Liikenneturvan kesällä tekemä kysely paljastaa suomalaisten ohituskäyttäytymisen olevan hunningolla.
Autoilijat eivät osaa enää ohittaa oikein
35
381
Vastaukset
- Anonyymi
Miten ohittaa oikein 80 km mutkaisella tiellä edellä kulkeva Corolla, jonka nopeus on 73-75 km /t, kun vastaan tulijoita on usein?
- Anonyymi
Tulihan se pakkomiele taas esille.
Voin sanoa, että Turku Helsinki moottoritiellä kesäkelissä on tullut raskaan kaluston ohittetu useita Saksalais merkkejä.
Todellakin ohitusta ei osata tehdä, moottoritiellä tullaan 5 metrin päässä takaisin oikealle kaistalle, tai sitten sinne jäädään roikkumaan.
Esittämäsi esimerkkin mukaan et ohita, onko tosiaan sinunkaltasilla ajokorti.
Meinaan vaan kun tuollaista kysyit. - Anonyymi
Kaikki muut 73-75 km/h:ssa ajavat osaisin neuvoa ohittamaan, mutta tuo Corolla on vaikea ohittaa. (Huomasitko sarkastisen vit..uilun?)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki muut 73-75 km/h:ssa ajavat osaisin neuvoa ohittamaan, mutta tuo Corolla on vaikea ohittaa. (Huomasitko sarkastisen vit..uilun?)
Se 80 kyltti tarkoittaa SUURINTA sallittua nopeutta, ei alinta sallittua.
- Anonyymi
Jos on järki päässä,niin tossa tapauksessa ajelee perässä.
- Anonyymi
Tesla mies ohittaa reippaasti. Power👌👌
- Anonyymi
Suurin osa teslaurpoista tien tukkona.Ajanu kolarin,hajonnu tielle tai urpo säästää sähköä,akku sipannu.
- Anonyymi
En ole näitä nähny 70tkm aikaan tänä vuonna. Jotain jäteöljypolttimia ym markettiautoja enemmänkin.
Lienen liikkunut liian vähän mutta on tässä vielä vuotta jäljellä
- Anonyymi
Audit pyyhältää ohitse vaikka ajan ylinopeutta ja kääntävät heti eteeni ja pilaavat roiskeillaan tuulilasini.
- Anonyymi
Tesla is best car. 0-100km km/h 3.0s 👌👌👌
- Anonyymi
Väärin kirjoitettu, taas. Etkö osaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jospa kirjoitustaito korreloi ajotaitoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jospa kirjoitustaito korreloi ajotaitoja.
Audi ja kus'piä korreloivat greisisti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AKTEEMIKON ALKU ISKI TAAS😂😂😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä kyllä ymmärsin tuostakin että hänen mielestään Tesla on paras auto ja se kiihtyy nollasta sataan kolmessa sekunnissa.
Miten sinä mahdoit tuon ymmärtää?
Tiesitkö muuten että Britanniassakaan harva puhuu puhdasta kouluenglantia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä kyllä ymmärsin tuostakin että hänen mielestään Tesla on paras auto ja se kiihtyy nollasta sataan kolmessa sekunnissa.
Tiesitkö muuten että Britanniassakaan harva puhuu puhdasta kouluenglantia?Tesla ei ole paras auto. Tesla iis töröpöl kaar.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiesitkö muuten että Britanniassakaan harva puhuu puhdasta kouluenglantia?Hänen mielestään? Puhutteletko itseäsi hänenä vai lutkutatko muuten vaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänen mielestään? Puhutteletko itseäsi hänenä vai lutkutatko muuten vaan?
No oman mielipiteensähän hän teslasta juuri kertoi.
Ymmärryksesi ei taida oikein pelata missään asiassa?
Itse en patterikinneriä ottaisi vaikka maksettaisiin, mutta ajakoon ne joista tesla is best.
- Anonyymi
Jos on meininki muutaman kilometrin päässä kääntyä, niin miksi vaivautua ohittamaan?
- Anonyymi
No se onkin ihme juttu? Ei ole minun elämästä pois kääntyä pois, joskus se pitää tehdä kuitenkin.
Ja miksi yhtäkkiä lopettaisin ohittelun jos olen sitä koko aiemman matkankin tehnyt? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se onkin ihme juttu? Ei ole minun elämästä pois kääntyä pois, joskus se pitää tehdä kuitenkin.
