Miten sinulla siellä jossain.
Minulla on verhoton koti
53
339
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on verhollinen koti.
- Anonyymi
Vaikka meillä on leveät ja kauniit ikkunalaudat, kuten vanhoissa kerrostaloissa yleensä on, on meillä kuitenkin verhot kaikissa muissa ikkunoissa paitsi ei keittiössä. Verhot ovat neutraalin väriset, eli kaikki beigen sävyisiä antavat kivasti pehmeyttä huoneisiin
- Anonyymi
Muuton jäljiltä kotonani on enemmän verhoja kuin ikkunoita.
Verhot ovat pesulan jäljiltä pakoissa.
Mitoiltaan ne ovat ylipitkiä ja vaatisivat lyhentämistä.
Vaimoni on halvaantunut ja puhekyvytön.
Oma tasapainoni ei salli nousemista matalallekaan korokkeelle ja katseen kohdistamista ylös päin.
Mutta verhovalikoimaa on.- Anonyymi
Pyydä jotain auttamaan lyhentämisestä ja siinä että saat ne ikkunaan! Ka nyt jollain aikaa on sen verran . Pitää oppia pyytämään apua , ei se ihmistä huonommaksi tee
- Anonyymi
Voi sinua ja vaimoasi. Etähalaukset teille <3
Miten vaimosi pystyy kommunikoimaan ?
Onko hän kotona ? Oletko omaishoitaja ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sinua ja vaimoasi. Etähalaukset teille <3
Miten vaimosi pystyy kommunikoimaan ?
Onko hän kotona ? Oletko omaishoitaja ?Vaimoni pystyy ilmaisemaan tunteitaan rajallisesti vain ilmeillä ja silloinkin tulkinta on epävarmaa. Hän saattaa ymmärtää hänelle osoitetun viestin miten sattuu.
Muutenkin yllättäviä reaktioita. Kahdesti onnistunut rojahtamaan sairaalasängystä lattialle alas jätetystä laidasta johtuen. Muutenkin voi kykyjensä puitteissa tehdä mitä tahansa.
Pieni, mutta inhottava asia oli tänään. Ainoa tapa ruokailla on vasemmalla kädellä kömpelö lusikan käyttö. Tänään, kesken ruokailun hän niisti nenänsä paljaaseen vasempaan käteensä vaikka edessö, ulottuvissa oli kaksi talouspaperi arkkia.
Kotimme on 02.05. -25 alkaen ollut palvelutalon vuokrakaksiossa. Hoitsut käyvät aamuin, illoin ja kahdesti niiden välillä vaihtamassa suuret vaipat ja samalla siistivät muutenkin alapään. Suihkuttavat muutaman kerran viikossa. Muutenkin seuraavat kunnossa mahdollisesti tapahtuvia muutoksia.
Vaimoni hoito vaatii erikoisosaamista joten siihen ei pystymetsästä ryhdytä.
Auttelen hoitsuja hanttihommissa.
Aamutoimien yhteydessä hoitsut turauttavat mikrossa aamupuuron.
Alkuun otimme sapuskat ruokapalvelun asuntoon tuomina mutta se oli kaikin puolin huono ratkaisu.Jonkin aikaa hoitsut kuumensivat jääkaappiin varaamistani valmisaterioista vaimoni syötävät mutta annoksista sai puolet heittää biojätteisiin.
Olen ostanut raaka-aineet ja valmistanut sapuskat. Valtaosan myös annostelen valmiiksi.
Ennen vaimoni sairastumista olin yli 20 vuotta meidän muonitusvastaava, eli suunnittelin, hankin, valmistin ja katoin kaikkien aterioiden sapuskat Vaimo keitti oman teensä ja mutusti sen kanssa kaapista ottamaansa känttyä. Tiedä vaimoni makutottumukset, mieltymykset ja allergiat.
Avokeittiö-olkkarissa on. Makuuhuoneissa pimennysverhot.
- Anonyymi
Minulla verhoja vaikka miten paljon vaan samat ne roikkuu viime vuodesta asti . Alakerrassa yhdeksän ikkunaa. Joten vanha talo jossa on oltava verhot, jos muuttaisin johonkin pienempään ja nykyaikaiseen niin en usko että pitäisin verhoja , ainoastaa rullaverhoja jonka voi jättää ikkunan yläreunaan kuten kappa . Ihmettelen miten sitä nuorena jaksoi niitä vaihdella , olen monta kertaa ajatellut että vaiheettiinko niitä oikeastaan omasta halusta vai siksi että meni porukan mukana , kun meitä oli neljä naista samalla kadulla ja kaikilla sama laiset talot, niin vaihdeltiin toistemme kanssa joskus mutta nyt kun miettii nii en oikeastaan ole edes se tyyppi että laittaisin aikaa niiden kanssa värkätessä . Että kai sitä nuorena teki vaan kuten kaveritkin .
