Katkeruuttako ja mistä muka?

Anonyymi-ap

Kertokaapa mikä saa naisen haukkumaan ympäriinsä miehensä eksää, jota hän ei ole itse koskaan edes tavannut? Mä vielä jotenkuten ymmärrän sen, jos eksä on katkera. Vaan mikä saa eksän nyksän kulkemaan ympäriinsä yrittämässä mustamaalata henkilöä, jonka kanssa hän ei ole koskaan ollut missään tekemisissä? Senkin vielä voisin joten kuten ymmärtää, jos olisimme jotenkin yhteyksissä, mutta kun en ole ollut missään tekemisissä sen eksänkään kanssa useaan vuoteen. Alkaa todella mennä hermo kuulla sieltä ja täältä kun taas on jossain louskutettu leukaa.

121

762

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Nykyinen naiseni jos häntä sellaiseksi voi kutsua, kunnioittaa eksääni.
      Tiedostaen miten hän on kasvattanut kaksi lasta, ei mikään helppo duuni.
      Lisäksi olen aina kehunnut eksaääni hänelle sanoen vain ettei aina sopivat housut sovi sopivaan peppuun. Jotain vekkiä voi jäädä, joka aiheuttaa sen että housut jäävät kaappiin.
      Ei kai kysymys ole siitä olivatko housut hyvät vai ei, tai onko peppu jotenkin yleisiin kriteereihin epäsopiva.

Mjoo, huippu laatua molemmat mutta epäsopivat...

AV

• Anonyymi
        UUSI

Tuo nyt ei kyllä juurikaan antanut valaisua kysymykseeni, mutta ok.

• Anonyymi
        UUSI

Ai niin ja mä en kaipaa kunnioitusta. Moinen on mulle täysin yhdentekevää. Riittää kun antaisi ihan vain olla rauhassa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo nyt ei kyllä juurikaan antanut valaisua kysymykseeni, mutta ok.

Siitähän on kysymys, ne jotka ajattelevat sopivansa mihin tahansa housuihin...he ovat se ongelma. Eli, joku taitaa nyt selitellä miksi ei 20 kg lihavempana sopinut enää S-koon housuihin?

AV

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siitähän on kysymys, ne jotka ajattelevat sopivansa mihin tahansa housuihin...he ovat se ongelma. Eli, joku taitaa nyt selitellä miksi ei 20 kg lihavempana sopinut enää S-koon housuihin?

AV

Sun juttusi ovat kyllä aina yhtä sekavia. 👍

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sun juttusi ovat kyllä aina yhtä sekavia. 👍

Elämä on, minä en:)

AV

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Elämä on, minä en:)

AV

No kivat sulle ja sun housuillesi sitten 👍

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No kivat sulle ja sun housuillesi sitten 👍

Ainahan hyvät housut hyvän sopivan pepun itselleen löytää, miksi siitä tulisi olla katkera?
        Ne jotka eivät sitä ymmärrä voivat katkeroitua?!

AV

• Anonyymi
      UUSI

Hän on epävarma itsestään.Pelkää viehätysvoimaasi.

• Anonyymi
        UUSI

Mitä hiton viehätysvoimaa? Ihmisessä, jota ei ole koskaan edes nähnyt, ei edes kuvaa minusta sillä eksälläni ei ole kuvia minusta.

En mä tätä tilannetta tietenkään mitenkään muuten osaa tulkita, kuin että kai siinä huushollissa sitten minusta edelleen puhutaan. Vaan mikä saa sitten jäämään suhteeseen, jossa täytyy haukkua miehensä eksän "haamua"?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä hiton viehätysvoimaa? Ihmisessä, jota ei ole koskaan edes nähnyt, ei edes kuvaa minusta sillä eksälläni ei ole kuvia minusta.

En mä tätä tilannetta tietenkään mitenkään muuten osaa tulkita, kuin että kai siinä huushollissa sitten minusta edelleen puhutaan. Vaan mikä saa sitten jäämään suhteeseen, jossa täytyy haukkua miehensä eksän "haamua"?

Mies on osasyyllinen, ei ota sitä omaa vastuuta erosta?
        Ihmiset eivät koskaan eroa vain yhden osapuolen käytäytymisen vuoksi tai seurauksena.
        Jotain, molemmat olisivat voineet tehdä kai toisin?

AV

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mies on osasyyllinen, ei ota sitä omaa vastuuta erosta?
        Ihmiset eivät koskaan eroa vain yhden osapuolen käytäytymisen vuoksi tai seurauksena.
        Jotain, molemmat olisivat voineet tehdä kai toisin?

AV

Osasyyllinen mihin? Vaikka ukko vinkuisi mitä tahansa siitä erosta, niin mikä saa naisen lähtemään mukaan puimaan julkisesti jotain nyksänsä eroa ja vielä vuosikausia sen eron jälkeen? Hänellä, siis sillä naisella, nyt ei ainakaan ole niin sitten kertakaikkiaan yhtään mitään tekoa niiden asioiden kanssa. En kykene ymmärtämään tuollaista ajatuksenjuoksua.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Osasyyllinen mihin? Vaikka ukko vinkuisi mitä tahansa siitä erosta, niin mikä saa naisen lähtemään mukaan puimaan julkisesti jotain nyksänsä eroa ja vielä vuosikausia sen eron jälkeen? Hänellä, siis sillä naisella, nyt ei ainakaan ole niin sitten kertakaikkiaan yhtään mitään tekoa niiden asioiden kanssa. En kykene ymmärtämään tuollaista ajatuksenjuoksua.

Niin, kun toinen vetää ne farkut jalkaansa, on valitusoikeus jo menetetty.
        Syy on silti miehen, ei uuden naisen.

AV

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikken ehkä ymmärrä mitä, niin jotain se eksäs on sinussa nähnyt ja se tekee epävarman ihmisen ikäväksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, kun toinen vetää ne farkut jalkaansa, on valitusoikeus jo menetetty.
        Syy on silti miehen, ei uuden naisen.

AV

Kyllä se on tasan tarkkaan se nainen, joka siellä kulkee ympäriinsä louskuttamassa ja kyllä hän ihan itse on omista jauhamisistaan vastuussa. Eksäni on varmasti vastuussa monestakin asiasta, mutta toisen ihmisen leuan louskutuksesta en voi sentään häntä syyttää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se on tasan tarkkaan se nainen, joka siellä kulkee ympäriinsä louskuttamassa ja kyllä hän ihan itse on omista jauhamisistaan vastuussa. Eksäni on varmasti vastuussa monestakin asiasta, mutta toisen ihmisen leuan louskutuksesta en voi sentään häntä syyttää.

Sittenhän eksäsi voi sen suun kai sulkea?
        Itse en hyväksy menneisyyteni ottamista nykypäivään, koska sillä ei enää ole mitään merkitystä.

AV

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikken ehkä ymmärrä mitä, niin jotain se eksäs on sinussa nähnyt ja se tekee epävarman ihmisen ikäväksi.

Tämä koko kuvio on vain hiton outo. En vaan kykene tajuamaan minkä laatuinen pääpipi on kyseessä. Me olemme eronneet melkein 10 vuotta sitten ja aikoja ennen kun he edes tapasivat toisensa. Minä olin jo kauan ennen tuota muuttanut ihan toiselle paikkakunnallekin. Silti siellä edelleen jauhetaan yhteisille tuttaville kaikenlaista askaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sittenhän eksäsi voi sen suun kai sulkea?
        Itse en hyväksy menneisyyteni ottamista nykypäivään, koska sillä ei enää ole mitään merkitystä.

AV

Sitäpä en tiedä, kun en ole eksäni kanssa missään tekemisissä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä koko kuvio on vain hiton outo. En vaan kykene tajuamaan minkä laatuinen pääpipi on kyseessä. Me olemme eronneet melkein 10 vuotta sitten ja aikoja ennen kun he edes tapasivat toisensa. Minä olin jo kauan ennen tuota muuttanut ihan toiselle paikkakunnallekin. Silti siellä edelleen jauhetaan yhteisille tuttaville kaikenlaista askaa.

Ihmiset voivat kai puhua paljonkin kaikenlaista, mutta tärkeintä on pitää se oma elämänsä sellaisena "elämisen arvoisena itselleen".
        Muulla ei taida olla merkitystä?!

