Fordin varaosa- ja huoltojohtaja Matti S Koponen varoittaa sähköauton korjaamista suunnittelevia tee

Anonyymi-ap

Fordin varaosa- ja huoltojohtaja Matti S Koponen varoittaa sähköauton korjaamista suunnittelevia tee se itse -miehiä työhön liittyvistä riskeistä, jotka voivat aiheuttaa hengenvaaran.

Sähköturvallisuuslaki ei vaadi ammattipätevyyttä korjaajalta. Lain mukaan riittää, että ”henkilö on riittävästi perehtynyt kyseisen ajoneuvomallin sähköjärjestelmään ja sähkön vaaroihin”. Koposen mukaan tässä piilee riski, jos ammattitaidoton henkilö lähtee tekemään korjaustöitä itse.

– Kun sähköauton akusto on auki ja johtosarjaa korjataan, niin siellä on 400 voltin jännite näkyvillä. Yksin tuollaisia korjauksia ei voi kukaan tehdä, Koponen varoittaa.

Fordin sähköautoissa tasavirran jännite on 400 volttia, mutta markkinoille on jo tullut sähköautoja, joissa on 800 voltin järjestelmä. Tämä mahdollistaa lähtökohtaisesti paremman pikalataustehon.

9

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikös kaikki yli suojajänniyeen sähkötyöt vaadi ammaitutkinnoja näyttö kokeet

      Siksi jännite 48 v

      • Anonyymi

        Ajoneuvon voimalähdettä ei katsota lain tarkoittamaksi sähkölaitteistoksi, siksi siihen ei sovelleta yleisiä sähkömääräyksiä.


      • Anonyymi

        Ei mitkään työt vaadi noita sun iänikuisia juttujas


    • Anonyymi

      Tämä autojuttuna on väärällä palstalla...

    • Anonyymi

      Itse vanhoja autoja on aina rassailtu, tuskin tämä tapa miksikään muuttuu vaikka autot muuttuvatkin sähköisiksi.

      • Anonyymi

        Ei autoharrastelu sähköautojen yleistymiseen lopu. Ihminen on sopeutuva eläin.


    • Anonyymi

      Tuleekohan vielä henkilövahinkoja kun. Alkaa apuasentajat korjailee tunnen ohjeiden mukaan

    • Anonyymi

      Ei taida akkuautoja ostaa itselleen käytettynä kuin pieni määrä. Sellaisia jotka ei mieti mikä on järkevää ja harmittelevat jälkeenpäin.

      Ei akkuauto sen tekniikalla pääse polttomoottoriauton varmuuteen ja edullisuuteen.

      Näitä polttomoottoriautoja on valmistettu 10 000€ valmistuskuluilla Euroopassa ja myyty katteineen ja veroineen +20teur joilla pidempi käyttöikä kuin 100 000 e myytävällä akkuautolla tai 50 000e myytävällä akkuautolla.

      Nettiautossa on useita tesloja myynnissä 5 numeroisella hinnalla joissa ei toimi ilmastointi ja ei laitettu kuntoon kun maksaa liian paljon. Korkaajab niistä ilma-alustakin, paljon maksajia tukivarsia, voimansiirto vaatii uusimista ja osat maksaa paljon, akku vaatii uusimista jota kukaan ei tee omalla rahalla.

    • Anonyymi

      Näin on ja varmasti tapahtuu

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      63
      5154
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      55
      4606
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      123
      4559
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      316
      1854
    5. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      85
      1503
    6. 91
      1472
    7. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      235
      1360
    8. 320
      1073
    9. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      200
      961
    10. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      51
      883
    Aihe