Ei uutta ja kallista autoa tai isoa taloa rantatontilla osteta paikasta toiseen siirtymisen tai asumisen takia.
Kyllä niihin tarkoituksiin riittää ja välttää halpakin auto ja pieni ja halpa talo.
Mutta kylänmiesten ja -naisten kateus on se aarre josta kannattaa maksaa!
Se on puhdasta mainetta kun kadehditaan ja juorutaan, ei pelkistä nollista kukaan viitsi juoruta.
Kateus on voimaa josta kaikki ei pääsekään osalliseksi! 💪
Kateus on voimaa!
18
266
Vastaukset
- Anonyymi
Näin olen myös käsittänyt että karjalassa on aika erikoislaatuinen tapa osoittaa arvostusta.
Muualla ahkeria tai taitavia voidaan palkita erilaisilla kunnianosoituksilla tai kiitoksella.
Karjalassa lyödään puukko selkään tai juorut liikkeelle palkinnoksi ahkeruudesta tai osaamisesta. Ja tokihan tämä kannustaa nuoriakin tekemään ja yrittämään kun tällaisia palkintoja on sitten saatavilla. (sarkasmia)- Anonyymi
Ei, kyllä selkään puukotus kuuluu jo korkeampaan kunniamerkkiluokkaan ja on todella harvinainen kunnian osoitus josta pääsee osalliseksi vain parhaiten menestyneet.
Alemman tason selkään puukotuksia nyt ei voi sanoa edes selkään puukotukseksi jos sen seurauksena ei tule vähintään miljoonan tappiot.
Ahkeruus ja osaaminen ovat rahvaalta odotettuja hyveitä, ihan kuin jokin kirkkouskovaisuus.
- Anonyymi
Fabiti is therms
- Anonyymi
Jos karjalassa tekee töitä. kehittää itseään, osaa ja onnistuu = tuhotaan ihminen kateudella
Jos ihminen kateuskulttuurin takia on lannistunut jo alkuunsa ja pussikaljoittelee työttömänä koska edes onnistumisista ei saisi iloita = muiden halveksuma luuseri
Teet niin tai näin, karjalaisessa kieroon kasvaneessa kulttuurissa ei voi tehdä oikein. Ja jotkut vielä kasvattavat lapsensa tässä maakunnassa tietäen että lapsen itsetunto tuhotaan ennen kuin se ehtii edes kehittyä. - Anonyymi
Just näin!
Rahaa kun on niin se pitää näyttää että sitä on.
Niin paljon kurjuutta naapureilla ettei sitä voi pitää piilossa kun nyt sattuu menemään vähän paremmin- Anonyymi
itsetuntoa kun karjalassa ei ole paikallisilla juuri yhtään niin jos on rahaa, se pitää näyttää. toisaalta vaikka sitä olisi niin silti pitää puhua pahaa muista koska sekin "nostaa" omaa arvoa sitten suuresti kun tekee itsestään reppanan paskapuhujan.
ja köyhänä voi haukkua menestyjiä. niin tai näin, karjalassa itsetunnon puuttumisesta oirehtii rikkaat köyhät ja siltä väliltä olevat.
- Anonyymi
Ilman kateutta ei ole elämää. Kateus on liikkeelle paneva voima joka saa ihmiset yrittämään ja ylittämään itsensä. Myötäilijät ja peesaajat eivät menesty vaan jäävät jalkoihin.
Yhteiskunnassa ihmiset ovat kiinnostuneita toistensa tekemisistä ja haluavat päästä ainakin samaan, mieluummin yli ja tarvittaessa kampitetaan ja käytetään kyynärpäitä.
Se on menestyksen salaisuus ja raaka laki, siinä ei hymistelijät ja nyyhkyttäjät kyydissä kestä.
Kyttäys, kateus ja juoruilu eivät ole mitään syntejä, vaan selviytymiskeinoja.- Anonyymi
Juuri näin!👍
- Anonyymi
Kateus ei kuulu ihmiselle ollenkaan. Kaikki eivät tunne kateutta. Se on alhaisuutta ja ihmisen keskenkasvuisuutta.
