Tai viestitätkö mitään? Luulen että useimmat ikäisemme eivät kauheesti "viestitä" mitään, pukeutuvat tilanteen mukaan, sään mukaan, henkilökohtaisten mieltymyksiensä tai vaatebudjettinsa mukaan.
Käytännön syyt ja käyttötarkoitus sanelevat ikäihmisten muodin.
Ruotsalainen media herkuttelee juuri nyt Pernilla Wahlgrenin tyttären Bianca Ingrosson stalkkerin oikeudenkäynnillä ja yksi keskeisisitä teemoista on nyt onko Bianca vähän ärsyttänyt kun meni oikeussaliin, seksikkäissä mustissa vaatteissa ja kymmenen sentin piikkikoroissa?
Vai oliko hänen asuvalintansa voimaannuttava, keskisormi stalkkaajalle, vahva kannanosoitus?
(Viikonlopun kevennys elikkä mediahömppää kaiken painavamman asian ohella)
Mitä viestität pukeutumisellasi?
25
199
Vastaukset
Erilaisiata mielentilaoista koostuu pukeutumiseni. Rennosti kaprilegginsissä ja t-paidassa koti-ja mökkimaisemissa. Kun pistäydyn kauppaan matkalla mökille pistän kevyen ruskean eläintassutunikan päälleni.
Kun lähden ostoksille laitan kolmesta kesähömpylämekosta jonkun ja pistän päähäni lemppari lierihattuni. Haluan viestittää, että vammaisuudestani huolimatta olen nainen.- AnonyymiUUSI
Kenen luulet sinuun kiinnittävän huomiota ? Yli viiskymppiset naiset ovat näkymättömiä
paitsi jos eivät ole h*lvetin isoja, jotka on pakko nähdä.
- AnonyymiUUSI
"Käytännön syyt ja käyttötarkoitus sanelevat ikäihmisten muodin"
Millainenhan tuo muoti sitten on? Onko siinä eroa nuoriin?Mitä Bianca Ingrosso halusi viestittää pikeutumalla syväänuurrettuun toppiin ja mustaan minihameesee plus 10 sentin stilettokorot oikeudenkäyntiin, jossa hänen stalkkaajansa oli syytettynä mm. seksuaalisiten viestien lähettelystä?
Kyllä pukeutuminen viestittää. Ja paljonkin.
Etenkin työikäisten ja nuorempien sukupolvien pukeutuminen on usein pelkkää viestintää. Kuka olen, mikä olen jne. identiteettiä. Naiset pukeutuvat (tai pukeutuivat, etenkin aikaisemmin) miesten silmiä varten, miehet pukeutuivat osoittakseen varallisuutensa ja mahtinsa.
Ovatko ajat muuttuneet?
Pukeudummeko itseämme vai vastakkaisen sukupuolen silmiä miellyttämään?
Onko sukupolvien välillä eroja siinä mitä viestitetään?- AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Mitä Bianca Ingrosso halusi viestittää pikeutumalla syväänuurrettuun toppiin ja mustaan minihameesee plus 10 sentin stilettokorot oikeudenkäyntiin, jossa hänen stalkkaajansa oli syytettynä mm. seksuaalisiten viestien lähettelystä?
Etenkin työikäisten ja nuorempien sukupolvien pukeutuminen on usein pelkkää viestintää. Kuka olen, mikä olen jne. identiteettiä. Naiset pukeutuvat (tai pukeutuivat, etenkin aikaisemmin) miesten silmiä varten, miehet pukeutuivat osoittakseen varallisuutensa ja mahtinsa.
Ovatko ajat muuttuneet?
Onko sukupolvien välillä eroja siinä mitä viestitetään?Paras on vanhojen naisten pitää peittäviä vaatteita, niin miesten silmät ei näe kuihtuneisuutts, läskisyyttä, ryppyisyyttä ym vanhuuteen kuuluvia muutoksia.
Siisti asiallinen pukeutuminen riittää, ihminen itsessään on tärkein. Rumaa ei saa kauniiksi millään vaatteilla eikä typerää fiksuksi. Anonyymi kirjoitti:
Paras on vanhojen naisten pitää peittäviä vaatteita, niin miesten silmät ei näe kuihtuneisuutts, läskisyyttä, ryppyisyyttä ym vanhuuteen kuuluvia muutoksia.
