Olen 17v naisoletettu,kokki opiskelia jolla on menossa toinen vuosi opintoja. Olen siis miettinyt ja suunitellut meneväni armeijaan kun opinnot loppuu ja olen kertonut tästä mun perheelleni. Noh ei ihan positiivisella asenteella ole ottanut tätä. Broidini on sanonut että ne ei välttämättä ota naisia armeijaan ja mää sanoin että ottaa mun broidini GOOGLAA että ottaako vastaus oli ottaa. Mutsini on sanonut että mun pituus estää (oon 157cm) mää sit sanoin ei estä sielä on ollut minustakin lyhyempiä. Näistä on kyllä aikaa ja käyn kyllä lenkillä armeijan takia koska haluan hyvän kunnon. Plus myöhemmin itseni takia koska harrastan kyllä kamppailu lajia johon tarvitsen myöskin kuntoa. Mutta kummiskin minkä takia mun perhe suhtautuu näin mun tähän armeija päätökseen?
Kiitos etukäteen
Mun armeijaan meno päätös ei otettu hyvin vastaan perheessäni
4
224
Vastaukset
- Anonyymi
Käy katsoon jos kiinnostaa.
Ei jää kaduttamaan.
Varmasti voi huonompia valintoja elämässä tehdä.
Ei tuo pituus mikään ongelma ole. - Anonyymi
Jospa se tuli vanhemmille yllätyksenä, että tytär haluaa armeijaan. Eivät tainnut oikein tietää, miten suhtautua asiaan.
Niilläkin varmaan mieli muuttuu, kun vähän aikaa kuluu.
Sinä itsehän sen saat päättää, menetkö. Ainakin heti kun tulet täysi-ikäiseksi.
Ei armeijaan ole pituusrajaa, sinne pääsee lyhyemmätkin siinä kuin pitkät.
Älä pahoita mieltäsi tuosta miten kotona suhtauduttiin. Juttele asiasta ihan normaalisti omaisten kanssa, he kyllä tottuvat ajatukseen. Ja voithan myös kertoa, miltä heidän reaktionsa sinusta tuntui, ettei tuntunut hyvältä. Vaikuttaa, että pystytte kuitenkin keskustelemaan yhdessä asioista.
Hyvät suunnitelmat sinulla on. Silloin kun olin itse nuori nainen, ei naiset vielä päässeet armeijaan, olisin ehkä mennytkin jos olisi ollut mahdollista.
Tsemppiä sinulle. Ehkä vaikuttaa tylsältä kliseeltä, mutta asioilla on tapana järjestyä. - Anonyymi
Naisoletettu??????
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1132332Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from341912Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen271863- 1021856
Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276481855Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la571142- 1101046
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei20923- 54870
No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘110847