Miten asennan päävirtakytkimen

Anonyymi-ap

Auto on herkkä palamaan.
Miten ja mihin asennan päävirtakytkimen?

9

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Akusta lähtevään kaapeleiin. Yleensä maajohtoon eli miinus.

    • Anonyymi

      Kysymyksistäsi päätellen et asenna sitä mitenkään mihinkään.

      • Anonyymi

        PItääkö se asentaa miinuskaapeliin irroittamalla maajohto akunkengästä ja väliin päävirtakytkin?
        Kytkenko sen alkuperäisen maajohdon runkoon?
        Auton akku vajuu seisoessa ja varsinkin jos ovi jääraolleen sisävalo palaa huomaamatta.
        Uudemmassa autossani on parikertaa tarvittu apusähköä.
        Traktorini seisoo joskus useita kuukausia ja siinä akku tyhjenee kummallisesti.
        Keväällä oli pakko ostaa molemmat akut, kalliiksi tuli.
        Katsoin Bilteman kuvastosta nätin kytkimen, monet ovat rumia hässäköitä.
        Mikä olisi paras paikka sijainnille ettei konepeittoa tarvitsisi avata, tarktorissa se voi olla ulkopuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PItääkö se asentaa miinuskaapeliin irroittamalla maajohto akunkengästä ja väliin päävirtakytkin?
        Kytkenko sen alkuperäisen maajohdon runkoon?
        Auton akku vajuu seisoessa ja varsinkin jos ovi jääraolleen sisävalo palaa huomaamatta.
        Uudemmassa autossani on parikertaa tarvittu apusähköä.
        Traktorini seisoo joskus useita kuukausia ja siinä akku tyhjenee kummallisesti.
        Keväällä oli pakko ostaa molemmat akut, kalliiksi tuli.
        Katsoin Bilteman kuvastosta nätin kytkimen, monet ovat rumia hässäköitä.
        Mikä olisi paras paikka sijainnille ettei konepeittoa tarvitsisi avata, tarktorissa se voi olla ulkopuolella.

        Uudempiin ajoneuvoihin asennus ei onnistu jatkuvasti virtaa vaativien järjestelmien takia.

        Asennus plus tai miinus puolelle jakaa mielipiteitä. Joka tapauksessa jatkokaapelien pitää olla lyhyet jännitehäviöiden takia. Perinteinen tapa on ollut akun maakaapelin katkaisu ja kytkin väliin.

        Bilteman luettelossa on kytkimellä varustettu akkukenkä joka asennetaan vanhan tilalle.

        Jos oma osaaminen epäilyttää niin älä tee itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudempiin ajoneuvoihin asennus ei onnistu jatkuvasti virtaa vaativien järjestelmien takia.

        Asennus plus tai miinus puolelle jakaa mielipiteitä. Joka tapauksessa jatkokaapelien pitää olla lyhyet jännitehäviöiden takia. Perinteinen tapa on ollut akun maakaapelin katkaisu ja kytkin väliin.

        Bilteman luettelossa on kytkimellä varustettu akkukenkä joka asennetaan vanhan tilalle.

        Jos oma osaaminen epäilyttää niin älä tee itse.

        Mitkä järjestelmät tarvitsee virtaa pysäköidyssä autossa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä järjestelmät tarvitsee virtaa pysäköidyssä autossa ?

        Nykyauto on lähinnä pyörillä liikkuva tietokone jossa keskusyksikkö ohjaa toimintoja. Virtakatko nollaa muistipiirit ja tapauksesta riippuen voi jopa vaatia uudelleen ohjelmoinnin korjaamolla.
        Helpommassa tapauksessa ainakin vikamuisti, ajotietokone, rengaspainevalvonta, paikannusjärjestelmä, varashälytin ja radion asemamuisti tyhjenevät.
        Älä siis irroita akkua ellet tiedä mitä teet. Pahimmassa tapauksessa tarvitaan hinausautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyauto on lähinnä pyörillä liikkuva tietokone jossa keskusyksikkö ohjaa toimintoja. Virtakatko nollaa muistipiirit ja tapauksesta riippuen voi jopa vaatia uudelleen ohjelmoinnin korjaamolla.
        Helpommassa tapauksessa ainakin vikamuisti, ajotietokone, rengaspainevalvonta, paikannusjärjestelmä, varashälytin ja radion asemamuisti tyhjenevät.
        Älä siis irroita akkua ellet tiedä mitä teet. Pahimmassa tapauksessa tarvitaan hinausautoa.

        Jos sellaisen kalliin kestokulutushyödykkeen akun irroittaminen, joka on normaali sti kuluva osa, vaihto aiheuttaa uudelleen ohjelmoinnin on kyseessä aton valmistajan tahallinen ja harkittu petos.
        Kun auton akku purkautuu elektroniikan kautta tai sisäväon jäädessä päälle, tilanne on monelle rankka kokemus.
        Akku purkautuu melko nopeastikin ellei autolla ajeta päivittäin.
        Itselläni on vain 2000-luvun alkupään autoja joissa ei mainittua voi tapahtua, elektroniikkaa niisäkin on mutta ohjelmointi on ja pysyy.
        Takaluukku raollaan, tai kahden vuoden seisonta ja akku on tyhjä, lataus ja auto toimii kuin unelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sellaisen kalliin kestokulutushyödykkeen akun irroittaminen, joka on normaali sti kuluva osa, vaihto aiheuttaa uudelleen ohjelmoinnin on kyseessä aton valmistajan tahallinen ja harkittu petos.
        Kun auton akku purkautuu elektroniikan kautta tai sisäväon jäädessä päälle, tilanne on monelle rankka kokemus.
        Akku purkautuu melko nopeastikin ellei autolla ajeta päivittäin.
        Itselläni on vain 2000-luvun alkupään autoja joissa ei mainittua voi tapahtua, elektroniikkaa niisäkin on mutta ohjelmointi on ja pysyy.
        Takaluukku raollaan, tai kahden vuoden seisonta ja akku on tyhjä, lataus ja auto toimii kuin unelma.

        Älä nyt viitsi, kun et tiedä etkä osaa: "...kahden vuoden seisonta ja akku on tyhjä, lataus ja auto toimii kuin unelma."
        Jo muutamankin kuukauden seisonta vaikka ilman mitään kuormaa tyhjentää akun, sulfatoi sen ja sulfaatti kiteytyy. Silloin ei lataudu millään ilveellä vaan tulee asiaa akkukauppaan.
        Tämän pitäisi tietää jo ex Esson baarin takapöydän lippalakkiset "viisaatkin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt viitsi, kun et tiedä etkä osaa: "...kahden vuoden seisonta ja akku on tyhjä, lataus ja auto toimii kuin unelma."
        Jo muutamankin kuukauden seisonta vaikka ilman mitään kuormaa tyhjentää akun, sulfatoi sen ja sulfaatti kiteytyy. Silloin ei lataudu millään ilveellä vaan tulee asiaa akkukauppaan.
        Tämän pitäisi tietää jo ex Esson baarin takapöydän lippalakkiset "viisaatkin".

        Eipä nuo veneen akut sulfatoi talvisäilytyksessä, kun kerran talvessa lataa .


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      104
      5715
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2552
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

      Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      240
      1552
    4. Kaivattusi nimi vol.3

      Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1333
    5. Alkanut tuntua siltä

      Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1077
    6. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

      Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      64
      843
    7. 6 vkoa kulunut ilman sua

      …ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      841
    8. Nii, mites ne

      Hampaat??
      Ikävä
      66
      837
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

      Millainen kaivatulle
      Ikävä
      71
      762
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

      Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      731
    Aihe