kuinka saa punaviinin pois tavallisesta puuvilla
vaatteesta.????
Viini-tahra pois
10
6121
Vastaukset 10
- tätä
Kokeilehan aivan tavallisella Fairyllä. Hiero sitä tahraan, huuhtele pois ja sitten normaaliin pesuun.
Jos jättää huuhtelematta tulee liikaa vaahtoa koneeseen.
Olen kuullut Vichyvedenkin auttavan. - pysyy
Jos viini on jo "kuivahtanut", auttaa ainoastaan tahrakohdan leikkaus. Tuoreena voi vichyllä ja paremman puutteessa sillä fairylläkin yrittää.
- asiasana tahranpoisto
ja eteesi ilmestyy valikoima sivuja joista löytyy tahranpoisto-ohjeita.
Tässä vaikka yksi:
http://www.martat.fi/neuvonta/kodinhoito/pyykki_puhtaaksi/tahranpoisto/ - sam
1. Punkku lähtee valkkarilla, jos tahra ei ole ikivanha.
2. Kokovalkoisesta puuvillavaatteesta vanha tahra lähtee kloorilla. Anna liota, kunnes tahra on lähtenyt ja sitten peset. - LaL
Kloorilla voi putsata myös yksittäisiä tahroja puuvillasta. Laimenna vedellä vähintään 1:1 ja kaada tahran päälle. Reilussa vartissa irtoaa. Jos vaate on kirjava, kannattaa pitää huolta ettei kloorivesi osu värillisille alueille ennen kuin pesu alkaa.
- tahranpoistoaine
Kynsilakan poistoaineella (asetoni) lähtee punaviinitahrat, kuivuneet pikaliimat ym. vaikeimmatkin tahrat. Jopa kuivuneet spray-maalin suihkaukset lähtevät, mutta ei kuitenkaan nykyiset synteettiset tekstiilivärit joilla vaate on värjätty.
- Nainen 42
Nopein keino - vaikka ei ehkä tehokkain - on tahran ollessa tuore heittää päälle valkoviiniä lasillinen. Se häivyttää punaviinin todella helposti.
- Vanish toimii
Viinitahroihin olen itse käyttänyt [url="www.vanish.fi"] Vanishia [/url]. Tahrat ovat lähteneet joka kerta ja aina olen ollut tyytyväinen lopputulokseen.
Kannattaa katsoa täältä viellä [url="http://vanish.fi/tahranpoisto-opas"]Tahranpoisto-opas[/url]. - Homovtun68889
Tapa ittesnlaitasiidjjeje
- dwqeqwewq
Mistä on kyse ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.3931008- 102895
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei293876- 77748
- 82726
- 75720
- 50655
- 37646
- 45631
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38609