Miten rinkka pussitetaan koneeseen?

Tyttö78

Hei,
En ole aikaisemmin rinkan kanssa matkustanut lentokoneessa, eli miten rinkka laitetaan siihen lentokentän tarjoamaan siniseen pussiin: jätetäänkö joku osa rinkasta ulos jotta siihen saadaan tagi, vai kiinnitetäänkö tagi johonkin teipistä tehtyyn lenkkiin?

Olen käsittänyt, että rinkka kannattaa pakata muovisäkkiin likaantumisen estämiseksi ja jotta menee tavallisten matkatavaroiden joukossa, olenko oikeassa?

Kiitän jo etukäteen vastauksista! Myös muita rinkan pakkaamiseen koneeseen liittyviä vinkkejä ottaisin mielelläni vastaan.

9

10285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minde

      Hei!
      Osta tai tee itse ns. rinkkapussi. Se ei paljoa tilaa rinkassa vie. Minä tein sellaisen itse. Omani on hieman isompi kuin rinkkani, yläosassa kaksi vetoketjua, jotka saa tarvittaessa lukolla keskenään kiinni. Kantohihnan laitoin pidemmälle sivulle - siihen saa kiinnitettyä nimi- ym. laput. Pussi tarvikkeineen tuli maksamaan noin 4 €. Pussista on ollut hyötyä myös bussissa ja junassa matkustaessani - ei ole rinkka likaantunut eikä tavaroita hävinnyt.

      • Ja jos et halua/viitsi ommella pussia itse, niitä myy mm. Partioaitta n. 10 eurolla. Pussiin voit pakata rinkan lisäksi esim. ylimääräiset kengät tai sadevarusteet.
        Jos käytät lentokentän sinistä "jätesäkkiä", se solmitaan kokonaan kiinni ja lenkkiin kiinnitetään lennon tiedot. Säkki kannattaa säästää paluulentoa varten (vähän ekologista ajattelua...).


      • Tyttö78
        reissaaja56 kirjoitti:

        Ja jos et halua/viitsi ommella pussia itse, niitä myy mm. Partioaitta n. 10 eurolla. Pussiin voit pakata rinkan lisäksi esim. ylimääräiset kengät tai sadevarusteet.
        Jos käytät lentokentän sinistä "jätesäkkiä", se solmitaan kokonaan kiinni ja lenkkiin kiinnitetään lennon tiedot. Säkki kannattaa säästää paluulentoa varten (vähän ekologista ajattelua...).

        Kiitos infosta molemmille avuliaille! Kun on siunattu kahdella vasemmalla kädellä joissa molemmissa peukalo keskellä kämmentä, taidan suosiolla käväistän retkeilyliikkeessä pussiostoksilla ennen reissua :)


      • pihipihi
        reissaaja56 kirjoitti:

        Ja jos et halua/viitsi ommella pussia itse, niitä myy mm. Partioaitta n. 10 eurolla. Pussiin voit pakata rinkan lisäksi esim. ylimääräiset kengät tai sadevarusteet.
        Jos käytät lentokentän sinistä "jätesäkkiä", se solmitaan kokonaan kiinni ja lenkkiin kiinnitetään lennon tiedot. Säkki kannattaa säästää paluulentoa varten (vähän ekologista ajattelua...).

        Kävin eilen vilkuilemassa rinkkapusseja, mutta olivat aika hinnoissaan (luokkaa 40-50e). Sattuisiko jollakin olemaan tuoreempaa tietoa edullisista pusseista?

        Vaatimukset eivät kuitenkaan ole kovin kummoisia, kunhan säkki pitää remmit ja muut nätisti sisällään eikä hajoa.


      • Anonyymi
        pihipihi kirjoitti:

        Kävin eilen vilkuilemassa rinkkapusseja, mutta olivat aika hinnoissaan (luokkaa 40-50e). Sattuisiko jollakin olemaan tuoreempaa tietoa edullisista pusseista?

        Vaatimukset eivät kuitenkaan ole kovin kummoisia, kunhan säkki pitää remmit ja muut nätisti sisällään eikä hajoa.

        Just katoin rinkka pusseja ja ainaki Clas Ohlsonilta löytyy 14,99e. Aion itse ostaa sen, kun en niin paljon rinkkaa lentokoneeseen ota.


    • Henkka25v

      moi minkä kokonen rinkka sulla on??. pakkaisitko mut rinkaas mukaan kun lähet reissuun olisin onnellinen jos sen tekisit.

    • harri

      osta max.50l rinkka/reppu, sen saat otettua koneeseen sisälle. eipähän jää ainakaan kentille pyörimään ja mukavampi kantaa.

    • Larna

      Meitä matkusti yhdentoista ihmisen rinkallinen porukka vasta kuukausi sitten finnairin koneelle. Rinkkojen pussittamisesta ei kukaan sanonut yhtään mitään. Sen sijaan ne käskivät kiinnittää kaikki remmit ja laittaa ns. irralliset hörpäkkeet (makuualustat, makuupussit) sinisiin säkkeihin. Rinkat olivat ihan kunnossa, enkä ainakaan omassani mitään suurempaa likaantumista huomannut. Olen taas lähdössä rinkan kanssa liikenteeseen ja samalla tavalla saa mennä.

      • Maku

        Mulla on savotan rinkka ja siinä on sellanen pussi jo valmiina sadetta varten ja se peittää hyvin kaikki roikkuvat hihnat sun muut jotenka sen olen vetänyt rinkan päälle..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe