joo zypadhera loppu apteekeista ties kuinka pitkäks aikaa :( noo nyt sitä sit syödään olatsapiinia tapletti muodossa mut onks muilla menny aikaa et alkaa tapletti muoto vaikuttaa samalla tavalla kun injektio? must ainaki tuntuu ettei vaikutus oo yhtä hyvä on ollu aika vaikeita oloja ja kuuloharhoja nyt...
zypadhera loppu
50
246
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Onko sun annos riittävän suuri kun niitä annoskokoja on erilaisia 5-20 mg. Mitä lääkäri sanoi siihen jos oireet palaavat?
- AnonyymiUUSI
10mg annos nyt mut nukuin nii pitkään et vaihettiin 5mg annokseen jos en nukkuis nii paljo.. soitin perjantaina et mitä tehään nii kokeillaan viel sillä 5mg annoksella et kuin pitkät unet tulee ja auttaako se tarpeeks.. no ei oo auttanu vaa on tarve ollu ottaa tarvittava lisäannos vielä. :/
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
10mg annos nyt mut nukuin nii pitkään et vaihettiin 5mg annokseen jos en nukkuis nii paljo.. soitin perjantaina et mitä tehään nii kokeillaan viel sillä 5mg annoksella et kuin pitkät unet tulee ja auttaako se tarpeeks.. no ei oo auttanu vaa on tarve ollu ottaa tarvittava lisäannos vielä. :/
Kun sulla oli injektio niin miten sä silloin nukuit?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kun sulla oli injektio niin miten sä silloin nukuit?
nukuin sillon 10-12h ei vaikuttanu nii paljoo nukkumiseen se jaksoin herätä kyllä sillon herätyskelloon kuitenkin en tiiä miks se injektio sitten vaikuttaa eritavalla
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
nukuin sillon 10-12h ei vaikuttanu nii paljoo nukkumiseen se jaksoin herätä kyllä sillon herätyskelloon kuitenkin en tiiä miks se injektio sitten vaikuttaa eritavalla
ja nyt nukut enemmän kuin 12 tuntia. Otat sä sen tabletin samaan kellonaikaan kuin otit injektion?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ja nyt nukut enemmän kuin 12 tuntia. Otat sä sen tabletin samaan kellonaikaan kuin otit injektion?
14h unta nytten.. en aamulla otin injektion.. lääkäri sano et tapletti illala :O
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
14h unta nytten.. en aamulla otin injektion.. lääkäri sano et tapletti illala :O
okei. no se selittää aika paljonkin miksi sua väsyttää kun heräät. Jos ottaa psykoosilääkkeen illalla niin se voi aiheuttaa päiväväsymystä ja tokkuruisuutta päivällä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
okei. no se selittää aika paljonkin miksi sua väsyttää kun heräät. Jos ottaa psykoosilääkkeen illalla niin se voi aiheuttaa päiväväsymystä ja tokkuruisuutta päivällä.
aijaa okei no pitää kysyä et otanko mä jatkossa sen aamusin ku ei se päivällä tarvittavana otettuna oo päikkäreille vetässy.. pitää viel huomenna käyä varmistaa saisko apteekista injektiota koska se on parempi
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
aijaa okei no pitää kysyä et otanko mä jatkossa sen aamusin ku ei se päivällä tarvittavana otettuna oo päikkäreille vetässy.. pitää viel huomenna käyä varmistaa saisko apteekista injektiota koska se on parempi
onko sulla muita psyykelääkkeitä käytössä koska sekin voi vaikuttaa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
onko sulla muita psyykelääkkeitä käytössä koska sekin voi vaikuttaa
on joo pari muutakin
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
on joo pari muutakin
Selittää vieläkin enemmän tilannetta. Otatko niitä myös illalla
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Selittää vieläkin enemmän tilannetta. Otatko niitä myös illalla
ei ne on aamulääkkeitä :)
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ei ne on aamulääkkeitä :)
ok. no joka tapauksessa illalla otettu psykoosilääke voi väsyttää päivällä ja tehdä vähän zombimaisen olo. kysyn vielä mihin aikaan illasta otat lääkkeen
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ok. no joka tapauksessa illalla otettu psykoosilääke voi väsyttää päivällä ja tehdä vähän zombimaisen olo. kysyn vielä mihin aikaan illasta otat lääkkeen
19 maissa iltapalan yhteydessä :o
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
19 maissa iltapalan yhteydessä :o
juttele lääkärin kaa ja sano että sulla on harhoja jos niitä ei ollut injektion kanssa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
juttele lääkärin kaa ja sano että sulla on harhoja jos niitä ei ollut injektion kanssa
joo pitää huomenna ottaa yhteys hoitajaan. :)
- AnonyymiUUSI
kiitos ku helppailit tuon asian kans mut onks muita joilla injektio nyt vaihdettu tapletteihin vai ootteko saanu injektiota jostain?
