Mulla on 4,6 metrinen tuulilasivene 40 hp moottorilla. Moottori kun ei toiminut niin jouduin melomaan sen aisapaikasta venerampille n. 200m. Tuli ekaa kertaa käytettyä kunnolla melaa joka on sellainen halpa ja kevyt alumiinisella teleskoooppivarrella ja muovisella lavalla.
Huomasin ettei tuolla tosipaikassa tekisi mitään jos vähänkin tuulee. En päässyt rampille koska oli sellainen kohtalainen tuuli ja aallokko. Täysin mahdoton meloa, kenenkään voimat eivät riitä tuulta ja aaltoja vastaan, siis ei ollut todellakaan edes paha keli.
Onko olemassa kunnollisia meloja jotka oikeasti toimivat eivätkä ole mukana vaan siksi että on katsastusvaruste? Hankaimia airoille en ala asentelemaan.
Onko kunnollisia meloja?
2
220
Vastaukset
- Anonyymi
En tiedä millaisia meloja on myytävänä, mutta itse olen tehnyt pyöreä vartisesta airosta melan.
Tuohon sain vinkin vuosikymmeniä sitten kun firma osti vesilentokoneen Lentohuolto Malmilta.
He tekivät jenkkilästä tulleisiin koneisiin heti tuollaiset airosta muotoillut melat ja siihen tuli venehaka toiseen päähän.
Jotkut olivat niin vahavavartisia, että kevyempi pilotti pääsi sitä pitkin kellukeiden päiden kautta toiselle kellukkeelle.
Sillä pystyi melomaan C 206 konetta oikein hyvin, vaikka painoa on suurimmillaan yli 1600 kg.
Minulla on siitä lähtien ollut veneissäni tuollainen mela, se toimii !
Drag
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1795012Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,194397Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993117Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2532962Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432892- 522511
- 271929
- 221757
- 351750
- 681741