Ikiunen enteitäkö

Anonyymi-ap

Olen 1943 syntynyt mies.
Viimeisten 15 vuoden aikana olen lyhentynyt 176cm -> 172cm ja paino on pudonnut 91kg ->76kg.
14 vuotta sitten leikattiin paksusuolen loppupään syöpä, 30 cm ja tämän vuoden toukokuun alussa lonkan tekonivel.
Muutaman viime vuoden aikana ovat statiinit tuhonneet suurimman osan koipien tehosta joten ylenpalttinen liikuntakaan ei voi olla syynä.

23

436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ihminen lyhenee vanhetessaa. painoon en ota kantaa koska en tiedä syömistottumuksia.

      • Anonyymi

        Syön tavallista sekaruokaa mutta ikääntyessä minusta on tullut herkku --erse.
        Tietsikkapöytäni laatikossa on aina tummaa suklaata, täytekeksejä ja jotain muuta.
        Päivittäisten sapuskoiden lisäksi hillopullaa, kuivakakkua yms.
        Usein vaniljajäätelöä aprikoosihillon kera.
        Käsipaloina emmental juustoa.
        Viikonloppuisin kohtuullisesti brandy- amaretto liköörin seosta.
        Reisien näivettyminen on estänyt vähäisenkin liikuntaa muistuttavan kulutuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön tavallista sekaruokaa mutta ikääntyessä minusta on tullut herkku --erse.
        Tietsikkapöytäni laatikossa on aina tummaa suklaata, täytekeksejä ja jotain muuta.
        Päivittäisten sapuskoiden lisäksi hillopullaa, kuivakakkua yms.
        Usein vaniljajäätelöä aprikoosihillon kera.
        Käsipaloina emmental juustoa.
        Viikonloppuisin kohtuullisesti brandy- amaretto liköörin seosta.
        Reisien näivettyminen on estänyt vähäisenkin liikuntaa muistuttavan kulutuksen.

        Noinko sua ohjeistetiin syömään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinko sua ohjeistetiin syömään

        Kuka olisi ohjeistanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön tavallista sekaruokaa mutta ikääntyessä minusta on tullut herkku --erse.
        Tietsikkapöytäni laatikossa on aina tummaa suklaata, täytekeksejä ja jotain muuta.
        Päivittäisten sapuskoiden lisäksi hillopullaa, kuivakakkua yms.
        Usein vaniljajäätelöä aprikoosihillon kera.
        Käsipaloina emmental juustoa.
        Viikonloppuisin kohtuullisesti brandy- amaretto liköörin seosta.
        Reisien näivettyminen on estänyt vähäisenkin liikuntaa muistuttavan kulutuksen.

        Mikä sun reidet on näivettänyt. vaikuttaako suolisto kävelykykyyn


    • Anonyymi

      Kyllä noilla eväillä luulisi pysyvän muodossaan.
      Olisikohan syöpäsi levinnyt ja vaatii oman osansa energiasta?!

      • Anonyymi

        Yritän tänään saada asian selvitystä liikkeelle omahoitajan kautta.
        Tarkoitin hengentuotteeni lohduksi niille joilla sapuskat ml. herkuttelu, näkyvät vaakalukemissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritän tänään saada asian selvitystä liikkeelle omahoitajan kautta.
        Tarkoitin hengentuotteeni lohduksi niille joilla sapuskat ml. herkuttelu, näkyvät vaakalukemissa.

        Mitä syöt normaalisti kun napostelet normaalien aterioiden lisäksi noita kertomiasi naposteluja. Jos syöt terveellistä ja monipuolista ruokaa niin miksi pitää napostella lisäksi leivonnaisia ja juustoa. Jääkö sulla vielä nälkä vielä aterioiden jälkeen. Jos miehenä saat tavallisesta ruuasta 2500-3000 kcal + kalorit pullasta.kakusta ja juustosta . ja laihdut sillä niin sun pitää syödä enemmän kuin normaali mies syö. Sä saat liian vähän kaloreita, ja silloin laihtuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä syöt normaalisti kun napostelet normaalien aterioiden lisäksi noita kertomiasi naposteluja. Jos syöt terveellistä ja monipuolista ruokaa niin miksi pitää napostella lisäksi leivonnaisia ja juustoa. Jääkö sulla vielä nälkä vielä aterioiden jälkeen. Jos miehenä saat tavallisesta ruuasta 2500-3000 kcal kalorit pullasta.kakusta ja juustosta . ja laihdut sillä niin sun pitää syödä enemmän kuin normaali mies syö. Sä saat liian vähän kaloreita, ja silloin laihtuu

        Aamuisin sokeriton kahvi, lasillinen rasvatonta maitoa ja vesirinkeli jonka halkaistuihin puolikkaisiin olen imeyttänyt hunajaa.
        Salille mukaan juomapullo jossa netto protskua noin 20g. Mukana banaani tai ompun puolikas.
        Pari tuntia ennen lounasta reilu salaatti jossa mm. rasvatonta raejuustoa noin 150g - 200g.
        Tavallinen safka. Eilen ja tänään perunalaatikko jossa 9,5% naudan jauhelihaa. Tavallisesti 10%:sta, punainen maito + 2 kananmunaa. Pintaan juustokuorrutus.
        Muina päivinä jotain vastaavan karua. Ei jää nälkä.
        Myöhemmin iltapäivällä tule mussutettua jotain hillopulla pötköä tai vastaavaa.
        Rasvatonta rahkaa johon olen sekoittanut rusinoita ja hieman juoksevaa hunajaa. Puolen kilon pyrkki menee kahdessa päivässä.
        Alkuillasta usein reissumies päällään oliivibecelliä ja reilusti maksamakkaraa.
        Pidän huolen perusravinteiden, ml. suojasellaiset, saannista.
        Lauantai on viikon ainoa huilipäivä mutta viimeisen vuoden aikana ovat suuremmat lihasryhmät olleet osittaisessa levossa. Ei kärsi kyyykätä eikä vetää maasta. Vapaan tangon hack on itsepetosta pienillä raudoilla.
        Salikulutus on niin vähäinen, ettei sitä kannata ottaa huomioon.
        Vielä muutama vuosi sitten olin kunnossakin.

        Napostelu on tottumus koska naposteltavat ovat tietsikkapöydän laatikossa.

        Soitin tänään omahoitsulleni ja hän kertoi lekuri kilkuttaneen eilen lähetteen tarkempiin tutkimuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamuisin sokeriton kahvi, lasillinen rasvatonta maitoa ja vesirinkeli jonka halkaistuihin puolikkaisiin olen imeyttänyt hunajaa.
        Salille mukaan juomapullo jossa netto protskua noin 20g. Mukana banaani tai ompun puolikas.
        Pari tuntia ennen lounasta reilu salaatti jossa mm. rasvatonta raejuustoa noin 150g - 200g.
        Tavallinen safka. Eilen ja tänään perunalaatikko jossa 9,5% naudan jauhelihaa. Tavallisesti 10%:sta, punainen maito 2 kananmunaa. Pintaan juustokuorrutus.
        Muina päivinä jotain vastaavan karua. Ei jää nälkä.
        Myöhemmin iltapäivällä tule mussutettua jotain hillopulla pötköä tai vastaavaa.
        Rasvatonta rahkaa johon olen sekoittanut rusinoita ja hieman juoksevaa hunajaa. Puolen kilon pyrkki menee kahdessa päivässä.
        Alkuillasta usein reissumies päällään oliivibecelliä ja reilusti maksamakkaraa.
        Pidän huolen perusravinteiden, ml. suojasellaiset, saannista.
        Lauantai on viikon ainoa huilipäivä mutta viimeisen vuoden aikana ovat suuremmat lihasryhmät olleet osittaisessa levossa. Ei kärsi kyyykätä eikä vetää maasta. Vapaan tangon hack on itsepetosta pienillä raudoilla.
        Salikulutus on niin vähäinen, ettei sitä kannata ottaa huomioon.
        Vielä muutama vuosi sitten olin kunnossakin.

