Löysin tonkiessani vanhaa taloa, tälläisen kolikon
http://www.kirjastovirma.net/museot/taivalkoski/rahat/10penniakupari.jpg
HUOM! kuva ei ole löytämästäni kolikosta
Joten mikähän mahtaa olla kolikon arvo nyky rahassa?
Aleksanteri 2 aikainen 10 penninen
8
1210
Vastaukset
Kuvassa olevalla rahalla ei tuon kuntoisena ole juurikaan arvoa, sanotaanko max. 1 Euro.
Mikähän on kolikkosi vuosiluku ja kunto verrattuna tuohon?- Ilkka
Eli kolikon kunto on hieman naarmuisempi kuin tuo esimerkki kuva. ja vuosi luku on 1856 eli täysin sama kuin kuvassa.
- hetel
Ilkka kirjoitti:
Eli kolikon kunto on hieman naarmuisempi kuin tuo esimerkki kuva. ja vuosi luku on 1856 eli täysin sama kuin kuvassa.
Itselläni on iso purkillinen aleksanteri toisen, kolmannen ja nikolai toisen ajalta samanlaisia rahoja. lisäksi vielä väliaikaisen hallituksen ajalta. Ne löytyivät kuolinpesästä, käytimme niitä numismaatikolla, joka sanoi ettei niillä kovin suurta arvoa ole, koska niitä on niin paljon vielä liikkeellä ja kuvaili ne romuraudaksi. Tässä sitä vain odotellaan että määrä vähentyy ja arvo nousee :)
- haba
hetel kirjoitti:
Itselläni on iso purkillinen aleksanteri toisen, kolmannen ja nikolai toisen ajalta samanlaisia rahoja. lisäksi vielä väliaikaisen hallituksen ajalta. Ne löytyivät kuolinpesästä, käytimme niitä numismaatikolla, joka sanoi ettei niillä kovin suurta arvoa ole, koska niitä on niin paljon vielä liikkeellä ja kuvaili ne romuraudaksi. Tässä sitä vain odotellaan että määrä vähentyy ja arvo nousee :)
Moi! No niinhän ne rahan myyjät aina sanovat, että ei paljon minkään arvoinen, mutta myyvät niitä sitten 10-20 -kertaisella voitolla jopa. Itse ainakin olisin kinnostunut noista Aleksanteri I, II ja Nikolain ajan rahoistasi? Tosin rahojen arvoon vaikuttaa niin paljon niiden kunto ja erityisesti lyöntimäärä. Otahan yhteyttä minuun!
- Hetel
haba kirjoitti:
Moi! No niinhän ne rahan myyjät aina sanovat, että ei paljon minkään arvoinen, mutta myyvät niitä sitten 10-20 -kertaisella voitolla jopa. Itse ainakin olisin kinnostunut noista Aleksanteri I, II ja Nikolain ajan rahoistasi? Tosin rahojen arvoon vaikuttaa niin paljon niiden kunto ja erityisesti lyöntimäärä. Otahan yhteyttä minuun!
rahat ovat kotonani, voin ottaa niistä kuvia kunhan pääsen sinne, olen nyt mummollani 150 km päässä. Ei se numismaatikko kyllä ollut niistä kiinnostunut. Kunto on suht hyvä. Minulla on myös 25p-2mk hopearahoja samoilta ajoilta kuin niitä kuparikolikoita. ja ne rahat on siis aleksanteri II ja III ja nikolai II ja väliaikaisen hallituksen ajoilta :)
- haba
Hetel kirjoitti:
rahat ovat kotonani, voin ottaa niistä kuvia kunhan pääsen sinne, olen nyt mummollani 150 km päässä. Ei se numismaatikko kyllä ollut niistä kiinnostunut. Kunto on suht hyvä. Minulla on myös 25p-2mk hopearahoja samoilta ajoilta kuin niitä kuparikolikoita. ja ne rahat on siis aleksanteri II ja III ja nikolai II ja väliaikaisen hallituksen ajoilta :)
Moi, hetel. Palaapa asiaan, kun palaat takaisin kotiin, ainakin noiden hopearahojen suhteen...25 p- 2mk, erityisesti hopeiset 1 ja 2 mk kiinnostavat minua. Maili [email protected].
Terveisin, Haba - qxrv
haba kirjoitti:
Moi, hetel. Palaapa asiaan, kun palaat takaisin kotiin, ainakin noiden hopearahojen suhteen...25 p- 2mk, erityisesti hopeiset 1 ja 2 mk kiinnostavat minua. Maili [email protected].
Terveisin, Habakoska ne on niitä kalliinpia. markat vitosen ja 2markkaset vähintään kympin kipale
- Hetel
qxrv kirjoitti:
koska ne on niitä kalliinpia. markat vitosen ja 2markkaset vähintään kympin kipale
mul on vaa 1 kahen markan kolikko.. se on vuodelt 1989 muistaakseni. muita rahoja on enemmän.. rahat on nyt tääl, otan niist kuvii web kameral
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot22717965Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss6810247Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?2966677Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki224489Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai423196Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.733172"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1122885Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen902370MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen
Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä201517Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit171356