AV

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmiset voivat kai puhua paljonkin kaikenlaista, mutta tärkeintä on pitää se oma elämänsä sellaisena "elämisen arvoisena itselleen".
        Muulla ei taida olla merkitystä?!

AV

En ynmärrä miksi sä oikeastaan edes kommentoit tätä, kun et ilmeisesti lainkaan tajua mikä tässä tilanteessa vituttaa.

• Anonyymi
        UUSI

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No, mikä siinä sitten niin vituttaa?

Jos se miehesi on ollut manchild?

https://www.youtube.com/watch?v=aSugSGCC12I&list=PL3-sRm8xAzY9gpXTMGVHJWy_FMD67NBed

Hah.

AV

No ... kerrotaan nyt vaikka tämä viimeisin ulina, joka on kyllä nyt ihan tunnistettavissa, jos tapauksen tietää, mutta olkoon.

Minä en ole millään tavalla vastuussa heidän kuistinsa remontoinnista ja sen remontin kustannuksista ... en edes osittain. Joo, olen omistanut osan siitä talosta, mutta en enää kahdeksaan vuoteen. Se kuisti oli vanha jo silloin, minä en ole sitä millään tavalla korjannut tai muutenkaan tehnyt siihen kuistiin mitään muutoksia. Minä en edes ole myynyt sille naiselle yhtään mitään, jos hän nyt sitten sattuu nykyään siitä talosta osan omistamaan.

• Anonyymi
      UUSI

Jonkinlainen kateus kenties? Oisko exäsi kehunut sinua jossain asiassa ja tuo olisi laukaissut noita-akka syndrooman? En keksi muuta syytä kuin tuon ja helvetinmoinen pahansuopuus.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI

Niin, se uusi ihminen on otettava menneisyyksineen ilman mitään valittamista. Harkittava jo ennen päätöstä.
        Historialla tuskin on mitään hyvää ammennettavaa nykyisyyteen?!

Itse en ole koskaan puhunut mitään menneisyydestä, koska sillä ei ole oikeasti mitään merkitystä tilanteessa jossa kaksi ihmistä haluavat toisensa.

Tietysti se ettei ole mitään suuria taloudellisia taakkoja yms. on ymmärrettävää. Mutta menneisyyden parisuhteet eivät kuulu seuraavaan suhteeseen, eikä siitä tule jauhaa oikeastaan millään tasolla.

AV

AV

• Anonyymi
        UUSI

En tiedä. Kai siellä joku ikuinen parisuhdedraama sitten on. Kumma ettei ketään muuta löydy yhtään lähempää, johon sen voisi kohdistaa. Eräs ystäväni olikin tossa alukesästä todennut ko. tapaukselle, että hänellä (siis minulla) on uusi mies ja 2 pientä lastakin, joten ei voisi vähempää kiinnostaa teidän asiat. Mulla vaan alkaa mennä hermo, kun nyt olen muka "vastuussa" heidän remontistaankin. Tai siis eihän sitä nyt sentään olisi pokkaa minulle yrittää sanoa, mutta sellasen ympäriinsä levittäminen ei tuota mitään ongelmaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä. Kai siellä joku ikuinen parisuhdedraama sitten on. Kumma ettei ketään muuta löydy yhtään lähempää, johon sen voisi kohdistaa. Eräs ystäväni olikin tossa alukesästä todennut ko. tapaukselle, että hänellä (siis minulla) on uusi mies ja 2 pientä lastakin, joten ei voisi vähempää kiinnostaa teidän asiat. Mulla vaan alkaa mennä hermo, kun nyt olen muka "vastuussa" heidän remontistaankin. Tai siis eihän sitä nyt sentään olisi pokkaa minulle yrittää sanoa, mutta sellasen ympäriinsä levittäminen ei tuota mitään ongelmaa.

Kuulostaa siltä, että joku haluaa vaan löytää syypään ja sylkykupin, sinä sitten olet joutunut siihen osaan. 😓

Itse ehkä tuossa tilanteessa ottaisin yhteyttä ja kysyisin, mikä mättää. Miksi kuulen ystäviltä itsestäni paskapuheita.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että joku haluaa vaan löytää syypään ja sylkykupin, sinä sitten olet joutunut siihen osaan. 😓

Itse ehkä tuossa tilanteessa ottaisin yhteyttä ja kysyisin, mikä mättää. Miksi kuulen ystäviltä itsestäni paskapuheita.

Jasu

Mä en vain haluaisi lähteä yhtään mukaan. Olen vain yrittänyt antaa olla, kun mua ei kiinnosta olla yhtään missään tekemisissä. Jätin yhdet häätkin väliin, ihan vain tän tapauksen takia. En halunnut mennä sinne riskeeraamaan mitään typerää kohtausta toisten juhliin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, se uusi ihminen on otettava menneisyyksineen ilman mitään valittamista. Harkittava jo ennen päätöstä.
        Historialla tuskin on mitään hyvää ammennettavaa nykyisyyteen?!

Itse en ole koskaan puhunut mitään menneisyydestä, koska sillä ei ole oikeasti mitään merkitystä tilanteessa jossa kaksi ihmistä haluavat toisensa.

Tietysti se ettei ole mitään suuria taloudellisia taakkoja yms. on ymmärrettävää. Mutta menneisyyden parisuhteet eivät kuulu seuraavaan suhteeseen, eikä siitä tule jauhaa oikeastaan millään tasolla.

AV

AV

No, inulle taas historiaei ole mikään salaisuus asia mistä en voisi rehellisesti puhua, jos siinä jokin toista kiinnostaa. Se on kuitenkin helposti tärkeäkin osa jonka myötä ymmärtää paremmin kun tietää.

Ainakin mun mieheni on sanonut, että hyvä kun kerroin sillä nyt ymmärtää paremmin mitä olen kokenut ja miksi jotkut asiat on helposti reaktioherkkiä. Mä itse uskon avoimuuteen luottamussuhteen luomisessa ja on siinä riskinsäkin, että jonkun tiedon valossa mielenkiinto hiipuu, mutta itse pidän sitäkin reiluna. Haukkuminen on sitten asia jota tuskin tarvitaan, voi kertoa ihan fiksustikin.

Jasu

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No, inulle taas historiaei ole mikään salaisuus asia mistä en voisi rehellisesti puhua, jos siinä jokin toista kiinnostaa. Se on kuitenkin helposti tärkeäkin osa jonka myötä ymmärtää paremmin kun tietää.

Ainakin mun mieheni on sanonut, että hyvä kun kerroin sillä nyt ymmärtää paremmin mitä olen kokenut ja miksi jotkut asiat on helposti reaktioherkkiä. Mä itse uskon avoimuuteen luottamussuhteen luomisessa ja on siinä riskinsäkin, että jonkun tiedon valossa mielenkiinto hiipuu, mutta itse pidän sitäkin reiluna. Haukkuminen on sitten asia jota tuskin tarvitaan, voi kertoa ihan fiksustikin.

Jasu

Jasu

Ei menneisyyttä tarvi naamaan hieroa, mutta salaisuutena se herättää entistäkin enemmän kysymyksiä. Mitä siellä on kun niistä vaietaan.

Mä pidän tärkeenä, että ihminen joka on mun kumppani tuntee oikean minän. Ei puolivillaista Jasua ja voi hyväksyä tai olla hyväksymättä mut raatorehellisenä. Eli en vaikene, jos multa kysytään mites se asia on.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei menneisyyttä tarvi naamaan hieroa, mutta salaisuutena se herättää entistäkin enemmän kysymyksiä. Mitä siellä on kun niistä vaietaan.

Mä pidän tärkeenä, että ihminen joka on mun kumppani tuntee oikean minän. Ei puolivillaista Jasua ja voi hyväksyä tai olla hyväksymättä mut raatorehellisenä. Eli en vaikene, jos multa kysytään mites se asia on.

Jasu

Ja jos aito rehellinen minä aiheuttaa sen, ettei enää kiinnosta tuntea mua. Se on mulle ok. Mutta rehellinen olen silti. Tietääpä mitä saa, kun minut saa ajatuksin.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos aito rehellinen minä aiheuttaa sen, ettei enää kiinnosta tuntea mua. Se on mulle ok. Mutta rehellinen olen silti. Tietääpä mitä saa, kun minut saa ajatuksin.