- AnonyymiUUSI
En käytä enään itse psykeelääkkeitä, mutta kavereilla/tutuilla on. Ja injektiot on ihan loppu. Kiitä onneas ettei sulla oo Leponex sentää
- AnonyymiUUSI
mikäs siinä on pahaa :o? ja miten pärjäät ilman lääkkeitä.. mä en kestä olla ilman :/ mieluusti olisin ilman lääkkeitä mut en kestä mun harhoja ne saa mut ahdistuneeksi
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
mikäs siinä on pahaa :o? ja miten pärjäät ilman lääkkeitä.. mä en kestä olla ilman :/ mieluusti olisin ilman lääkkeitä mut en kestä mun harhoja ne saa mut ahdistuneeksi
Mulla oli väärä diagnoosi n. 6v En tarttekkaan Leponexia tai muita antipsykootteja. Sattumien kautta sain sitten oikein, joka ei ole skitsofrenia. Tiedän kyllä mitä harhat on, mullakin oli tosi pahat äänet aikoinaan
Ja joo Leponex/klotsapiini saa sut eläväks ja kuolaavaksi zombiksi. Ei aina, mutta tosi monen. Mulla oli onnea vaikka korkeimmillaan oli 550mg, että pahin sivuoire oli väsymys ja kuolaaminen. Selvisin aika vähällä joihinkin verrattuna. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mulla oli väärä diagnoosi n. 6v En tarttekkaan Leponexia tai muita antipsykootteja. Sattumien kautta sain sitten oikein, joka ei ole skitsofrenia. Tiedän kyllä mitä harhat on, mullakin oli tosi pahat äänet aikoinaan
Ja joo Leponex/klotsapiini saa sut eläväks ja kuolaavaksi zombiksi. Ei aina, mutta tosi monen. Mulla oli onnea vaikka korkeimmillaan oli 550mg, että pahin sivuoire oli väsymys ja kuolaaminen. Selvisin aika vähällä joihinkin verrattuna.aijaa okei huhhuh kuulostaa ikävältä en suostu siis siihen lääkkeeseen koskaan jos ehdotetaan :O
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
aijaa okei huhhuh kuulostaa ikävältä en suostu siis siihen lääkkeeseen koskaan jos ehdotetaan :O
Hoitoresistenssi skitsofrenia (Ja jos väärä diagnoosi niin=hoitoresistenssi). Mulla oli trauma+anoreksia+ADHD. Psykiatrit vaan... Noh... Oli huonoja Oulussa missä diagnoosin sain 18v.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
aijaa okei huhhuh kuulostaa ikävältä en suostu siis siihen lääkkeeseen koskaan jos ehdotetaan :O
Klotsapiini on ehkä kovemman luokan lääke kuin sulla, mutta ehkä tää auttaa sua:
Ota lääkkeet aina samaan aikaan päivästä, syö ja juo ja vältä kofeeinia! Ite oon vegaani, mikä ehkä auttoi mulla leponexin kanssa (en tosin ole ihan varma, epäilen vain). Limuissa on kanssa jotain mistä noi lääkkeet ei tykkää, eli vältä ainakin kokista. Ja liikunta.
Noilla keinoin sain ite aikoinaan haittavaikutuksia pidettyä maltillisena :) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Klotsapiini on ehkä kovemman luokan lääke kuin sulla, mutta ehkä tää auttaa sua:
Ota lääkkeet aina samaan aikaan päivästä, syö ja juo ja vältä kofeeinia! Ite oon vegaani, mikä ehkä auttoi mulla leponexin kanssa (en tosin ole ihan varma, epäilen vain). Limuissa on kanssa jotain mistä noi lääkkeet ei tykkää, eli vältä ainakin kokista. Ja liikunta.