        Napostelu on tottumus koska naposteltavat ovat tietsikkapöydän laatikossa.

        Soitin tänään omahoitsulleni ja hän kertoi lekuri kilkuttaneen eilen lähetteen tarkempiin tutkimuksiin.

        Ei jää nälkä mutta silti pitää mussuttaa pullaa vaikka ei ole nälkä. Mussutat herkkuja koska ne pöydän laatikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamuisin sokeriton kahvi, lasillinen rasvatonta maitoa ja vesirinkeli jonka halkaistuihin puolikkaisiin olen imeyttänyt hunajaa.
        Salille mukaan juomapullo jossa netto protskua noin 20g. Mukana banaani tai ompun puolikas.
        Pari tuntia ennen lounasta reilu salaatti jossa mm. rasvatonta raejuustoa noin 150g - 200g.
        Tavallinen safka. Eilen ja tänään perunalaatikko jossa 9,5% naudan jauhelihaa. Tavallisesti 10%:sta, punainen maito 2 kananmunaa. Pintaan juustokuorrutus.
        Muina päivinä jotain vastaavan karua. Ei jää nälkä.
        Myöhemmin iltapäivällä tule mussutettua jotain hillopulla pötköä tai vastaavaa.
        Rasvatonta rahkaa johon olen sekoittanut rusinoita ja hieman juoksevaa hunajaa. Puolen kilon pyrkki menee kahdessa päivässä.
        Alkuillasta usein reissumies päällään oliivibecelliä ja reilusti maksamakkaraa.
        Pidän huolen perusravinteiden, ml. suojasellaiset, saannista.
        Lauantai on viikon ainoa huilipäivä mutta viimeisen vuoden aikana ovat suuremmat lihasryhmät olleet osittaisessa levossa. Ei kärsi kyyykätä eikä vetää maasta. Vapaan tangon hack on itsepetosta pienillä raudoilla.
        Salikulutus on niin vähäinen, ettei sitä kannata ottaa huomioon.
        Vielä muutama vuosi sitten olin kunnossakin.

        Napostelu on tottumus koska naposteltavat ovat tietsikkapöydän laatikossa.

        Soitin tänään omahoitsulleni ja hän kertoi lekuri kilkuttaneen eilen lähetteen tarkempiin tutkimuksiin.

        Sulla on reidet näivettyneet vaikka käyt kuntosalilla, Jossain on vikaa jos sun lihakset näivettyy kuntosaliltreenistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on reidet näivettyneet vaikka käyt kuntosalilla, Jossain on vikaa jos sun lihakset näivettyy kuntosaliltreenistä.

        Statiinituhoja! Ensin Simvastatiini esti kunnollisen, rennon kävelyn.
        Valitin lekurille ja tilalle määrättiin Atorvastatiini.
        Hölmöyttäni käytin yhden vuoden.
        Aloitettu 19.09. -23. Paino 78kg
        Normitangon kapea pyramidi hack-kyykyssä.
        Syyskuussa 6 x 90kg + 4 x 120kg + 2 x 140kg ja aina meni ykkösenä 150kg. Sitten sama alaspäin. En kokeillut todellista maksimia mutta hyvin lähellä sitä kääntöpiste oli.
        Joulukuussa kääntöpiste oli 140kg.
        Helmikuussa 120kg.
        Maaliskuussa 90kg.
        Lopetin. Kyse ei ollut todellisesta maksimista vaan pyramidin kääntöpisteestä.
        Jos joku ei tiedä tangolla tehtyä hackia niin se on kuin mastaveto mutta tanko kulkee koipien takana. Hackissa ei pysty käyttämään selkää kuten maastavedossa.
        Tuossa vaiheessa paino oli tippunut vain 3 kiloa.

