Kävin hammaslääkärissä, tänään, jolle ajan olen varannut tammikuussa.
Hammaslääkäri tarkasti hampaani ja otti röntgenkuvat.
Yhdestä hampaasta löytyi reikä.
Sen paikkaamiseen sain ajan marraskuuksi.
Samoin suuhygienistille marraskuulle aika.
Vähän hämmästyin, kun luulin heti paikattavan.
Sitten vain uusi käynti loppuvuonna.
Hammaslääkärissä käynti
34
221
Vastaukset
Ano 14:53 = Leskel71
- Anonyymi
Oli kerran viikonloppu ja sunnuntai aamu kun yllätti kova hammassärky ja poski turposi, soitin terveyskeskukseen, sanottiin otamme sinut vastaan heti. Hammaslääkäri teki saman tien juurihoidon ja paikkasi, totesi sulla on muutakin korjattavaa hampaissa niin varaamme sulle uuden ajan.
- Anonyymi
Leskel71 kirjoitti:
Särkypotilaalle tehdään juuri noin.
Minulla ei ollut särkyä.
Oli vuositarkastus.Sunnuntai en saanut aikaa omalle yksityiselle hammaslääkärilleni.
Tämä olikin sinun aloitus. - Anonyymi
Jep.
Juu, terkkarit jne aina ruuhkaisia, hitonmoiset jonotusajat. Jon haluaa päästänopeesti, on dramatisoitava. Liioitella valittaa hirveitä tuskia jne. Hammahommissa täsmälleen näin.
Jos tarve sairaalaan tms, paras mennä ambulansilla. Ambulanssin saaminen ei kyllä helppoa, häke kehoittaa aina menemään omilla kyydeillä, ottamaan taksin tms.
Mutta jos eiisompaa hätää, sitten pitää vaan jonottaa.
=DW= - Anonyymi
Leskel71 kirjoitti:
Särkypotilaalle tehdään juuri noin.
Minulla ei ollut särkyä.
Oli vuositarkastus.Johan sanasta vuositarkastus käy ilmi, että silloin hammaslääkäri tutkii hampaat, ikenet ja suun limakalvot, mutta siihen ei sisälly hammashoitoa.
kylmätotuus - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Johan sanasta vuositarkastus käy ilmi, että silloin hammaslääkäri tutkii hampaat, ikenet ja suun limakalvot, mutta siihen ei sisälly hammashoitoa.
kylmätotuusNiinkö? Minä menin ensimmäistä kertaa kunnalliseen hammaslääkäriin viime marraskuussa ja kyllä hän tutki nuo, mitä mainitsit, mutta PAIKKASI myös.
(tilattu aikani oli nimellä vuositarkastus)
Eikä kyse ollut mistään särkevästä hampaasta. Anonyymi kirjoitti:
Niinkö? Minä menin ensimmäistä kertaa kunnalliseen hammaslääkäriin viime marraskuussa ja kyllä hän tutki nuo, mitä mainitsit, mutta PAIKKASI myös.
(tilattu aikani oli nimellä vuositarkastus)
Eikä kyse ollut mistään särkevästä hampaasta.Noin täälläkin on aina ennen tehty.
Hammaslääkärin tehtävänä oli paikkaukset ja hampaan poistot.
Hammaslääkäreistä on kova pula.
Nyt heidän aikaansa käytetään kyselyihin, mitkä ennen hoisi suuhygienisti.- AnonyymiUUSI
Leskel71 kirjoitti:
Noin täälläkin on aina ennen tehty.
Nyt heidän aikaansa käytetään kyselyihin, mitkä ennen hoisi suuhygienisti.Minä täytin jonkun kyselykaavakkeen netissä hammaslääkärille, vaan mitä siinä kyseltiin, niin en enää muista. :)
Anonyymi kirjoitti:
Minä täytin jonkun kyselykaavakkeen netissä hammaslääkärille, vaan mitä siinä kyseltiin, niin en enää muista. :)
Hammaslääkäri kysyi tupakan poltosta, alkon käytöstä, hammastikkujen- ja lankojen käytöstä, sähkö- vai tavallinen harja jne
Kirjasi ne sitten ylös koneeseen.
Tähän meni reilusti aikaa.
Kun hän katsoi lääkäritietoni, piti hoitajan hakea suojukset.
Varsinaiseen suun tarkastukseen meni lyhyt aika.
Sanoin vihlonnasta, mutta eri hampaasta, missä on nyt sitten paikattavaa.
Kaikki käytännöt vain muuttuu, mielestäni huonommaksi.- AnonyymiUUSI
Leskel71 kirjoitti:
Noin täälläkin on aina ennen tehty.
Nyt heidän aikaansa käytetään kyselyihin, mitkä ennen hoisi suuhygienisti.Suuri osa hammaslääkäreiden ajasta menee siihen, että heidän on vuositarkastuksen tehtyään, kirjoitettava Kantaan tiedot jokaisesta potilaan hampaasta.
kylmätotuus Anonyymi kirjoitti:
Suuri osa hammaslääkäreiden ajasta menee siihen, että heidän on vuositarkastuksen tehtyään, kirjoitettava Kantaan tiedot jokaisesta potilaan hampaasta.
kylmätotuusHammashoitaja kirjasi joka hampaan, mitkä hammaslääkäri luetteli.
