Ajattelin tiedustella, millainen paikka tuo RunosMaalaus on?
Lähinnä sitä, kannattaako sinne viedä autoa? Eli hintataso, työn jälki ja millaisella aikataululla tekevät?
Paikkaa on kyllä kehuttu, ei sen puoleen, mutta olisi hyvä tietää lisää paikasta etukäteen tarkemmin.
Autossani on kahdessa kohtaa alkavaa ruostevauriota, joihin ei kuitenkaan käsittääkseni tarvitse laittaa uutta peltiä. Tai toiseen kohtaan voi joutua laittamaan korkeintaan muutaman neliösentin kokoinen "paikka lappu", mutta ei tosiaan mitään järjettömiä määriä.
Aikanaan jouduin katsastushylkäyksen vuoksi laitattamaan silloiseen autooni tousen etulikasyojan kokonaan ja teetätin sen Aggen autopeltikorjaamossa silloin, mutta se oli aika paska paikka. Lähinnä aikataulun venymisen vuoksi, muutaman päivän työ(uuden lokasuojan maalaaminen ja paikalleen laitto) kesti kaikkineen liki kuukauden Aggen erikoisen vetkuttelun vuoksi ja hinta oli silti liki 600€, josta työn osuus oli 400€. Lisäksi Agge oli helvetin herkkä hermostumaan, pimahti oikein kunnolla yhdestä harmittomasta pikkukysymyksestä mulle.
Niin en haluaisi viedä autoani toistamiseen samantasoiseen paikkaan laitettavaksi.
Lähinnä tuo juuri olisi se tärkein asia, että aikataulut pitäisi kutinsa, eli max viikon työhön tosiaan menisi se max viikko, eikä kuukautta eikä tarvitsisi kuunnella päälle lisäksi yrittäjän raivoamista ja ärhentelyä.
Runos Maalaus Oy
18
168
Vastaukset
- Anonyymi
Maalaa ite pommipullolla
- Anonyymi
En viitsi.
Ja toisekseen, kysyin että onko tuo RunosMaalaus niin hyvä paikka kuin miksi sitä kehutaan?
Eli että pitääkö heidän aikataulut paikkaansa, ettei autoa seisoteta siellä viikkokauoalla ainakaan pikkuhomman vuoksi, ja onko työn jälki asiallista? Kun viikko on kuitenkin aika maksimi, mitä pystyn olemaan ilman autoa/laina-auton varassa.
Olisi nyt sinulta ollut ihan asiallinen teko olla vastaamatta ketjuun, jos et kerta tiedä asiasta mitään.
- Anonyymi
Mä voin maalata
- Anonyymi
Kyse on edelleenkin RunosMaalauksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on edelleenkin RunosMaalauksesta.
olen herkkä runopoika mä voin maalata!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olen herkkä runopoika mä voin maalata!
Mene muualle runoilemaan.
- Anonyymi
Aika vitun tyhmää väkeä Varsinais-Suomessa, turkulaiset ainakin tuntuvat olevan todella tyhmiä ihan jo tämän ketjun perusteella. Enkä tarkoita aloittajaa, vaan näitä muita vastanneita. Taitaa olla liian vaikeata vastata asiallisesti asialliseen kysymykseen. Eikö järki riitä vai mikä vaivaa?
Itselläni jäi ainakin ihan hyvä mieli RunosMaalauksesta, kun käytin yhtä autoani aikanaan heillä paikattavana. Tosin viime käynnistäkin on jo useampi vuosi, 5 vuotta tai vähän ylikin.
Toki siinä autossa oli pari helmapellin paikkausta ja takalokasuojan kaaressa 1-2 reikää myöskin. Hoitui muutamassa päivässä ja hinta oli ihan kohtuullinen. Toki reiät olivat suht pieniä, enkä ottanut niiden sijainnin vuoksi maalausta niihin, kyseessä oli muutenkin vanha ja suht loppupuolella elinkaartaan ollut auto, mutta silti. Nuo paikat kestivät ainakin hyvin vielä sen 2-3 vuotta, mitä sillä ajelin paikkausten jälkeen.
Kannattaa ainakin käydä kysymässä asiaa ja näyttämässä autoa paikan päällä, muistaakseni edellyttävätkin sitä osatakseen antaa arvion hinnasta, mikä tulee tietysti työn vaativuuden mukaan.
Ja kannattaa esittää toive aikataulusta, jos päätät viedä autosi sinne korjattavaksi ja/tai jos itse antavat jonkun aikatauluarvion työn kestosta, niin pitää siitä kiinni.
