Kala-palta

???

Onko kellään kokemuksia sellasesta avoveneestä kuin Kala-Palta R . Valmistaa Suvi-Veneet.
Mikä on paras koneen koko?

7

11517

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • körmy

Kalapalta on alunperin kehitetty kainuussa Oulujärven aallokkoon.Siksi keula on sellainen köykky.en ole omistanut mutta kokemusta on kaverin kyydissä syksyisillä muikkureissuilla.Kaverilla koneena 20 hv. 2t.Yamaha.toimii hyvin.Luulen ,että jos meinaat veneen vauhtiin saada niin 15 hv.on minimi.Se vene on vaan sen mallinen ,etä ei taida tykätä raskaasta 4 tahti koneesta.eli 15-20 hv. kevyt kone niin varmasti toimii.

• körmy

Oman venepaikkani vieressä Oulujärven Mieslahdessa on kalapalta 15 hv. Hondalla ja eihän tuo senkään kaverin suu ole ihan mutrussa ollut.Näyttäähän tuo 2 hengellä vielä pintaan lähtevän. Mutta jos rojua ja verkkoja on matkaan lähdössa joku 100 kg. matkaan niin elä usko niihin 4t.moottorien hevosvoiumiin.Vaan laita mieluummin 2t.moottori.Se vene on muuten tehty alunperin kalastuskäyttöön ja siilä selviytyy harkintaa käyttäen tosi kovassa aallokossa

• ???

Eiks muilla ole todellakaan kokemuksia tästä veneestä,vai onks se niin harvinainen?

• kolli

Kokemusta ei ole moisesta,mut oon nähny moisen luonnossa. On iso!!! itte ajattelin sitä kaveria siis pienempi.Onko moisesta kokemuksia. 10hv max mut mulla on kone 15hv mitenkähän käyttäytyy??

• Nimetön

Itselläni on ko. vene ilman ohjauspulpettia. Aluksi koneena oli Honda 15 ( nelitahti), kyllästyin kuitenkin melko pian tehottomuuteen ja vaihdoin Yamaha 20 (2 -tahti)koneen. 20 hv moottori tuntuu olevan veneeseen sopiva, jaksaa kulkea kunnolla vielä 4 henkilön kuormallakin.

Vene on hintaansa nähden hyvä. Suosittelen.

• Hyvä vene

Nyt kulkee todella sukkelaan kun muutettiin 20hv --> 25 hv:ksi.

• hyvin pelittää

Joo, 25hv honda perässä ja hyvin kulkee. Ehkä 30hv olisi optimi kalapaltaan, ja nelarina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1577
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1460
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      111
      1229
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      258
      977
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      907
    Aihe