Lasten kasvatus

Anonyymi-ap

Kuritus väkivalta otettava uudelleen käyttöön lasten kasvatuksessa.
Pehmeät keinot ei tepsi. Se joka kurittaa kasvaa se kunniatta kuolee.
Luunappi ja tukkapölly pienimmille lapsille ja kouluikäisille selkäsauna koivu+tai pajuvitsaloa tai tarvittaessa nahkaisella vyöllä.

53

770

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Loppuisi pikkuhiljaa keskisormen näyttämisen.

• Anonyymi

Eikä se mitään väkivaltaa ole. Typerää lukea sellaiseksi.

• Anonyymi

Kyllä sitä nykyään voi sanoa kasvatus väkivallaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö

No on se kyllä sikäli oikeessa, kun miestäkin voi sanoa naiseksi, mutta järjetöntähän se on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa se ongelma juuri on, "nykyään"-sanassa.

• Anonyymi

Sananlaskut 13:24
      Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa.

• Anonyymi

Aloittaja on väkivaltainen elukka.

• Anonyymi

1950 luvulla syntyneenä muistan että kyllä kuri oli kova ja se oli hyvä juttu että ei saanut elää kuin pellossa.

• Anonyymi

Ei sitten yhtään älykkäämpää sanottavas syntynyt niistä estrogeenin huuruisista tuntemuksistasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sitten yhtään älykkäämpää sanottavas syntynyt niistä estrogeenin huuruisista tuntemuksistasi?

What?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1950 luvulla syntyneenä muistan että kyllä kuri oli kova ja se oli hyvä juttu että ei saanut elää kuin pellossa.

Nykyään on vapaa kasvatus ja sen kyllä huomaa kun seuraa lasten ja nuorten elämää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väkivallalla ei saa mitään hyvää aikaan. Kukaan lastaan rakastava ei voi turvautua nyrkkiin eikä väkivaltaan. Pahoinpidelty lapsi kärsii traumoista lopun ikänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väkivallalla ei saa mitään hyvää aikaan. Kukaan lastaan rakastava ei voi turvautua nyrkkiin eikä väkivaltaan. Pahoinpidelty lapsi kärsii traumoista lopun ikänsä.

Helpottaako jos laittaa rastaletin aikuistuttua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kakaraa komentaa ja läpsäsee vaikka persuksille se ei ilw väkivaltaa. Nyt 40 v myöhemmin on täyskatastrofi nähtävissä, minkä demarihuorat sai aikaan viemällä Ruotsin mallin vapaasta kasvatuksesta läpi!! Demarit ei saa muuta aikaiseksi kun täystuhoa.
        Vanhat kunnon kasvatustavat takaisin, opettajille valta kouluissa ja tämän päivän "vanhemmat" lastenkasvatyskouluihin ja kakarat siksi aikaa pakkotöihin!
        Nyt on nelikymppiset "vanhemmat" ja niiden jälkijasvu pääasiassa pelkkää yhteiskunnan pohjasakkaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei. Jos voima ei auta, sitä ei ole käytetty tarpeeksi.

• Anonyymi

Kyllä lapsi oppii jo yhdestä selkäsaunasta. Housut nilkkoihin ja kannikoille sellainen kuritus koivunoksalla tai pajukepillä ettei istu kahteen päivään niin taatusti oppii että miettii mikä on oikein ja mikä väärin.
      Itse sain nahkavyöstä ja koivunoksasta minä piti itse hakea. Jos toi liian pienen oksan niin sai nahkavyö käsittelyn.
      ..ja se pitää tehdä raivolla että se tehoaa.

• Anonyymi

Totta turiset 👍

• Anonyymi

Kasvatapa lastasi niin kuin koiraa. Haluatko iloisen vai surullisen tottelevan koiran ?

• Anonyymi

Kaikenlaisia hulluja se leipä elättää.

• Anonyymi

Minäkin sain piiskaa ja tukkapöllyä penskana ja lainkuuliainen muita häiritsemätön aikuinen minusta tuli. Enkä teininäkään hölmöillyt :)

• Anonyymi

Näinhän se menee.

• Anonyymi

Minä hölmöilin ja paljon kun pääsin siitä "kuritushuoneesta"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä hölmöilin ja paljon kun pääsin siitä "kuritushuoneesta"

Ja hyvä niin ettei patologi saanut tutkintatöitä

• Anonyymi

Ja katsokaa millaisia teistäkin tuli? Netissä meuhaavia turhuuksia 😄

• Anonyymi

Vain lyöty lapsi lyö. Olet itse esimerkki lapsellesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin 👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sitten nykyisin kaikkia noita riehujia ja toisten hakkaajia lyöty kotona? Silloinhan kotiväkivalta on vain kasvanut, kun se on kiellettyä. Itse luulen, että ovat täysin kuritta kasvaneet ja ilman mitään oikean ja väärän opetusta. Käytöstapoja ei ole, varastelevat työkseen kaupoista, rikkovat ja sotkevat yleiset paikat jne.jne.jne. Tähän on tultu.
        Itse en muista saaneeni koivuvitsasta, ehkä tukkapöllyn olen saanut, mutta ei ole muistikuvaa siitäkään, saatoin jäädä ilman sitäkin.
        Mutta muuten kotikasvatus oli kaikkialla hyvä ja ei ollut koulukiusaamista ollenkaan tms.
        Nuorena oli tietysti kaikki nuoren kujeet, mutta mitään paikkoja ei tuhottu eikä ilkivaltaa tehty.

• Anonyymi

Minä meuhkaan netissä. No tää nyt sattuu kuulumaan työn kuvaan ja verojakin olen maksellut 50 v. Ei tullut luuserijuopponistiä, toisten taskuilla loisijaa, kuten sinusta, velliperseestä, joka tuskin osaa kengännauhojakaan solmia, kun äippä on sen tehnyt, ettet vaan ole traumoja saanut

• Anonyymi

Minä sain isältäni selkään useamman kerran. Lainluliainen tuli ja otan huomioon muut ihmiset paitsi parikymppisenä vedin turpaan juippia joka löi käsistäni makkaraperunat katuun. Uhkasi puukolla ja sain tuomion.
      Jälkeen päinkin vedin turpaan kaikkia ketkä sen ansaitsi.

• Anonyymi

Makkaraperunat? Heikkohermoinen taidat olla, pottujen takia tuomioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Makkaraperunat? Heikkohermoinen taidat olla, pottujen takia tuomioita.

Oli viimeisillä rahoilla ostettu ruoka niin kyllä se kyrsi.

• Anonyymi

Nykyajan vanhemmat tarvitsevat itsekin kasvatusta. Tämän todistaa julkisuudessa tyhmyytensä osoittanut äiti, joka vaati lääkärintodistusta siihen, että hänen kakaralla pitää ja saa olla kännykkä oppitunnilla esillä.
      Mikä saat**n avokuntoutuspotilas sekin on..

• Anonyymi

Koulukiusaamiseenkin ainoastaan väkivalta on oikea ratkaisu.

• Anonyymi

Kaupassa kaksi pikku kakarata riehuivat ja huutivat kilpaa. (Oletettu äiti) pakkeleineen ja potoksineen peilaili itseään puhelimesta, (oletettu isä) vain kahtoo tollotti pentujensa riehumista lähes tuppi suuna. Vapaan kasvatuksen alkeen vaiheet ilmeisesti tällä hetkellä oli menossa. Oppi oli ainakin mennyt perille.

• Anonyymi

Vanhemmat kasvattavat lapsia samalla tavalla kuin heitä itseäänkin on kasvatettu.

• Anonyymi

Olisiko ollut uusperheestä kysymys?

• Anonyymi

Joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa.

• Anonyymi

Nyt ovat vanhempina ne, joilta päiväkodissa kysyttiin koko ajan haluatko tuota vai tätä, ja yksilöllinen kasvatus ja huomiointi oli vietävä äärimmäisyyksiin. Seuraukset näkyvät nyt näissä kännykkäkumaraisissa vanhemmissa, joilta puuttuvat sosiaaliset taidot sekä arjen hallinta. Kuinka he osaisivat siirtää kohteliaisuutta, keskustelutaitoja ja toisten huomiointia.lapsilleen, kun itse saivat kaoottisen lapsuuden valinnanvapaus viidakossa?

• Anonyymi

Osa vanhemmista näkyy ulkoistaneen lastensa/nuortensa kasvatuksen somevaikuttajien, pelien ja kaveripiirien tehtäväksi vaivautumatta edes seuraamaan jälkikasvunsa touhuja tai käytöstä. Aina vaan uusinta uutta kännykkää ja muuta härpäkettä ja mitä milloinkin jälkikasvu pyytää niin kaiken saavat kaveruus vanhemmiltaan.

• Anonyymi

Jos nykyään olisi tyttö-ja poikakodit kuten oli ennen ja samat kriteerit sinne joutumiseen niin täyttä olisi.

• Anonyymi

Sääntö-Suomessa ei ole enää helppoa lastenkasvatuskaan. Lastensuojeluilmoituksia on nykyään niin helppo tehdä, että kyllä siinä monella jää viranomaisten pelossa vanhemmuus ja kasvattaminen siihen.

Jälkikasvusta on tehty lainsäädännöillä kaikkivoipia.

• Anonyymi

Kyllä nykyisin on lastenkasvatus opittu ihan omasta kokemuksesta. Itse kasvatin omat lapseni 80- ja 90-luvulla. En tarvinnut vitsaa enkä muutakaan. Äänenkäyttö oli sallittua, enkä ulkoistanut lasteni kasvatusta, koska ei ollut subjektiivista päivähoitoa. Onnekseni lapsista kehittyi pärjääviä aikuisia. Kyllä silloin opetettiin miten pitää käyttäytyä ja rajat lapsille, ei siihen tarvittu kuin jämpti vanhemmuutta, vastuunkantoa vanhemmilta, rajojen asettelua, kehumista kun syytä oli, rahan käytön opettelua ym. Ihan tavallisia perheen ajan ja hallinnan opettelua. Nyky vanhemmat pelkäävät, että lapsi menee rikki, jos korottaa ääntä, on napakka vanhempi. Vanhemmat ovat ulkoistaneet lastensa kasvatuksen päiväkodeille. Kaupassa ei enää näy vanhempia lasten kanssa. Käydään töiden jälkeen kaupassa yksin ennenkuin haetaan lapset hoidosta, että ei vain syntyisi konfliktia kaupassa, kun ei osata enää kieltää lasta. Ei opeteta käytöstapoja, ei vaadita mitään. Sitten syytetään päivähoitoa ja koulua, jos lapsi ei osaa ihan perus käyttäytymissääntöjä ja vielä puolustellaan lasta. Ei nähdä sitä että oma kasvatusvastuu jäi tekemättä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä nykyisin on lastenkasvatus opittu ihan omasta kokemuksesta. Itse kasvatin omat lapseni 80- ja 90-luvulla. En tarvinnut vitsaa enkä muutakaan. Äänenkäyttö oli sallittua, enkä ulkoistanut lasteni kasvatusta, koska ei ollut subjektiivista päivähoitoa. Onnekseni lapsista kehittyi pärjääviä aikuisia. Kyllä silloin opetettiin miten pitää käyttäytyä ja rajat lapsille, ei siihen tarvittu kuin jämpti vanhemmuutta, vastuunkantoa vanhemmilta, rajojen asettelua, kehumista kun syytä oli, rahan käytön opettelua ym. Ihan tavallisia perheen ajan ja hallinnan opettelua. Nyky vanhemmat pelkäävät, että lapsi menee rikki, jos korottaa ääntä, on napakka vanhempi. Vanhemmat ovat ulkoistaneet lastensa kasvatuksen päiväkodeille. Kaupassa ei enää näy vanhempia lasten kanssa. Käydään töiden jälkeen kaupassa yksin ennenkuin haetaan lapset hoidosta, että ei vain syntyisi konfliktia kaupassa, kun ei osata enää kieltää lasta. Ei opeteta käytöstapoja, ei vaadita mitään. Sitten syytetään päivähoitoa ja koulua, jos lapsi ei osaa ihan perus käyttäytymissääntöjä ja vielä puolustellaan lasta. Ei nähdä sitä että oma kasvatusvastuu jäi tekemättä!

Huutaminen ei tehoa nykyään, paras keino on uhkailu ja jos se ei tehoa niin avokämmen tai nyrkki.