Noilla keinoin sain ite aikoinaan haittavaikutuksia pidettyä maltillisena :)okei pepsiä on tullu kyl juotuu vähä liikaakin.. :D mut miten voi pärjätä väsymyksen kans ilman kofeinii :OOO
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
okei pepsiä on tullu kyl juotuu vähä liikaakin.. :D mut miten voi pärjätä väsymyksen kans ilman kofeinii :OOO
Ironisesti kofeeini sotkee lääkkeen imeytymistä maksassa. Kilpailee jonkun entsyymin kanssa yms. Näin ainakin Klotsapiinin kanssa. En ole ihan varma koko ketjusta mutta jotenkin näin mulle yli-innokas hoitsu selitti joskus...
Joo se väysymys on paha, terveellinen ruokavalio, liikunta ja ei kofeeinia autto mulla. En sitten tiedä miten noissa oikeasti eroa jos et oot kroonisesti sairas vs et ole. Aivokemia on vähän lastenkengissä vielä - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ironisesti kofeeini sotkee lääkkeen imeytymistä maksassa. Kilpailee jonkun entsyymin kanssa yms. Näin ainakin Klotsapiinin kanssa. En ole ihan varma koko ketjusta mutta jotenkin näin mulle yli-innokas hoitsu selitti joskus...
Joo se väysymys on paha, terveellinen ruokavalio, liikunta ja ei kofeeinia autto mulla. En sitten tiedä miten noissa oikeasti eroa jos et oot kroonisesti sairas vs et ole. Aivokemia on vähän lastenkengissä vieläjoo ok. syön täl hetkel vähä terveellisemmin ku veriarvot sanoo hippheijjaa nii pitää syyä folaatti pitosta ruokaa :D mulle ei oo koskaa hoitajat sanonu tai lääkärikään energiajuomista mtn vaikka niit meni jossai vaiheessa useempi päivässä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
joo ok. syön täl hetkel vähä terveellisemmin ku veriarvot sanoo hippheijjaa nii pitää syyä folaatti pitosta ruokaa :D mulle ei oo koskaa hoitajat sanonu tai lääkärikään energiajuomista mtn vaikka niit meni jossai vaiheessa useempi päivässä
Joo, ei ne sanokkaan. Mulle varmaan sanottiin kun on se anoreksia mukana. Mikä varmaan jälkiviisana pahentanu oireita ja muuta kivaa. Tosin vegaanius on osittain varmaan arvoissa suojannut. Hankala sanoa
Folaatin puute aiheuttaa itessään jo väsymystä... Mut toi on yleensä vegaanien ongelma - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo, ei ne sanokkaan. Mulle varmaan sanottiin kun on se anoreksia mukana. Mikä varmaan jälkiviisana pahentanu oireita ja muuta kivaa. Tosin vegaanius on osittain varmaan arvoissa suojannut. Hankala sanoa
Folaatin puute aiheuttaa itessään jo väsymystä... Mut toi on yleensä vegaanien ongelmajoo no syöny vähä huonosti nii siitä folatin puute. huomenna varmaan mentävä tarkistus verikokeisiin. ei se paha puutos kyllä ollu mut oli laskenu hemoglobiinin vähä matalammaks mut edelleee yli 100 eli eikö aika hyvä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
joo no syöny vähä huonosti nii siitä folatin puute. huomenna varmaan mentävä tarkistus verikokeisiin. ei se paha puutos kyllä ollu mut oli laskenu hemoglobiinin vähä matalammaks mut edelleee yli 100 eli eikö aika hyvä
Miehet: 134–167 g/l Naiset: 117–155 g/l Eli joo, on riippuen sukupuolesta.
Jos et syö niin se kyllä lisää väsymystä. Terveellinen ja säännöllinen syöminen on tosi tärkeetä - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miehet: 134–167 g/l Naiset: 117–155 g/l Eli joo, on riippuen sukupuolesta.
