Jumalan Seurakunta

Anonyymi-ap

Missä ikinä maan päällä joku on kastettu ja Jeesuksen Kristuksen
päälle, hän on Autuas. Ei tarvitse kuulua Vanhoillislestadilaisuusteen. Aamen!

24

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joka on kastettu ja uskoo Raamatun sanan mukaan, on autuas. Näin itse uskon.

Pelkkä kaste ei riitä, vaan kaste ja usko yhdessä, näin opettaa Raamattu, kuin myös Lutherkin.

Itselleni syvällinen opettaja on UT:n lisäksi ollut etenkin Lutherin hartauskirja "Mannaa Jumalan lapsille". Lyhyitä, teräviä opetuksia.

• Mihin uskot? Voit vastata lyhyesti ja terävästi.

• Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Mihin uskot? Voit vastata lyhyesti ja terävästi.

Kristukseen Jeesukseen.

• Anonyymi

En vastaa sinulle mitään. Jo Luther varoitti ryhtymästä keskusteluun Prkleen kanssa.

Jumala, Isä, Jeesus Kristus ja Pyhä Henki tuntee henkeni ja tietää mihin ja mitä uskon. Vain Hänelle olen tilivelvollinen itsestäni. Hän On Herrani.

• Anonyymi

Luterin uskovat elävät Ihmisuskossa.

Kerro missä kohti Raamattua on mainistemasi Luhterin kaste?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En vastaa sinulle mitään. Jo Luther varoitti ryhtymästä keskusteluun Prkleen kanssa.

Jumala, Isä, Jeesus Kristus ja Pyhä Henki tuntee henkeni ja tietää mihin ja mitä uskon. Vain Hänelle olen tilivelvollinen itsestäni. Hän On Herrani.

Missä kyseinen sinun uskosi on siellä Raamatussa?

Ihmettelen kovasti, kun ei ole sattunut silmään.

• Anonyymi

Saalemin *aatana on ajatuksiltaan kuin *iru.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saalemin *aatana on ajatuksiltaan kuin *iru.

Hänestä / heistä ei tarvitse välittää.

Katse vain Jeesukseen, vaikka henkivaltojen pilkkahuudot ympärillä raikuisivat.

• Anonyymi

Mark 1:14. Mutta sittenkuin Johannes oli pantu vankeuteen, meni Jeesus Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia. 15. ja sanoi: Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.

Uskon evankeliumin jonka sisältö käy ilmi lähetyskäskystä

"Ja saarnattaman hänen nimeensä parannusta ja syntein anteeksiantamusta kaikissa kansoissa"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mark 1:14. Mutta sittenkuin Johannes oli pantu vankeuteen, meni Jeesus Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia. 15. ja sanoi: Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.

"Ja saarnattaman hänen nimeensä parannusta ja syntein anteeksiantamusta kaikissa kansoissa"

Laulatte seuroissanne usein virttä "Myös isämme uskoivat ennen".

Sen erästä säkeistöä kuullessani purskahdan monesti itkuun: "Ja Jeesuksen Nimessä korkeassa, me saarnaamme anteeksiantamusta..."

Tuo on omalla kohdallani ollut korkein vetovoimanne, miksi olen kuunnellut seurojanne. Olen nimittäin niin uskon kautta lahjavanhurskas kuin lihassani syntinenkin. Monesti, jos joku pappinnekin on pyytänyt "Saanko minäkin uskoa...?" olen itkien kohti nettiä vilkutellut anteeksiantojani. Hyvin tunteisiin, mutta myös uskoonkin vetoavaa.

Vaikken ole itse vellu, vaan tavallinen luterilainen uskova, olen kyllä monesti ollut kanssanne nk. Hengessä mukana. Kiitos!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laulatte seuroissanne usein virttä "Myös isämme uskoivat ennen".

Sen erästä säkeistöä kuullessani purskahdan monesti itkuun: "Ja Jeesuksen Nimessä korkeassa, me saarnaamme anteeksiantamusta..."

Tuo on omalla kohdallani ollut korkein vetovoimanne, miksi olen kuunnellut seurojanne. Olen nimittäin niin uskon kautta lahjavanhurskas kuin lihassani syntinenkin. Monesti, jos joku pappinnekin on pyytänyt "Saanko minäkin uskoa...?" olen itkien kohti nettiä vilkutellut anteeksiantojani. Hyvin tunteisiin, mutta myös uskoonkin vetoavaa.

