Minkä ikäiseksi tunnet itsesi henkisesti ?

Anonyymi-ap

Stemmaako fyysinen ja henkinen ikäsi ?

120

787

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En tiedä. Tunnen itseni jossain mielessä nuoremmaksi, jossain mielessä vanhemmaksi.

• Anonyymi

Yleensä jos on hyvässä kunnossa niin sitä ei ajattele edes ikää kun kaikki asiat suju, mutta sitten on päiviä jolloin tuntee että kai minäkin alan olemaan vanha. Esim jos kiipeää keittiön emännän jatkokselle ottamaan yläkaapista jotain niin nyt on aina tunne että on pidettävä kiinni jostain jos vaikka muuten putoaa , se on vaiston varaista, siis keho sanoo ettet ole enää kiipeily iässä . Muuten on kävely vielä samanlaista kun aina on ollut , ja lastenlapsille opetan
        ” meidän aikuisia” tansseja , jenkkaa ja polkkaa ja valssia ja oppivat myös .
        Joten on sellaisiakin päiviä joskus kun ei kerta kaikkiaan jaksa mitään muuta kun vaan olla, mutta niitä on harvemmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleensä jos on hyvässä kunnossa niin sitä ei ajattele edes ikää kun kaikki asiat suju, mutta sitten on päiviä jolloin tuntee että kai minäkin alan olemaan vanha. Esim jos kiipeää keittiön emännän jatkokselle ottamaan yläkaapista jotain niin nyt on aina tunne että on pidettävä kiinni jostain jos vaikka muuten putoaa , se on vaiston varaista, siis keho sanoo ettet ole enää kiipeily iässä . Muuten on kävely vielä samanlaista kun aina on ollut , ja lastenlapsille opetan
        ” meidän aikuisia” tansseja , jenkkaa ja polkkaa ja valssia ja oppivat myös .
        Joten on sellaisiakin päiviä joskus kun ei kerta kaikkiaan jaksa mitään muuta kun vaan olla, mutta niitä on harvemmin.

Tuo emännän jatkeelle kiipeäminen on mun kohdalla yksi sellainen asia missä vaistomaisesti ajattelematta olen aina ottanut jostain kiinni kun kiipeän. Jo nuorena tyttönä kun kattovalaisimeen piti lamppu vaihtaa niin vähintään harjanvarsi tms oli tukena kiivetessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo emännän jatkeelle kiipeäminen on mun kohdalla yksi sellainen asia missä vaistomaisesti ajattelematta olen aina ottanut jostain kiinni kun kiipeän. Jo nuorena tyttönä kun kattovalaisimeen piti lamppu vaihtaa niin vähintään harjanvarsi tms oli tukena kiivetessä.

Kiipeilyt on varminta tehdä seurassa, ei yksin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistäpä sen seuran siihen yksinasuja ottaa just silloin kun tarviis, kyllä se harjanvarsi on ainoa tuki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistäpä sen seuran siihen yksinasuja ottaa just silloin kun tarviis, kyllä se harjanvarsi on ainoa tuki

Varsinainen hyvä tuki myös.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikäihmisen ei enää pitäisi kiipeillä lainkaan eikä ollenkaan. Yläkaapit tyhjiksi, niiin on turvallisempi olla ja eleä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos yksin niin varaa kännykän lähietäisyydelle, saa soitettua apua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos yksin niin varaa kännykän lähietäisyydelle, saa soitettua apua.

Pitää olla vara.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikäihmisen ei enää pitäisi kiipeillä lainkaan eikä ollenkaan. Yläkaapit tyhjiksi, niiin on turvallisempi olla ja eleä.

Kaikki askareet on tehtävä kuten ennenkin.
        Hitaus ja varovaisuus saa olla toki mukana.
        Tietysti askar jää tekemättä, kun ei PYSTY!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki askareet on tehtävä kuten ennenkin.
        Hitaus ja varovaisuus saa olla toki mukana.
        Tietysti askar jää tekemättä, kun ei PYSTY!

Tehdä voi hieman kevyemmin saman.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tehdä voi hieman kevyemmin saman.

Ja kiipeilemättä. Siihen pitäisi olla ehdoton kielto, kun fyysinen kunto ja tasapaino eivät ole enää entisellään.

