036