Jos et syö niin se kyllä lisää väsymystä. Terveellinen ja säännöllinen syöminen on tosi tärkeetäjoo koitan panostaa tasaseen syömis rytmiinkin nyt :) jne
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
joo koitan panostaa tasaseen syömis rytmiinkin nyt :) jne
Se on hyvä. Mut tosiaan pepsi ironisesti ei välttämättä auta pysymään virkeänä. Tai ainakin näin mulle sanottiin. Jokainenhan on yksilö :)
Antipsykoottien kanssa pitäis olla enemmän ohjeistustä syömisten kanssa.. Tupakka ja alkoholi on myös kielletty vaikka moni niitäkin vetää - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se on hyvä. Mut tosiaan pepsi ironisesti ei välttämättä auta pysymään virkeänä. Tai ainakin näin mulle sanottiin. Jokainenhan on yksilö :)
Antipsykoottien kanssa pitäis olla enemmän ohjeistustä syömisten kanssa.. Tupakka ja alkoholi on myös kielletty vaikka moni niitäkin vetääjoo tupakkaa vedän kyllä :OOO en oo aiemmi kuulukkaan tuostakaan :D
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
joo tupakkaa vedän kyllä :OOO en oo aiemmi kuulukkaan tuostakaan :D
Ei yllätä. Ei ne mullekkaan ikinä kertonut mitään noita. Annettiin vaan. Mikä on aika paska juttu koska Leponex+alkoholi voi mun käsittääkseni johtaa jopa kuolemaan.
AIka paljon sai ite ettiä asioita.... Onneksi aikoinaan osasin googlata. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei yllätä. Ei ne mullekkaan ikinä kertonut mitään noita. Annettiin vaan. Mikä on aika paska juttu koska Leponex alkoholi voi mun käsittääkseni johtaa jopa kuolemaan.
AIka paljon sai ite ettiä asioita.... Onneksi aikoinaan osasin googlata.joo oon googlaillu kans mut en oo koskaa ennen kuullukkaan tupakointi ois kiellettyy näiden mun lääkkeiden kaa ja lääkärikin tietää et poltan eikä oo sanonu mtn.
alkoholistaki oon kysyny mut sano vaa ettei suositella mut ei oo vaaraakaan O.o - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
joo oon googlaillu kans mut en oo koskaa ennen kuullukkaan tupakointi ois kiellettyy näiden mun lääkkeiden kaa ja lääkärikin tietää et poltan eikä oo sanonu mtn.
alkoholistaki oon kysyny mut sano vaa ettei suositella mut ei oo vaaraakaan O.oKlotsapiini on toki vahvempi antipsyksootti ja alkoholi sotkee keskushermostoa. Tupakka ja kofeiini vaikuttaa myös lääkkeen tehoon eikä yleensä kukaan kysele paljon poltat/juot kofeiinia tai mitä syöt. On siis helpompaa annoksen kanssa kieltää kokonaan. Ei niillä oo aikaa tai resursseja kokeilla eri annoksia ja huomioida kaikkia muuttujia
Tai no, teoriassa. Käytännössä saat pillerit ja about siinå kaikki. Ja sitkun veriarvot pielessä kukaan ei edes kysy kofeiinista/tupakasta ennenkuin ne ihan perseellään. Nää on ihan mun omia kokemuksia, ihan oikeasti sait melkein nolla ohjeistuksen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Klotsapiini on toki vahvempi antipsyksootti ja alkoholi sotkee keskushermostoa. Tupakka ja kofeiini vaikuttaa myös lääkkeen tehoon eikä yleensä kukaan kysele paljon poltat/juot kofeiinia tai mitä syöt. On siis helpompaa annoksen kanssa kieltää kokonaan. Ei niillä oo aikaa tai resursseja kokeilla eri annoksia ja huomioida kaikkia muuttujia