• Anonyymi

Olen 76 ja kyllä tunnen itseni seitsemänkymppiseksi, kun niin monet tuttavani ovat kasi-ysikymppisiiä. Olen kyllä pirtsakka ,hallitse kaikki nykyajan digimetkut ja asiat ,juoksen ,kuntoilen .Olen siis kartalla äärimäisen pajon kaikesta ja suoerutelias .

• Anonyymi

Sama, joskus väsy, mut kuuluu ikään.

• Anonyymi

Tunnen itseni yli 70 vuotiaaksi. Me olemme vielä aika nokkelia osaamisessa. Pystymme oppimaan uutta ja tunnemme itsemme. Hoidamme ja arvostammekin. Muutamia ikäisiäni arvioin yli 80sten tasolle. Jättäneet uuden oppimisen. Ikäänkuin sesahtuneet odottamaan tekemättä elämälleen mitään. Luulevat ja hokevatkin että ei vanha enää opi. En tykkää lauseesta. Minkä seepra raidoilleen... kyllä voi ja kannattaa niin kauan kun sydän sykkii.

• Anonyymi

Pitääkö kaikkien elää niinkuin sinun ? Jos arvioi muut itsensä ikäiset yli
        10 vuotta vanhemmaksi voi olla oma arviointikyky heikentynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitääkö kaikkien elää niinkuin sinun ? Jos arvioi muut itsensä ikäiset yli
        10 vuotta vanhemmaksi voi olla oma arviointikyky heikentynyt.

Eletään kiusallaki.

• Anonyymi

Tunnen itseni seitsemänkymppiseksi. Olen vanha. En kuulu enää tähän aikaan. Voimat ovat menneet. Nyt enää vaan tsillailen.

• Anonyymi

Mutta pääsi toimii, ja se on tärkeää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta pääsi toimii, ja se on tärkeää.

Onko sekään enää niin tärkeää?

• Anonyymi

70 ei ole vanha. Jos "voimat ovat menneet", sulta on unohtunut syöminen, juominen, hyvät yöunet ja liikkuminen, mieluusti ulkona, jotta hapetut. Hyväkuntoisena on paljon mukavampi tsillailla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

70 ei ole vanha. Jos "voimat ovat menneet", sulta on unohtunut syöminen, juominen, hyvät yöunet ja liikkuminen, mieluusti ulkona, jotta hapetut. Hyväkuntoisena on paljon mukavampi tsillailla.

Voimat menee kuule vaikka söisit norsuja...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"70 ei ole vanha"

Meeppä hautausmaalle, voi voi kuinka monta meidänkin pikkupaikkakunnan hautausmaalla on alta 70v menehtyneitä naapureita, työkavereita ja koulukavereita. niitä on useita kymmeniä, kenties lähes sata.

Niin moni ei ole päässyt edes yhtään päivää yli virallisen eläkeiän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"70 ei ole vanha"

Meeppä hautausmaalle, voi voi kuinka monta meidänkin pikkupaikkakunnan hautausmaalla on alta 70v menehtyneitä naapureita, työkavereita ja koulukavereita. niitä on useita kymmeniä, kenties lähes sata.

Niin moni ei ole päässyt edes yhtään päivää yli virallisen eläkeiän.

Entä sitten? Kuolivat suht' nuorina. Myös lapsia ja nuoria kuolee, valitettavasti, kun eivät ehtineet vielä elääkään.

• Anonyymi

Vaimoni väitti ilkeästi minun lahoavan yläpäästä nopeammin kuin alapäästä.
      Tuonne 75v - 78v ikään saakka siihen lienee ollut vielä perustekin mutta tuon jälkeen on fyysinen puoli alkanut kiriä kiinni tuota yläkertaa vaikka sekin taantuu omaa vauhtiaan.

• Anonyymi

Sen tietää, että paras ikä on mennyt aikaa sitten, pelkkää jäähdyttelyä ja möllöttämistä elämä eteenpäin, vaikka en ole jäänyt sohvalle pelkästään, kävelen päivälenkkejä sekä käyn hoitamassa ruokaostokset.

• Anonyymi

Näin on. Kumpa olisi kuunnellut vanhempien neuvoja olisi elänyt paljon viisaammin. Nyt vasta tajuaa kun ei voi enää mitään korjata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on. Kumpa olisi kuunnellut vanhempien neuvoja olisi elänyt paljon viisaammin. Nyt vasta tajuaa kun ei voi enää mitään korjata.

