Hei! En tiedä kenelle muulle kirjoittaisin tai kertoisin tästä, koska kukaan ei ole asemassani lähipiiristäni. Aikomuksenani on käydä lukio loppuun ja mennä ammattikorkeaan ja jos tuuri käy, voisin harkita jopa yliopistoa. Ongelmana on kuitenkin se, että joistakin aineista (ainakin kolmesta) on todennäköistä ja hyvä mahdollisuus saada L, mutta esim. Matematiikasta ja ruotsista saada hyvin huonon, ellei hylätyn. En ole koskaan ollut näissä aineissa hyvä. Ruotsista viimeksi sain hyviä arvosanoja ala- asteella ja olen jäänyt kaikista jälkeen, koska matematiikka oli minulla helpotettua. Pelkään, että jos nämä aineet menevät huonosti, en pääse jatko- opiskelemaan ja joku kiilaa pitkällä matematiikallaan ohi, vaikka kuinka motivoitunut olisinkin. Olen menettänyt jo kuukautiseni tämän takia. Onko mitään mitä olisi tehtävissä enää tässä vaiheessa? Onko joku joskus ollut samassa jamassa ja menestynytkin elämässä?
Stressi koulutuksesta
4
109
Vastaukset
- Anonyymi
Minä kirjoitin aikanani todella huonot yo-paperit. Pitkän ja mutkikkaan koulutuspolkuni kautta löysin kuitenkin unelma-ammattini, jossa toimin vuosikymmeniä. Sitkeyttä se vaati ja paljon opiskelua mutta jos aihe kiinnostaa, sen kyllä oppii.
- Anonyymi
Osa opiskelijoistahan valitaan pelkän valintakokeen perusteella. Silloin ei yo-todistuksen arvosanoilla ole mitään merkitystä.
Mutta jos matematiikka on todella heikkoa, pitää katsoa ala, jossa matematiikalla ei ole käyttöä. - Anonyymi
Itse kirjoitin aikoinaan hyvät paperit, mutta matematiikkaa en ollenkaan. Pääsin yliopistoon ensi yrittämällä haluamalleni alalle. Valmistuin maisteriksi. Olin ja olen hyvin tyytyväinen valintaani.
Ruotsia pitäisi yliopistossa jonkin verran osata, myös ammattikorkeassa. Se ei vaikuta sisäänpääsyyn, mutta valmistumiseen vaikuttaa kaikilla aloilla. Itselläni ei tässä ollut vaikeuksia. - Anonyymi
paljonko panostat opiskelemiseesi koulupäivien päälle. Satsaaminen auttaa. Toki
on löydettävä itselle oikea tapa lukea ja treenata. Kuntoilu on tärkeätä. Kuntoilu buustaa aivotoimintaa.. Hyvät yöunet tärkeitä. Toivottavasti ei ole älypuhelinriippuvuutta,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso245130Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait1614144Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani143537Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai673106- 892879
- 432703
Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1522677Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist282483- 201725
"Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko
"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For1221671