        Reisien näivettymisen seurausta lienee sekin, että muinoin tähystetty polveni oikkuilee ja vaatii tuentaa normaalissakin elämässä.
        Kun voima hupenee niin nivelet kuormittuvat enemmän.

        Statiinin tuho tuntuu muuallakin mutta selvimmin reisissä ja pakaroissa. Myös selkä on näivettynyt.


    • Anonyymi

      Jos on 172 cm ja painoa 76 kiloa niin ei ole alipainoinen. Sinä olit aikasemmin ylipainoinen.

      • Anonyymi

        InBody 17.03.2025.
        Rasva 10,8%. Viitealue 10% -20%.
        Vatsaontelon viskeraali 48,0. Yleinen tavoite 100 tai alle sen.
        Ei vaikuta ihraiselle!
        Näivettyneet koivet
        Oikea 113% verrokista.
        Vasen 109% verrokista.
        Nämä olivat jo näivettyneet.
        Minusta ylipaino on liikaa läskiä!
        Kun vuosikymmenten rappioelämän jälkeen, hieman alle 6-kymppisenä heräsin uudelleen niin puolessa vuodessa painoni ei tippunut eikä noussut yhtään mutta vyötäröni oheni 6 - 7 cm huolimatta entisistä ruokailutavoista. Olisikohan kehon koostumus muuttunut vaikka tavoitteena oli vain lääkkeistä irtipääsy joka toteutuikin.


      • Anonyymi

        Kehon paino on yksilökohtainen kysymys. Indeksit ovat yleisiä, vain viitteellisiä lukuja.
        Viimeinen lauseesi on täyttä asiaa.
        Syöpäleikkausten jälkimainingeissa läskistyin. Vielä kotona 3kk makoillen paskapussi kupeessa.
        Toisen, korjausleikkauksen teetin Virossa kun ohutsuoli tunki leikkausarvesta arvesta ulos luikertelemaan vatsanahan alla. Mukana ehkä hieman omaa tuottamusta malttamattomuuden muodossa. Julkinen puoli ei suostunut leikkaamaan ja yksityinen olisi maksanut noin 4000€. Virossa 1000€.
        Vielä puolisen vuotta salikuntoilun aloittamisen jälkeen oli rasva 19,6%. Viitemaksimi 20%
        Vatsaontelon laarditaso 146,5!!!!
        Koko lätinälläni haluan osoittaa, että takaiskut kannattaa otta haasteina ja toimia sen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        InBody 17.03.2025.
        Rasva 10,8%. Viitealue 10% -20%.
        Vatsaontelon viskeraali 48,0. Yleinen tavoite 100 tai alle sen.
        Ei vaikuta ihraiselle!
        Näivettyneet koivet
        Oikea 113% verrokista.
        Vasen 109% verrokista.
        Nämä olivat jo näivettyneet.
        Minusta ylipaino on liikaa läskiä!
        Kun vuosikymmenten rappioelämän jälkeen, hieman alle 6-kymppisenä heräsin uudelleen niin puolessa vuodessa painoni ei tippunut eikä noussut yhtään mutta vyötäröni oheni 6 - 7 cm huolimatta entisistä ruokailutavoista. Olisikohan kehon koostumus muuttunut vaikka tavoitteena oli vain lääkkeistä irtipääsy joka toteutuikin.

