Hei! En tiedä kenelle muulle kirjoittaisin tai kertoisin tästä, koska kukaan ei ole asemassani lähipiiristäni. Aikomuksenani on käydä lukio loppuun ja mennä ammattikorkeaan ja jos tuuri käy, voisin harkita jopa yliopistoa. Ongelmana on kuitenkin se, että joistakin aineista (ainakin kolmesta) on todennäköistä ja hyvä mahdollisuus saada L, mutta esim. Matematiikasta ja ruotsista saada hyvin huonon, ellei hylätyn. En ole koskaan ollut näissä aineissa hyvä. Ruotsista viimeksi sain hyviä arvosanoja ala- asteella ja olen jäänyt kaikista jälkeen, koska matematiikka oli minulla helpotettua. Pelkään, että jos nämä aineet menevät huonosti, en pääse jatko- opiskelemaan ja joku kiilaa pitkällä matematiikallaan ohi, vaikka kuinka motivoitunut olisinkin. Olen menettänyt jo kuukautiseni tämän takia. Onko mitään mitä olisi tehtävissä enää tässä vaiheessa? Onko joku joskus ollut samassa jamassa ja menestynytkin elämässä?
Stressi koulutuksesta
4
119
Vastaukset
- Anonyymi
Minä kirjoitin aikanani todella huonot yo-paperit. Pitkän ja mutkikkaan koulutuspolkuni kautta löysin kuitenkin unelma-ammattini, jossa toimin vuosikymmeniä. Sitkeyttä se vaati ja paljon opiskelua mutta jos aihe kiinnostaa, sen kyllä oppii.
- Anonyymi
Osa opiskelijoistahan valitaan pelkän valintakokeen perusteella. Silloin ei yo-todistuksen arvosanoilla ole mitään merkitystä.
Mutta jos matematiikka on todella heikkoa, pitää katsoa ala, jossa matematiikalla ei ole käyttöä. - Anonyymi
Itse kirjoitin aikoinaan hyvät paperit, mutta matematiikkaa en ollenkaan. Pääsin yliopistoon ensi yrittämällä haluamalleni alalle. Valmistuin maisteriksi. Olin ja olen hyvin tyytyväinen valintaani.
Ruotsia pitäisi yliopistossa jonkin verran osata, myös ammattikorkeassa. Se ei vaikuta sisäänpääsyyn, mutta valmistumiseen vaikuttaa kaikilla aloilla. Itselläni ei tässä ollut vaikeuksia. - Anonyymi
paljonko panostat opiskelemiseesi koulupäivien päälle. Satsaaminen auttaa. Toki
on löydettävä itselle oikea tapa lukea ja treenata. Kuntoilu on tärkeätä. Kuntoilu buustaa aivotoimintaa.. Hyvät yöunet tärkeitä. Toivottavasti ei ole älypuhelinriippuvuutta,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1943839Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512712Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per741290Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu151230Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101149- 46934
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019920- 40835
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt211800Kyllä oli tuas maukkaan näköinen herkkupöytä
Mehta Manin uudenvuoden vastaanottajaisissa: kaöjoo ja nakkia ainakin. Savukallookin tais olla ja sinkkua54668