Elimistössä olevilla tulehduksilla on myös masennukselle ja jopa sekavuudelle altistavia tekijöitä. Ongelmaksi muodostuu ainakin se, että tietyn diagnoosin omaavia ja heidän itsetuhoisuuttaan tulkitaan terveydenhuollossa joskus väärin. Tuijotetaan diagnoosiin ja lähetetään psykiatriselle osastolle, vaikka kyseisissä tilanteissa tulisi tehdä ja ottaa ensin verikokeet.
Tulehdukset saattavat romahduttaa kantajansa hyvinkin äkkiä niin, että tekijä tekee itsemurhan hyvinkin nopeasti, jopa niin, että ei edes lähipiiri tiedä siitä, eikä ennätä reagoida mitenkään.
Tulehdukset ja jotkin lääkkeet altistavat masennukselle ja sen pahenemiselle
24
128
Vastaukset
- Anonyymi
Akuutissa tilanteessa ei missään tapauksessa pidä jäädä odottelemaan mitään labratuloksia ennen hoitoon pääsyä, vaan ne kokeet tehdään aina osastolta käsin.
- AnonyymiUUSI
Jos nyt tarkoitetaan aloituksessa sitä, kun menee fyysisistä syistä lääkäriin, eikä mt-ongelmien takia, ja sitten muka lähetetään suljetulle, niin ei se ihan niinkään mene.
Se on tiedossa, että katsovat esim. psykiatrisetkin diagnoosit, joka saattaa hyvinkin hankaloittaa fyysisen ongelman tutkimista tai hoitoa, mutta ei vastaanotolta minnekään suljetulle lähetetä, jos ei siellä tee mitään typerää, käyttäydy huonosti tai uhkaavasti, tms.
Suljetulle lähettäminen yleislääkärin vastaanotolta vaatii kunnon syyn, se ei tapahdu ihan herkästi.
Lähetteen toki voivat laittaa, omalla kohdallanikin on kerran laitettu lähete psykiatriaan, vaikka olin lääkärin luona kipupotilaana.
Psykiatrian puoli ei siitä välittänyt, enemmänkin ihmettelivät lähetettä.- AnonyymiUUSI
Ei ketään suljetulle laiteta jos on fyysisesti sairas , ja siksi toiseksi harvoin se niin on että sekaantuu , muista syistä kun juuri mt sairaudesta .
Kyllä lääkärissä nähdään se mahdollinen fyysinen sairaus , eikä mitenkään laiteta suljetulle, monet fyysiset oireet ovat ainoastaan psyykkisiä .muistan potilaan jolla oli selkäkipuja eikö tajunnut ettei hänellä ollut muuta kun psykoosi menossa.ja alkoi inttämään vastaan. Mutta kun lääkittiin se psykoosi niin selkäkin parani kummasti
Tiedoksi saan ettet ole ainut jolla näitä ajatuksia on, ja jos et lopeta niitä tuumimasta niin sairaus sen kun vaan jatkuu.
Joten jos haluat tulla terveeksi niin on paras lopettaa nuo ajatukset kokonaan. Psykiatrit lukevat ammattiinsa 10 vuotta parhaimmillaan , joten osaavat nämä asiat , et ole ainoa tämä on aika yleistä juuri skitsofrenikoilla , että alkavat väittämään etteivät ole olleet edes hoidon tarpeessa , koska häpeävät diagnoosiaan. Mutta sairaus on aina sairaus ei siinä mitään häpeällistä ole m ja kukaan ei tietenkään haluaisi tulla sairaaksi juuri tällä diagnoosilla vaan tulee silti .ja psykiatrialla olet vaan potilas jolle yritetään antaa se hoito mitä tarvitset - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ketään suljetulle laiteta jos on fyysisesti sairas , ja siksi toiseksi harvoin se niin on että sekaantuu , muista syistä kun juuri mt sairaudesta .
