kertokaa vastasiko?

Winky

näyttelijät kirjan hahmoja? Siis(tämä on loppuun kulutettu aihe mutta hiljasta täällä nii yritän keskustelua virittää.. :P) Kertokaa miks tai miten se oli onnistunut tai epäonnistui..?
Mä nyt aloitan... :)
ei käy:
Liv Tyler... Musta ei käy yhtään Arweniksi ja en yksinkertaisesti kuvitellut Arwenia sellaiseksi kun Liv on... :/ No onneks Liv-Arwenia ei kamalasti näytetty niin.. xD
Elijah Wood... Pelästynyt pikkupoika ilme alkoi ärsyttää... Ja minä kuvittelin Frodon erilaiseks, mut ei Elijahin pärstässä oo valittamista... :D
vastast odotuksiani.. :
Sam, Sean Astin. Täydellisesti!
Pippin Billy Boyd(?kirjoitusvirhe?) joo ihan kunnolla... :D Pippin oli musta kirjoittasin sellainen iloinen.. :D Vastas joo
Merri, Dominic(sukunimi hakosessa) Pidin pärstästä ja siitä vakavuudesta jonka Dominic omistaa. :) Yksinkertaisesti kuvittelin kirjan luettuani Merrin tälläiseski. Ei välittamsita...:)
Gandalfin näyttelijä oli NAPAKYMPPI!
Myös SArumanin... :D

18

1534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anadriel

      Yksikään elokuvan haltioista (tai edes osittain haltioista) ei saavuttanut sitä etereaalisen kauneuden tasoa, jonka yhdistän mielessäni haltioihin, vaan näytti liiankin arkisilta ihmisiltä. Ja erityisen potkun persauksille ansaitsee maskeeraaja joka ei onnistunut häivyttämään haltiamiesten parransänkeä. Haltioille ei parta kasva, prrrkle!

      • Winky

        PARRAT POIS! :D


      • murdoc

        ...näin muistelisin, että Aragornillekaan ei parran pitäisi kasvaa.


      • Luetaanpas nyt se Taru Sormusten Herrasta uudestaan ennen kun väitetään että haltioilla ei kasva parta...


      • Quethas
        Wilian kirjoitti:

        Luetaanpas nyt se Taru Sormusten Herrasta uudestaan ennen kun väitetään että haltioilla ei kasva parta...

        en ole vähään aikaan lukenut Tolkienin luomuksia lukenut, mutta kyllä jossain on sanottu että haltioilla ei kasva parta, eikä ihmisillä joissa virtaa haltiaverta.


      • Quethas kirjoitti:

        en ole vähään aikaan lukenut Tolkienin luomuksia lukenut, mutta kyllä jossain on sanottu että haltioilla ei kasva parta, eikä ihmisillä joissa virtaa haltiaverta.

        1. Aragornissa virtaa jonkun verran haltiaverta ja kappas, sillä kasvaa parta.

        2. Lainaus Taru Sormusten Herran lopusta.

        "Kun he pääsivät portille, tuli Círdan Laivanrakentaja (haltia)heitä vastaan. Hän oli hyvin pitkä ja hänen partansa oli tuuhea ja hän oli vanha ja harmaa, mutta hänen silmänsä olivat kirkkaat kuin tähdet; ja hän katsoi heihin ja kumarsi ja sanoi: >>Kaikki on nyt valmista>>."

        Että silleen, pitääkö kumota vielä lisää harhakäsityksiä?


      • ...
        Wilian kirjoitti:

        1. Aragornissa virtaa jonkun verran haltiaverta ja kappas, sillä kasvaa parta.

        2. Lainaus Taru Sormusten Herran lopusta.

        "Kun he pääsivät portille, tuli Círdan Laivanrakentaja (haltia)heitä vastaan. Hän oli hyvin pitkä ja hänen partansa oli tuuhea ja hän oli vanha ja harmaa, mutta hänen silmänsä olivat kirkkaat kuin tähdet; ja hän katsoi heihin ja kumarsi ja sanoi: >>Kaikki on nyt valmista>>."

        Että silleen, pitääkö kumota vielä lisää harhakäsityksiä?

        Tuskinpa toi Aragorn-juttu kumoa yhtään mitään. Vaikka Aragornissa virtasi jonkin verran haltiaverta, se ei tarkoita, ettei sen ihmisveri saisi partaa kasvamaan!
        Mutta olet oikeassa, että haltioilla kasvaa parta jossain vaiheessa elämää, jonka voi ymmärtää Círdanista...


      • ... kirjoitti:

        Tuskinpa toi Aragorn-juttu kumoa yhtään mitään. Vaikka Aragornissa virtasi jonkin verran haltiaverta, se ei tarkoita, ettei sen ihmisveri saisi partaa kasvamaan!
        Mutta olet oikeassa, että haltioilla kasvaa parta jossain vaiheessa elämää, jonka voi ymmärtää Círdanista...

        Ainakin se kumoaa tuen Quenathin tai jotain väitteen ettei partaa kasva henkilöille jonka suonissa virtaa haltiaverta...


      • ...
        Wilian kirjoitti:

        Ainakin se kumoaa tuen Quenathin tai jotain väitteen ettei partaa kasva henkilöille jonka suonissa virtaa haltiaverta...