Jasu

Toki noin voi ajatella, mutta se menneisyys (olipa se millainen tahansa) ei loppupelissä vaikuta valintoihin. Ei kai sillä ole merkitystä jos joku selittelisi menneisyydellään sitä ettei voisi toisia kohtaan olla normaali? Parisuhteen dynamiikalla on merkitystä, ei juuri millään muulla asialla.

Elämme tässä hetkessä ja vain ne asiat jotka tätä nykyistä hetkeä ja tulevaisuutta parantavat...vain niillä jutuilla on suhteen toimivuuden kannalta päärooli.

Ei se vaikka toinen olisi ollut aikaisemmin jonkun valtakunnan keisari tai lammen rupisammakko ehkä niin paljon nykyisyyteen vaikuta, jos sitä ei nyt enää olisi.

Se miten ihminen hoitaa ja hallitsee itseään ja parisuhdetta nyt, millaisen vastakaiun häneltä elämässään saa...ei se selittelemällä muutu.

AV

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Toki noin voi ajatella, mutta se menneisyys (olipa se millainen tahansa) ei loppupelissä vaikuta valintoihin. Ei kai sillä ole merkitystä jos joku selittelisi menneisyydellään sitä ettei voisi toisia kohtaan olla normaali? Parisuhteen dynamiikalla on merkitystä, ei juuri millään muulla asialla.

Elämme tässä hetkessä ja vain ne asiat jotka tätä nykyistä hetkeä ja tulevaisuutta parantavat...vain niillä jutuilla on suhteen toimivuuden kannalta päärooli.

Ei se vaikka toinen olisi ollut aikaisemmin jonkun valtakunnan keisari tai lammen rupisammakko ehkä niin paljon nykyisyyteen vaikuta, jos sitä ei nyt enää olisi.

Se miten ihminen hoitaa ja hallitsee itseään ja parisuhdetta nyt, millaisen vastakaiun häneltä elämässään saa...ei se selittelemällä muutu.

AV

Me ollaan kaikki summa menneisyyden valinnoistamme. Olet siis nyt juuri sellainen ihminen miten aikaisemmin olet toiminut. Menneisyydellä on kaikki merkitys kun arvioidaan ihmistä. Juurikin menneisyyden perusteella voimme päätellä miten joku toimii tulevaisuudessa.

xLiner

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Me ollaan kaikki summa menneisyyden valinnoistamme. Olet siis nyt juuri sellainen ihminen miten aikaisemmin olet toiminut. Menneisyydellä on kaikki merkitys kun arvioidaan ihmistä. Juurikin menneisyyden perusteella voimme päätellä miten joku toimii tulevaisuudessa.

xLiner

10 vuotta sinkkuna ollut haluaa olla sitä ikuisesti.
        Sellaisia ei kannata koskea pitkällä tikullakaan, jotain ongelmia heissä varmasti olisi.
        Menneisyydellä on merkitystä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

AV

Aloittaja toteaa, että tietenkin menneisyydellä on väliä. Jos toisella on esimerkiksi väkivaltataustaa tmv. niin ainakin ehdottomasti olisi syytä olla väliä. Jos ihminen on itse virheensä vilpittömästi myöntänyt, tehnyt itsensä kanssa työtä ja saanut huonoja asioita muutettua, niin vasta silloin voi sanoa, ettei menneisyydellä ole väliä. Virheistään voi oppia, tai sitten niitä voi toistaa loputtomiin. Tämä on niin ihmisestä kiinni. Toiset hakkaavat päätäön samaan mäntyyn koko ikänsä ja jotkut taas oppivat kerrasta väistämään sen. Parisuhteen dynamiikkaa esimerkiksi ei varmuudella tiedä ennen sitä parisuhdetta ja usein ei ole mitään järkeä mennä niin pitkälle, että sen oppisi tietämään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja toteaa, että tietenkin menneisyydellä on väliä. Jos toisella on esimerkiksi väkivaltataustaa tmv. niin ainakin ehdottomasti olisi syytä olla väliä. Jos ihminen on itse virheensä vilpittömästi myöntänyt, tehnyt itsensä kanssa työtä ja saanut huonoja asioita muutettua, niin vasta silloin voi sanoa, ettei menneisyydellä ole väliä. Virheistään voi oppia, tai sitten niitä voi toistaa loputtomiin. Tämä on niin ihmisestä kiinni. Toiset hakkaavat päätäön samaan mäntyyn koko ikänsä ja jotkut taas oppivat kerrasta väistämään sen. Parisuhteen dynamiikkaa esimerkiksi ei varmuudella tiedä ennen sitä parisuhdetta ja usein ei ole mitään järkeä mennä niin pitkälle, että sen oppisi tietämään.

Eronnut eroaa aina, ja syy on aina sen vastapuolen?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi eroaisi ja miksi olisi? Oleellista on se, kykeneekö henkilö itse vilpitömästi myöntämään ne omat virheensä ja oppimaan niistä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi eroaisi ja miksi olisi? Oleellista on se, kykeneekö henkilö itse vilpitömästi myöntämään ne omat virheensä ja oppimaan niistä.

Menneisyys vaikuttaa, riskiä ei kannata eronneista ottaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä tuo on jokin oppi, jonka sinä olet elämässäsi oppinut. Minä en ole tuollaiseen ongelmaan törmännyt, joten minulle tuo oppikaan ei ole ollut tarpeellinen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itse eroa oleellisempaa ovat eroon johtaneet syyt. Erojakin on niin kovin monenlaisia, että niitä on aivan mahdoton laittaa yhteen nippuun.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itse eroa oleellisempaa ovat eroon johtaneet syyt. Erojakin on niin kovin monenlaisia, että niitä on aivan mahdoton laittaa yhteen nippuun.

Oletko tavannut jonkun joka sanoisi eron olleen hänen syytään?
        60% parisuhteista päättyy eroon, kuka sanoo eroon johtaneet todelliset syyt seuraavalle.
        Kylällä huhutaan kuten aloituksessakin tapahtuu. Eron syy oli todennäköisesti elttaantunut terassi:)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko tavannut jonkun joka sanoisi eron olleen hänen syytään?
        60% parisuhteista päättyy eroon, kuka sanoo eroon johtaneet todelliset syyt seuraavalle.
        Kylällä huhutaan kuten aloituksessakin tapahtuu. Eron syy oli todennäköisesti elttaantunut terassi:)

Olen tavannut. Itselleen rehellinen ja tilanteeseensa aidosti muutosta haluava kertoo. Kaikki eivät halua parisuhdetta pelkästä parisuhteessa olemisen ilosta, vaan omalla onnellisuudella ja tyytyväisyydellä on heille väliä. Noita taas ei ole saavutettavissa ilman rehellisyyttä omalle itselle.

Ja ei, terassi ei liittynyt mitenkään eroomme. Se oli ihan ok kunnossa silloin. Myönnetään, että sillä talolla itsessään oli oma roolinsa, mutta lähinnä olosuhteiden luojana, eikä sen talon puuttuminen kuviosta olisi suhdetta korjannut.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olen tavannut. Itselleen rehellinen ja tilanteeseensa aidosti muutosta haluava kertoo. Kaikki eivät halua parisuhdetta pelkästä parisuhteessa olemisen ilosta, vaan omalla onnellisuudella ja tyytyväisyydellä on heille väliä. Noita taas ei ole saavutettavissa ilman rehellisyyttä omalle itselle.

Ja ei, terassi ei liittynyt mitenkään eroomme. Se oli ihan ok kunnossa silloin. Myönnetään, että sillä talolla itsessään oli oma roolinsa, mutta lähinnä olosuhteiden luojana, eikä sen talon puuttuminen kuviosta olisi suhdetta korjannut.

Elitte siis kulissien varjoissa, kulissit eivät ole kestäviä jos tunteet eivät niitä tue.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei eroamisessa mitään pahaa ole. Se on aina hyvä ratkaisu tilanteeseen jos siihen päädytään.

xLiner

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Elitte siis kulissien varjoissa, kulissit eivät ole kestäviä jos tunteet eivät niitä tue.