Ja nekin kirjattiin, mitä ei enää ollut.
- Anonyymi
Niinhän sekin on muuttunut ennen paikkasivat heti kun huomattiin reikä , vaan tänään odotellaan kukaan tolkulla .
Sama kaikkien muidenkin sairausten kanssa- Anonyymi
Kuukausi eikä kukaan
Anonyymi kirjoitti:
Kuukausi eikä kukaan
Mitä meistä eläkeläisistä niin väliä on.
Ja kait tälläkin systeemillä ajetaan yksityiselle hammaslääkärille.- AnonyymiUUSI
Minulla ei ole valittamista Tk:mme toiminnasta, eikä erikoissairaanhoidostakaan Kysissä.
Muitakin potilaita täällä on kuin vain minä ja jokainen pääsee hoitoon ajallaan. Kiireellisemmät tapaukset hoidetaan tietenkin ensin ja niinhän se pitää ollakin.
Ei ole aihetta valittaa, jos esim. kiireettömään hammashoitoon joutuu odottmaan pari kuukautta.
Jos ei pinna kestä odottamista, niin ainahan voi mennä yksityiselle puolelle hoidettavaksi.
Leskel71 kirjoitti:
Mitä meistä eläkeläisistä niin väliä on.
Ja kait tälläkin systeemillä ajetaan yksityiselle hammaslääkärille.Onkohan yhtään asiaa tässä maailmassa, johon olisit tyytyväinen? Jatkuvaa marinaa kaikesta. Milloin sua ottaa kaaliin naapurit ja milloin mikäkin, mutta tyytyväisyys ei kuulu elämääsi.
Jos sinua hiukan arvostelee, niin komennat pois aloituksestasi johonkin paikkaan, jonne meneminen on mahdottomuus. Onneksi jotkut aloituksistasi häviävät teille tietymättömille.
Minulla ei ole valittamista Tk:mme toiminnasta, eikä erikoissairaanhoidostakaan Kysissä.
Muitakin potilaita täällä on kuin vain minä ja jokainen pääsee hoitoon ajallaan. Kiireellisemmät tapaukset hoidetaan tietenkin ensin ja niinhän se pitää ollakin.
Ei ole aihetta valittaa, jos esim. kiireettömään hammashoitoon joutuu odottmaan pari kuukautta.
Jos ei pinna kestä odottamista, niin ainahan voi mennä yksityiselle puolelle hoidettavaksi.
kylmätotuusYksityiselle en mene. Painavien syiden takia. Hoitoni on keskitetty tkn
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan yhtään asiaa tässä maailmassa, johon olisit tyytyväinen? Jatkuvaa marinaa kaikesta. Milloin sua ottaa kaaliin naapurit ja milloin mikäkin, mutta tyytyväisyys ei kuulu elämääsi.
Jos sinua hiukan arvostelee, niin komennat pois aloituksestasi johonkin paikkaan, jonne meneminen on mahdottomuus. Onneksi jotkut aloituksistasi häviävät teille tietymättömille.
kylmätotuusOlisin tyytyväinen, kun et roikkuisi ketjuissani.
- AnonyymiUUSI
Leskel71 kirjoitti:
Olisin tyytyväinen, kun et roikkuisi ketjuissani.
Tuskinpa olisit tyytyväinen silloinkaan.
kylmätotuus
- Anonyymi
Minulle tehtii muutama vuosi sitten täysremontti nykyinen Hohde
jossa implantit tulivat mikroskooppityönä Straumannilta (Sveitsi)
Hybridipaikalla keraamisella vajaa 300 paikkaus heti
implantit noin 3000 kappale
takuu: lopussa ruumis katoaa implantit jäävät- AnonyymiUUSI
No nyt on suu konnossa.
- Anonyymi
Aamulla heräsin kello puoli viisi.
Ensiviikolla 26. 8 on labrassa käynti kello 8:30, terveyteni vuositarkastus syyskuun 10 päivä, kello aikaa en muista tähän hätään. Systeemi on muuttunut tänä vuonna.
Ennen suuhygienistille tilattiin aika.
Hän tarkasti hampaat ja laittoi ajan hammaslääkärille tarpeen vaatiessa.
Nyt mennään ensin hammaslääkärille, joka tekee tarkastuksen.
Systeemi oli minulle uusi.
Hän antaa ajan suuhygienistille ja hammaslääkärille, tässä tapauksessa itselleen.
Marraskuussa siis ajat.
Otan nyt sitten burana/panadol yhdistelmää, kun tuntuu viiltelyä.
Yksityislääkärin määräämiä vahvempia, kun jätin terveyskeskuslääkäriin menemättä.
