Kuinka sun unen laatusi mahtaa olla

Anonyymi-ap

Tietysti nukut vuorokaudessa tarpeellisen määrän, niin minäkin. Saan unen päästä mukavasti, parin tunnin kuluttua herään virkeänä. Valvon, saan unen päästä kiinni, taas sama toistuu kahden tunnin jälkeen, saatan valvoa tunnin pari. En halua mitään unilääkkeitä, heräilettekö monta kertaa yössä jos heräätte niin se on normaalia turhaan aprikoin.

https://www.hs.fi/elama/art-2000011370576.html

31

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Unirytmi on aina ollut mitä sattuu. Olen myös silloin tällöin murehtija, jos joku asia pitää vatvoia pois mielen päältä. En vaan jaksa mitään iltarituaaleja ja säännöllisyys tukahduttaa idearikkauden. Juuri illalla saa päähänsä ideoita, joita alkaa netistä selvittää tai kirjoittaa jotakin. Nukun mitä nukun yöllä ja jos aikaa on, päivälläkin. Yhteenlaskettu unimäärä ilmeisesti riittää koska en ole väsynyt oikeastaan milloinkaan tai ehkä oikein pitkän lenkin jälkeen fyysisesti, neljä tuntia ainakin parin viikon välein on tapana vetaista.
      Luulen että paras mittari on oma tuntemus. Jos olo on tasapainoinen, virkeä, innostunut, tuskin kannattaa miettiä koko asiaa.
      On sitten ihan eri asia jos tuntee olon raskaaksi, väsyneeksi ja saamattomaksi, sitten kai kannattaa yrittää jotain rytmiä. Ei kukaan pitkään väsyneenä jaksa. Vamaan heille sitten noista lievista masennuslääkkeistä voi yrittää löytää avun jos ei käytäntöjnen muutokset auta.

• Anonyymi

Rutiinit auttaa myös unensaannissa.

• Anonyymi

Tänä kesänä löysin nukahtamislääkkeekseni melatoniini-suusuihkeen. Suihkaukset vaan kielelle, nopea vaikutus ja n. puolessa tunnissa tulee uni,

• Anonyymi

Hyvä on jos auttaa.

• Anonyymi

Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia nukkumisen kanssa.

Nyt eläkkeellä rytmi on peitto korville klo 24 ja vekkari pärisee klo 08

Vekkaria en edes tarvitsisi, herään joka aamu 5-10 minuuttia aikaisemmin.

• Anonyymi

Hyvät on unenlahjat!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvät on unenlahjat!

Tasalaatuista.

• Anonyymi

kylä sitä heräilee, mut uudestaan vaan sikeille.

• Anonyymi

Päikkärit otetaan kuin lapsena ennenmuinoin....

• Anonyymi

Totta kaj herään.

Jos ei muuten niin salama iskee näin: https://youtu.be/eWcQSuxmCuk

Kyllähän tuohon jo viimeistään herää kuka vaan.

• Anonyymi

fake

• Anonyymi

Lisääntynyt virtsaamisen tarve herättää yöllä monta kertaa syitä on muitakin, ei kai haittaa jos nukut tarpeeksi.

• Anonyymi

Sitä on paljon, miehillä.

• Anonyymi

Päiväunet antaa voimia.

• Anonyymi

Heräilen vessasa käyntiin mutta uni tulee kyllä takaisin enkä tarvii mitään uni lääkkeitä

• Anonyymi

Nyt ei uni tullut. Nukuin viime yönä aamulla pitkään.

Lisäksi naapurissa rouva vierailijansa kanssa ottaa häppää ja käyttäytyy kovaäänisesti.

Selaan nettiä, syön corn flakesia maidolla ja mustikoilla, juon tilkan kahvia, jos se antaisi unta.

• Anonyymi

Melunaapurit voi olla ärsyttäviä, filosofinen ajattelu auttaa.

• Anonyymi

Kun ei nouse liian aikasin tulee hyvä.

• Anonyymi

Taaskaan ei uni tullut. Kyllästyin sängyssä kääntyilyyn, kuumensin tilkan kahvia ja tulin nettiin. ☕

• Anonyymi

Unen laatu hyvää, reporankana yöllä ja päivällä.

• Anonyymi

Laatu-unta ei enää niin usein kuin nuorena.

• Anonyymi

Kyllä töissä ois nukuttanut :) eläkkeellä ei.
      Minulle suositeltiin 1 mg mirtazapiinia unta saamaan ja nukkumaan paremmin,
      mutta mikään lääke ei taida sopia sydämelleni. Aamulla repii pumppua.
      Mieluummin nukun pätkäunta kuin kärsin päivällä lisääntyneistä
      sydänoireista.

• Anonyymi

Joskus otin nukahtamispillerin, mut ei ole mukava olla seuraavana päivänä kummassa usvassa, sen vaikutus on pitkä ja jos ei ottanut pilleriä, pelotti ettei uni tule.
        Pohdin asian selväksi ja jätin pillerit, asenteen muutos auttoi unensaantiin.

• Anonyymi

Saispa palstan hallitushaukkujakin joskus unta, eikä aina häiriköisi...

• Anonyymi

Laatua on välillä.

• Anonyymi

Ei painajaisia ainakaan.

• Anonyymi

Laatu-unta silloin tällöin.

• Anonyymi

Hyvät unet viime yönä.

• Anonyymi

Oli kyllä.

• Anonyymi

Onneksi ei ainakaan vielä pätki unensaanti. Nukun 7 tuntia joka yö . Mutta jos on tapahtunut joitain asioita auuroi tai pieniä perheen keskuudessa niin silloin ei nukuta. Nåsiis totaalinen rentoutuminen antaa monen tunnin unen

• Anonyymi

Minä nukun 8h per vrk.

Lamppu sammuu klo 24 ja vekkari pirisee klo 08, joka päivä.

Joskus kauan sitten oli kellon paristo tyhjentynyt yöllä, minä heräsin 08:05.

Kyllä, ihminen on tapojensa orja:)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En minä kyllä enää odota sinua

Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      49
      2628
    2. Niin surullinen

onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      73
      2609
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      76
      2327
    4. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      23
      1851
    5. Joka kolmas työtön on työkyvytön

Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais
      Maailman menoa
      215
      1805
    6. Jos joku luulee että kaikki käy

Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      68
      1680
    7. Sakin hivutus - ilmiö

Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      92
      1489
    8. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      22
      1470
    9. Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!

Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti
      Haapavesi
      20
      1461
    10. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      12
      1440
    Aihe