Eli jos sanovat vaikka, että laittavat viikon sisällä sen kuntoon, niin pitää siitä kiinni, että se tulee tehtyä sitten siinä viikon aikana. Ja ilmoittavat sitten ajoissa, jos työ jostain syystä viivästyy tai viekin arvioitua pidemmän aikaa.
Tosin nykyään näyttävät nykyään olevan aika lyhyillä aukioloajoilla toiminnassa, nettisivut näyttävät suljettu-ilmoitusta suurimman osan ajasta ja välillä tulee avoinna nyt-ilmoitus aukioloaikoihin. Ja itsekin ilmoittavat, että asiakas voi tulla auton kanssa klo 12-16 välisenä aikana pelipaikalle. Ja tuo neljän tunnin aukioloaikakin taitaa olla vähän liukuva.
Onko sitten vähän sitäkin, kun ovat jo vähän varttuneempia isäntiä siellä töissä, ketä pyörittävät ko firmaa vai mikä.
Silloin tosin, kun itse asioin siellä, he ainakin välillä saattoivat tehdä töitä myöhään iltaankin ja viikonloppuisin myös, riippuen kai töiden ja tilausten määrästä.
Mutta ihan hyvätasoinen korikorjaamo&maalaamo on, varmaan asiallisemmasta päästä, mitä Turussa on. Tai on ollut ainakin.
Ja ihan kohtuullinen hinnoiltaankin, vaikka peltityöt autoon ovatkin aika vaativia ja sitä kautta hintaa kertyy äkkiä satasiakin pienemmällekin työlle.
Ja turhaahan se on maksaa esimerkiksi 500-700€ työstä tonnia, joten hintavertailu kannattaa.
Eli käy kysymässä nyt ainakin ja ota puheeksi myös aikataulut, jos päätät viedä autosi sinne laitetattavaksi. Just etteivät nyt vitkuttele viikkokausia muutaman päivän työtä vaativan työn kanssa.
Olen myös kuullut tuosta Aggesta ihan samaa muiltakin, yksi kaverinikin käytti autoansa hänellä joskus ja sanoi jälkeen päin, että oli kaksi asiointikertaa samalla, ensimmäinen ja viimeinen.
Jos vaikka onkin ihan pätevä autopeltiseppä, niin aikataulut kusee juurikin noin, että muutaman päivän työ venyy helposti muutamaan viikkoon. Ja selittelyt on jotain "tulikin yllättäen joku lapsi hoidettavaksi, niin tänään ei ehdi töihin"-tasoisia verukkeita. Ja on kuulemma niin helvetin herkkänahkainen, ettei tosikaan. Kaverille oli ruvennut huutamaan puhelimessa kurkku suorana, että kyllä hän nyt hommansa osaa ja asiansa tietää ym tasoisesti, kun hän oli kysynyt jotain kyllä tai ei-vastauksen vaatineen kysymyksen.
Kaveri sanoikin, kun oli nähnyt joskus samaisen ukon jonain kunta-/eduskuntavaaliehdokkaana, ja totesi, ettei hän ainakaan äänestä, on varmaan ihan samanlainen politiikassa kuin autonlaitto-hommissaan. Kova huutamaan, mutta mitään ei tapahdu.- Anonyymi
Sitä tuon Aggen kanssa oli tosiaan itselläkin. Toki etulokasuojan saamisen kanssa kesti 2-3 päivää, mutta sitten loppuhomman kanssa menikin 3 viikkoa, mistä ekat 2 viikkoa oli tuollaista ihme vitkuttelua ja ihmettelyä.
Toki täytyihän siinä hieman purkaa auton etupäätä, että sen lokarin sai paikalleen, mutta silti. Itse lokarin maalaus käsittelykuntoon kuivumisen kanssa oli 1-2 päivää ja itse lokari oli vielä ruuveilla kiini, eikä hitsattu, joten ei siinäkään olisi luullut nyt ainakaan viikkokausia menevän.
Ja etupään olisi saanut purettua asennuskuntoon sinä aikana, kun lokari oli maalauksessa. Mutta niin vain vajaan viikon hommaan paloi useampi viikko ja mulla meni kesälomareissukin osittain vituiksi tuon vitkuttelun takia ja tuli kiire uusintanäyttöönkin. No, se on menneen talven lumia.
Täytyypi käydä kysymässä heiltä Runosmäestä asiaa. En nyt usko ainakaan, että tuo nyt olisi perusteellisesti tehtynäkään viikkoa pidempi työ, mitä autoni vaatii. Ensi vuoteen jos noiden kanssa odottaa, niin sitten voikin olla jo isompi laitettava.