Kyllä lääkärissä nähdään se mahdollinen fyysinen sairaus , eikä mitenkään laiteta suljetulle, monet fyysiset oireet ovat ainoastaan psyykkisiä .muistan potilaan jolla oli selkäkipuja eikö tajunnut ettei hänellä ollut muuta kun psykoosi menossa.ja alkoi inttämään vastaan. Mutta kun lääkittiin se psykoosi niin selkäkin parani kummasti
Tiedoksi saan ettet ole ainut jolla näitä ajatuksia on, ja jos et lopeta niitä tuumimasta niin sairaus sen kun vaan jatkuu.
Joten jos haluat tulla terveeksi niin on paras lopettaa nuo ajatukset kokonaan. Psykiatrit lukevat ammattiinsa 10 vuotta parhaimmillaan , joten osaavat nämä asiat , et ole ainoa tämä on aika yleistä juuri skitsofrenikoilla , että alkavat väittämään etteivät ole olleet edes hoidon tarpeessa , koska häpeävät diagnoosiaan. Mutta sairaus on aina sairaus ei siinä mitään häpeällistä ole m ja kukaan ei tietenkään haluaisi tulla sairaaksi juuri tällä diagnoosilla vaan tulee silti .ja psykiatrialla olet vaan potilas jolle yritetään antaa se hoito mitä tarvitsetKyllä ja kyllä lääkärissä , tai sitten ei.
Minulle kävi niin, kun olin kipupotilaana, että yleislääkäri patisti vain puhumaan psykiatrille, laittoi jopa lähetteenkin psykiatrian poliklinikalle, vaikka siinä vaiheessa olin siellä vielä asiakkaana muutenkin, avopuolella. Ihmettelivät, miksi lähete, koska olin tosiaan kirjoilla heillä.
Psykiatri ei pystynyt kipua poistamaan, se lähti vasta leikkauspöydällä pois.
Kyllähän kaikki kollegoitaan puolustelevat, kuten sinäkin näyt tekevän, mutta onko se aina oikea totuus, miten kollega toimii ? Lääkäritkin ovat vain ihmisiä, ja heitäkin on erilaisia.
Ei kai ihmiseen, keneenkään, voi täysin sokeasti luottaa ja uskoa vain ja ainoastaan edustamansa ammatin perusteella ?
- AnonyymiUUSI
Mistä tulehduksesta sä nyt puhut? Minulla on rosacea eli sekin on tulehduksellinen sairaus. Silti ei ole aiheuttanut masennusta ja sekavuutta. Joten mistä elmistön tulehduksesta on kyse?
- AnonyymiUUSI
Itselläni jo gluteenin syöminen ja huono ruokavalio laukaisee aivosumua. Uskon että suoliston huono vointi oireilee aivotasolla.
- AnonyymiUUSI
IBS on nykyisin hyvin yleinen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
miten toi aiheuttaa sekavuutta. masennuksen ymmärrän
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
joutuuko ton takia psykiatrian osastolle?
- AnonyymiUUSI
Aloittajalle sellanen tieto jos sulla on esim kasvoissa ihosairauden takia tulehdus niin sen takia osastolle pääse tai joudu. ja kyllä iho-sairaus voi laskea mielialaa. Kasvojen iho on herkkää ja myös kasvoissa on hermoja ja voi olla kipua. Ei kasvot ole suojassa kivulta.
- AnonyymiUUSI
Tulehdustila tai sairastaminen ylipäänsä voi aiheuttaa masennusta jatkuessaan pitkään. Voimat on poissa ja elämä saattaa olla rajoittunutta, ei jaksa kaikkea mitä haluaisi tehdä ja osallistua.
- AnonyymiUUSI
Jos on tulehdus niin mennään lääkäriin ja hoidetaan esim antibiooteilla jos tulehduksen voi hoitaa antibiooteilla.
- AnonyymiUUSI
Bakteeri tulehdus hoidetaan antibiooteilla. Sitten on virus sairauksia joihin ei antbiotikat pure.
