Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvyyden varastosta esiin hyvää

Anonyymi-ap

"Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvyyden varastosta esiin hyvää, paha ihminen tuo pahuutensa varastosta esiin pahaa. Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu"

Lainaus Raamatusta. Puhukaa hyvää ihmisistä jos puhutte. Jos on jotain vääryyttä tehty, antakaa nuhtelua suoraan vääryyden tekijälle. Älkää herjatko selän takana.

Ihminen valitsee joka päivä ja hetki miten hän kohtelee muita ihmisiä ja onko hän rehellinen ja aito vain harjoittaako hän juonittelua ja vääryyttä. Me voimme valita tyylimme.

Ihminen voi valita myös muuttua ja luopua vääryyksien harjoittamisesta eli tehdä parannuksen.

16

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Te uskovaiset olette pahimpia piruja.

• Anonyymi
        UUSI

Pitää erottaa uudestisyntyneet uskovat ja ei-uudestisyntyneet uskonnolliset. Ei-uskovat näkee heidät yleensä kategorisesti samana porukkana mitä he eivät ole.

Raamatun mukaankaan kaikki eivät pelastu jotka sanoo Herra Herra vaan se joka tekee Hänen tahtonsa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää erottaa uudestisyntyneet uskovat ja ei-uudestisyntyneet uskonnolliset. Ei-uskovat näkee heidät yleensä kategorisesti samana porukkana mitä he eivät ole.

Raamatun mukaankaan kaikki eivät pelastu jotka sanoo Herra Herra vaan se joka tekee Hänen tahtonsa.

Höpö höpö.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö.

Ei mitään höpöhöpö vaan aivan justiinsa näin on asia. Eivät kaikki uskovina esiintyvät ole uudestisyntyneitä uskovia. Jotkut voi jopa esittää uskovaa ja hyveellistä saadakseen huiputettua joitain ihmisiä.

Mutta ihmisten käytöstä seuraamalla voi jo päätellä jotain missä tilassa ihminen on. Toki Jumala näkee kaiken absoluuttisesti silloinkin kun me ihmiset erehdymme arvioissamme.

• Anonyymi
      UUSI

Juuri näin. Tämän takia emme enää anna noiden huumehörhöjen hyppiä silmille.

• Anonyymi
      UUSI

"Puhukaa hyvää ihmisistä jos puhutte."
      Noudatatko itse "oppiasi"?

• Anonyymi
        UUSI

Noudatan. En panettele ja herjaa ihmisiä seläntakana. Jos on tehty vääryyttä, sanon asiasta suoraan. Paikallisesti täällä karjalassa puhun erityisen suoraan täällä harjoitetusta vääryyksistä yleisellä tasolla.

Periaatteeni on että en puhu seläntakana mitään mitä en pysty puhumaan suoraan ihmiselle itselleen.

Jos ei ole hyvää sanottavaa joistain ihmisistä, ei heitä selän takana aleta herjaamaan. Mutta jos selän takana jotain puhutaan muista, niin silloin posiitivisia asiota mutta ei tietenkään kenenkään henkilökohtaisia asiota juoruta.

Täällä kylällä olen jopa pyytänyt joitakin sanomaan ihmisille täällä, että minä olen pyytänyt varoittamaan ihmisiä täällä vääryyden harjoittamisen seurauksista. Eli seison viestini takana. Muualta olen tänne tullut Jumalan johdatuksesta ja toivon että saisin edes pienen määrän ihmisiä täällä heräteltyä parannuksen tekoon. Karjalaisten kyseessäollen ei toimi ns.pehmeät keinot vaan on varoitettava suoraan johtuen siitä, että täällä jopa anteeksipyytämistä pidetään heikkouden merkkinä. Täällä tarvitaan suoraa puhetta ja varoitusta. Hereille ravistelua.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Noudatan. En panettele ja herjaa ihmisiä seläntakana. Jos on tehty vääryyttä, sanon asiasta suoraan. Paikallisesti täällä karjalassa puhun erityisen suoraan täällä harjoitetusta vääryyksistä yleisellä tasolla.

Periaatteeni on että en puhu seläntakana mitään mitä en pysty puhumaan suoraan ihmiselle itselleen.

Jos ei ole hyvää sanottavaa joistain ihmisistä, ei heitä selän takana aleta herjaamaan. Mutta jos selän takana jotain puhutaan muista, niin silloin posiitivisia asiota mutta ei tietenkään kenenkään henkilökohtaisia asiota juoruta.

Täällä kylällä olen jopa pyytänyt joitakin sanomaan ihmisille täällä, että minä olen pyytänyt varoittamaan ihmisiä täällä vääryyden harjoittamisen seurauksista. Eli seison viestini takana. Muualta olen tänne tullut Jumalan johdatuksesta ja toivon että saisin edes pienen määrän ihmisiä täällä heräteltyä parannuksen tekoon. Karjalaisten kyseessäollen ei toimi ns.pehmeät keinot vaan on varoitettava suoraan johtuen siitä, että täällä jopa anteeksipyytämistä pidetään heikkouden merkkinä. Täällä tarvitaan suoraa puhetta ja varoitusta. Hereille ravistelua.