Aina voi. Milloinkaan ei ole myöhäistä aloittaa parannusta.

• Anonyymi

Synkronissa, mutta käänteisesti etenevät ikä ja kunto!
      75 vuotisena painoin 86kg ja 81 vuotisena 75kg.
      Vatsaontelon kalut ovat rasvoittuneet hieman lisää koska vatsa ei ole pienentynyt yhtään.
      Lähimuisti ei ole ainakaan parantunut.

• Anonyymi

Hyvä kuntoinen oot.

• Anonyymi

Omituinen kysymys!

Kuka muka tietää, millainen on ihminen, joka on henkisesti vaikka 30 tai 40 vuotias?

Yleensähän, mitä vanhemmaksi tullaan, sitä mieluummin todetaan, miten ollaan henkisesti nuorempia. Mutta miten tuota voi muka mitata, ei mitenkään!

• Anonyymi

Etkö tunne itseäsi ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö tunne itseäsi ?

Mitä kysymyksesi tarkoittaa?

• Anonyymi

Henkisessä mielessä nuorempi ei ole kulahtanut kalkkikseksi vanhoihin kaavoihinsa, vaan menee, tekee ja elää kuten aina ennenkin. Kuten "vaikka 30 tai 40" vuotiaana. Mittari on itsesi sisällä. Tai sitten ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Henkisessä mielessä nuorempi ei ole kulahtanut kalkkikseksi vanhoihin kaavoihinsa, vaan menee, tekee ja elää kuten aina ennenkin. Kuten "vaikka 30 tai 40" vuotiaana. Mittari on itsesi sisällä. Tai sitten ei.

Et vastannut siihen, mitä kysymyksesi Etkl tunne itseäsi tarkoittaa?!

Vai oliko se vain sitä tekoviisastelua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä kysymyksesi tarkoittaa?

Leskel on vaikeeta ymmärtää mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö tunne itseäsi ?

Itseensä nähden aloitus pyytää arvioimaan, mutta persu ei ymmärrä tai sitten se on leskel
        ja persu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole kysellyt mitään sellaista. Kommenttini on vastaus anonyymille 28.8. klo 14:00.

• Anonyymi

Minä olen henkisesti nuori, siis yhtä tyhmä ja taitamaton kun olin 25 vuotiaana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Leskel on vaikeeta ymmärtää mitään.

kuusi ja puoli suunnilleen....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Melkoista funtsailua kysyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Melkoista funtsailua kysyy.

Ei kukaan itseään tunne.

Naapurin tuntee kuin kaljun

päänsä hapset.

Lapset kuin ufoja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan itseään tunne.

Naapurin tuntee kuin kaljun

päänsä hapset.

Lapset kuin ufoja

Sinäpä sen sanoit. Se menee juuri noin ja on aivan hlvt:n iso dilemma. Miksi ihmiset eivät opettele tuntemaan itseään, kun sitä naapuria ei voi, vaikka mitä tekisi? Jos kuvittelee tuntevansa jonkun toisen. on vain luulotautinen.

• Anonyymi

En ole mielestäni ihan niin paljon vanhentunut (taantunut) henkisesti
      kuin ruhoni on vanhentunut.

• Anonyymi

Häh? Taantunut henkisesti? Ei kai vanheneminen tarkoita taantumista, usein se on päinvastoin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Häh? Taantunut henkisesti? Ei kai vanheneminen tarkoita taantumista, usein se on päinvastoin!

Vanheneminen tarkoittaa aina henkistä taantumista. Ennemmin tai myöhemmin.
        Sinun kommentistasi voi päätellä "ennemmin".

• Anonyymi

Sama täällä, mutta päinvastoin.

• Anonyymi

Peiliin katsoessa pelästyy. Mistä tuo harmaa ryppyinen vanhuksen kaapu
      tuli päälleni ?

• Anonyymi

Karmeaa on huomata muistuttavansa Pekan Justiinaa, kaulin kädessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hehheh, hyvä et sullon huumoria....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mut Justiinahan oli hyvä tyyppi. Piti asiat järjestyksessä ja / tai ainakin Pekan ja Puupään.