- AnonyymiUUSI
Tulehduksia on lukuisia ja niitä voi olla missä päin kehoa ja elimistöä tahansa. Päästä
varpaisiin. Sitten esimerkkinä suun tulehdukset. Kertokaa onko kukaan tullut itsetuhoiseksi jos suussa on ollut tulehdus?- AnonyymiUUSI
esim ientulehdus on tulehdus ja jos se aiheuttaa itsetuhoisuuttas niin huono homma.
- AnonyymiUUSI
Ientulehdus voi muuttua verenmyrkytykseksi. Joten vastaus on siis kyllä, jos tulehdus leviää koko elimistöön, se voi tehdä sekavaksi ja jopa itsetuhoiseksi. Sama koskee muitakin bakteereja ja viruksen aiheuttamia sairauksia. Tulehduksia voi olla missä päin elimistöä tahansa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ientulehdus voi muuttua verenmyrkytykseksi. Joten vastaus on siis kyllä, jos tulehdus leviää koko elimistöön, se voi tehdä sekavaksi ja jopa itsetuhoiseksi. Sama koskee muitakin bakteereja ja viruksen aiheuttamia sairauksia. Tulehduksia voi olla missä päin elimistöä tahansa.
No siinä tapauksessa asiat on huonosti jos sä halua hakeutua hoitoon. Ientulehdus on hoidettavissa ja siihen voi auttaa että huolehtii hampaiden puhtaudesta. Mähän kirjoitin että tulehduksia voi olla päästä varpaisiin.
jos joku ei haluua hoitaa hampaitaan niin se on ihan oma vika. jos kykeene itse huolehtimaan itsestään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suuhygieniasta kannattaa huolehtia.
Suussa mahdollisesti oleva tulehdus voi lähteä herkästi leviämään sydämeen tai aivoihin.
- AnonyymiUUSI
Toisilla on jatkuvasti tulehduksia. Ei tällaisiin voi eikä pidä reagoida.
- AnonyymiUUSI
Siis inttämistä tyylillä ” minä olen oikeassa” hinnalla millä hyvänsä . Sano suotåraan ettö hakuat ettei mt diagnoosiasi saisi olla journaaleissa. ,mutta mielellään tulehdus kyllä kelapaisi, niin yksinkertaista se vaan ei ole. Näihin juttuihin on kuule totuttu psykiatrialla joten ei mikään uusi asia . On syitä miksi ihminen laitetaan pakkohoitoon . Ja jos aikansa jauhaa tälläisiä asioita niin tulet tarvitsemaan hoitoa . Se joka on ollut pakkohoidossa on ollut sen tarpeessa.
- AnonyymiUUSI
Täytyy kommentoida koska ei tulehduksen takia joudu osastolle. kuten kerroin esimerkkejä . Aloittaja ei kertonut mistä tulehduksesta joutuu psykiatrian osastolle
- AnonyymiUUSI
Puhuinko minä jossakin , tai missään vaiheessa itsestäni? Kerro ihmeessä, jos löydät sellaisen kohdan kirjoittamastani tekstistä. Lukeeko missään vaiheessa, että "minulla on tulehdus"?
Aloitus on tehty yleisellä tasolla koskien. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Puhuinko minä jossakin , tai missään vaiheessa itsestäni? Kerro ihmeessä, jos löydät sellaisen kohdan kirjoittamastani tekstistä. Lukeeko missään vaiheessa, että "minulla on tulehdus"?
Aloitus on tehty yleisellä tasolla koskien.Jos on itsetuhoinen niin eikö silloin osastohoito ole paikallaan. Aloittaja vois kertoa mikä tulehdus romahduttaa hetkessä ja miten sä voit tehdä itsemurhan jos sä olet osastolla. Jos sä romahdat fyysisesti niin sähän olet jo sairaalassa ja hoitotoimenpiteet voi alottaa.
- AnonyymiUUSI
Koronarokotteet on aiheuttaneet minimal change sairautta. Varmaan myös itse korona. Korona nostaa meistä esiin piileviä virustauteja, tekee kaikki hulluiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3758275Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1622616- 76948
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60863- 12850
- 25836
- 55833
- 64812
- 46786
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss69725