Tai no, teoriassa. Käytännössä saat pillerit ja about siinå kaikki. Ja sitkun veriarvot pielessä kukaan ei edes kysy kofeiinista/tupakasta ennenkuin ne ihan perseellään. Nää on ihan mun omia kokemuksia, ihan oikeasti sait melkein nolla ohjeistuksen.nojoo ihme homma kyl en alkuu ees tienny et syön neuroleptejä ku osastolla mulle sellaset määrättiin. netistä myöhemmin luin et sellaset kyseessä eli tuo olantsapiini. :)
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
nojoo ihme homma kyl en alkuu ees tienny et syön neuroleptejä ku osastolla mulle sellaset määrättiin. netistä myöhemmin luin et sellaset kyseessä eli tuo olantsapiini. :)
Osastolla mullekkin vaan annettiin. Kukaan ei edes kertonut mitä syön. Onneksi olin ala-ikäinen joten vanhemmille pakko kertoa... Viestintä näin yleensä ottaen on ihan olematon. Itse osaan kysellä, mutta kaikki ei
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Osastolla mullekkin vaan annettiin. Kukaan ei edes kertonut mitä syön. Onneksi olin ala-ikäinen joten vanhemmille pakko kertoa... Viestintä näin yleensä ottaen on ihan olematon. Itse osaan kysellä, mutta kaikki ei
joo en mä siinä voimissa kyenny juurikaan puhuumaan edes. :) olin vaa aina et joo joo :D olin jotenki tilassa jossa puhuminen oli vaikeeta ja kaikki oli hidasta ja vaikeeta iha outo olo tila jota en oo vielkää tajunnu miten menin sellaseen tilaan :(
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
joo en mä siinä voimissa kyenny juurikaan puhuumaan edes. :) olin vaa aina et joo joo :D olin jotenki tilassa jossa puhuminen oli vaikeeta ja kaikki oli hidasta ja vaikeeta iha outo olo tila jota en oo vielkää tajunnu miten menin sellaseen tilaan :(
Psykoosi. Todellisuudentaju katoaa jne. Niitä tuli nähtyä ihan liikaa osastolla... Osastot on muutenkin ihan perseestä, ainakaan anoreksiaa ei osata hoitaa siellä. Siihenkun lääkkeet ei oikein toimi. Ja osa henkilökunnasta oli ihan karmaisevaa. Oulu on pahin paikka ikinä ja syystäkin. Ollu uutisissa vieläkin ja sama osasto jopa missä itekkin. Meno ei oo näköjään muuttunu yhtään tässä vuosien saatossa
Opin sen, että psykiatrien kanssa pitää ite osata kysellä ja vaatia. Muuten ei kukaan pidä sun puolias. Olin ehkä vaikea potilas... Noh, pian en ole enää minkään poliklinikan asiakas :) Ja toivottavasti pian en enään eläkkeelläkään
- AnonyymiUUSI
joo mun eka psykoosi kuvittelin sillon kaikenlaista et hoitajat kattoo koko ajan kamerasta mitä teen ja niil on pääsy mun puhelimeen et mitä teen puhelimella nii en uskaltanu siel ollessa käyttää ees puhelinta. ja et mun ajatuksia luetaan jne. :O melkosta.
joo oivoi ei ne osastot oo helppoi paikkoi ja jos on ollu siel anoreksian takia jota ei oo osattu hoitaa :/ nii oivoi mut hyvä jos et enää tarvii apuja et pärjäät :3 ?- AnonyymiUUSI
13-18v ikävuodet olin osastoilla. Mun anoreksia on trauma pohjanen eli eri juurisyy kuin normi anoreksialla. (Mikä liittyy mun oikeaan diagnoosini, C-PTSD, eli vaikea trauma). Kukaan ei vaan tuolloin tiennyt... tätä tai ymmärtänyt ja kaiken lisäksi sain just ennen 18v väärän diagnoosinkin (skitsofrenia äänien takia). Lisätään tähän vielä ADHD ja nainen niin joo, ymmärrän ettei osastolla pystytty näkemään totuutta ja kun pääsin ulos... Ei kukaan tutkinut uudelleen vaikka olisi pitänyt. Luojan kiitos pääsin pois, sanoin itelleni, perkele tää on perseestä ja opin mitä piti tehdä. Söin ja osallistuin kaikkeen, olin ns. kiltti tyttö jotta pääsin ulos. Huijasin ehkä vähän, mutta tein mitä piti tehdä jotta pääsen pois.