• Anonyymi

Onko ihminen sen ikäinen miksi hän itsensä tuntee ?

• Anonyymi

No, kerro miten voi tuntea olevansa eri ikäinen kuin on??

• Anonyymi

Sanoisin; kyllä. Itse en ymmärtänyt lukumääräistä ikääni, ulkopuolisten täytyi osoittaa se minulle. Nyt kun toi prkl:n polvi estää liikkumista, alan tajuta, mitä meinaa / tarkoittaa olla vanha. Toivotaan, että asia muuttuu vielä, jos saan polven penteleen kuntoon. Joskus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellainen sanonta on, että ikä ei ole numero, ihminen on sen ikäinen kuin miksi
        itsensä tuntee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellainen sanonta on, että ikä ei ole numero, ihminen on sen ikäinen kuin miksi
        itsensä tuntee.

Se on sanonta nille, jotka eivät hyväksy ikääntymistään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on sanonta nille, jotka eivät hyväksy ikääntymistään.

Älä jauha pashkaa ja potaskaa. Joka iikkaa tietää ikänsä ja hyväksyy sen tosiasiana. Se, ettei tunne olevansa niiin vanha kuin numero osoittaa, on kiinni henkisestä tilasta ja mielen maisemasta. Kaikilla ne eivät laske kuin lehmän häntä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksinkertaista: kun on terve sielu terveessä ruumiissa, niin ikä ei paina ja silloin ei tunnu vanhalta.

• Anonyymi

Aika hyvin samoissa uomissa niin fyysinen kuin henkinenkin.
      Voi sitä kuvitella itsestään vaikka mitä, mutta oman työhistorian ulkopuolelle kun menee, niin ei enää nuori ole..
      Ja hyvä niin. Sekin on hyvä huomata, että elo on ehtoopuolella.
      Onneksi ei ole vielä tullut kaikentietävää olotilaa niinkuin vanhemmilla miehille tuppaa tulemaan..
      Ja se huomio, kun jalat on olleet lihaksikkaat, niin tuli saunassa katsottua, niin ei ne niin vahvoilta näytä..vähän on tullut vatsakumpuakin, että liikuntaa pitäälisätä, ja syömistä tarkkailla.

• Anonyymi

Massakato on inhottava ilmiö.
        75v ikäisenä paino oli 86kg.
        Nyt 81v ikäisenä paino on 75kg.
        Suurena syynä koipien liikuntarajoitukset.
        Olen kuormittanut niitä niiden sallimissa puitteissa.
        Pakarat ja selkä ovat osallistuneet hukkaustalkoisiin.
        Masuli on ennallaan eli osuus painosta on kasvanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Massakato on inhottava ilmiö.
        75v ikäisenä paino oli 86kg.
        Nyt 81v ikäisenä paino on 75kg.
        Suurena syynä koipien liikuntarajoitukset.
        Olen kuormittanut niitä niiden sallimissa puitteissa.
        Pakarat ja selkä ovat osallistuneet hukkaustalkoisiin.
        Masuli on ennallaan eli osuus painosta on kasvanut.

Ole tyytyväinen, elät.

• Anonyymi

Kilokammoa ei pidä tehdä.

• Anonyymi

Olen 75 v enkä näytä päivääkään yli 85 vuotiaalta.

• Anonyymi

Hii, hehheh...

• Anonyymi

Tunnen ikäisekseni, suunnilleen.

• Anonyymi

Henkinen ja ruumiillinen ikä eivät kohtaa. Henkisesti ”lapseksi jälleen” ja ruumiillisesti just ”Pekka Puupään Justiinaksi”.

• Anonyymi

Huumori auttaa, tosikkona ei kivaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huumori auttaa, tosikkona ei kivaa.

Pelkkä naureskelu on ikävää, mutta tosikkona joskus tuppaa naurattamaan

• Anonyymi

En juurikaan ajattele menneitä enkä tulevia.

• Anonyymi

Eli et ajattele mitään vain ... ?

• Anonyymi

pikku lapseksi,

ÄITIIIIII MITÄ MINÄ TEKISIIIIIIIIIIIIIIIN

EN VIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIITTTI
      MENNÄ TÖIHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN ,

• Anonyymi

Ei mitään vinkumista, vaan leikkiminen on kivaa!

