Stressi koulutuksesta

Anonyymi-ap

Hei! En tiedä kenelle muulle kirjoittaisin tai kertoisin tästä, koska kukaan ei ole asemassani lähipiiristäni. Aikomuksenani on käydä lukio loppuun ja mennä ammattikorkeaan ja jos tuuri käy, voisin harkita jopa yliopistoa. Ongelmana on kuitenkin se, että joistakin aineista (ainakin kolmesta) on todennäköistä ja hyvä mahdollisuus saada L, mutta esim. Matematiikasta ja ruotsista saada hyvin huonon, ellei hylätyn. En ole koskaan ollut näissä aineissa hyvä. Ruotsista viimeksi sain hyviä arvosanoja ala- asteella ja olen jäänyt kaikista jälkeen, koska matematiikka oli minulla helpotettua. Pelkään, että jos nämä aineet menevät huonosti, en pääse jatko- opiskelemaan ja joku kiilaa pitkällä matematiikallaan ohi, vaikka kuinka motivoitunut olisinkin. Olen menettänyt jo kuukautiseni tämän takia. Onko mitään mitä olisi tehtävissä enää tässä vaiheessa? Onko joku joskus ollut samassa jamassa ja menestynytkin elämässä?

5

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä kirjoitin aikanani todella huonot yo-paperit. Pitkän ja mutkikkaan koulutuspolkuni kautta löysin kuitenkin unelma-ammattini, jossa toimin vuosikymmeniä. Sitkeyttä se vaati ja paljon opiskelua mutta jos aihe kiinnostaa, sen kyllä oppii.

• Anonyymi

Osa opiskelijoistahan valitaan pelkän valintakokeen perusteella. Silloin ei yo-todistuksen arvosanoilla ole mitään merkitystä.

Mutta jos matematiikka on todella heikkoa, pitää katsoa ala, jossa matematiikalla ei ole käyttöä.

• Anonyymi

Itse kirjoitin aikoinaan hyvät paperit, mutta matematiikkaa en ollenkaan. Pääsin yliopistoon ensi yrittämällä haluamalleni alalle. Valmistuin maisteriksi. Olin ja olen hyvin tyytyväinen valintaani.

Ruotsia pitäisi yliopistossa jonkin verran osata, myös ammattikorkeassa. Se ei vaikuta sisäänpääsyyn, mutta valmistumiseen vaikuttaa kaikilla aloilla. Itselläni ei tässä ollut vaikeuksia.

• Anonyymi

paljonko panostat opiskelemiseesi koulupäivien päälle. Satsaaminen auttaa. Toki
      on löydettävä itselle oikea tapa lukea ja treenata. Kuntoilu on tärkeätä. Kuntoilu buustaa aivotoimintaa.. Hyvät yöunet tärkeitä. Toivottavasti ei ole älypuhelinriippuvuutta,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1222
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      335
      685
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      636
    7. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      99
      622
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      582
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56