Ei mitään tuollaista. Kulissit eivät sovi minun luonteeseeni. Vain konkreettisilla olosuhteilla on minulle jotakin väliä. Liika on liikaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei eroamisessa mitään pahaa ole. Se on aina hyvä ratkaisu tilanteeseen jos siihen päädytään.

xLiner

Nimenomaan noin. Toisinaan ero on ainoa järkevä vaihtoehto ja ainoa sitä parempi olisi ollut tajuta olla koskaan menemättä yhteen. Tuota jälkimmäistä ei vain voi enää jälkikäteen toteuttaa. Toisaalta silloinkin on kuitenkin saanut sen kokemuksen ja toivottavasti oppinutkin jotain.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan noin. Toisinaan ero on ainoa järkevä vaihtoehto ja ainoa sitä parempi olisi ollut tajuta olla koskaan menemättä yhteen. Tuota jälkimmäistä ei vain voi enää jälkikäteen toteuttaa. Toisaalta silloinkin on kuitenkin saanut sen kokemuksen ja toivottavasti oppinutkin jotain.

Miten naiset voivatkaan valita epäsopivia miehiä.
        Se ei vielä riitä, he ostavat talon yhdessä parantaakseen suhteen laatua.
        Tulisiko seurustella pidempään, helpottaisiko se sen oikean löytämistä?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

AV

Menneisyys nimenomaan vaikuttaa valintoihin.

Ihminen on siksikin niin laajalle levinnyt laji, että se oppii helposti. Ihminen mm. oppii laakista miten tunnistaa myrkyllinen marja tai sieni, ihan samoin kuin oppii tunnistamaan "myrkyllisen" ihmisen, jos ei nyt sitten kuole heti ensimmäisen sellaisen kohdatessaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan ihan samalla tavalla kuin miehetkin tekevät jatkuvasti tuota virhettä. Erehtyminen on inhimillistä.

Sinulle talon ostaminen on ehkä isokin juttu. Minulle se ei ole. Se on vain asunto, ei sen kummempaa. Eikä sillä voi parantaa muuta kuin asumisen laatua, eikä aina sekään ole tarkoitus, ainakaan lyhyellä aikavälillä. Tässä elämässä on tullut jo ostettua ja myytyä sen verran monta asuntoa, joista osa on ostettukin ihan vain myymistä varten, että minä en osaa suhtautua taloihin noin kovin dramaattisesti.

Ehkä. Tosin en tiedä miten tuo minuun liittyy, kun kyse nyt kuitenkin oli pitkästä parisuhteesta, jossa seurusteltiinkin ihan hyvän aikaa. Elämä osaa kuitenkin heitellä myös kierrepalloja, jotka voivat muuttaa asioita radikaalistikin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

AV

Hmm, häpeätkö sitten menneisyyttäsi? Vai miksi se on pidettävä visusti irti nykyisyydestä?

Minä en häpeä. Tiedän olleeni naivi, lapsellinen, pikkumainen, tyhmä, tehnyt virheitä ja käyttäytynyt typerästi jne. Mutta mä olen hyväksynyt sen osaksi minun kehityskulkua tähän päivään.

Mitä minä voittaisin puhumalla satuja itsestäni tai leikkimällä mykkää, jos toinen kysyy multa jotain menneisyydestäni? En halua rakentaa yhtäkään ihmissuhdettani valheille enkä teennäisyydelle, siksi haluan olla rehellinen myös silloin kun minä olen ollut tai olen aasi ja tehnyt väärin.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En ole ikinä ostanut taloa tai asuntoa kenenkään kanssa, vaan yksin. Enkä ostaisi. 😊

Päätin jo 14 vanhana, etten tarvi miestä omaisuuden hankkimiseen. Teen itse ja se on pitänyt. Mies voi hankkia omansa yksinään. Jos minä pystyin siihen jo parikymppiseni alussa, pystyy mieskin. Kyse on vain arvoista.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En ole ikinä ostanut taloa tai asuntoa kenenkään kanssa, vaan yksin. Enkä ostaisi. 😊

Päätin jo 14 vanhana, etten tarvi miestä omaisuuden hankkimiseen. Teen itse ja se on pitänyt. Mies voi hankkia omansa yksinään. Jos minä pystyin siihen jo parikymppiseni alussa, pystyy mieskin. Kyse on vain arvoista.

Jasu

Exäni kanssa jaoin talon, hän osti minulta 50%. Sekin oli minun tarjous, jolla saatiin yläkertaa tehtyä kylmästä ullakosta asuttavaksi. Eli ne rahat meni pitkälti siihen taloon joka sitten ositettiin ja sain about 30 000 euroa erossa.

Paljon vähemmän mitä taloon laitoin, mutta jäi hyvälle miehelle hankintoineen, niin ei haittaa.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Exäni kanssa jaoin talon, hän osti minulta 50%. Sekin oli minun tarjous, jolla saatiin yläkertaa tehtyä kylmästä ullakosta asuttavaksi. Eli ne rahat meni pitkälti siihen taloon joka sitten ositettiin ja sain about 30 000 euroa erossa.

Paljon vähemmän mitä taloon laitoin, mutta jäi hyvälle miehelle hankintoineen, niin ei haittaa.

Jasu

Ja hyvä mies ei tarkoita kumppanina kestävää persoonaa. Muutoin kyllä ihana ihminen. En vain halua olla kaksin ja yksin vastuussa kaikesta päätettävästä, en ole miehen äiti.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hmm, häpeätkö sitten menneisyyttäsi? Vai miksi se on pidettävä visusti irti nykyisyydestä?

Minä en häpeä. Tiedän olleeni naivi, lapsellinen, pikkumainen, tyhmä, tehnyt virheitä ja käyttäytynyt typerästi jne. Mutta mä olen hyväksynyt sen osaksi minun kehityskulkua tähän päivään.

Mitä minä voittaisin puhumalla satuja itsestäni tai leikkimällä mykkää, jos toinen kysyy multa jotain menneisyydestäni? En halua rakentaa yhtäkään ihmissuhdettani valheille enkä teennäisyydelle, siksi haluan olla rehellinen myös silloin kun minä olen ollut tai olen aasi ja tehnyt väärin.

Jasu

Jotkut voivat selitellä itseään menneisyydellä, mutta vain se nykyisyys on tärkeää.
        Voihan siitä saada sympatiapisteitä kumppanilta jos jotain ärsyttävää piirrettään menneisyydellä perustelisi?

Mitä sillä on merkitystä?

Parasta on jos parisuhde voi hyvin nyt ja huomenna.
        Eivät ne sanat, vaan ne teot.

AV

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Aloittaja toteaa, että kuulostaa tutulta. Itse jäin käytännössä nollille tuon talon osalta, josta ketjussa puhutaan. Olin kuitenkin tyytyväinen, kun pääsin siitä pois. Eksälläni ei olisi ollut siihen taloon alunperin varaa yksinään, eikä hän erotessammekaan olisi realistisesti voinut hirveän paljoa enempää lisälainaa ottaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jotkut voivat selitellä itseään menneisyydellä, mutta vain se nykyisyys on tärkeää.
        Voihan siitä saada sympatiapisteitä kumppanilta jos jotain ärsyttävää piirrettään menneisyydellä perustelisi?

Mitä sillä on merkitystä?

Parasta on jos parisuhde voi hyvin nyt ja huomenna.
        Eivät ne sanat, vaan ne teot.

AV

Menneisyydessä on tapahtunut paljon muutakin kuin itsensä selittely. Olen kokenut asioita mitkä voi ja vaikuttaa jossain määrin aina. Kyllä niistä on hyvä kertoa.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja toteaa, että kuulostaa tutulta. Itse jäin käytännössä nollille tuon talon osalta, josta ketjussa puhutaan. Olin kuitenkin tyytyväinen, kun pääsin siitä pois. Eksälläni ei olisi ollut siihen taloon alunperin varaa yksinään, eikä hän erotessammekaan olisi realistisesti voinut hirveän paljoa enempää lisälainaa ottaa.

Juu, meilläkin oli tilanne se, kun aloimme yhdessä kulkea olin jo omistanut talon 4 vuotta. Hän tuli valmiiseen taloon ulakkoa lukuunottamatta. Mutta oli innokas tekemään kotia ja nikkaroimaan taloa sekä pihaa. Hän teki taudoillaan paikasta hyvästä upean, vaikka mun rahat käytettiinkin, joten halusin että se vaivannäkö jää myös hänelle, jos hän niin haluaa.