Ja miksi yhtäkkiä lopettaisin ohittelun jos olen sitä koko aiemman matkankin tehnyt?Kut on hätäsesti saatu alulle, koulussa ollut aina hätä, hätävarakin loppu niin hätäillen pitää näemmä autoillakin. Eihän sitä sellaista voi lopettaa. Vai mitä hätähousu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kut on hätäsesti saatu alulle, koulussa ollut aina hätä, hätävarakin loppu niin hätäillen pitää näemmä autoillakin. Eihän sitä sellaista voi lopettaa. Vai mitä hätähousu?
En tiedä miten liittyy ajamiseeni?
Vai meinaatko että Sinun takia hiljennän perääsi jos mennä taaperrat alle ajonopeuteni tuolla maantiellä?
En hiljennä, en sinun enkä toisten takia.
On hankala tajuta että tiellä liikenne menee ja kulkee vauhdillaan, joskus sieltä jokainen kääntyy, tai ainaki yrittää kääntyä 😂😂😂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai meinaatko että Sinun takia hiljennän perääsi jos mennä taaperrat alle ajonopeuteni tuolla maantiellä?
On hankala tajuta että tiellä liikenne menee ja kulkee vauhdillaan, joskus sieltä jokainen kääntyy, tai ainaki yrittää kääntyä 😂😂😂Liittyy siihen että olet ku*ipää. Tajus... ai niin; et tajunnut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On hankala tajuta että tiellä liikenne menee ja kulkee vauhdillaan, joskus sieltä jokainen kääntyy, tai ainaki yrittää kääntyä 😂😂😂Viisaat valitsee ajoissa sen kaistan jolta on helpoin kääntyä, se on helppoa jos osaa lukea kaistaopasteita.
Pöteröt tunnistaa väärää kaistaa kaahaamisesta ja siitä että jarruvalot syttyy ennen kuin vilkku.
Jos se vilkku nyt sitten syttyy ollenkaan...
- Anonyymi
kannattaa ajella sukkahousut jalassa ja käyttää sumuvaloja niin ei tule ongelmia.
- Anonyymi
Sullako tuo toimii?
- Anonyymi
Tää on aika yleistä, siihen fredriksonin lippalakki päähän niin jono on valmis 😂😂
- Anonyymi
Patteriautoilijat huomio sää kylmenee ja matkakirjanpito menee uusiksi. Ajomatkat latauksen jälkeen lyhenee kovimmilla pakkasilla lähes puoleen, onhan hinausköysi ja pilkkihaalarit varattu.
- Anonyymi
Rules rules👌👌👌👌
- Anonyymi
Mistähän johtuu useampien autoilijoiden kummallinen tapa selvästi nopeampaa vauhtia ajamalla ottaa se edellä ajava auto kiinni ja jäädä sitten takapuskuriin kiinni vaikka olisi pitkät suorat tilaa ja aikaa ohitteluun? Minua ei haittaa yhtään Audit sun muut Yeslat vaikka ajoisivat 300km/h mutta nämä peräpään kalevit ihmetyttävät.
Kalevit vastatkaas.- Anonyymi
Eikös joku aikoinaan kertonut että autoilijat pyrkivät ajelemaan maakunnissa useamman auton letkoissa ryöstöjen pelon takia. Melkein yhtä hyvä vastaus kuin käyttää sumuvaloja näkymisen takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös joku aikoinaan kertonut että autoilijat pyrkivät ajelemaan maakunnissa useamman auton letkoissa ryöstöjen pelon takia. Melkein yhtä hyvä vastaus kuin käyttää sumuvaloja näkymisen takia.
Noissa letkoissa ajellessa on hyvää aikaa selvitellä kuka asuu missäkin ja miten
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatko nukutuksi tuon sumuvalotraumasi kanssa...?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi jos loukkasin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun esim. taajamassa valaistulla tieosuudella autojonossa kaikilla on päällä sumuvalot ei kyse voi olla huolesta etteikö ko. autoja vastaantulija näkisi. Kyse lienee jostain ihan muusta kuin turvallisuuteen liittyvästä seikasta. Tuonhan tietänevät kaikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6062456Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4131965Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H231830Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641468JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191446- 651339
- 1221194
Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka22980Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16958Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66853