Stnan ulkokultainen pska! Kuukausikaupalla olet täällä mollannut ja haukkunut ja herjannut karjalaisia ja täkäläisiä vaikuttajia ja virkamiehiä kuin jokin mielipuoli.
        Muka jumalan johdatuksesta tullut tänne meitä herättelemään, hlvtin hullu keuna!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä luulisit että kansa sanoisi, jos jokin Pilatus kysyisi että mitä minä teen sinun kanssasi?
        Kansa huutaisi takuulla; Ristiin naulitse!
        Eikä siinä ristissä lukisi takuulla INRI.
        Jos ole lukenut raamattua, siellä sanotaan myös, Joka itsensä ylentää, hänet alennetaan.
        Näin tulee käymään sinulle, muualta tulleelle karjalaisten tuomiorovastille!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Stnan ulkokultainen pska! Kuukausikaupalla olet täällä mollannut ja haukkunut ja herjannut karjalaisia ja täkäläisiä vaikuttajia ja virkamiehiä kuin jokin mielipuoli.
        Muka jumalan johdatuksesta tullut tänne meitä herättelemään, hlvtin hullu keuna!

En ole virkamiehistä puhunut. Jos viittaat lehden toimitukseen yms juttuihin, ne on jonkun muun kirjoittamia. Yleisellä tasolla kyllä olen samaa mieltä että täällä on vaikuttajissa kyseenlaista toimintaa koska on väestössäkin. Kaikki kritiikki ei ole minun tekemää mitä täällä on. Miten voisikaan olla kun alueella on paljon ihmisiä jotka on nähneet alueen elämämenon ja vääristyneisyyden.

Ja edelleen se että kritisoin paikallista yleistä mentaliteettia jossa yleistä on kieroilu, juoruilu ja selkäänpuukotus yms, ei ole herjaamista vaan oikeutettua kritiikkiä. Herjaaminen on sitä mitä karjalassa tekee moni eli parhaa seläntaana ilman syytä vain panetellakseen. Minä en panettele ketään enkä edes yksilöi kritiikkiäni.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä luulisit että kansa sanoisi, jos jokin Pilatus kysyisi että mitä minä teen sinun kanssasi?
        Jos ole lukenut raamattua, siellä sanotaan myös, Joka itsensä ylentää, hänet alennetaan.

Kas kun minä en ole itseäni ylentänyt missään vaiheessa. Raamattu myös kehoittaa nuhtelemaan. Varoittaminen on aivan hyvin tehty. Väärinteijöitä tulee nuhdella ja ojentaa. Raamatussa on moniakin kohtia jossa näin on mentelty. Niniven tuomio taitoi jopa peruuntua koska heitä varoitettiin ja nuhdeltiin ja he teki parannuksen.

Jumala tuomitsee ihmiset myös minut. Minä en tuomitse karjassa tai muuallakaan ketään.

Minä varoitan ja kerron täällä että pian on tulossa uskovien ylöstempaus ja alkaa Jumalan vihanaika. Varoitan että ihmisten tulee tehdä parannus.

Kun sähkpyöväissä on niitä tekstejä joissa lukee Jeesus tulee pian, tehkää parannus" niin ei sekään ole itsensä korottamista vaan varoittamista.

Se mitä teen kun varoitan ja nuhtelen täällä karjalassa olevasta valtavasta vääryyden harjoittamisesta, on rakkaudellinen teko, ei suinkaan tuomitsemista. Jumala päättää tuomiot, ei ihminen. Mutta rakkauteen kuuluu kertoa ja varoittaa.

Kirje Korinttilaisille osoittaa samanlaista toimintaa. Eli tuotetaan Jumalan mielenmukaista murhetta. Syntiä pitää sanoa synniksi ja kirkoissakin näin tulisi tehdä.

"8Vaikka tuotin kirjeelläni teille mielipahaa, en sitä kadu. Jos minua kaduttikin, kun näin teidän pahoittaneen siitä mielenne vähäksi aikaa, 9olen nyt iloinen – en siksi, että te tulitte surullisiksi, vaan koska murheenne sai teidät muuttamaan mielenne. Murheenne oli Jumalan mielen mukaista, ja niinpä emme aiheuttaneet teille mitään vahinkoa. 10Jumalan mielen mukainen murhe saa aikaan parannuksen, jota ei tarvitse katua, sillä se johtaa pelastukseen. "

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Kuukausikaupalla olet täällä mollannut ja haukkunut ja herjannut karjalaisia ja täkäläisiä vaikuttajia ja virkamiehiä kuin jokin mielipuoli."