Ei ole kaduttanut hetkeäkään. Itse en olisi halunnut enää siellä asua. Liian kaukana kaikesta ympärivuotiseen eloon. 🙂

Paikka kukoistaa yhä hänen omistuksessaan. Jäi oikealle ihmiselle, se on tärkeintä. Ja olihan hän mun rakas ja rakkain monta vuotta. Rakas yhä mutta eri tavalla kuin silloin.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, meilläkin oli tilanne se, kun aloimme yhdessä kulkea olin jo omistanut talon 4 vuotta. Hän tuli valmiiseen taloon ulakkoa lukuunottamatta. Mutta oli innokas tekemään kotia ja nikkaroimaan taloa sekä pihaa. Hän teki taudoillaan paikasta hyvästä upean, vaikka mun rahat käytettiinkin, joten halusin että se vaivannäkö jää myös hänelle, jos hän niin haluaa.

Ei ole kaduttanut hetkeäkään. Itse en olisi halunnut enää siellä asua. Liian kaukana kaikesta ympärivuotiseen eloon. 🙂

Paikka kukoistaa yhä hänen omistuksessaan. Jäi oikealle ihmiselle, se on tärkeintä. Ja olihan hän mun rakas ja rakkain monta vuotta. Rakas yhä mutta eri tavalla kuin silloin.

Jasu

Ja meillä oli sama juttu, ettei pankki antanut enempää lisää lainaa, vaan laski että tuo saa riittää jotta maksukykyä ei ylitetä. Siinä ja siinä sittenkin. Itse kiinniten saamani osituksen seuraavaan asuntooni. Ostin osakkeen, johon tuo summa riitti niin että sain lainaa ilman takaajia vielä 70 tuhatta. Eli ostin 100 tuhannen asunnon.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja meillä oli sama juttu, ettei pankki antanut enempää lisää lainaa, vaan laski että tuo saa riittää jotta maksukykyä ei ylitetä. Siinä ja siinä sittenkin. Itse kiinniten saamani osituksen seuraavaan asuntooni. Ostin osakkeen, johon tuo summa riitti niin että sain lainaa ilman takaajia vielä 70 tuhatta. Eli ostin 100 tuhannen asunnon.

Jasu

Tarkalleen maksoi 112 000 euroa osake. Ja ne rahat mitä sen myymisestä velkojen pois maksun jälkeen kiinnitin vuokrakotimme kaikkiin kuluihin vuoden päivät, ostin velattoman auton ja kustansin isännän taloon keittiön ja ovia, sähköjä. Sitten ne olikin siinä. 😅
        Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkalleen maksoi 112 000 euroa osake. Ja ne rahat mitä sen myymisestä velkojen pois maksun jälkeen kiinnitin vuokrakotimme kaikkiin kuluihin vuoden päivät, ostin velattoman auton ja kustansin isännän taloon keittiön ja ovia, sähköjä. Sitten ne olikin siinä. 😅
        Jasu

Mies käytti ne omat varansa sen vuoden ajan talonsa kunnostukseen. En halunnut että maksaa mitäön kuluja vuokrakotimme tai auton menoista. Jottei ylivelkaannu.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mies käytti ne omat varansa sen vuoden ajan talonsa kunnostukseen. En halunnut että maksaa mitäön kuluja vuokrakotimme tai auton menoista. Jottei ylivelkaannu.

Jasu

Eikä tarvinut maksaa mun osakkeessa asuessaankaan kuin osa ruoista 6 vuoden aikana. Mutta isti ja teki paneloinnin kattoon omillaan, jiten halusin minäkin antaa hälle tähän taloon vastineeksi sitten rahojani. Reilua niin.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Niinhän se on, ettei kannattaisi olettaa asuntoja ja talojakaan osteltavan aina miehen kustannuksella ja "suhdetta parantaakseen". Itsekin ostin ensimmäisen asuntoni 19-vuotiaana. Äitini antoi takauksen ja isä auttoi remontissa ja samalla opetti mitä tehdään.

Muutenkin outoa, että tästä taloasiasta tuli yhtäkkiä ketkun keskeisin kysymys 😀

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä tarvinut maksaa mun osakkeessa asuessaankaan kuin osa ruoista 6 vuoden aikana. Mutta isti ja teki paneloinnin kattoon omillaan, jiten halusin minäkin antaa hälle tähän taloon vastineeksi sitten rahojani. Reilua niin.

Jasu

Täällä aina haukutaan naisia kuppaajiksi ja hyötyjiksi. Voin sanoa etten tunne olevani kumpaakaan. Vaikken yhtään tykkää tilanteesta missä olen työtön ja työkyvytön, toisen käydessä töissä ja tienatessa perheeseen rahaa. Vaivaa minua vaikka yritän ajatella miten päin.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän se on, ettei kannattaisi olettaa asuntoja ja talojakaan osteltavan aina miehen kustannuksella ja "suhdetta parantaakseen". Itsekin ostin ensimmäisen asuntoni 19-vuotiaana. Äitini antoi takauksen ja isä auttoi remontissa ja samalla opetti mitä tehdään.

Muutenkin outoa, että tästä taloasiasta tuli yhtäkkiä ketkun keskeisin kysymys 😀

Näinpä. Tuntuu ettei täällä palstalla ole miehiä joilla olisi kokemusta sinun ja minunlaisista naisista, jotka kyhää itsenäisesti elämäänsä eikä heittäydy kannettaviksi. Ainakin kun lukee niin aina on mies raasulta rahaa viety ja joutuu yhä eronkin jälkeen rahoittamaan exäänsä.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Muutenkin outoa, että tästä taloasiasta tuli yhtäkkiä ketkun keskeisin kysymys 😀"

Siis ketjun, ei ketkun. Vaikka kyllä tuo sana ketkukin tähän ihan hyvin sopii 😁. Ja enhän minä tietenkään voi tietää, saattaa sekin siellä hiertää jos joutuu vasten tahtoaan "eksän talossa" asumaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Muutenkin outoa, että tästä taloasiasta tuli yhtäkkiä ketkun keskeisin kysymys 😀"

Siis ketjun, ei ketkun. Vaikka kyllä tuo sana ketkukin tähän ihan hyvin sopii 😁. Ja enhän minä tietenkään voi tietää, saattaa sekin siellä hiertää jos joutuu vasten tahtoaan "eksän talossa" asumaan.

Sekin voi olla, jos hän lörppösuu nainen kuvittelee sinut sinne nurkkiin ja ei tykkää luomistaan mielikuvista. 😆
        Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sekin voi olla, jos hän lörppösuu nainen kuvittelee sinut sinne nurkkiin ja ei tykkää luomistaan mielikuvista. 😆
        Jasu

Voisi olla jopa loogista. Se kuisti kun taisi olla niitä ainoita kohtia siitä talosta, joita ei minun aikanani remontoitu ja uusittu. 😆

• Anonyymi
      UUSI

Jos mitään muuta yhdistävää tekijää ei olekuin exäsi, niin kukahan niiden juttujen takana voi olla? Mistä nyxä on tietonsa saanut? Toki hän niitä voi itsekin vielä ehostaa.

Kyseessä on kuitenkin asia, jolle sinä etvoi yhtään mitään. Sun ei tarvi ymmärtää. Sun ei tarvi ärsyyntyä. Toki turha sanoa, koska sinä nyt vaan olet ärsyyntyjätyyppi.

• Anonyymi
        UUSI

Sen mitä ystäväni on kyseisestä tapauksesta kertonut, niin vaikuttaa osaavan ihan itsekin osaavan keittää kasaan kaikenlaista juttua

• Anonyymi
      UUSI

Kukahan mahtaa toimia tietolähteenä, ellei eksä

• Anonyymi
        UUSI

Edelleen, kun ei tuo ole se mikä tässä nyt ihmetyttää. Ensinnäkin kukaan ei voitoimia "tietolähteenä" asioille, jotka eivät ole totta. Toisekseen, vaikka ukko selittäisi mitä tahansa, niin mikä saa lähtemään jauhamaan niitä ympäriinsä. Se ei ole normaalia käytöstä.