Joo, nyt mulla on traumaterapiaa ja anoreksia on 90% historiaa. Kuukausi sitten lopetin kaiken lääkityksen ja nyt koulussa. Joulukuussa loppuu polilla seuranta jakso ja tän jälkeen en käy siellä enään. Oon toki kirjoilla, ton terapian takia mutta muuten en tartte enään apua.
Osastolla ehkä... Mielenkiintoisin tapaus oli kun siirryin aikuisten puolelle eräs mies joka... Aamusta iltaan käveli ympyrää käytävällä. Oli harmiton, mutta mumisi jotain ja ihankuin olisi jahdannut jotain? Aika zombie se kyllä oli ja teki tarpeensakkin aina kävellen lattialla jos ei hoitohenkilökunta kerennyt puuttua
- AnonyymiUUSI
kuulostaapas ikävältä :O en ite muista juurikaan muista potilaista mtn osasto ajoilta. en ehkä osannu kiinittää muihin huomioo samallatavalla niissä omissa voinneissani :O
- AnonyymiUUSI
Joo, resurssipula. Ne ei ikinä tajunnut miksi oireilin ja kun lääkkeet ei toiminut niin.. Hommat ei edenny. Osastoilla päähoito on lääkkeet. Jos ne ei toimi niin sitten menee heikosti. Ja kun olin vielä teini niin joo, pakottaminen auttaakin. Oli mullakin hirveä olo, kukaan ei vaan ymmärtänyt mitä koin ja hoitohenkilökunta oli tosi ilkeää. Vihasin kaikkia
Psykoosi vie myös muistin. Mulla ei nähtävästi ikinä ollut aitoa psykoosia vaan traumakohtaukset jäljitteli psykoosia. Tai varteen otettava epäillys tästä jäänyt lääkärin mukaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo, resurssipula. Ne ei ikinä tajunnut miksi oireilin ja kun lääkkeet ei toiminut niin.. Hommat ei edenny. Osastoilla päähoito on lääkkeet. Jos ne ei toimi niin sitten menee heikosti. Ja kun olin vielä teini niin joo, pakottaminen auttaakin. Oli mullakin hirveä olo, kukaan ei vaan ymmärtänyt mitä koin ja hoitohenkilökunta oli tosi ilkeää. Vihasin kaikkia
Psykoosi vie myös muistin. Mulla ei nähtävästi ikinä ollut aitoa psykoosia vaan traumakohtaukset jäljitteli psykoosia. Tai varteen otettava epäillys tästä jäänyt lääkärin mukaan.oivoi ymmärrettävää et oot vihannu kaikkia tuossa vaikeessa tilanteessa. :o
nojoo ei siis ihme etten muista paljoo mtn mistään. :) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
oivoi ymmärrettävää et oot vihannu kaikkia tuossa vaikeessa tilanteessa. :o
nojoo ei siis ihme etten muista paljoo mtn mistään. :)en tietenkään ehkä omaa hoitoani auttanut vaan.. Toisaalta olin teini osastolla joten... Luonnollinen reaktio. Myöhemmin toki sain järkeä enkä vihaa, se ei edistänyt omaa hoitoa yhtään. Sain jopa itseni ulos, siitä ei voi hoitohenkilökunta ottaa kunniaa... Halusin ulos ja tein mitä se vaati. Vaikka syöminen ahdisti, söin silti jotta pääsen ulos. Niin kamala paikka osasto oli. Pahempi kuin anoreksian ahdistus
Joo, näin mä siellä muutakin.. Hämmentävää. Nuorten osasto oli maltillinen, mutta aikuisten osasto... OLi sitäkin mielenkiintoisempi. Potilaat harrasti seksiäkin siellä ( Joo seka-osastot oli, ja hoitajat ei näköjään kovin tarkasti seurannu ) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
en tietenkään ehkä omaa hoitoani auttanut vaan.. Toisaalta olin teini osastolla joten... Luonnollinen reaktio. Myöhemmin toki sain järkeä enkä vihaa, se ei edistänyt omaa hoitoa yhtään. Sain jopa itseni ulos, siitä ei voi hoitohenkilökunta ottaa kunniaa... Halusin ulos ja tein mitä se vaati. Vaikka syöminen ahdisti, söin silti jotta pääsen ulos. Niin kamala paikka osasto oli. Pahempi kuin anoreksian ahdistus
Joo, näin mä siellä muutakin.. Hämmentävää. Nuorten osasto oli maltillinen, mutta aikuisten osasto... OLi sitäkin mielenkiintoisempi. Potilaat harrasti seksiäkin siellä ( Joo seka-osastot oli, ja hoitajat ei näköjään kovin tarkasti seurannu )no phyi :O aikamoiset taistelut oot sitten saanu käyä kyllä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
no phyi :O aikamoiset taistelut oot sitten saanu käyä kyllä.