Tyhjää saa pyytämättäkin.- Anonyymi
Täällä pystyy aamulla heti soittamaan ja voi saada sit peruutusajankin, jos ei muuten pääse.,
Anonyymi kirjoitti:
Täällä pystyy aamulla heti soittamaan ja voi saada sit peruutusajankin, jos ei muuten pääse.,
Hammaslääkäriinkö?
- Anonyymi
Leskel71 kirjoitti:
Hammaslääkäriinkö?
Niin, kerran oli lohjennut pala, ja pääsin samana päivänä tosin toiselle puolelle kaupunkia hoitoon,
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kerran oli lohjennut pala, ja pääsin samana päivänä tosin toiselle puolelle kaupunkia hoitoon,
Pääsee täälläkin akuutti tapauksessa nopeasti hammaslääkärille.
- Anonyymi
Kerroitko hammaslääkärille, että hammastasi/hampaitasi vihloo, ja sen takia joudut syömään kipulääkkeitä?
Vai alkoiko vihlonta vasta nyt, kun sait tietää, että hampaassasi on reikä?
Vielä tuosta varaamastasi vuositarkastuksesta.
Siihen lääkäri on varannut aikaa tietyn määrän, ehkäpä 30-45minuuttia.
Siinä ajassa hän ei ehdi paikata hammastasi vuositarkastuksen lisäksi ja seuraava potilas odottaa jo omaa vuoroaan. Siksi saat paikkausta varten uuden ajan.
Hammastarkastuksen tekee aina hammaslääkäri. Suuhygienistin koulutus ei siihen riitä.
Googlaa, mitä kaikkea hammastarkastukseen kuuluu, niin pysyt kärryillä.
Burana 600mg ja Panadol 1g kirjoittavat terkkarilääkäritkin, jos potilas niitä tarvitsee, eikä hän ole käyttänyt lääkkeitä väärin.
Osta Sensodyne hammastahnaa, jos hampaitasi vihloo. Kahden kipulääkkeen ottaminen yhtäaikaa on liikaa tuohon vaivaan, yksi Burana riittää.
Hammastarkastuksen tekee aina hammaslääkäri. Suuhygienistin koulutus ei siihen riitä.
Googlaa, mitä kaikkea hammastarkastukseen kuuluu, niin pysyt kärryillä.
Burana 600mg ja Panadol 1g kirjoittavat terkkarilääkäritkin, jos potilas niitä tarvitsee, eikä hän ole käyttänyt lääkkeitä väärin.
Osta Sensodyne hammastahnaa, jos hampaitasi vihloo. Kahden kipulääkkeen ottaminen yhtäaikaa on liikaa tuohon vaivaan, yksi Burana riittää.
kylmätotuusTerkkarilääkäri hoitakoon muita potilaita, ei minua.
Käyn yksityisellä.- AnonyymiUUSI
Leskel71 kirjoitti:
Terkkarilääkäri hoitakoon muita potilaita, ei minua.
Käyn yksityisellä.Kommenttini koski ensisijaisesti hammastarkastusta ja sen tekijää.
Kommenttini koski ensisijaisesti hammastarkastusta ja sen tekijää.
kylmätotuus"Burana 600mg ja Panadol 1g kirjoittavat terkkarilääkäritkin, jos potilas niitä tarvitsee, eikä hän ole käyttänyt lääkkeitä väärin."
Näinhän kirjoitit, kun tiedät kaikki minun vaivani.
Arvauskeskuslääkärit saavat pitää tunkkinsa
Yksityislääkäri on sitten vissiin tyhmä kun hän kirjoittaa näitä lääkkeitä, käytetään tarpeen vaatiessa
Yksi purkki kestää tosi kauan, ja on huomattavasti edullisempi reseptillä.- AnonyymiUUSI
Leskel71 kirjoitti:
"Burana 600mg ja Panadol 1g kirjoittavat terkkarilääkäritkin, jos potilas niitä tarvitsee, eikä hän ole käyttänyt lääkkeitä väärin."
Näinhän kirjoitit, kun tiedät kaikki minun vaivani.
Arvauskeskuslääkärit saavat pitää tunkkinsa
Yksityislääkäri on sitten vissiin tyhmä kun hän kirjoittaa näitä lääkkeitä, käytetään tarpeen vaatiessa
Yksi purkki kestää tosi kauan, ja on huomattavasti edullisempi reseptillä.Sinä itse kerroit hampaasi vihlonnasta, joten jokainen kommenttisi lukenut on siitä vaivasta tietoinen.
Arvauskeskuksen hammaslääkäri sinulle kuitenkin kelpaa.
Minäkin kävin terkkarin hammaslääkärillä toissapäivänä ja suuhygienistille menen 8.9. 2025.
Ei kukaan hammaslääkäri ole minulta kysellyt tupakoinnista tai juomisesta. Sen lääkäri on sanonut, että minulle sopii tavallinen hammasharja paremmin kuin sähköhammasharja.
kylmätotuus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1722101
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo371465Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1321154Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56912- 55856
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol250814Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20792Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S18735Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58713Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis198654