• Anonyymi
        UUSI

Eli sinustako on täysin normaalia toistaa jonkun toisen sanoja pitkin kyliä, vaikka tietäisit ne valheeksi? Jos noin, niin sittenhän sä oletkin juuri oikea ihminen kertomaan, että mitä sinä koet sillä saavuttavasi? Mikä on se asia, mitä sä saat siitä irti?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Edelleen, kun ei tuo ole se mikä tässä nyt ihmetyttää. Ensinnäkin kukaan ei voitoimia "tietolähteenä" asioille, jotka eivät ole totta. Toisekseen, vaikka ukko selittäisi mitä tahansa, niin mikä saa lähtemään jauhamaan niitä ympäriinsä. Se ei ole normaalia käytöstä.

Nyksäkö ei siis sinua tunne ollenkaan henkilökohtaisesti? Jokin ne jutut laukaisee, olkoon sitten totta vai ei

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eli sinustako on täysin normaalia toistaa jonkun toisen sanoja pitkin kyliä, vaikka tietäisit ne valheeksi? Jos noin, niin sittenhän sä oletkin juuri oikea ihminen kertomaan, että mitä sinä koet sillä saavuttavasi? Mikä on se asia, mitä sä saat siitä irti?

No voi v*ttu sentään taas kerran. Kiitos ja näkemiin 🙄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nyksäkö ei siis sinua tunne ollenkaan henkilökohtaisesti? Jokin ne jutut laukaisee, olkoon sitten totta vai ei

Ei tunne ei. En enää edes asunut lähimaillakaan, kun hän muutti tuonne. Ja kyllä jokin sen laukaisee. Se on selvää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Et voi tietää, mitä exäsi on hänelle kertonut. Tosia tai sitten ei.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tunne ei. En enää edes asunut lähimaillakaan, kun hän muutti tuonne. Ja kyllä jokin sen laukaisee. Se on selvää.

Kävi kyllä mielessä sekin että miten luotettava on lähde mistä tietosi saat, värittyvätkö jutut matkalla tms

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kävi kyllä mielessä sekin että miten luotettava on lähde mistä tietosi saat, värittyvätkö jutut matkalla tms

Hyvin luotettava. 🙂

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Et voi tietää, mitä exäsi on hänelle kertonut. Tosia tai sitten ei.

Se ei muuta mihinkään sitä, että tuollainen käytös on outoa.

• Anonyymi
      UUSI

Nämä muutamat miehet, jotka mun elämässä ovat olleet, niin yhden ystävänainen kiilasi meidäm väliin ja eksä rimputti vähän väliä. Tuo nakersi pikkuhiljaa kaiken luottamuksen ja tuli siihen paljon muitakin isoja ongelmia, joista em päässyt yli ja onneksi pääsin hänestä ajan kanssa yli.

Mitä sinun tapaukseen tulee, niin ehkä eksä jauhaa sinusta edelleen uudelle kumppanille eikä uusi kumppani jaksa sitä, jonka vuoksi toimii epäkysällä tavalla. Fiksu mies lopettaisi vertailemisen.

• UUSI

Minä sanoisin että eksäsi nyxä pelkää sinua. Pitää sinua uhkana..

• Anonyymi
        UUSI

Sitä olen pohtinut, että voiko tuota tulkita mitenkään muuten kuin mustasukkaisuudeksi tmv? Ehkä sitten ei voi. Tai ainakaan tässä ei vielä kukaan ole osannut esittää jotain aivan erilaista teoriaa. Sitäkin olen nimittäin miettinyt, että onko siellä toinen osapuoli antanut ymmärtää, että olisimme muka edelleen jossain yhteyksissä tai jotain. Tällä hetkellä toivon, että myisivät sen talonkin pois. Ei tarvitsisi siitäkään keksiä legendaa.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä olen pohtinut, että voiko tuota tulkita mitenkään muuten kuin mustasukkaisuudeksi tmv? Ehkä sitten ei voi. Tai ainakaan tässä ei vielä kukaan ole osannut esittää jotain aivan erilaista teoriaa. Sitäkin olen nimittäin miettinyt, että onko siellä toinen osapuoli antanut ymmärtää, että olisimme muka edelleen jossain yhteyksissä tai jotain. Tällä hetkellä toivon, että myisivät sen talonkin pois. Ei tarvitsisi siitäkään keksiä legendaa.

Tiiäkkö.. sitä vain, että nainen voi olla päästään viallinen ja olla mustasukkainen sinulle. "Naisenvaisto" mukamas.

• Anonyymi
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Tiiäkkö.. sitä vain, että nainen voi olla päästään viallinen ja olla mustasukkainen sinulle. "Naisenvaisto" mukamas.

Sitähän mä jo aikanaan ensimmäisenä pohdin, että onko hän latvastaan ihan laho.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sitähän mä jo aikanaan ensimmäisenä pohdin, että onko hän latvastaan ihan laho.

Sä tuskin itse olet syyllinen tähän mustamaalauskamppanjaan.. olleskaan.
        Jätä jos suinkin pystyt tuo arvoon arvaamattomaan. Eli anna olla.

Onhan tuollainen käytös tylyä häneltä, mut suotta otat itseesi.

• Anonyymi
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Sä tuskin itse olet syyllinen tähän mustamaalauskamppanjaan.. olleskaan.
        Jätä jos suinkin pystyt tuo arvoon arvaamattomaan. Eli anna olla.

Onhan tuollainen käytös tylyä häneltä, mut suotta otat itseesi.

Itseasiassa aloin tän ketjun myötä epäillä, ettei tuolla ehkä ole oikeastaan mitään tekoa juuri minun kanssani.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itseasiassa aloin tän ketjun myötä epäillä, ettei tuolla ehkä ole oikeastaan mitään tekoa juuri minun kanssani.

Täältä saa hyvinkin ajattelemisen aihetta ja erilaisia näkemyksiä täydentämään omaa näkemystäsi.

Mä uskon, että olet vain välikappale, syntipukki tai välittäjäaines jossakin heidän välisessä asiassa.

Sinuna ehkä noudattaisin Linukan ohjetta, kysyisin aikuismaisen suoraan, eksältäsi ja sen nyksältä et mikä mättää ja sit antaisin olla.

Sä voit myös valita olevasi tätä asiaa suurempi ihminen ja antaa olla välittämättä piirun vertaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Täältä saa hyvinkin ajattelemisen aihetta ja erilaisia näkemyksiä täydentämään omaa näkemystäsi.

Mä uskon, että olet vain välikappale, syntipukki tai välittäjäaines jossakin heidän välisessä asiassa.

Sinuna ehkä noudattaisin Linukan ohjetta, kysyisin aikuismaisen suoraan, eksältäsi ja sen nyksältä et mikä mättää ja sit antaisin olla.

Sä voit myös valita olevasi tätä asiaa suurempi ihminen ja antaa olla välittämättä piirun vertaa.

Kyllä. Palsta osoitti taas hyvin tehonsa, kun tarvitsee kyetä katsomaan asiaa vähän eri näkökulmasta. Eihän täällä kukaan yleensä pysty yksinkertaisia vastauksia antamaan, mutta uusia näkökulmia aina ja se on tän paikan hyvä juttu.

Itse en pitäisi aikuismaisena sitä, että alkaisin heiltä kyselemään. Kokisin sen heidän tasolleen vajoamiseksi. Mä luulen kuitenkin tajunneeni mistä saan, jos nyt en vastausta, niin ainakin käsityksen siitä mistä on kyse. Luulen, että nämä episodit taitavat liittyä "uutisten perillemenoon". Ei se sinällään tuota käytöstä selkeytä, mutta laukaisevan tekijän ehkä.

• Anonyymi
      UUSI

Tulee mieleen kaksi vaihtoehtoa. Joko nainen on mustis ja utelee kaikkea mieheltä menneisyydestä tai sitten mies on kiinni vielä entisessä ja puhuu siitä tai sitten molempia.

• Anonyymi
      UUSI

Se on jotain pariutumisrituaalia.

Sun exäsi on haukkunut sut hänelle ja koko maailmalle ja tietysti hänen uusi kumppaninsa tukee häntä. Eiköhän siinä ole ihan sopiva pari.