Siisti asiallinen pukeutuminen riittää, ihminen itsessään on tärkein. Rumaa ei saa kauniiksi millään vaatteilla eikä typerää fiksuksi.Koetko itsesi vanhaksi, rumaksi ryppyiseksi , pukeudutko miehiä varten. Jos näin on suosittelen vihreää 500 litran jätesäkkiä..
- AnonyymiUUSI
korpikirjailija kirjoitti:
Koetko itsesi vanhaksi, rumaksi ryppyiseksi , pukeudutko miehiä varten. Jos näin on suosittelen vihreää 500 litran jätesäkkiä..
Sinulle suosittelen mustaa 700 litran säkkiä.
Anonyymi kirjoitti:
Liian iso, en ole ruma, en läski, enkä ryppyinen vaikka olenkin vanha, en pukeudu miehiä varten.
- AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Mitä Bianca Ingrosso halusi viestittää pikeutumalla syväänuurrettuun toppiin ja mustaan minihameesee plus 10 sentin stilettokorot oikeudenkäyntiin, jossa hänen stalkkaajansa oli syytettynä mm. seksuaalisiten viestien lähettelystä?
Ovatko ajat muuttuneet?
Onko sukupolvien välillä eroja siinä mitä viestitetään?Minä olen aina pukeutunut ihan vaan itseäni varten, ja se mihin on mieltynyt tulee olemaan vuosia käytössä . En edes nuoerena ollut ajatusta että pitäisi miellyttää. .
Joskus jos menee jonnekkin ja on laitettava vaikka puku päälle mustat housut ja musta jakku niin en oikein tunne itseäni niissä vaatteissa .
Nuorena kun mentiin tansseihin ja osteltiin vaattteita niin usein ennemmin. Kilpailua toisten tyttöjen kanssa. Kellä kauniimmat .
Nykyään vakio asu on minulle pitkikset, tai caprit, mustat tietysti, ja niiden kanssa toppi . Joten niillä mennään. Samalla näen että monilla naisilla on todella kauniita leninkejä tai hameita. Silloin tulee ajatus että ostasikohan sellaisen , vaan samalla tulee mieleen , missä niitä käyttäisin kun enimmäkseen olen vaan kotona , niin jää ostaminen .
Aikoinaan tyttäreni häissä oli hänen anopillani myös valkoinen leninki , ja ihmiset kuiskivat että mikä tyyli rikko kun häissä on vaan morsian valkoisissa vaatteissa . Joskus muistuttaa siitä vieläkin . No hän ei ehkä tiennyt hää koodeja .
Mitä tulee Bianckaan niin omien sanojensa mukaisesti tunsi olonsa turvallisesksi. Juuri siinä asussa kun oli siellä . Ja mikäs siinä kaunis tyttö kauniilla vartalolla , meillä muilla on kyllä aina ajatus että tietyssä paikoissa pukeudutaa hyvin säädyllisesti , mutta nyky nuorilla ehkä eri tyyli ajatella . Huomasin se eräissä hautajaisissa. Eräs nuori oli pukeutunut mustaa mekkoon ja sitten valkoisen rintsikoiden nauhat vaan olkapäillä paljaana , se ei oikein minun mielestäni ollut asiaan kuuluva asu, mutta kukin tavallaan. Anonyymi kirjoitti:
Minä olen aina pukeutunut ihan vaan itseäni varten, ja se mihin on mieltynyt tulee olemaan vuosia käytössä . En edes nuoerena ollut ajatusta että pitäisi miellyttää. .
Joskus jos menee jonnekkin ja on laitettava vaikka puku päälle mustat housut ja musta jakku niin en oikein tunne itseäni niissä vaatteissa .
Nuorena kun mentiin tansseihin ja osteltiin vaattteita niin usein ennemmin. Kilpailua toisten tyttöjen kanssa. Kellä kauniimmat .
Nykyään vakio asu on minulle pitkikset, tai caprit, mustat tietysti, ja niiden kanssa toppi . Joten niillä mennään. Samalla näen että monilla naisilla on todella kauniita leninkejä tai hameita. Silloin tulee ajatus että ostasikohan sellaisen , vaan samalla tulee mieleen , missä niitä käyttäisin kun enimmäkseen olen vaan kotona , niin jää ostaminen .