• Anonyymi

En ole edes senkummemmin ajatellut asiaa, kyllä sen on muut, jopa tuntemattomat jo tuoneet esiin että olen vanha nyt seitenkymppisenä.

• Anonyymi

Muistamme kun itse olimme hyvin nuoria, mitä ajattelimme hyvin vanhoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

juuh.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En nuorenakaan ajatellut ihmisiä iän perusteella, muut seikat merkkasivat enemmän kuin numero. En tiedä, mutta ehkä se johtui siitä, ettei itseäni ole koskaan omakaan numeroni juuri kiinnostanut ja / tai huolettanut, harmittanut, haitannut, tms.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En nuorenakaan ajatellut ihmisiä iän perusteella, muut seikat merkkasivat enemmän kuin numero. En tiedä, mutta ehkä se johtui siitä, ettei itseäni ole koskaan omakaan numeroni juuri kiinnostanut ja / tai huolettanut, harmittanut, haitannut, tms.

Ei numeroita tiennytkään, olemus vaan näkyi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei numeroita tiennytkään, olemus vaan näkyi.

Yeap, "olemus" tai joku sellainen habitus on se, jolla on jotain merkitystä. Ei numero ollenkaan eikä yhtään.

• Anonyymi

En sano, niin kuin Juho Kusti Paasikivi 8 kymppisenä: Olisipa 6 kymppisenä tiennyt näin paljon. Sen sanon kuitenkin, että olisipa 2 kymppisenä tiennyt sen, minkä nyt 6 kymppisenä.

• Anonyymi

Ei mahdottomia voi saada.

• Anonyymi

Paasikiven elämänura alkoi vasta eläkkeellä siihen asti hän oli vain tuntematon lainoja jakava pankissa

• Anonyymi

Hirmuista, hän sanoi.

• Anonyymi

Jep !

Gubbe 76

• Anonyymi

Kuka hönö se alvariinsa esitää asiat kysymys muodossa kun siinä ei oma kanta tule esille millään muotoa,ennen oli leskel mestari kyselyissä!

• Anonyymi

Hieman nuoremmaksi.

• Anonyymi

Ruho on vanha, mutta sydän on nuori.

• Anonyymi

Vanhaksi ja viisaaksi.

• Anonyymi

temmaa...joo.

• Anonyymi

Vepsäläiset on eri sukuiset.

• Anonyymi

Kai ne on .

• Anonyymi

Lähimuistin varaan ei voi laskea mitään ja pitemmän taustan asiat alkavat katoamaan muistista. Olen usein myös turhan käsimätön.
      Fyysinen puoli. Keho toimii. Viikon takaisessa laboratoriokokeessa mitattiin myös testotasoni. S-Teston lukema oli 16,8. Miesten yleinen, ikään katsomatta on 10 - 30.
      Runsaan kuukauden päästä 82v.

• Anonyymi

Hyvin toimii sulla vielä.

• Anonyymi

vähä ylo 7.kymppiseksi tunnen itteni, sanoisin....

• Anonyymi

Aika lapselliseksi.

• Anonyymi

En tiedä "minkä ikäiseksi" itseni koen. Olen 72 v. Osin lapseksi ja nuoreksi, osin vanhaksi.

Olen jo kyllästynyt elämään, enkä yhtään pahoittelisi jos saisin jo kuolla. Tuolla kuolemanrajan takana odottaa parempi elämä.

• Anonyymi

PS. Viihdyn itseäni vanhempien seurassa, joten tällä mittarilla koen henkisen oloni jokseenkin kait 8-kymppiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

PS. Viihdyn itseäni vanhempien seurassa, joten tällä mittarilla koen henkisen oloni jokseenkin kait 8-kymppiseksi.

Niinniin, mutta ne 8-kymppisetkin ovat henkisesti eri tasolla eli ei voi sanoa mitään stereotyyppistä tilaa joka kuvaisi 8-kymppisen henkistä tasoa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinniin, mutta ne 8-kymppisetkin ovat henkisesti eri tasolla eli ei voi sanoa mitään stereotyyppistä tilaa joka kuvaisi 8-kymppisen henkistä tasoa

Niinpä niin. Stereoita me emme ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä niin. Stereoita me emme ole.

Testaamme vain välillä.