Vaikken ole itse vellu, vaan tavallinen luterilainen uskova, olen kyllä monesti ollut kanssanne nk. Hengessä mukana. Kiitos!

Jos tunnistat pellon aarteen osta se pelto omaksesi niin saat
        myös sen aarteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tunnistat pellon aarteen osta se pelto omaksesi niin saat
        myös sen aarteen.

🙂 Kiitos. Jotain jo tuosta aarteesta omistankin. Kuuntelen teitä jatkossakin.

• Höpsis.

Asia kuuluu niin, että - Uskoo Jeesusken luvatuksi Messiaaksi, se on pelastuksen osalta ainut tie.

Kaikkihan Raamatuun uskoo, joka sen käteensä ottaa, sisältö on jo vaikeampi juttu.

Hartauskirjat ovat ihmiskirjoja, tässä tapauskessa vielä pakanoiden kirjoittamia.

Pahinta, kun pakanat uskovat vauvan ripottelun valheellisena muka Kasteeseen?

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Höpsis.

Asia kuuluu niin, että - Uskoo Jeesusken luvatuksi Messiaaksi, se on pelastuksen osalta ainut tie.

Kaikkihan Raamatuun uskoo, joka sen käteensä ottaa, sisältö on jo vaikeampi juttu.

Hartauskirjat ovat ihmiskirjoja, tässä tapauskessa vielä pakanoiden kirjoittamia.

Pahinta, kun pakanat uskovat vauvan ripottelun valheellisena muka Kasteeseen?

19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

14. Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.

Hmmmm... kyllä Jeesus varmaan tarkoitti että kaikki muut kastetaan mutta ei lapsia jotka ovat Taivaan valtakunnan suurimpia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen".
        Johannes oli oikea, Aaronin järjestyksen mukainen pappi. Johannes kastoi ihmisiä Jordanin virrassa. Johannes kastoi myös Jeesuksen, mutta Jeesusta ei tietenkään kastettu Johanneksen kasteella eli parannuksen kasteella, jossa kastettava ensin tunnusti syntinsä ja lupasi uskoa tulevaan profeettaan, Jeesukseen.
        Johanneksen Jeesukselle antama kaste oli osa Aaronilta Jeesukselle siirtyvää ylipappeutta:
        Mooses määräsi: "Tuo sitten Aaron poikinensa ilmestysmajan ovelle ja pese heidät vedellä." Pese sanan translitteroitu: rachats raw-khats. Raamattu selittää sanan merkityksen: Mene ja peseydy seitsemän kertaa Jordanissa, niin lihasi tulee entisellensä, ja sinä tulet puhtaaksi". 'Peseydy' sana on sama rachats raw-khats.
        Naeman ymmärsi 'peseydy' sanan merkityksen oikein: Niin hän meni ja sukelsi Jordaniin seitsemän kertaa, niinkuin Jumalan mies oli sanonut;
        rachats raw-khats tarkoittaa peseytymistä upottamalla. Aaron ja hänen poikansa pestiin upottamalla veteen. Samoin Mooseksen lain käskyn mukaisesti, upottamalla veteen Johanneksen piti pestä Jeesus asettaakseen Hänet ylimmäisen papin virkaan.
        Johannes esteli: Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
        Kaste, joka puuttui Johannekselta ja jonka vain Jeesus oli kykenevä antamaan Johanneksella, oli kaste Kristukseen kuolemaa, se on uskon tulo ja uudesti syntymä. Jeesus oli syntynyt Mooseksen lain alaiseksi, ja jotta Mooseksen laki ylipapin vihkimisestä täyttyisi Jeesus vastasi Johannekselle sanoen: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". 
        Kasteen jälkeen Mooseksen lain määräyksen mukaan pappi voideltiin: "Ja ota voiteluöljyä ja vuodata hänen päähänsä ja voitele hänet."
        Itse Jumala voiteli Jeesuksen kasteen jälkeen: Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

14. Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.

Hmmmm... kyllä Jeesus varmaan tarkoitti että kaikki muut kastetaan mutta ei lapsia jotka ovat Taivaan valtakunnan suurimpia.

Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
        Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
        Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.

• Anonyymi

Kerro lisää kasteesta, milloin ja miten se suoritetaan Raamatun mukaan ja kuka sen suorittaa?

• Anonyymi

Uppouittajako kyselee?

• Mitään ei ole kastettu Kristuksen PÄÄLLE, vaan Kristitty on Upotuskastteessa liitetty Häneen.

Jeesus itse on kaikkien päälle, ja tämä "päälle" on pakanallisen lahkon täysin vääriä näkemyksiä.

• Anonyymi

Olisi hyvä laittaa Raamatun paikka, eikä esittää omaa heresiaa.

• Anonyymi

Ei liturgisella "kasteeksi" sanotulla teolla ole mitään tekemistä oikan kasteen kanssa, jos kastettava ole uudestisyntynyt.
      Oikea kaste on vapaaehtoinen kastettavan valinta uskoontulon jälkeen.

• Anonyymi

Apostolin käyttämä vesikaste; upottamalla veteen, on sisäisen muutoksen vahvistus ja kuva uudesta elämästä. Vesikaste ei uudesti synnytä eikä anna Pyhää Henkeä eikä osuutta ensimmäiseen ylösnousemukseen. Vesikasteessa kuvainnollisesti vanha elämä ja synnin orjuus haudataan ja jätetään taakse. Kasteen haudan kautta astutaan uskon kautta ja kuuliaisuudessa Jumalan lupauksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Apostolin käyttämä vesikaste; upottamalla veteen, on sisäisen muutoksen vahvistus ja kuva uudesta elämästä. Vesikaste ei uudesti synnytä eikä anna Pyhää Henkeä eikä osuutta ensimmäiseen ylösnousemukseen. Vesikasteessa kuvainnollisesti vanha elämä ja synnin orjuus haudataan ja jätetään taakse. Kasteen haudan kautta astutaan uskon kautta ja kuuliaisuudessa Jumalan lupauksiin.

Ketään ei voi kastaa Kristukseen, ei minkään kaltaisella kasteella tai sakramentilla. Kaste Kristukseen on kaste Hänen kuolemaansa.
        Jeesus kuoli pari tuhatta vuotta taaksepäin, niin myös jokaisen vanha ihminen ristiinnaulittiin pari tuhatta vuotta sitten: tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        Siis Jeesusta ei hukutettu pariin litraan vettä, eikä Jeesus kuole joka ikinen kerta kun pappi valuttaa vettä pikkulapsen tahi ani harvoin ymmärryksessä olevan ihmisen päähän!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketään ei voi kastaa Kristukseen, ei minkään kaltaisella kasteella tai sakramentilla. Kaste Kristukseen on kaste Hänen kuolemaansa.
        Jeesus kuoli pari tuhatta vuotta taaksepäin, niin myös jokaisen vanha ihminen ristiinnaulittiin pari tuhatta vuotta sitten: tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        Siis Jeesusta ei hukutettu pariin litraan vettä, eikä Jeesus kuole joka ikinen kerta kun pappi valuttaa vettä pikkulapsen tahi ani harvoin ymmärryksessä olevan ihmisen päähän!

No, ei tietenkään "Jeesus kuole joka kerta..."

Vaan olemme uskon kautta yhdessä Hänen 2000-vuoden takaiseen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa ksstetut. Samoin HPE:llä olemme Hänessä, yhdessä Hänen kanssaan ristillä. Sovitustyö on yhden kertainen, samalla jatkuva olotila.

Tämä tapahtuu uskon kautta, uskon maailmassa. Uskonmaailassa olemme samaan aikaan kuin eri ajoissa ja eri paikoissa. Joka hetki.

Näin itse tämän asian ymmärrän.

Olenko kovin harhaoppinen? Vai: oivaltanut, uskonut jotain suurempaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      163
      10575
    2. Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta

Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t
      Maailman menoa
      87
      7475
    3. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      106
      7367
    4. Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle

Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht
      Maailman menoa
      3
      7336
    5. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      22
      7301
    6. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      42
      7259
    7. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      112
      6662
    8. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      29
      6486
    9. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      84
      5720
    10. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      48
      5505
    Aihe