Rukoillessa pitää kädet kohottaa ilmaan

Anonyymi-ap

Sen tähden minä tahdon, että miehet rukoilevat joka paikassa kohottaen puhtaat kädet, ilman vihaa ja
ilman juonimista.

7

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei rukoukselle ole mitään pakollista asentoa. Jumalalle voi puhua istuen, seisten tai makuulla. Itse pidän käsiäni ristissä. Rukoilla voi myös ajatuksissaan.

• Anonyymi

Kyllä ehdottomasti!

• Anonyymi

Ja miesten pitää rukoilla.

• Anonyymi

Ajattelemalla rukoileminen on hulluutta. Sana todistaa: Mutta kun Jeesus tiesi heidän ajatuksensa, vastasi hän ja sanoi heille: "Mitä te ajattelette sydämessänne? Siis Jeesus tunsi ihmisen ajatukset, ja tätä tosiasiaa käytetään ajatusrukoilemisen perusteena.
      Mutta eikö olisi ollut täysin mieletöntä, jos opetuslapset olivat kommunikoineet Jeesuksen kanssa ajatuksin? Vai onko Jeesus, josta on todistettu: "Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti", muuttunut?
      Katolisen kirkon oppi kolminaisuudesta on tehnyt Pyhästä Hengensä oudon voiman ja hengen, jonka kanssa kristityt kommunikoivat ajattelemalla. Sen sijaan Raamattu todistaa Herran Jeesuksen olevan Henki, kuten Jeesus itse sanoo Pyhästä Hengestä: En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
      Opetuslapset puhuivat Jeesukselle samalla tapaan kuin jo Mooses: Herra puhutteli Moosesta kasvoista kasvoihin, niinkuin mies puhuttelee toista...hänen opetuslapsensa tulivat ja rukoilivat häntä sanoen".
      Ajatusrukoilu on epäuskoa ja Sanan vastaista hulluutta: Sana opettaa täysin selvästi: "Kun rukoilette, sanokaa".

• Anonyymi

Rukoillessa ei "pidä" tehdä mitään. Mutta "saa". Rukoilla, kuinka itse hengessään parhaimmaksi ja pyhimmäksi kokee.

Emme ole Lain alla.

• Anonyymi

Se, että ei tee mitään, ei ole rukousta. Sanassa ääneen puhumista tai huutamista tai ääneen valittamista, huokailemista kutsutaan rukoilemiseksi.
        Paavalin opettaa: Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
        Sanomattomat huokaukset ovat kuultavia huokauksia, rukouksia, joita ei voi sanoiksi pukea.
        Jumala kuulu israelilaisten huokaukset: "Minä olen nähnyt kansani kurjuuden Egyptissä ja kuullut heidän huokauksensa".
        Jumala itetää ajatukset, mutta kuulee rukoukset.
        Jeesus ei hiljentynyt rukoukseen, vaan: Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja

• Ei Raamatun ohjeessa Rukouasennossa puhuta käsistä mitää, mutta muusta puhtaudesta kyllä; 1 Tim 2;8 Tahdon, että kun miehet rukoilevat, he kohottavat kätensä rukoukseen puhtain mielin, ilman vihaa ja ilman epäilyä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      201
      20695
    2. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      97
      15624
    3. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      297
      15472
    4. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      148
      10659
    5. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      117
      9499
    6. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      31
      8194
    7. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      29
      8165
    8. 234
      6736
    9. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      200
      6385
    10. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      35
      5968
    Aihe