Oppimista ikä kaikki . Anonyymi kirjoitti:
Minulla verhoja vaikka miten paljon vaan samat ne roikkuu viime vuodesta asti . Alakerrassa yhdeksän ikkunaa. Joten vanha talo jossa on oltava verhot, jos muuttaisin johonkin pienempään ja nykyaikaiseen niin en usko että pitäisin verhoja , ainoastaa rullaverhoja jonka voi jättää ikkunan yläreunaan kuten kappa . Ihmettelen miten sitä nuorena jaksoi niitä vaihdella , olen monta kertaa ajatellut että vaiheettiinko niitä oikeastaan omasta halusta vai siksi että meni porukan mukana , kun meitä oli neljä naista samalla kadulla ja kaikilla sama laiset talot, niin vaihdeltiin toistemme kanssa joskus mutta nyt kun miettii nii en oikeastaan ole edes se tyyppi että laittaisin aikaa niiden kanssa värkätessä . Että kai sitä nuorena teki vaan kuten kaveritkin .
Oppimista ikä kaikki .Minäkin vaihdoin nuorempana eri verhot kesäksi, talveksi jopa jouluksi. Nykyisin samat verhot ympäri vuoden
- Anonyymi
Jos mulla joskus vielä on joku muu, eri koti, niiin siellä ei sitten ole verhoja. Nyt on.
- Anonyymi
Verhot ikkunoissa ja matot lattioilla tekevät asunnosta kodin.
- Anonyymi
Toisten kodeissa on verhot, joittenkin toisten ihmisten kodeissa ei niitä ole erilaisista syistä johtuen. Yhtään vähemmän koti verhottomuuden takia ei ole.
- Anonyymi
En suostuisi asumaan verhottomassa asunnossa. Pihasaunassakin on verhot, ainoastaan kellarin pikkuikkunat on verhottomat. Onneksi vaimo on samaa mieltä.
- Anonyymi
Joka huoneessa on verhot, ja matot lattialla. Muuten kaikuu inhottavasti, ja kopisee.
- Anonyymi
Sälekaihtimet jokaisessa ikkunassa, siksi kun sairastan pölyallergiaa. Ohjeet sain lääkäriltä, ei verhoja. Kolme kertaa vuodessa siivous firma pesee kaihtimet.
- Anonyymi
Ei minullakaan ole verhoja, vaan sälekaihtimet. Kun muutin nykyiseen asuntoon neljä vuotta sitten, luovuin verhoista kokonaan hankalan pölyallergian vuoksi. Muutakin pölyä keräävä sisustustavaa meni vaihtoon.
Hieman on allergiaoireet nykyisin helpottaneet. - Anonyymi
Minulla on sentään ikkunat, harmi ettei sinulla ole.
- Anonyymi
Makuuhuoneessa pimennysverho aina kiinni, olohuoneessa yöt verhot kiinni muulloin auki. Ilman verhojakin voisin muuten olla mutta en silloin kun on valot. Kerrostalon alin kerros ja pihatie menee muutaman metrin päästä.
- Anonyymi
Verhot ja suht aina kiinni. Naapurin ikkunat suoraan kohti.
- Anonyymi
Sälekaihtimet ja aina kiinni. Asuntomessut, naapuri " metrin päässä".
- Anonyymi
Kapat joka huoneessa. On suunnitteilla pitkät verhot olohuoneeseen, kun jaksaisi lähteä valitsemaan. Muutin rivarista kerrostaloon, jossa huoneet 15 cm korkeammat. Ei yhtään verhoja siis varalla.
- Anonyymi
Eurokangas, tilaa netistä
Naapuri huoneistoon muutti parivuotta sitten keski-ikäinen työssä käyvä kunnollisen tuntuinen mieshenkilö, verhoja vaan ei ole ilmestynyt ikkunoihin, omapa on asia mutta silti !!!
Taitaa olla nykyisin trendi että ikkunoihin ei verhoja laiteta lainkaan. Etenkin jos on sälekaihtimet. Verhoja ei tarvita näkösuojana vn haluttaessa sisustuksena.
Minulla avokeittiö-olohuoneessa vain yksi katosta lattiaan oleva verho per ikkuna ja koskaan niitä ei vedetä ikkunan eteen.- Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
Taitaa olla nykyisin trendi että ikkunoihin ei verhoja laiteta lainkaan. Etenkin jos on sälekaihtimet. Verhoja ei tarvita näkösuojana vn haluttaessa sisustuksena.