Eihän myötäileminen ja kateus liity toisiinsa. Minä en myötäile mutta en myös kadehdi ketään.
Karjalassa nimenomaan ei itse yritetä enemmän vaan tuhotaan muita ja heidän saavutuksiaan kateuden takia. Pohjanmaalla uskotaan itseen ja siellä kateudesta seuraa se että yritetään itse enenmmän muita tuhoamatta.
Karjala ei ole menestystä nähnytkään. Tämä on maan kehitysaluetta juuri kateuden ja epärehellisyyden takia.
Juuri itkupillejä tämä maakunta on täys jotka juoruaa kyttää ja kyräilee. Sellainen on surkeutta ja heikkoutta. vahvat ihmiset pyytää anteeksi jos toimii väärin ja kantaa vastuuta ja ottaa vastuuta myös omasta henkisestä kehityksestään.
Yhdessä asiassa olet oikeassa. Juoruilu, kateus ja kyttäys on selviytymiskeinoja MUTTA VAIN NARSISTEILLA!! Ne liittyy narsismiin eikä normaaleiden ihmisten toimitatapoihin. Narsisteilla on kehittymätön minuus eikä itsetuntoa ja he voimaantuvat kun tekevät muille vääryyttä ja kyttäävät. Kateus on heidän käyttövoimansa kuten vihakin. Lueppa narsismista niin huomaan että narsistien piirteet on aivan samat kuin tämän maakunnan väestön enemmistöllä.
Minä en ole muualla maassa havainnut että enemmistö ihmisistä kyttäisi ja juoruilisi ja olisi kieroja ja valehtelijoita. Muualla vain harvat on sellaisia mitä karjalassa suurin enemmistö on. Ja siksi karjala olisi erillisenä valtiona kehitysmaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kateus ei kuulu ihmiselle ollenkaan. Kaikki eivät tunne kateutta. Se on alhaisuutta ja ihmisen keskenkasvuisuutta.
Eihän myötäileminen ja kateus liity toisiinsa. Minä en myötäile mutta en myös kadehdi ketään.
Karjalassa nimenomaan ei itse yritetä enemmän vaan tuhotaan muita ja heidän saavutuksiaan kateuden takia. Pohjanmaalla uskotaan itseen ja siellä kateudesta seuraa se että yritetään itse enenmmän muita tuhoamatta.
Karjala ei ole menestystä nähnytkään. Tämä on maan kehitysaluetta juuri kateuden ja epärehellisyyden takia.
Juuri itkupillejä tämä maakunta on täys jotka juoruaa kyttää ja kyräilee. Sellainen on surkeutta ja heikkoutta. vahvat ihmiset pyytää anteeksi jos toimii väärin ja kantaa vastuuta ja ottaa vastuuta myös omasta henkisestä kehityksestään.
Yhdessä asiassa olet oikeassa. Juoruilu, kateus ja kyttäys on selviytymiskeinoja MUTTA VAIN NARSISTEILLA!! Ne liittyy narsismiin eikä normaaleiden ihmisten toimitatapoihin. Narsisteilla on kehittymätön minuus eikä itsetuntoa ja he voimaantuvat kun tekevät muille vääryyttä ja kyttäävät. Kateus on heidän käyttövoimansa kuten vihakin. Lueppa narsismista niin huomaan että narsistien piirteet on aivan samat kuin tämän maakunnan väestön enemmistöllä.
Minä en ole muualla maassa havainnut että enemmistö ihmisistä kyttäisi ja juoruilisi ja olisi kieroja ja valehtelijoita. Muualla vain harvat on sellaisia mitä karjalassa suurin enemmistö on. Ja siksi karjala olisi erillisenä valtiona kehitysmaa.Kateus on jo aikojen alussa ihmisen kiinteään perimään istutettu ominaisuus ja se löytyy myös eläimiltä.
Jos koira saa luun, tai lokki kalan, niin heti löytyy ympärille kateellisten lajitoverien ja vieraslajistenkin joukko joka yrittää ottaa onnekkaalta saaliin pois.