• Anonyymi

En tiedä miltä tuntuu jos tuntee esim. henkisesti olevansa parikymppinen tai nelikymppinen. Minulle tämä kysymys on jotensakin absurdi koska ei ole mitään normaalia, millä voisi perustella millainen on henkisesti minkäkin ikäinen.

Luultavasi fyysinen ja henkinen ikäni käyvät hyvin yksiin ja luultavimmin se on ihannetilanne.

• Anonyymi

Välillä niin, totta.

• Hyvin stemmaa yksiin fyysinen ja henkinen ikä. Tosin joskus myös tuntuu että olen henkisesti vanhempi kuin ikäni edellyttäisi.

• Anonyymi

Kypsyys tai mikä lie henkinen kasvu voi olla kuin veteen piirrettyä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kypsyys tai mikä lie henkinen kasvu voi olla kuin veteen piirrettyä.

Joo ei kai tarkkaa marginaaliviivaa voine piirtää 😄

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Joo ei kai tarkkaa marginaaliviivaa voine piirtää 😄

no ei....

• Anonyymi

alotuksen kysymykseen vastaus ,

110 vuotiaaksi.

• Anonyymi

Metusalem olet.

• Anonyymi

En edes kehtaa sanoa.

• Anonyymi

600v tjn.

• Anonyymi

Stemmaa siten että tiedostaa fyysisen ikänsä ja ymmärtää kehonsa rapistuvan. Ei tule enää pieneen mieleensäkään kiivetä puihin, rakentaa taloa, urheilla tai muuta sellaista mikä ennen oli itsestäänselvää.
      Mieli mieltymyksineen on kuitenkin suunnilleen sama kuin kaksikymppsenä.
      Musiikkimaku, naisihanteet, autot...
      Ne taitaa olla ja pysyä.

• Anonyymi

Musiikkia ole oppinut muutakin kuin sitä yhtä ja samaa kuuntelemaan, ja nauttimaan.

• Anonyymi

Nuoremmaksi tunnen itseni.

• Anonyymi

ikä kun ei ole standardi niin on vaikea sanoa
      tähtään siihen, että olen
      yli 40 vuotta eläkkeellä
      aminohappo-vitamiini-menetelmällä

• Anonyymi

Tähtään hautaan ja tiedän jo nyt onnistuvani.

Paitsi, jos hukkaavat ruumiin

Meni taas jossitteluksi..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tähtään hautaan ja tiedän jo nyt onnistuvani.

Paitsi, jos hukkaavat ruumiin

Meni taas jossitteluksi..

Jossittelua ja sattumaa elämä onkin, suurelta osin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jossittelua ja sattumaa elämä onkin, suurelta osin.

Mutta ei ehkä niille ihmisille, jotka osaavat ohjata elämäänsä itse. Muut soutaa ja huopaa. Ja "jossittelee" ja sitkuttelee ja mutkuttelee.

• Anonyymi

Tunnen useassa ajatuksissani noin parikymppiseltä. En ole paljoa kehittynyt, hyvällä tuurilla vain melko hyvin selvinnyt.

75 vuotiaaseen tunsin itseni , tai paremmin sanottuna en tuntenut itseäni mitenkään vanhenevan. Ei ollut mitään vaivaa tai särkyjä. Vain kerran olin hierojalla, kun oli työpaikalla ilmoitus, luulin että oli ilmaista, työnantaja maksaa, olikin vain 20% alennus.

Nytkään ei mitään vaivaa, mutta monenlaista "vajaatoimintaa" ja säännöstellen syömistä.

• Anonyymi

Et tainnut olla ruumiillisessa työssä?

• Anonyymi

Vahvaksi ja viisaaksi tunnen itseni, kun luen näitä palstalla riehuvia yhden asian jankuttajia. Mitään muuta ei näytä päässä olevan kuin persu.

• Anonyymi

Kyllä mä tunnen itteni ihan entiseksi nuoreksi, enkä yhtään vanhemmaksi.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      179
      17501
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      48
      10061
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      95
      6005
    4. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      46
      3230
    5. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      22
      2919
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      30
      2859
    7. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      57
      2713
    8. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2648
    9. Kenen luo menisit nyt

jos se olisi mahdollista?
      Ikävä
      138
      1900
    10. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      43
      1880
    Aihe