Samalla tuli useet lääkkeet tutuiksi. Ja joo vaati jonkun verran tahdonvoimaa, motivaatiota ja suunnittelua. Ironisesti kukaan ei tajunnut tätä. Ne vaan aatteli, joo se parani meiän ansiosta vaikka tein itse suurimman osan siitä, että pääsin ulos. En saanut osastolla edes... Kunnon terapiaa, mulle neuvottiin syömisympyröitä jne.. Jotka jo osasin. Olinhan Vegaani. Selkeesti mua hoidettiin standardin mukaan, mutten vaan mahtunut muottiin. Jo vegaanina olo oli siellä vaikeaa, ruuat oli joskus normiruokaa mistä vaan poistettu se liha...
Tein tän kaiken samalla kun oli ääniä ja muutenkin paska olo. Olihan se taistelua, mutta voitin sen. Tärkein voitto oli kyllä saada oikea diagnoosi, siinä vain kesti vapautumisesta vielä 5-6v.. Eli nyt oon jo 23v ja vasta meen kunnolla kouluun. Meni nuoruus vähän hukkaan - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Samalla tuli useet lääkkeet tutuiksi. Ja joo vaati jonkun verran tahdonvoimaa, motivaatiota ja suunnittelua. Ironisesti kukaan ei tajunnut tätä. Ne vaan aatteli, joo se parani meiän ansiosta vaikka tein itse suurimman osan siitä, että pääsin ulos. En saanut osastolla edes... Kunnon terapiaa, mulle neuvottiin syömisympyröitä jne.. Jotka jo osasin. Olinhan Vegaani. Selkeesti mua hoidettiin standardin mukaan, mutten vaan mahtunut muottiin. Jo vegaanina olo oli siellä vaikeaa, ruuat oli joskus normiruokaa mistä vaan poistettu se liha...
Tein tän kaiken samalla kun oli ääniä ja muutenkin paska olo. Olihan se taistelua, mutta voitin sen. Tärkein voitto oli kyllä saada oikea diagnoosi, siinä vain kesti vapautumisesta vielä 5-6v.. Eli nyt oon jo 23v ja vasta meen kunnolla kouluun. Meni nuoruus vähän hukkaanjoo :o ite sain nuoruudes yhen koulun käytyä ku se oli pieni koulu. isommassa koulussa en pärjänny :/ oli sillon jo haasteita mielenterveyden kaa oli masennusta ja ahdistusta. :o
no nyt meen nukkumaan. tai ainaki yritän nukkua en ottanu isoo annosta olantsapiinia nytten etten nuku koko huomista :p - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
joo :o ite sain nuoruudes yhen koulun käytyä ku se oli pieni koulu. isommassa koulussa en pärjänny :/ oli sillon jo haasteita mielenterveyden kaa oli masennusta ja ahdistusta. :o
no nyt meen nukkumaan. tai ainaki yritän nukkua en ottanu isoo annosta olantsapiinia nytten etten nuku koko huomista :pMulla tavotteena edetä vielä tästä :)
Joo, sulla on vissiin vielä pahasti säätöä lääkkeiden kanssa. Toivottavasti lääkäris kuuntelee - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mulla tavotteena edetä vielä tästä :)
Joo, sulla on vissiin vielä pahasti säätöä lääkkeiden kanssa. Toivottavasti lääkäris kuunteleeJoo kyllähän kuuntelee katsotaan mitä ensiviikko tuo tullessaan.:)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026943
- 594602
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s354075- 703199
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161945Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271676- 171660
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401563- 341429
- 1431217