Minulla avokeittiö-olohuoneessa vain yksi katosta lattiaan oleva verho per ikkuna ja koskaan niitä ei vedetä ikkunan eteen.Nyt puhut asiaa, kunnolliset sälekaihtimet, niillä pärjää. Itselläni on vaatehuoneessa pakattuna Marimekon jaanilaissuunnittelijan määrämittaan teetetty mustavalkoverhot, joissa on puita, koivua, vaahteraa, leppää ym. Kun ostin kaihtimet, en enää jaksanut verhoja laittaa.
Anonyymi kirjoitti:
Nyt puhut asiaa, kunnolliset sälekaihtimet, niillä pärjää. Itselläni on vaatehuoneessa pakattuna Marimekon jaanilaissuunnittelijan määrämittaan teetetty mustavalkoverhot, joissa on puita, koivua, vaahteraa, leppää ym. Kun ostin kaihtimet, en enää jaksanut verhoja laittaa.
Kyllähän kauniilla verhoillakin saa sisustusta kotiin. Pyydä joku ripustamaan verhot paikoilleen.
Minun verhoni on valkoiset. Ostin ja ompelututin Eurokankaalla ( jos saa mainostaa)
Yhden verhon ikkunaa kohti. Kaksi verhoa ikkunoissa olisi ollut liikaa.Siili25 kirjoitti:
Kyllähän kauniilla verhoillakin saa sisustusta kotiin. Pyydä joku ripustamaan verhot paikoilleen.
Minun verhoni on valkoiset. Ostin ja ompelututin Eurokankaalla ( jos saa mainostaa)
Yhden verhon ikkunaa kohti. Kaksi verhoa ikkunoissa olisi ollut liikaa.Kuinka usein pesette verhot.
- Anonyymi
Pertikki kirjoitti:
Kuinka usein pesette verhot.
Nuo nykyiset on olleet ikkunoissa noin kolme vuotta. En ole pessyt yhtään kertaa,l vain tuulettanut.
Ovat sellaista kangasta että en tiedä tykkäävätkö pesusta. Aiemmin pesin aina kun vaihdoin verhoja toisiin. Anonyymi kirjoitti:
Nuo nykyiset on olleet ikkunoissa noin kolme vuotta. En ole pessyt yhtään kertaa,l vain tuulettanut.
Ovat sellaista kangasta että en tiedä tykkäävätkö pesusta. Aiemmin pesin aina kun vaihdoin verhoja toisiin.Siis tuo edellinen kommentti minun.
- Anonyymi
Pertikki kirjoitti:
Kuinka usein pesette verhot.
Nyt ollut 10 vuotta, ei pesty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ollut 10 vuotta, ei pesty.
Nehän seisoo jo ihan itsestään paikoillaan. Voit ottaa tangon pois. Vai onko sulla pölytön koti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nehän seisoo jo ihan itsestään paikoillaan. Voit ottaa tangon pois. Vai onko sulla pölytön koti.
Eihän ne verhot siinä likaannu ja pölyt saa pois kun silloin tällöin imuroi tai vetää pölyhuiskalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten ihmeessä verhot likaantuisi, kyllä ne pienet pölyt lähtee huiskalla.
Minkä tangon? Ei ikinä meille, ovat rumia.
- Anonyymi
On verhot joka huoneen ikkunoissa. Vaihtelen niitä pari kolme kertaa vuodessa, keittiössä kolmesti kun täytyy saada sitä joulutunnelmaa. Vielä on kesäverhot paikoillaan.
Mattoja on lattialla ja pöytäliinoja pöydillä sekä keittiöntasolla, tyynyjä sohvalla.
Vilttejäkin sohvalla.
Kellarin laatikoissa lojunut muitakin tekstiilejä joita en edes ole käyttänyt vuosiin. On aika lahjoittaa niitä Pelastusarmeijan kirppikselle ja loput roskiin. Tapansa kullakin, täytys vaihtaa uudet verhot ikkunaan, ostin sitä varten uudet verhot varmaan viisivuotta sitten, ovat samassa paketissa avaamattomana.
Eteisen lattialla matto, toinen pieni matto kuntopyörän alla ei muita mattoja. Ostin purkin valkoista maalia keittiö pöytää varten, pöytä saa olla ilman liinaa paisi jouluna.Ota paketista uudet verhot ja katso pesuohje mitä kestävät. Sitten pitää varmaan silittääkin jos kangas kestää.