Jos taas uusin emäntä keksii itse noita juttuja, suhde tuskin kestää pitkään. Paitsi jos sun ex rakastaa itseensä kohdistuvaa draamaa - "ah ihanaa, naiset tappelevat minusta".

Voithan sä kysäistä exältä mistä tuossa on kyse. Hän voi puuttua asiaan jollei pidä tuosta toiminnasta.

Ja sitten, anna olla. Elä omaa elämääsi.

xLiner

• Anonyymi
        UUSI

Sellainenkin pointti, ettei kaikkea kuulemaansa pskaa kannata levitellä eteenpäin. Koskee siis myös niitä tahoja, jotka sulle kertovat noista "louskutuksista". Hekin voisivat lopettaa nuo puheet alkuunsa, ja olla juoruamatta sulle.

xLiner

• Anonyymi
        UUSI

On se kumma, että vielä vuosien jälkeenkin pitää jotain tuollaisia rituaaleja jatkaa.

Se nyt on selvä, että eksäni on minusta hänelle pahaa puhunut, mutta ei eksäni ole koskaan puhunut minusta maailmalle pahaa. Omassa perhepiirissään hyvinkin, mutta mistään muualta ei ole korviini kantautunut pahoja puheita hänen taholtaan. Siksikin tämä on minusta hieman kummallista. Kaikki tällainen alkoi vasta kun parisuhde alkoi viitisen vuotta sitten. Olisi vain kiva edes koettaa tajuta, että mistä tuollainen kumpuaa. Jotakinhan sillä oletetaan saavutettavan. Eksäni rutinan ymmärrän kyllä, mutta en lainkaan ymmärrä miksi tuo nainen haluaa sotkeutua näihin ja varsinkaan miksi hän haluaa jatkaa minusta jauhamista vuosikaudet. Itse en en vain keksi yhtään syytä miksi minä ylipäänsä puhuisin kenellekään mieheni eksästä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sellainenkin pointti, ettei kaikkea kuulemaansa pskaa kannata levitellä eteenpäin. Koskee siis myös niitä tahoja, jotka sulle kertovat noista "louskutuksista". Hekin voisivat lopettaa nuo puheet alkuunsa, ja olla juoruamatta sulle.

xLiner

Ei minulle ymmärtääkseni ole kaikkea täysin tyhjänpäiväistä kerrotukaan. Mitäpä ne minulle kuuluisivat. Tuollaiset edellä ketjussa mainitsemani ovat kuitenkin sen verran isoja syytöksiä, että itse putäisi asiattomana, jollei ystävä sellaisia mainitsisi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei minulle ymmärtääkseni ole kaikkea täysin tyhjänpäiväistä kerrotukaan. Mitäpä ne minulle kuuluisivat. Tuollaiset edellä ketjussa mainitsemani ovat kuitenkin sen verran isoja syytöksiä, että itse putäisi asiattomana, jollei ystävä sellaisia mainitsisi.

En ymmärtänyt aikaisemmista teksteistä mitä ne isot syytökset ovat.

Jos on aihetta, nosta kunnianloukkaussyyte. Jollei ole, niin ärsyttäjä on onnistunut hyvin aikeissaan. Ärsyynnyit.

Mitä väliä sulle on niistä puheista?

Oikeesti, unohda koko tyyppi.

xLiner

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En ymmärtänyt aikaisemmista teksteistä mitä ne isot syytökset ovat.

Jos on aihetta, nosta kunnianloukkaussyyte. Jollei ole, niin ärsyttäjä on onnistunut hyvin aikeissaan. Ärsyynnyit.

Mitä väliä sulle on niistä puheista?

Oikeesti, unohda koko tyyppi.

xLiner

Itseasiassa harkitsin asiaa, mutta kaikki tuollaiset oikeusprosessit ovat turhan raskaita, eikä siitä ole oikein saavutettavissa mitään saavuttamisen arvoista. Minun on hyvin vaikea ajatella, että tavoite voisi olla ärsyttäminen, ainakaan minun ärsyttämiseni. Se ei ole loogista, sillä eihän kyseinen ihminen edes tiedä minun tietävän mistään näistä. Toki, jos hänen tarkoituksensa onkin ärsyttää jotakuta muuta, niin sen hän voi kokea saavuttaneensa.

Asialla on minulle väliä, koska minulla nyt sattuu yhä olemaan siteitä kyseiseen paikkakuntaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itseasiassa harkitsin asiaa, mutta kaikki tuollaiset oikeusprosessit ovat turhan raskaita, eikä siitä ole oikein saavutettavissa mitään saavuttamisen arvoista. Minun on hyvin vaikea ajatella, että tavoite voisi olla ärsyttäminen, ainakaan minun ärsyttämiseni. Se ei ole loogista, sillä eihän kyseinen ihminen edes tiedä minun tietävän mistään näistä. Toki, jos hänen tarkoituksensa onkin ärsyttää jotakuta muuta, niin sen hän voi kokea saavuttaneensa.

Asialla on minulle väliä, koska minulla nyt sattuu yhä olemaan siteitä kyseiseen paikkakuntaan.

Mitä teet sellaisilla ihmisillä elämässäsi jotka haluavat uskoa niitä juttuja?

xLiner

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

En ole käsittääkseni missään sanonut, että he uskoisivat.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Jollet voi tehdä asialle mitään, hyväksy se sitten sellaisenaan. Pska juttu, mutta näillä sitten mennään.

Sheena lainasi jotain mietelausetta tässä taannoin, ihan en muista sanatarkasti... Että onnellisuus riippuu siitä miten ystävällinen on, ja miten osaa luopua asioista jotka menettää tai joita ei saa. Yksinkertaisuudessaan hiton nerokas.

xLiner

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En ole käsittääkseni missään sanonut, että he uskoisivat.

Ei tarvitse vastata, mutta oletko miettinyt mikä sua sitten uhkaa niissä jutuissa.

xLiner

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Juurikin näin!

Koska varmasti nämä ystävät huomaavat että asia vaivaa sinua. Parempi olisi olla siis vaan kertomatta..

Kerran katselin sivusta tuon tyyppistä toimintaa harmittelin ystäväni puolesta ja itseäni ärsytti suunnattomasti se ihminen joka kertoi hänelle mitä toinen oli sanonut hänestä.

-H-

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvitse vastata, mutta oletko miettinyt mikä sua sitten uhkaa niissä jutuissa.

xLiner

Ei minua uhkaa yhtään mikään. Minun elämäni vaikeuttaminen on vain saavuttanut sen pisteen, että se alkaa pikkuhiljaa olla tarpeeksi. Se kuitenkin saattaa hyvin olla mahdollista, että minä en itseasiassa olekaan tässä se kohde, vaan lähinnä työkalu, joka on sopivasti poissa kuvioista, mutta käytettävissä. Tuo on varsin mielenkiintoinen ajatus.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jollet voi tehdä asialle mitään, hyväksy se sitten sellaisenaan. Pska juttu, mutta näillä sitten mennään.

Sheena lainasi jotain mietelausetta tässä taannoin, ihan en muista sanatarkasti... Että onnellisuus riippuu siitä miten ystävällinen on, ja miten osaa luopua asioista jotka menettää tai joita ei saa. Yksinkertaisuudessaan hiton nerokas.

xLiner

Tässä kohtaa alan miettiä, että onnellisuus taitaakin olla sen takana, että olen hetken sopivasti veemäinen. Itseni takia en viitsisi vaivautua, mutta jos tässä onkin takana ihan eri henkilöiden savustaminen, niin ehkä on syytä.

• Anonyymi
      UUSI

Minusta toisten asioiden höpöttäminen vaikkapa julkisella paikalla on sietämätöntä.
      Pari eroaa, niin kyllä se on mies, joka kesänsä tuomitsee katkerasti.
      Joten miehet älkää moittiko naisianne, joihin olette rakastuneet ja joka on synnyttänyt teille lapsen.
      Tästä ne juorut lähtevät, kun niitä paasaa kovaan ääneen ja toteaa elän saatanan ämmäksi.
      Kuultu on.
      Vilma

• Anonyymi
        UUSI

Kesänsä -> exsänsä

• Anonyymi
      UUSI

Mieleen tulee ensimmäisenä, että tämä nyksä kokee olonsa epävarmaksi ja yrittää pönkittää omaa asemaansa painamalla kumppaninsa exää alas. Kuulostaa hyvin erikoiselta käytökseltä, mutta ilmeisestikään tällä nyksällä ei ole kaikki hyvin, sillä jos olisi, hänellä ei olisi tarvetta puhua sinusta ylipäätään mitään.