Vähemmäkseen olen vaikuttajista puhunut saati nimennyt sellaisia. Yleisellä tasolla kritisoin alueen mentaliteettia käymättä yksilöön. Minähän en tunne jokaista yksilöä mutta tunnen alueella sen saman minkä muutkin, eli laajan kateuden, juoruilun, urkkimisen ja pahanpuhumisen kulttuurin sekä kierouden. Nämä asiathan eivät ole minun keksimiä vaan olemassaolevia tosia asiota ja piirteitä itä-suomessa.

Nämä piirteet on niin leimaavia että ne määrittelee alueen kulttuurin.

Koska Karjalassa rikotaan ihmisarvoa laajasti ja toimintaan ihmisvastaisesti vääryyttä paljon tehden on monia ihmisiä jotka vastustavat tällaisia tapooja. Suurin osa kritiikistä tulee tämän väestön omalta porukalta.

Toistan vieläkin että en ole herjannut tai mollannut täällä ketään. Kritiikki on täysin tosiasiallista ja perustuu tosiasioihin. Herjaus on aivan eri asia kuin kritiikki. Jos kaikki kritiikki olisi sama kuin herjaus niin miten ihmiset voisi arvostella esim tehtyä politiikkaa?

Karjalassakin väestö voi itse valita harjoittaako se vääryyttä vai toimiiko se moraalisesti kestävällä tavalla. Valitettvasti täällä on valittu vääryyden harjoittamisen tie.

Vääryydentekijät eivät tietenkään haluaisi kuulla koskaan kritiikkiä ja sitä että joku sanoo heidän toimintansa vääräksi. Mutta ei täällä pidä miellyttää ihmistä ja mukauttaa arvojaan maailmallisiksi. Me tiedämme mitä maailman arvot on. Pride eli ylpeys on sekin nykyään hyväksyttävää vaikka juuri se oli lankeamuksessa keskeinen asia. Syntiä ei saisi enää synniksi sanoa kirkoissakaan.

Lisäksi riippumatta siitä uskooko ihminen vai ei, on täysin moraalitonta harjoittaa vääryyttä eli puukotella ihmisiä selkään, juoruta heidän asiotaan, urkkia ja kadehtia toisia vahingoittavasti sekä valehdella ja kieroilla. Moni karjalainen on muuttanut muualle maahan juuri näiden piirteiden takia joita maakunnassa on massiivisesti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Jos ole lukenut raamattua, siellä sanotaan myös, Joka itsensä ylentää, hänet alennetaan."

Jos vääryyden harjoittamisesta nuhtelu ja varoittaminen olisi itsensä ylentämistä, niin tällöin mistään ei voisi varoittaa tai nuhdella saati ojentaa. Kukaan ei saisi sanoa että teette vääryyttä koska ylentäisi tällöin itsensä.

Näinhän asia ei tietenkään ole vaan Raamattu puhuu ojentamisesta ja nuhtelusta.

Juuri osaksi siksi nykyaikana on laajemminkin synti räjähtänyt käsiin kun missään ei syntiä sanota enää synniksi tai varoiteta. Kaikki on muka sallittua.

Karjalassa ajatellaan laajsti että vain "me" olemme jotain ja muut ei ole mitään. Suhtaudutaan muualta tulleisiin todella nuivasti ja väheksyen. Tämä on itsensä ylentämistä. Vääryydestä nuhtelu ei sitä ole.

• Anonyymi
      UUSI

Aloittaja tuo sydämensä varastosta esiin pelkkää p*skaa!

• Anonyymi
        UUSI

Vääryys pitää sanoa vääryydeksi. Se on meidän velvollisuus. Ihmisen kuuluu harjoittaa hyvyyttä, ei kieroilua tai kateutta saati juoruilua yms.

• Anonyymi
      UUSI

Aloittaja tuntuu olevan jakaantunut persoona.
      Toisaalla hän esiintyy jumalan lähettämänä nuhtelijana ja oikealle tielle opastajana, hyvänä ja laupiaana ihmisenä.

Toisaalla taas hän kirjoittaa kyttäämisestä, kateudesta, juoruamisesta, selkään puukottamisesta ja elämän pilaamisesta herjaten ja mollaten median henkilöitä, virkamiehiä ja päättäjiä mitä mielikuvituksellisimmilla syytöksillä ja pakko mielteisillä houreillaan.

Kyseessä on sama kirjoittaja, tekstin tyylistä ja ydinasiasta ei voi erehtyä, sillä vaikka ihmisiä onkin paljon, ei yhdelle alueelle ja foorumille mahdu kahta noin samanmielistä kahelia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      594
      2341
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      410
      1862
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1700
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1438
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1306
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      64
      1257
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      122
      1174
    8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      19
      927
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      918
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      843
    Aihe