Aikoinaan tyttäreni häissä oli hänen anopillani myös valkoinen leninki , ja ihmiset kuiskivat että mikä tyyli rikko kun häissä on vaan morsian valkoisissa vaatteissa . Joskus muistuttaa siitä vieläkin . No hän ei ehkä tiennyt hää koodeja .
Mitä tulee Bianckaan niin omien sanojensa mukaisesti tunsi olonsa turvallisesksi. Juuri siinä asussa kun oli siellä . Ja mikäs siinä kaunis tyttö kauniilla vartalolla , meillä muilla on kyllä aina ajatus että tietyssä paikoissa pukeudutaa hyvin säädyllisesti , mutta nyky nuorilla ehkä eri tyyli ajatella . Huomasin se eräissä hautajaisissa. Eräs nuori oli pukeutunut mustaa mekkoon ja sitten valkoisen rintsikoiden nauhat vaan olkapäillä paljaana , se ei oikein minun mielestäni ollut asiaan kuuluva asu, mutta kukin tavallaan.Bianca on moderni, kaunis nuori nainen, saanut paljon näkyvyyttä alusvaatemallina ja omien sanojensa mukaan hän halusi viestittää nimenomaan sitä että hän omistaa oman kroppansa ja esittelee sitä oman mielensä ja harkintansa mukaan ja kukaan muu ei voi olla päättämässä sitä.
Voisimme verrata häntä australialaiseen malliin Bianca Censoriin, joka esiintyy lähes alasti miehensä amerikkalaisen räppärom Kanye Westin rinnalla julkisesti, mutta huhupuheiden mukaan, miehensä vaatimuksesta tai taivuttelemana. Itse hän on sanonut että hän ja hänen miehensä haluavat viestittää ihmiskehon kauneutta . Tietenkin käy mielessä, että onkohan tarkoituksena kaikella tällä paljastelulla vain saada mahdollisimman paljon näkyvyyttä ja julkisuutta joka sitten saa kassakoneen kilisemään entistäkin ahkerammin.
Henkilökohtaisesti en ole paljoa edes miettinyt mitä viestitän omilla vaatteillani.
Olen vähän samaa mieltä anon kanssa joka halusi viestittää sitä että kun pakkaset tulevat niin säilyy hengissä.
Äidin mielestä piti olla "siistit" vaatteet kun oli ihmisten ilmoille ja se tarkoitti kai puhdasta ja ehjää läninkiä, kun meni esimerkiksi lääkäriin. "Siistiys" on nimenomaan viestitystä. Asiallisesti ja siististi pukeutunut henkilö viestittää luonteensa ja asemansa kunnollisuutta.
Joskus historian hämärissä miehet ostivat naisilleen vaatteet säätynsä ja asemansa korostamiseksi ja varallisuutensa osoittamiseksi.- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paras on vanhojen naisten pitää peittäviä vaatteita, niin miesten silmät ei näe kuihtuneisuutts, läskisyyttä, ryppyisyyttä ym vanhuuteen kuuluvia muutoksia.
Siisti asiallinen pukeutuminen riittää, ihminen itsessään on tärkein. Rumaa ei saa kauniiksi millään vaatteilla eikä typerää fiksuksi.Minä en ainakaan välitä jos joku mies näkee kaikki nio asiat mitkä mainitsit aillä olen ihan sama ihminen peitettynä se kun vaatteissa joissa rypyt näkyy ! Siis se sama mitä joku mies ajattelee, kun en ole mitenkään heidän riippuvainen mitä joku mies sanoo jos vaikka käsivarret kainalosta alaspäin on roikkuvaa nahkaa, se olen kuitenkin ihan vaa sellainen kun olen. Vaikka miten peittelen niin ne ivat siellä siltikin .
Nuorena sitä ajatteli aina mitä muut pitävät, mutta jos joku pitää minusta kaikkine vikoineni niin se on silloin aitoa . - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Isolle ihmiselle sopii paremmin auton pressu.
- AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Ovatko ajat muuttuneet?
Onko sukupolvien välillä eroja siinä mitä viestitetään?"Pukeudummeko itseämme vai vastakkaisen sukupuolen silmiä miellyttämään?"
Hirveän taantumuksellista ja vanhanaikaista ajattelua 2025. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siisti asiallinen pukeutuminen riittää, ihminen itsessään on tärkein. Rumaa ei saa kauniiksi millään vaatteilla eikä typerää fiksuksi.Paras kommentti tähän asti.