        Painoindeksin mukaan olet normaalipainoinen. Mutta mulla oli selvännäössä vikaa kun mä saanut sun inbody mittaustuloksia mun näkökenttään ennen kuin kerroit ne tulokset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        InBody 17.03.2025.
        Rasva 10,8%. Viitealue 10% -20%.
        Vatsaontelon viskeraali 48,0. Yleinen tavoite 100 tai alle sen.
        Ei vaikuta ihraiselle!
        Näivettyneet koivet
        Oikea 113% verrokista.
        Vasen 109% verrokista.
        Nämä olivat jo näivettyneet.
        Minusta ylipaino on liikaa läskiä!
        Kun vuosikymmenten rappioelämän jälkeen, hieman alle 6-kymppisenä heräsin uudelleen niin puolessa vuodessa painoni ei tippunut eikä noussut yhtään mutta vyötäröni oheni 6 - 7 cm huolimatta entisistä ruokailutavoista. Olisikohan kehon koostumus muuttunut vaikka tavoitteena oli vain lääkkeistä irtipääsy joka toteutuikin.

        etkö osaa lukea. anteeksi että epäilin että olit 91 kiloisena ylipainoinen Naisena jos olisin 176 senttinen ja painaisin 91 kiloa niin olisin ylipainoinen mutta miehillä se on lihasta. Jännä miten paino nähdään eri tavalla miehellä ja naisella. Naista haukkuttais 91 kilosena läskiksi mutta miehellä sama paino on lihasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        etkö osaa lukea. anteeksi että epäilin että olit 91 kiloisena ylipainoinen Naisena jos olisin 176 senttinen ja painaisin 91 kiloa niin olisin ylipainoinen mutta miehillä se on lihasta. Jännä miten paino nähdään eri tavalla miehellä ja naisella. Naista haukkuttais 91 kilosena läskiksi mutta miehellä sama paino on lihasta.

        Sama paino? Melko harva 91 kiloinen mies on niukkarasvainen. Eivät ne miehen kilot ole automaattisesti lihasta.
        Vielä harvempi nainen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama paino? Melko harva 91 kiloinen mies on niukkarasvainen. Eivät ne miehen kilot ole automaattisesti lihasta.
        Vielä harvempi nainen!

        Kun hän väittää ettei ollut 91 kilosena lihava kun minä sanoin että hän oli aikasemmin ylipainoinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama paino? Melko harva 91 kiloinen mies on niukkarasvainen. Eivät ne miehen kilot ole automaattisesti lihasta.
        Vielä harvempi nainen!

        niin jos 176 senttine nainen painaa 91 kiloa niin naista haukutaan läskiksi mutta 176 cm ja 91 kiloinen mies on hyvä kroppanen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin jos 176 senttine nainen painaa 91 kiloa niin naista haukutaan läskiksi mutta 176 cm ja 91 kiloinen mies on hyvä kroppanen

        siis kun aloittaja itse ei ole omasta mielestään ollut 91 kilosena ylipainonen koska minulle tuon pituinen ja painoinen on ylipainoinen . ja painoindeksin mukaan 178 cm ja 91 kilonen on ylipainonen . Se on totuus. Saahan sitä itse pitää itseään ruipelona 91 kilosena. ei se multa ole pois


      • Anonyymi00024
        Anonyymi kirjoitti:

        siis kun aloittaja itse ei ole omasta mielestään ollut 91 kilosena ylipainonen koska minulle tuon pituinen ja painoinen on ylipainoinen . ja painoindeksin mukaan 178 cm ja 91 kilonen on ylipainonen . Se on totuus. Saahan sitä itse pitää itseään ruipelona 91 kilosena. ei se multa ole pois

        InBodyn mukaan rasva 12,8% , normaali 10% -20% ja viskeraali 55,5. Tavoite 100 tai alle sen. Olisikohan kehon kooostumuksella ( kilojen jakaumalla ) jotain vaikutusta.
        BMI ei sellaisenaan sovi kenenkään mittariksi!
        Totuutesi on hieman yksiniitinen!
        En ole varsinainen pukuihminen mutta ainoat pukuni, tumma puku oli teetettävä räätälillä ja harmaa kesäpuku vaati muutoksia. Lisäkustannuksia aiheutti takin ja housujen haaliminen kahdesta eri ripustimesta.

        Jos oikein halkoo pilkkua ja halua ymmärtää niin voihan ajatella ukon olevan ylipainoinen mutta niukkaläskinen!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe