Suolahden Resilienssi- ja Kestävän Hygieniainnovoinnin Työllisyysohjelma 2025–2030 (SuReKHT-hanke)
Johdanto
Suolahden kaupunginosa Äänekoskella on identifioitu pilot-alueeksi, jossa voidaan yhdistää korkean teknologian ratkaisut, biodiversiteettistrategia sekä eksistentiaalinen hygieniapolitiikka. Hankkeen tavoitteena on luoda työpaikkoja, vahvistaa yhteisöllisyyttä ja turvata luonnon monimuotoisuus kokonaisvaltaisella lähestymistavalla.
Tavoitteet
1. Flora Control: Lupiinin hallittu niitto tievarsilta (”niittoklusterit”)
2. Forest Debris Recycle: Risujen ja roskien kerääminen (”metsäsiisteysmoduulit”)
3. Canine Organic Output Management: Koirien ulosteiden järjestelmällinen keräys ja kompostointi (”koirankakka-cirkulaatio”)
4. Human Biowaste Strategy: Ihmisen ulosteiden keräys pururadoilta sekä innovatiivisten paskannuspukkien kehittäminen rantaraitille (”user-friendly defecation platforms”)
5. Digital Employment Nexus: Suolahden vanhan vaneritehtaan tiloihin perustettava datakeskus, joka toimii synergisessä kumppanuudessa yllämainittujen hygieniamoduulien kanssa
Työllisyysvaikutukset
Arvioiden mukaan hanke luo:
12 pysyvää työpaikkaa lupiinioperaatioihin
8 työpaikkaa metsäsiisteyden ylläpitoon
6 työpaikkaa koirien jätelogistiikkaan
10 työpaikkaa pururatojen ja rantaraitin hygieniapalveluihin
30 korkean teknologian työpaikkaa datakeskukseen
Yhteenveto
Hanke nostaa Suolahden eurooppalaiseksi malliesimerkiksi siitä, kuinka sosiaalinen koheesio, digitaalinen infrastruktuuri ja ulosteiden hallinta voidaan yhdistää yhdeksi kokonaisuudeksi. Projekti toteuttaa EU:n vihreän siirtymän, digisiirtymän ja hygieniasiirtymän tavoitteita.
SuReKHT-hankkeen slogan:
”Kestävä kasvu alkaa lupiineista – ja päättyy paskannuspukille.”
EU-HANKERAPORTTI
Anonyymi-ap
4
239
Vastaukset
- Anonyymi
Aika kova juttu. Onko tämä oikein poliittisesti tieteellisesti määritelty SDPn kärkihanke Suolahteen? Miksi työturvallisuusteemaa ei ole otettu tähän ”cutting edge” hankkeeseen?
- Anonyymi
Kaupungin hallituksessako näistä asioista on päätetty?
- Anonyymi
Voi hyvinkin olla, ei ne lähihoitajat ja entiset ay sorvarit sun muut liisterityöläiset erota vaikka eteen laitettaisiin tuommoinen chatgptn ja puppulausegeneraattorin yhteispelinä tehty lappu. Hyväksyttiin pöytäkirjaan ja saunaan, ja äkkiä syömään toisten rahoilla.
- Anonyymi
Pitäskö sun vähentää tuota kokkelin käyttöä?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512