- AnonyymiUUSI
korpikirjailija kirjoitti:
Liian iso, en ole ruma, en läski, enkä ryppyinen vaikka olenkin vanha, en pukeudu miehiä varten.
Heti huomasi, ettet miehiä varten pukeudu:
"Haluan viestittää, että vammaisuudestani huolimatta olen nainen."
Ilmeisesti naisia varten sitten ? Ei kai sinun itsellesi tarvitse viestittää,
että olet naisoletettu.
- AnonyymiUUSI
Paljonkin viestitän.
Kauppaan pukeudun urheilumallisiin vaatteisiin, yleensä meikittä, haluan näyttää että olen voimissani iän lisääntymisestä huolimatta. Menen myös juuri uimasta tulleena, tukka takana, röntsyvaatteissa suoraan mustikasta aurinkorasvat kiiltäen tai takapihan pihatöistä saappaineni, näytän että elämäni on monipuolista ja tulen sellaisena kuin olen. Roskat vien kävellen pihan poikki yöpaidassa tai kylpytakissa. Näytän, ei elän kotona kuten tykkään.
Viikolla menen tapaamaan vanhoja työkavereita. Pukeudun siististi ja kauniisti, etteivät pääse sanomaan että onpa tuo vanhentunut.
Tansseissa käyn kerran vuodessa, eikun pitsisukkiin ja viehättävään hamoseen, tukka kiharalla. Useat sanovat, sua ei oo täällä näkyny. Eli huomataan.
Kirkkoon, asiatapahtumiin, kunnan tiedotustilaisuuksiin ja vierailuille, järkevän asiallisesti iälleni sopivalla tavalla. Näytän että arvostan tilaisuutta. - AnonyymiUUSI
Yritän pukeutua kauniisti, omien mahdollisuuksieni mukaan. Mutta myös itselleni mukavasti, enkä aina niin välitä muodikkuudesta. En muutoinkaan pukeudu medioiden kuvaaman viimeisimmän muodin mukaan. Olen nk. "tavallisen" ihmisen näköinen.
- AnonyymiUUSI
Sitä, etten kehtaa alasti kulkea ja ilman vaatteita saattaa paleltaa. Siinä on viestintää tarpeeksi, varsinkin näillä ikäkymmenillä.
- AnonyymiUUSI
Ei tule päälle pukiessaan mieleenkään miettiä mitä "viestitän".
Kelle minä jotain viestittäisin ? Ei ole tarvetta päteä pukeutumisella.
Se on yhdentekevää minulle.
Valitsen vaatteet, jotka ovat mukavia ja oma makuni mukaisia.
Ei ole mitään tarvetta tehdä vaikutusta keneenkään.
Heti kun pääsen ihmisten ilmoilta oman kodin suojiin vaihdan jonkin väljän mekon, niitä minulla on tosi paljon erilaisia.
Kylille laitan yleensä pitkät housut ja puseron sään mukaan.
Takkeja on monenlaisia, nyt alkaa olla aika kevyelle takille jos lähtee ulos.
En viestitä mitään pukeutumisellani, tärkeintä on mukavuus.- AnonyymiUUSI
Vanhoissa työkuteissa vaikka jo 9 vuotta eläkkeellä , kirkkoon tai juhlaan vähän paremmat sitten :)
Gubbe 76 - AnonyymiUUSI
Sopiiko pallinaamalle lierihattu ? Jos naama on kuin noussut limpputaikina ?
- AnonyymiUUSI
Sopii sopii, se kertoo naisellisuudesta, "vaikka onkin vammainen".
En tarkoituksella viestitä yhtään mitään vaatteillani.
Jos joku niissä jotain viestiä näkee, niin ihan oma ongelmansa.
Wahlgrenin suvun linssiluteet ei oikein jaksa enää kiinnostaa. Liian paljon esillä jatkuvasti.
Ei mielestäni kuitenkaan oikein vakavasti otettavaa, kun ihminen menee oikeuteen katuhuoran kuteissa valittamaan kokeneensa seksuaalista häirintää. Noloa mikä noloa.- AnonyymiUUSI
Mitä viestivät mustiin pukeutuvat kaapunaiset.
Olevansa suvun miesten talutusnuorassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905227
- 534076
- 252199
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271977Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161805- 151444
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281260Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201046T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43991- 21990