Miten asennan päävirtakytkimen

Anonyymi-ap

Auto on herkkä palamaan.
Miten ja mihin asennan päävirtakytkimen?

8

166

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Akusta lähtevään kaapeleiin. Yleensä maajohtoon eli miinus.

    • Anonyymi

      Kysymyksistäsi päätellen et asenna sitä mitenkään mihinkään.

      • Anonyymi

        PItääkö se asentaa miinuskaapeliin irroittamalla maajohto akunkengästä ja väliin päävirtakytkin?
        Kytkenko sen alkuperäisen maajohdon runkoon?
        Auton akku vajuu seisoessa ja varsinkin jos ovi jääraolleen sisävalo palaa huomaamatta.
        Uudemmassa autossani on parikertaa tarvittu apusähköä.
        Traktorini seisoo joskus useita kuukausia ja siinä akku tyhjenee kummallisesti.
        Keväällä oli pakko ostaa molemmat akut, kalliiksi tuli.
        Katsoin Bilteman kuvastosta nätin kytkimen, monet ovat rumia hässäköitä.
        Mikä olisi paras paikka sijainnille ettei konepeittoa tarvitsisi avata, tarktorissa se voi olla ulkopuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PItääkö se asentaa miinuskaapeliin irroittamalla maajohto akunkengästä ja väliin päävirtakytkin?
        Kytkenko sen alkuperäisen maajohdon runkoon?
        Auton akku vajuu seisoessa ja varsinkin jos ovi jääraolleen sisävalo palaa huomaamatta.
        Uudemmassa autossani on parikertaa tarvittu apusähköä.
        Traktorini seisoo joskus useita kuukausia ja siinä akku tyhjenee kummallisesti.
        Keväällä oli pakko ostaa molemmat akut, kalliiksi tuli.
        Katsoin Bilteman kuvastosta nätin kytkimen, monet ovat rumia hässäköitä.
        Mikä olisi paras paikka sijainnille ettei konepeittoa tarvitsisi avata, tarktorissa se voi olla ulkopuolella.

        Uudempiin ajoneuvoihin asennus ei onnistu jatkuvasti virtaa vaativien järjestelmien takia.

        Asennus plus tai miinus puolelle jakaa mielipiteitä. Joka tapauksessa jatkokaapelien pitää olla lyhyet jännitehäviöiden takia. Perinteinen tapa on ollut akun maakaapelin katkaisu ja kytkin väliin.

        Bilteman luettelossa on kytkimellä varustettu akkukenkä joka asennetaan vanhan tilalle.

        Jos oma osaaminen epäilyttää niin älä tee itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudempiin ajoneuvoihin asennus ei onnistu jatkuvasti virtaa vaativien järjestelmien takia.

        Asennus plus tai miinus puolelle jakaa mielipiteitä. Joka tapauksessa jatkokaapelien pitää olla lyhyet jännitehäviöiden takia. Perinteinen tapa on ollut akun maakaapelin katkaisu ja kytkin väliin.

        Bilteman luettelossa on kytkimellä varustettu akkukenkä joka asennetaan vanhan tilalle.

        Jos oma osaaminen epäilyttää niin älä tee itse.

        Mitkä järjestelmät tarvitsee virtaa pysäköidyssä autossa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä järjestelmät tarvitsee virtaa pysäköidyssä autossa ?

        Nykyauto on lähinnä pyörillä liikkuva tietokone jossa keskusyksikkö ohjaa toimintoja. Virtakatko nollaa muistipiirit ja tapauksesta riippuen voi jopa vaatia uudelleen ohjelmoinnin korjaamolla.
        Helpommassa tapauksessa ainakin vikamuisti, ajotietokone, rengaspainevalvonta, paikannusjärjestelmä, varashälytin ja radion asemamuisti tyhjenevät.
        Älä siis irroita akkua ellet tiedä mitä teet. Pahimmassa tapauksessa tarvitaan hinausautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyauto on lähinnä pyörillä liikkuva tietokone jossa keskusyksikkö ohjaa toimintoja. Virtakatko nollaa muistipiirit ja tapauksesta riippuen voi jopa vaatia uudelleen ohjelmoinnin korjaamolla.
        Helpommassa tapauksessa ainakin vikamuisti, ajotietokone, rengaspainevalvonta, paikannusjärjestelmä, varashälytin ja radion asemamuisti tyhjenevät.
        Älä siis irroita akkua ellet tiedä mitä teet. Pahimmassa tapauksessa tarvitaan hinausautoa.

        Jos sellaisen kalliin kestokulutushyödykkeen akun irroittaminen, joka on normaali sti kuluva osa, vaihto aiheuttaa uudelleen ohjelmoinnin on kyseessä aton valmistajan tahallinen ja harkittu petos.
        Kun auton akku purkautuu elektroniikan kautta tai sisäväon jäädessä päälle, tilanne on monelle rankka kokemus.
        Akku purkautuu melko nopeastikin ellei autolla ajeta päivittäin.
        Itselläni on vain 2000-luvun alkupään autoja joissa ei mainittua voi tapahtua, elektroniikkaa niisäkin on mutta ohjelmointi on ja pysyy.
        Takaluukku raollaan, tai kahden vuoden seisonta ja akku on tyhjä, lataus ja auto toimii kuin unelma.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sellaisen kalliin kestokulutushyödykkeen akun irroittaminen, joka on normaali sti kuluva osa, vaihto aiheuttaa uudelleen ohjelmoinnin on kyseessä aton valmistajan tahallinen ja harkittu petos.
        Kun auton akku purkautuu elektroniikan kautta tai sisäväon jäädessä päälle, tilanne on monelle rankka kokemus.
        Akku purkautuu melko nopeastikin ellei autolla ajeta päivittäin.
        Itselläni on vain 2000-luvun alkupään autoja joissa ei mainittua voi tapahtua, elektroniikkaa niisäkin on mutta ohjelmointi on ja pysyy.
        Takaluukku raollaan, tai kahden vuoden seisonta ja akku on tyhjä, lataus ja auto toimii kuin unelma.

        Älä nyt viitsi, kun et tiedä etkä osaa: "...kahden vuoden seisonta ja akku on tyhjä, lataus ja auto toimii kuin unelma."
        Jo muutamankin kuukauden seisonta vaikka ilman mitään kuormaa tyhjentää akun, sulfatoi sen ja sulfaatti kiteytyy. Silloin ei lataudu millään ilveellä vaan tulee asiaa akkukauppaan.
        Tämän pitäisi tietää jo ex Esson baarin takapöydän lippalakkiset "viisaatkin".


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

      Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      80
      1896
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

      Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1758
    3. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

      Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      357
      1617
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

      Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1443
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

      Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1320
    6. Mitä vastaisit

      Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      67
      1310
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

      Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      69
      1227
    8. Vihjeketju naisille

      Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      63
      1169
    9. KIIKKUSTUOLI

      Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      100
      1077
    10. Kuljettajasi oy konkurssi?!

      Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1045
    Aihe