Lakkapintainen parketti on jossain kohdin laikukas, esim. kylpyhuoneen oven ulkopuolella on eteisen lattiassa jälkiä luultavasti märkien jalkojen jättämiä. Ei häviä tavallisella kostealla pyyhkimisellä kuten yleisesti neuvotaan. Myös mietoa pesuainetta neuvotaan käyttämään. Mikä sellaista on?
Kuinka itse pidät parkettilattian siistin näköisenä?
Parkettilattian pesu
11
209
Vastaukset
- Anonyymi
Luutulla luuttuan noermaalisti ja puhdasta tulee.
- Anonyymi
45 vuotta tuo on tuossa ollut, eikä sille ole tehty juuri mitään. Imurointi ja tahrojen pyyhkäisy riittää. Ei kait sitä ole ikinä pesty millään pasuaineella. Erinomaisessa kunnossa, paikalleen liimattu tammi.
- Anonyymi
Siihen on varmaan vedetty joku lakka päälle ja tahrat ovat jääneet alle ja pysyvät.
Jos lattia on aitoa parkettia, niin senhän voi hioa uudestaan (koneella) ja käsitellä
pinnan uudestaan. Lattiasta tulee aivan uuden näköinen.
- Anonyymi
Remomonti
Kokeile toki pestä. Mun oletus, parketti pilalla. Se ei kestä vettä. Sulla varmaankin lakka pilalla. Jos muuten kunnossa, pitääpi hioa ja uusi lakka päälle. Jos laudoissa vikaa, pitää koko parketti vaihtaa.
=DW= - Anonyymi
Ei taida tämän ikäryhmän mummut paljoa nurkkiin ja sohvan alle kurkistella kun ei siivous tunnu kiinostavan jos lähemmäs 50 vuotta vanha parketti roikkuu irvistellen lattialla alkuperäiskunnossaan.
- Anonyymi
Moni on pilannut väärillä aineilla lattiansa.
- Anonyymi
Jos on aina tultu märillä jaloilla siihen parketille, niin taatusti se on kärsiny siitä. Mitkään pesut ei auta. Pieni matto siinä olla pitää. Ei parketti siedä kosteutta.
- Anonyymi
Oli tulos mitä tuli, niin vettä ja mäntysuopaa juuriharjalla tehostettuna.
T Arska Mansesta.
- Anonyymi
Nihkeällä rätillä pyyhkitään ja pieni määrä parketille soveltuvaa pesuainetta.
- Anonyymi
Nihkeänkostea lattiamoppi/rätti on ainoa oikea ratkaisu puulle. Vedellä ei pidä lotrata.
- Anonyymi
Tummat ja huonekaluista jääneet jäljet saa pois, mehiläisvahalla hankaus ja miedolla pesuaaineella huuhtelu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.704878Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.103320Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j172545Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.561633- 471556
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441316- 931249
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.217995Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.68942IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51855