Meillä on keittiökoneiden ja qltaan edessä matto. Samoin olohuoneen kulmasohvan edessä. Makkarissa vuoteiden vieressä pienet. Eteisessä käytävämatto. Sohvalla tyynyjä ja torkkupeitto koiran makoilun vuoksi suojana.
Keittiön pöydällä liukumattomat tabletit. Meilläkin tuuki vain jouluna.- Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
Ota paketista uudet verhot ja katso pesuohje mitä kestävät. Sitten pitää varmaan silittääkin jos kangas kestää.
Meillä on keittiökoneiden ja qltaan edessä matto. Samoin olohuoneen kulmasohvan edessä. Makkarissa vuoteiden vieressä pienet. Eteisessä käytävämatto. Sohvalla tyynyjä ja torkkupeitto koiran makoilun vuoksi suojana.
Keittiön pöydällä liukumattomat tabletit. Meilläkin tuuki vain jouluna.Ei uusia verhoja tartte pestä, älytöntä tuhlausta.
Onko teillä keittiökoneet lattialla, kun edessä on matto? - Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
Ota paketista uudet verhot ja katso pesuohje mitä kestävät. Sitten pitää varmaan silittääkin jos kangas kestää.
Keittiön pöydällä liukumattomat tabletit. Meilläkin tuuki vain jouluna.Verhot oikenee, kun laittaa paikalleen ja suihkepullolla kastelee hieman.
Peseminen aivan turhaa uutena. Anonyymi kirjoitti:
Ei uusia verhoja tartte pestä, älytöntä tuhlausta.
Onko teillä keittiökoneet lattialla, kun edessä on matto?Mielestäni riippuu verhojen materiaalista pesenkö vaiko en. Lakanat ainakin pesen.
Meillä on Iin mallinen keittiö. Matto on siinä edessä sisustustuotteena edessä. Älysit näämä että tajusit että tarkoitan keittiökoneilla lähinnä astanpesukonetta ja hellaa. Myös kaviaaria. Vai oletko jollain nähnyt pienkoneet lattialla:).Anonyymi kirjoitti:
Verhot oikenee, kun laittaa paikalleen ja suihkepullolla kastelee hieman.
Peseminen aivan turhaa uutena.Makuasia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei uusia verhoja tartte pestä, älytöntä tuhlausta.
Onko teillä keittiökoneet lattialla, kun edessä on matto?Jos ne uudet verhot on liian pitkät niin kannattaa pestä ennenkuin lyhentää, ettei käy niin että sitten jos joutuukin pesemään niin kutistuu ja onkin liian lyhyet.
Näin kävi eräälle kaverilleni kun ei suostunut pesemään ennenkuin toi mulle lyhennettäväks. Ei myöskään antanut tehdä leveitä käännöksiä kumpaankaan päähän verhoa, että olisi jäänyt pidennysvaraa. Sitten kun joutui pesemään ei olleetkaan enää hyvät kun kutistui lyhyemmiksi ja ja alkoi kysely mitä niille vois tehdä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ne uudet verhot on liian pitkät niin kannattaa pestä ennenkuin lyhentää, ettei käy niin että sitten jos joutuukin pesemään niin kutistuu ja onkin liian lyhyet.
Näin kävi eräälle kaverilleni kun ei suostunut pesemään ennenkuin toi mulle lyhennettäväks. Ei myöskään antanut tehdä leveitä käännöksiä kumpaankaan päähän verhoa, että olisi jäänyt pidennysvaraa. Sitten kun joutui pesemään ei olleetkaan enää hyvät kun kutistui lyhyemmiksi ja ja alkoi kysely mitä niille vois tehdä.Miten ostaessa voi verhot olla liian pitkät? Eikös ne yleensä mitata ennen ostamista?
Sekä niihin on mainittu kankaan kutistuminen. Jos kutistuu, ei pese.
- Anonyymi
Mulla on kaihtimet ja pimennysverhot makkarissa. Herään jos vähäinenkin valon kaje näkyy. Muissa ikkunoissa ihan tavalliset.
Pieniä mattoja lattioilla ja niiden alla liukuesteet.
Huomenna aloitan keittiön pöydän ja neljän tuolin maalaamisen. Ehkä maalaan yhden pikkupöydän myös. Se on kyllä hölmö pöytä, vain kolme jalkaa. Kiikkerä, pitää olla nurkassa, että saa tukea kahdesta seinästä. Kukkapöytänä olen pitänyt. - Anonyymi
Verhot on oltava. Ei väliä millaiset, paitsi makuuhuoneessa pimentävät ja aina kiinni.
