Olen selaillessa kohdannut keski-ikäisten naisten tekemiä klippejä, jotka on kuvattu pääasiassa vain heistä itsestään. Naiset yleensä hymyilevät jokaisessa otoksessa. Jotkut hammaskuoriaan ylenpalttisesti korostaen. He saattavat ylistää onnellisuuttaan ja ovat varattuja, epäselviä suhdestatuksiltaan tai sinkkuja. Puhun TikTokissa esiintyvistä klipeistä. Olen itse keski-ikäinen nainen.
Mikä näissä pistää silmään? Hymy ei ole aitoa tai niiden taustalla kuvastuu surua. Ilmassa on tekopirteyttä. Yleisimmin nainen korostaa jotain ulkoista ominaisuuttaan. Kurvikasta kehoaan tai kauniita kasvonpiirteitään. Kommenttiketjuissa miehet kilpailevat naisen huomiosta kehumalla naista.
Ymmärrän kyllä ulkoisen kauneuden korostamista, koska se on katoavaista. Ihmetyttää vain se, kuinka paljon se näyttää merkitsevän. Itse ihminen taustalla ajatuksineen ja arvoineen ei näytä olevan olennaista. Tämä on kuitenkin parisuhteen kestävyyden kannalta se merkittävin ominaisuus.
Naiset kokevat mielihyvää, kun miehet kehuvat kilpaa. Naisissa esiintyy myös hyvin todennäköisesti hyväksikäyttöön taipuvaisia. Sievästi sanottuna ei niin välkkyjä ja ulkonäkökin on hyvin arkinen. He ovat löytäneet kanavansa, jossa saavat kehuja. Mutta. Nämä ulkomaalaiset miehet etsivät selkeästi sopivaa ankkuriparia maahan päästäkseen.
Tarkoitukseni ei ole mollata ikäisiäni naisia tai miehiä tai heidän toimintatapojaan. Havainnoin vain kaikenlaista.
En ihmettele, että hyväsydämisiä miehiä jää iäksi taustalle ulkonäkökeskeisyyden jyllätessä.
Olin itse lähes 30v parisuhteessa, minkä jälkeen elelin pari vuotta itseni. Julkaisin ilmoituksen deittisovelluksessa. Kirjoittelin miesten kanssa. Sillä tavalla löysin samoista lähtökohdista olevan miehen, jonka kanssa juttu ei loppunut koskaan kesken. Ulkonäkö oli tuossa vaiheessa epäolennaista. Näimme kuvia toisistamme vasta vähän ennen tapaamistamme, melkein 1kk kirjoittelun jälkeen. Emme olleet kuulleet edes toistemme ääntä vielä. Silti kaikki mätsäsi.
Kannustan menemään taustat ja arvot edellä suhteeseen. Pelkkä ulkonäkö ei kanna yleensä pitkälle.
Surulliset kasvot somessa
Anonyymi-ap
0
223
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1176319Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3796125Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie695850Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443952Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1452355Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42335Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1171393- 121221
- 1821052
- 59877