Länsi-suomessa ja muuallakin, on positiivinen mielikuva itä-suomalaisista

Anonyymi-ap

Muistan itsekkin omanneeni tällaisen näkemyksen joskus länsi-suomalaisena, että itä-suomalaiset on iloisia ja mukavia puheliaita ihmisiä.

Tällainen käsitys monilla on. Vaan kun on lähes 10 vuotta ollut Karjalassa, niin mielikuva on muuttunut aika toisenlaiseksi. Sanoisinko että totuudenmukaiseksi.

Iloisuutta täällä on lähinnä vahingonilo. Kateuskin onaivan järjettömissä mittasuhteissa. Karjalassa sanotaan aina että muuallakin on kateutta. Kyllä, mutta Karjalassa se on kymmeniä kertoja suurempaa ja ihmisten elämän keskiössä täällä. Oikein etsimällä etsitään syitä saada tuntea kateutta ja tuhotaan ihmiselämiä oman kateuden takia.

Erikoisinta on ehkä se, että mihinkään ei voi luottaa. Kaikki asiat juorutaan ja täällä aikuiset miehetkin vieläpä oikein haluaa osoittaa muille, että ovat juorahtavia ja epäluotettavia.

Tällaiset ihmiset sitten toimii nuorille esimerkkeinä siitä miten kieroillaan ja valehdellaan, ollaan ilkeitä ja kaksinaamaisia. Mielestäni Karjala on yksi suuri ihmisoikeusrikkomus juuri siksi, että lapset kasvatetaan esimerkillä kieroon.

Jotain hyviä piirteitä näissä olisi mutta ne hyvät asiat jää varjoon koska ollaan pääsääntöisesti kieroja ja ilkeitä sekä kateellisia sekä minäminä-itsekäitä.

Täällä ei ole yhteisöllisyyttä yhtään. Väki ajattelee vain omaa naapaansa eikä yhtään sitä miten esim menestyvät yritys hyödyttää koko maakuntaa tai Suomea.

6

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Tutkituta pääsi äläkä täällä tunnelmoi.

• Anonyymi
      UUSI

Länsisuomalaiset ovat aitoja ja mukavia. Sydämellisiä.
      Itä-Suomessa esitetään mukavaa, mutta kun selkänsä kääntää alkaa sonnan jauhaminen.

• Anonyymi
        UUSI

Ei tarvitse kuin 10 vuotta viettää länsi-suomessa niin mielikuva on muuttunut aika toisenlaiseksi.

• Anonyymi
      UUSI

Kiristääkö vanne päätäsi?

• Anonyymi
        UUSI

Se on mennyt jo kallon läpi aivoihin, näkeehän tuon jo kirjoituksista.

• Anonyymi
      UUSI

lännen suomalaiset pelkkää paskasakkia. Viha karjalaisia kohtaan alkoi jo silloin kun evakot siirrettiin sinne.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      94
      5482
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4191
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      34
      2409
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2238
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1835
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1494
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      33
      1342
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1158
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1051
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      22
      1048
    Aihe