Jos yhtään valoa näkyy, niin en pysty nukkumaan.
Painajaista itselleni on ollut, kun treffikumppanilla on ollut verhoton makuuhuone. Tuostapa tulikin mieleen jotta häytyy viedä matot pesulaan pestäväksi.
- Anonyymi
Kerran vuodessa pesetän neljä mattoa ja täkin. Joka joulu siivoutan kodin, silloin laitetaan puhtaat matot lattialle. Joulusiivous on perusteellinen, kaikki paikat käydään läpi huolellisesti, liedet, liesituuletin, sauna, kaappien ovet, ikkunat sisäpinnoilaan,. Kaksi naista käyttää aikaa 70 neliön asunnon siivoustyöhön yht. 4- 5 tuntia. Ainut asia, mistä en luovu ihan helpolla. Aloitin tämän kun jäin eläkkeelle 60 vuotiaana, nyt tulee 5 kerta kun sama firma tekee työn. Kaikki muut siivoukset teen vielä itse. Kulut noin 300€.
Anonyymi kirjoitti:
Kerran vuodessa pesetän neljä mattoa ja täkin. Joka joulu siivoutan kodin, silloin laitetaan puhtaat matot lattialle. Joulusiivous on perusteellinen, kaikki paikat käydään läpi huolellisesti, liedet, liesituuletin, sauna, kaappien ovet, ikkunat sisäpinnoilaan,. Kaksi naista käyttää aikaa 70 neliön asunnon siivoustyöhön yht. 4- 5 tuntia. Ainut asia, mistä en luovu ihan helpolla. Aloitin tämän kun jäin eläkkeelle 60 vuotiaana, nyt tulee 5 kerta kun sama firma tekee työn. Kaikki muut siivoukset teen vielä itse. Kulut noin 300€.
Minäkin olen haaveillut jotta alkaisin ottamaan kotissiivouksen. Ajattelin aloittaa ostamalla ikkunanpesut mutta vielä tänä vuonna pesin itse.
- Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
Minäkin olen haaveillut jotta alkaisin ottamaan kotissiivouksen. Ajattelin aloittaa ostamalla ikkunanpesut mutta vielä tänä vuonna pesin itse.
Tuo siivous on niin pilkuntarkan perusteellinen, että sitä ei voi sanoin kuvailla, sen 300€ saan pikkuhiljaa kerättyä, joten sekään ei ole ongelma.. Suosittelen, mutta kysele suosituksia tutuilta, mulla eka kerta meni pieleen, mutta nykyisistä en luovu. Harkitsen pikkuhiljaa myös sellaista kerran kk siivousta, joka on tyttären perheellä.
- Anonyymi
Minulla on ikkunaton ja siksi myöskin verhoton koti.
Minun kodissani on yksi seinä, joka on ikkunaton ja siksi sälekaihditon ja verhoton.
Minun kodissani on hyvä tuuletus, kesällä puhaltaa lämmintä ilmaa, talvella puhaltaa kylmää ilmaa.
Katto minulla on sellainen tukeva ja vettä vuotamaton savupiiputon ja nelikaistainen.
Vuokraa en maksa.
⏰ Kello kiinni, verhot syrjään, vaatteet päälle ja töihin.- Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
Verhottoman kodin verhot syrjään
:).
Asutko laavussa?Ei vaan oli aivan sitten onneton yritys minulta olla vitsikäs, mutta mites tämmönen tosikko nyt yht'äkkiä vitsiniekaksi muuttuisi.
Kaksio on ja ikkunoissa sekä verhot että sälekaihtimet.
Hyvää päivänjatkoa sinulle! 🌞 Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan oli aivan sitten onneton yritys minulta olla vitsikäs, mutta mites tämmönen tosikko nyt yht'äkkiä vitsiniekaksi muuttuisi.
Kaksio on ja ikkunoissa sekä verhot että sälekaihtimet.
Hyvää päivänjatkoa sinulle! 🌞Kiitos samoin sinulle🌛.
- Anonyymi
Aikoinaan edesmenneen vaimoni sisustuslehdissä katselin kuvia verhottomista asunnoista, kolkon epäviihtyisän näköisiä, ihme trendi. Mitään tarvetta ei ole vetää verhoja ikkunoiden eteen, paitsi helteillä säleverhot kiinni etelän puolella, mutta ilman verhoja en suostu asumaan. Kohta puoleen onkin taas aika vaihtaa talviverhot.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2092718
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo521916Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4191548Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1531493Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3661412Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641288Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251276Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H141216- 601058
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S23948