• Anonyymi

Tuohon edelliseen vielä lisään, että laitahan kasvatetaan arkipäivän asioilla, jo meillä ekaluokkalaiset siivosivat oman huoneen. Sitten kun tekivät ylimääräistä siitä sai pienen viikkorahan. Pienillä oli vain yksi karkkipäivä lauantaina, muuten oli turha ruikuttaa karkkeja kaupassa. No eivät ruikuttaneet, kun niitä ei saanut. Omalla sillä työllä ansaitulla viikkorahalla saattoi, kun sitä oli kertynyt ostaa jotain tarpeetonta omaa, jota vanhemmat eivät maksaneet. Vastuu kasvoi iän mukana ja myös vaikuttamis mahdollisuus. Lapset olivat kaikkialla mukana, näin oppivat miten käyttäydytään ravintolassa, julkisissa kulkuvälineissä jne. Lastenkasvatus ei ole tähtitiedettä. Jostain syystä siitä on viime vuosikymmeninä tullut ylivoimainen taakka vastenmielinen/ylivoimainen velvollisuuskin kai vanhemmille.
      Ihmetyttää!

• Anonyymi

Siltä näyttää nykyään ettei jakseta elää lapsiarkea ja erotaan. Lapset sitten hakevat huomiota kuka milläkin tavalla.

• Anonyymi

Kuritetuista lapsista ei tule koskaan terveen itsetunnon omaavia aikuisia. Hakeutuvat usein vääriin porukoihin, josta hakevat ymmärrystä,

• Anonyymi

Höpö höpö..minun kotona oli kova kuri. Luunappi otsaan tuli pikku töppäyksistä, suuremmista kunnon selkäsauna. Nahkavyöllä tai pajukepillä.
        Ruokapöydässä piti olla silloin kun oli ruoka-aika muuten jäi ilman ruokaa, ruokapöydästä ei saanut nousta ennen kuin kaikki olivat syöneet tai sai erikseen luvan.
        Kyynärpäitä ei saanut pitää pöydällä eikä saanut "maata" ruokalautasen päällä. Lusikkaa piti pitää oikein kädessä.
        En hakeutunut "vääriin" porukoihin. Nämä lapsuuden kuritukset unohtuivat jo ennen ylä-astetta ja sen kun tiesi miksi kuritukset oli tullut niin ne hyväksyi.
        Olen tyytyväinen että kotona oli kova kuri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö..minun kotona oli kova kuri. Luunappi otsaan tuli pikku töppäyksistä, suuremmista kunnon selkäsauna. Nahkavyöllä tai pajukepillä.
        Ruokapöydässä piti olla silloin kun oli ruoka-aika muuten jäi ilman ruokaa, ruokapöydästä ei saanut nousta ennen kuin kaikki olivat syöneet tai sai erikseen luvan.
        Kyynärpäitä ei saanut pitää pöydällä eikä saanut "maata" ruokalautasen päällä. Lusikkaa piti pitää oikein kädessä.
        En hakeutunut "vääriin" porukoihin. Nämä lapsuuden kuritukset unohtuivat jo ennen ylä-astetta ja sen kun tiesi miksi kuritukset oli tullut niin ne hyväksyi.
        Olen tyytyväinen että kotona oli kova kuri.

No eivät ole vieläkään unohtuneet. Kiivaasti otat kantaa. Taitaa vanhat muistot nostaa päätään...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eivät ole vieläkään unohtuneet. Kiivaasti otat kantaa. Taitaa vanhat muistot nostaa päätään...

Nykyään vanhemmilla on niin monta rautaa tulessa että kasvatukseen ei riitä aikaa. Lapset jää vähemmälle huomiolle kuin pitäisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhemmistani jäi hyvät muistot vaikka kuri oli kova.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta kai muistin koska asiasta täällä puhuttiin. Niin kuin sanoin olen tyytyväinen että oli kova kuri kotona ja selkään sain. Ei haittaa minua pätkääkään eikä minusta tullut mikään häirikkö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhemmistani jäi hyvät muistot vaikka kuri oli kova.

Sama minulla, selkäsaunan ymmärsi koska oli tehnyt väärin kuten se että lunttasin uskonnon kokeissa ja sain kokeesta nelosen. Kotona tuli selkäsauna.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      153
      11008
    2. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      44
      4091
    3. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      64
      3918
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      192
      3640
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      100
      3461
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      101
      3320
    7. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      72
      1967
    8. Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?

Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis
      Maajussille morsian
      15
      1277
    9. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      958
    10. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      268
      924
    Aihe