Mutta toki saa kirjoittaa lisääkin kokemuksistaan ja vinkkejä näistä peltikorjaamoista.
Toivottavasti nuo hölmöläiskommentit ovat jo kommentoitu ja jatkossa tulevat olisi edes vähän järkevämpiä.
- Anonyymi
Hyvä paikka. Kaksi kertaa tehty maalaustyö, joista toinen oli pohjatyöltään vaativa.
- Anonyymi
Ok, monet tosiaan ovat kehuneet työn jälkeä.
Mites tosiaan muuten, pitääkö aikataulut kuinka hyvin ja hinta-arviot? Hinta tietty nyt elää aina hieman ja yleensä ylöspäin arviosta, eli se nyt ei haittaa ainakaan, kunhan loppulasku ei ole kuitenkaan kaksin- tai kolminkertainen arviosta.
Aikataulusta tosiaan nyt olen vähän tarkempi.
Eli jos vien auton sinne vaikka nyt maanantaiaamulla ja heiltä sanotaan, että tällä viikolla auto laitetaan kuntoon, niin voiko olla varma tai olettaa realistisesti, että aito on siellä noin viikon ja ettei homma nyt veny mihinkään kahteen viikkoon tai pidemmälle? - AnonyymiUUSI
Pitikö tuolloin aikataulut paikkansa, vai venyikö yli sovitun? Ja jos venyi, niin kuinka paljon?
- Anonyymi
Pelti voi olla ruosteessa maalin alta isolta alueelta.
- Anonyymi
Niin voikin, mutta maali kyllä alkaa hyvinkin pian kuplimaan ruosteen päältä, eli ei pysy kauaakaan piilossa/salassa.
- Anonyymi
Siksi autokauppiaat maalaa aina ruosteet nopeasti piiloon. Kolmen kuukauden päästä kyljet ovat puhki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi autokauppiaat maalaa aina ruosteet nopeasti piiloon. Kolmen kuukauden päästä kyljet ovat puhki.
Joo se on jobbareiden touhua.
Onneksi jobbareiden määrä on vähentynyt siitä, mitä se oli vielä 80-luvulla ja ehkä 90-luvun alkupuolellakin/puolillavälin vielä ja touhukin siistiytynyt sen myötä paljon.
Vaikka jobbareita on vieläkin, jotka tekee varmasti tuotakin.
Sen takia kannattaa karttaa sellaisia max 10 myyntiauton kokoisia autokauppoja, käytettyjen autojen kauppiaita siis. Varsinkin jos ovat jossain pikkutontilla ja toimistona joku vanha työmaakoppi tms.
Heiltä saa helposti silkkaa scheissea vadtineeksi rahoilleen.
Toki yhden hyvän "jobbarin" tunnen, jolta itse ainakin olen ostanut oikeasti hyväkuntoisen auton halvalla parikin kertaa. Molemmilla ajoin 3-4 vuotta aika paljonkin ja sain vielä myydessä yllättävänkin hyvän hinnan.
Mutta hänellä on oma monimerkkikorjaamo ja hän ostaa joskus asiakkaaltaan auton, jos hän on sitä myymässä, käy auton läpi ja korjaa tarvittaessa kunnolla ja laittaa myyntiin. Mutta hänellä on vara myydäkin kunnolla korjattuja autoja, kun on vain pelkkä lisäbisnes ja harvassa tuollaiset jobbarit onkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin juu, hiovat kuplineen maalin pois ja laittavat vain uuden maalin päälle. Jos on tarpeeksi näppärä käsistään, niin tällaista kusetuskorjausta ei välttämättä edes huomaa. Varsinkin jos paikka on helmassa tai vastaavassa kohtaa.
- Anonyymi
Kannattaa sopia aikataulu ja jos korjaamo itse sanoo jonkun ajan, niin pitää siitä kiinni.
Korjaamolla on käsittääkseni velvoitekin pitää sovitusta aikataulusta kiinni ja ilmoittaa hyvissä ajoin asiakkaalle, jos aikataulu jostain syystä venyy. Koskee myös peltikorjaamoja. Ja jos työ venyy sovitusta ilmoittamatta, niin asiakkaalla on oikeus saada siitä loppuhinnasta.
Ja jos käykin niin, että auton laittoa ei ole edes aloitettu sinä aikana, kun huolto/korjaus on ollut puhe tehdä, niin hakee auton pois. Tietty jos autoa ei ole ile edes aloitettu purkamaan korjattavan kohdan tiimoilta.- Anonyymi
Siis oikeus saada hyvitystä loppuhinnasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6342774Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H232210Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4302169- 891976
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran201799Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe671590- 1281362
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231270Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau271201- 661154