Jotkut ihmiset ovat myös ihan yksinkertaisesti ilkeitä luonteeltaan. Heidän päiviensä ilo on juoruilla muista ihmisistä ja levitellä mitä mehukkaimpia juttuja. Tällaisista ihmisistä kannattaa pysyä kaukana eikä antaa heille mitään huomiota. Valheellisia väittämiä toki voi yrittää korjata, mutta useimmiten juoruajien into laantuu kun juoruille ei anna mitään painoarvoa.

Aletheias

• Anonyymi
        UUSI

11:34
        On eroja ja eroja.
        Se, joka eroaa niin, että jää katkeruus, itse sitä levittää.
        No ulkopuolisten ei tule siihen puuttua.
        Mutta nyxä voi joutua olemaan terapeutti ja kuuntelemaan kokemuksista, jos niitä ei ole käsitelty loppuun.
        Voisi olla fiksua sopia, että mennyt on mennyttä ja jos lapsia, niin aikuismaista käytöstä heidän läsnäollessaan.
        Mutta menneisyydestä on myös tietoa, mikä voisi nyxälke olla tärkeää; alkoholi, väkivalta, raha-asiat, velat, rikokset ja rangaistukset.
        Ulkopuolisten asia ei ole infota.
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI

Jäin tuossa linjerin viestien jälkeen miettimään, että voi olla, etten minä olekaan noiden juttujen kohde. Eihän hänellä ole lopulta mitään syytä olettaa, että nuo edes tulevat korviini, kun enhän mä ole koskaan mihinkään reagoinut. Ne henkilöt, joita tuo avoimemmin ärsyttää, ovat siellä lähempänä. Sitä en tosin ymmärrä, että onko tarkoitus tosiaan ihan puhtaasti vain ärsyttää heitä. Ei tuossa oikein mitään muuta saavutettavaa ole. Ehkä mun täytyy seuraavan kerran käydessäni tehdä läsnäoloni huomattavasti selvemmäksi ja olla vähemmän kätevästi poissaoleva.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

11:34
        On eroja ja eroja.
        Se, joka eroaa niin, että jää katkeruus, itse sitä levittää.
        No ulkopuolisten ei tule siihen puuttua.
        Mutta nyxä voi joutua olemaan terapeutti ja kuuntelemaan kokemuksista, jos niitä ei ole käsitelty loppuun.
        Voisi olla fiksua sopia, että mennyt on mennyttä ja jos lapsia, niin aikuismaista käytöstä heidän läsnäollessaan.
        Mutta menneisyydestä on myös tietoa, mikä voisi nyxälke olla tärkeää; alkoholi, väkivalta, raha-asiat, velat, rikokset ja rangaistukset.
        Ulkopuolisten asia ei ole infota.
        Vilma

Fiksu ihminen ei eron jälkeen vaikeuta asioita valheilla, haukkumisilla yms eikä missään nimessä ainakaan lasten nähden/kuullen. On inhimillistä, että ero nostattaa kaikenlaisia tunteita, vihaa ja katkeruuttakin ja on tietenkin sallittua tuntea monenlaisia tunteita, mutta ne pitäisi osata käsitellä niin, etteivät ne vaikuta negatiivisesti ulkopuolisiin tai uusiin suhteisiin.

Ei existä tarvitse pitää, mutta toimeen tarvitsee tulla edes välttävästi ainakin, jos kuvioissa on lapsia mukana. Sen verran pitäisi kypsyyttä löytyä molemmilta osapuolilta, että ainakin lasten asiat hoidetaan asiallisesti ja etteivät lapset joudu ikäviin tilanteisiin ja vaikkapa miettimään voiko kumpaakin vanhempaa kutsua samaan aikaan juhliin.

Ulkopuolisten ei tosiaan muiden suhteisiin kuulu sekanntua paitsi silloin, jos on kyse esim väkivallasta tai muusta erityisestä tilanteesta. Muiden suhteita kuuluu kunnioittaa myös silloin, vaikka suhde aiheuttaisi itselle sydänsurua tms. Jokaisella kun on oikeus valita itse kumppaninsa.

Aletheias

• Anonyymi
      UUSI

Pelle Moiljoona na lasten kanssa tekemässä rokkiakin haqha Pelle on tyehnyt kyllä ennenkin noitra

• Anonyymi
      UUSI

Vaikuttaa siltä ettei nyksän asiat ole hyvin. Eikä ko. miehen. Sitä ei tiedä mitä muiden päässä liikkuu.

- Sheena

• UUSI

Jos jaksaa jauhaa exästä, se tarkoittaa ettei ole vielä suhteesta yli. Eli ajattelee tavalla tai toisella vielä toista. Ehkä jonkinlaisia toiveita takaisin yhteen palaamisesta tms.

• Anonyymi
        UUSI

No nyt ei ollut eksä se joka näitä jauhaa, vaan sen eksän nyksä. Sen vielä kykenisikin tajuamaan, jos eksä jauhaisi, mutta mitä ihmettä se sen nyksä siitä saa?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No nyt ei ollut eksä se joka näitä jauhaa, vaan sen eksän nyksä. Sen vielä kykenisikin tajuamaan, jos eksä jauhaisi, mutta mitä ihmettä se sen nyksä siitä saa?

Kannattaisiko kysyä exältä mikä nyksäänsä riivaa ja jos vaikka tekisi löpinöistä stopin.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä ahdistaa se, että olet koeajanut hänen kumppaninsa. Ajattelee seksiä harrastaessaan sinua. Suhde ei tule kestämään, jos on niin mustasukkainen että on mustasukkainen existä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaisiko kysyä exältä mikä nyksäänsä riivaa ja jos vaikka tekisi löpinöistä stopin.

Kun en vain haluaisi yhtään jutella hänenkään kanssaan. Voisivat vain antaa mun olla rauhassa.

• Anonyymi
        UUSI
        Palstakamu kirjoitti:

Sitä ahdistaa se, että olet koeajanut hänen kumppaninsa. Ajattelee seksiä harrastaessaan sinua. Suhde ei tule kestämään, jos on niin mustasukkainen että on mustasukkainen existä.

Et ole tosissas 😃. Tuonkin voisi ehkä miettiä etukäteen, jos on tuollaisia taipumuksia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole tosissas 😃. Tuonkin voisi ehkä miettiä etukäteen, jos on tuollaisia taipumuksia.

Vaikuttaa enemmän joitai miehiä vaivaavilta piinaavilta ajatuksilta. Nosta sinäki jo housus

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Toinen vaihtoehto on se, että exäsi yhä puhuu sinusta, eikä ole päässyt sinusta yli. Tai sitten nyxä kokee sinut uhkana, että pelkää jos vanha suola alkaa janottamaan. Se sitten kostautuu sinulle, kun toinen räkyttää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kun en vain haluaisi yhtään jutella hänenkään kanssaan. Voisivat vain antaa mun olla rauhassa.

Ole rauhassa ja anna turinoille piupaut.

• Anonyymi
      UUSI

Niin mikä tässä stoorissa oli palstasetä se ns ydinongelma? Kertokaa toki viisaammat

• Anonyymi
      UUSI

Luultavasti on helposti provosoituva tyyppi.

Kyllä munkin "nyksät" piti exän juttuja idioottimaisina (kuka ei), mutta he eivät kyllä lähteneet sitä huomiota mihinkään levittämään tai vst.

Epävarmuushan se yleensä pistää ihmiset töllöilemään...

• Anonyymi
        UUSI

Itse en kyllä tiedä oikeastaan mitään nykyisen mieheni eksän tekemisistä. Hittoako ne minulle kuuluisivat, eikä kyllä kiinnostakaan. Nykyinen miehenikään ei tietäisi noista oman eksäni kuvioista ilman tuon yhden töllöilyjä. 😃

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6594
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4472
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3158
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2997
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1905
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1566
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1564
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1505
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1349
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1273
    Aihe