Kateus on selviytymisvietti, ihan kuten esimerkiksi ympäristön tarkkailu (kyttäys), havaituista asioista tiedottaminen lajitovereille (juoruaminen), sekä myöskin pelko joka tekee ihmisestä varovaisen.
Ihan turhaa on demonisoida ihmisen normaaleita ominaisuuksia, geeneissä olevia asioita, ei niille ihminen mitään mahda. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole muualla maassa havainnut että enemmistö ihmisistä kyttäisi ja juoruilisi ja olisi kieroja ja valehtelijoita. Muualla vain harvat on sellaisia mitä karjalassa suurin enemmistö on. Ja siksi karjala olisi erillisenä valtiona kehitysmaa."Minä en ole muualla maassa havainnut että enemmistö ihmisistä kyttäisi ja juoruilisi ja olisi kieroja ja valehtelijoita. "
Etkä ole havainnut täälläkään. Tunnet vaan yksilönä tulleesi jonkun toimesta loukatuksi ja nyt länkytät täällä kostoksi pskaa, vaikka täältä tuskin löytyy syyllisiä pahaan oloosi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minä en ole muualla maassa havainnut että enemmistö ihmisistä kyttäisi ja juoruilisi ja olisi kieroja ja valehtelijoita. "
Etkä ole havainnut täälläkään. Tunnet vaan yksilönä tulleesi jonkun toimesta loukatuksi ja nyt länkytät täällä kostoksi pskaa, vaikka täältä tuskin löytyy syyllisiä pahaan oloosi.Mikä lie Audin ohittama...
- Anonyymi
Kyllä omalla kohtaa ainakin se lapsena opetettu elämäntyyli että m elä elämäsi niin että muut sinua kadehtivat - toimii täällä Joensuun seudulla hyvin.
Muistan 80-90 luvulla vanhempien talo ja autot sekä miten minä sain kaikkea kun ikää tuli sai kaverit siirtymään kauemmaksi.
Ei sillä, en mä niistä välittänyt silloinkaan.
Muutama yhtä hyvin menestyvä kaveri oli ja heidän kanssa tässä on tätä tulosta tehty kun ikää on tullut.
Nyt sitten omat lapset saavat nauttia nykyajan laitteista, niistä mistä ei oltu edes unta nähty silloin 80-luvulla,
Yllättäen näiden lasten vanhemmat ovat niitä paskanmaalaajia ym aina kun voivat mutta mitäpä niistä välittämään, sielläpä ovat.- Anonyymi
Sinulla menee nyt sekaisin opitut asiat ja ihmisen perimässä olevat ominaisuudet.
Kateus, kyttäämisen- ja juoruilunhalu löytyy jokaisesta yksilöstä, myöskin sinusta, vaikka et itse sitä halua tunnistaa ja tunnustaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla menee nyt sekaisin opitut asiat ja ihmisen perimässä olevat ominaisuudet.
Kateus, kyttäämisen- ja juoruilunhalu löytyy jokaisesta yksilöstä, myöskin sinusta, vaikka et itse sitä halua tunnistaa ja tunnustaa.No kateellinen olen jos jollain on jotain parempaa.
Varsinkin jos se on parasta mitä löytyy, silloin harmittaa kun en voi mennä ostamaan parempaa itselle.
- Anonyymi
Aloittajaa ei kukaan kadehdi. Mielenterveysogelmissa ei ole mitään kadehdittavaa.
- Anonyymi
Köyhät olkoon alempana minua, aina kun voi niin kyykytetään muita.
On onni olla varakas - Anonyymi
kateus vie kalatkin vedestä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,1033495Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv1952221Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,02090Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k371822Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll91649- 951088
No onneks ei tartte sit olla
Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....5830Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä
Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu69827- 48815
Sinkkuihmisten suppea kuva maailmasta.
Siskoni on jo vannoutunut sinkku. Hän ei haaveile mitään suhdejuttuja. Mutta välillä mietin, miten vähän ja suppeasti129773