        Ups... Minun kai pitää opetella lukemaan myös ne viestit, jotka on aikaisemmin kirjoitettu... -_-


      • Eöl

        on etteivät haltiat vastaa sitä kauneuskäsitystä, mikä kirjasta huokuu.

        Se, että Tolkienin luomassa maailmassa haltioille ei kasva parta on kukkua. Tämä on myöhempien fantasiakirjailijoiden juttuja.


    • mineh

      kyllä mulla ainakin suurin osa vastas... :)

      ei ollu oikeen hyviä:
      Liv Tyler oli munki mielestä vähän tekastun olonen ja toinen josta en oikein tykänny oli Orlando Bloom... onhan Orlando ihan hyvän näkönen ja näin, mutta se ei oikein onnistunu olemaan uskottava 2900 vuotiaaksi :)

      tosi hyviä!:
      Viggo Mortensen oli just nappi valinta Aragorniks ja Ian McKellen sopi Gandalfiks! ne kaks onnistu ainakin ymmärtämään niiden hahmoa hyvin!

      no joo... mä ny taas oon niinku joku paraski TSH tuntija, mutta nämä on vaan mun vähäpätösiä mielipiteitä... :)

    • murdoc

      Vastasi:

      Sam, Sean Astin: loistavasti, kaikkien hobittien olisi pitänyt olla samaa "tukevuusastetta", hyvinsyöneen näköisiä.

      Gimli, John Rhys-Davies: tosin tämä on aika helppo pala... Joskus vitsailtiin kavereitten kanssa, että toivottavasti eivät ota Danny DeVitoa Gimliksi ;-D

      Gandalf, Ian McCellan: loistavasti.

      Saruman, Christopher Lee: loistavasti.

      Galadriel, Cate Blanchett: hyvin lähellä omaa mielikuvaani.

      Bilbo, Ian Holm: mainio!

      Legolas, Orlando Bloom: ehkä vähän turhankin hintelä, mutta erittäin hyvä silti.

      Balrog, CGI: Prikulleen!

      Maisemat, paitsi Rohan: Prikulleen!


      Ei vastanneet:

      Frodo, Elijah Wood: Aarghh! Mitkä mulkosilmät! Frodon piti sitä paitsi olla hobittinelikon vanhin! Mutta vaikea on kyllä ollut valintaa tehdä. Pitää joskus miettiä, kuka olisi sopinut paremmin rooliin.

      Elrond, Hugo Weaving: Kaukana siitä! Vaikka HW onkin hyvä näyttelijä, niin ei muistuta sitä Elrondia, minkä olin mielessäni kuvitellut.

      Arwen, Liv Tyler: ärsyttävä nukkenaama. Esimerkiksi Rachel Weich (kirjoitusasu?) olisi voinut olla parempi.

      Luolapeikko, CGI: ei vain vakuuttanut. Tuli mieleen Michelin-ukko.

      Suurin osa haltioista: omituisen näköisiä tyyppejä.

      Rohan: Ei jumankauta! Ei Rohan ole tuonnäköinen! Eivätkö olisi voineet sitä käydä kuvaamassa vaikka Unkarissa? Ei tuollainen maasto ole hyvää hevosmaastoa.


      Siltä väliltä:

      Aragorn, Viggo Mortensen: jokin häiritsi, mutta olen silti ihan tyytyväinen. Alkupäässä parempi. Olisin mielelläni nähnyt Sean Beanin Aragornina.

      Boromir, Sean Bean: loistokas Boromir, mutta kuten sanottua, mieluummin olisin nähnyt Seanin Aragornin roolissa.

      Merri ja Pippin, Dominic Monaghue ja Billy Boyd: hyvin vedetyt hahmot, mutta eteenkin BB oli vähän liian hintelä. Hobittien pitäisi olla pyöreämpiä IMHO.

      Kotkat, CGI: siivet liikkui kuin niissä ei olisi ollut luita lainkaan...

      Örkit: aluksi ärsyttivät, kun eivät vastanneet mielikuvaa, mutta niihin tottui. Lopuksi ne tuntuivat jo ihan onnistuneilta.

      Hukat, CGI: oisivat saaneet olla enemmän suden kuin hyeenan näköisiä...

      • Asian tietäjä

        Liian mäkistä ja kivistä maastoa. Olisivat käyneet kuvaamas pohojanmaalla notta jukolauta.


    • miu

      Näyttelijöiden nimissä oon tosi huono, joten laitan pelkät roolit, mutta siis:

      Vastasivat mielikuvaa:

      - Galdalf ja Saruman (no, oisin varmaan ollut ulkonäön puolesta tyytyväinen keihin tahansa valkotukkaisiin ja -partaisiin)
      - Aragorn (komea metsien mies)
      - Eowyn (kaunis ja surullinen neito)
      - Hobitit (Sam oli paras, Frodo tosiaan vähän liian nuori)
      - Legolas (juuri niin komea kuin haltian pitääkin olla, muttei lipevä)

      Eivät vastanneet:
      - Faramir (ei tarpeeksi hyvännäköinen ja vähän reppanan oloinen!)
      - Klonkku (jotenkin vaan ei...hyvin tehty silti)
      - Balrog (kuvittelin jotain ihan muuta)
      - Galadriel (kuten joku sanoikin niin haltian pitäisi olla eteerisen näköinen)

      Siltä väliltä:
      - Entit (varmasti olleet vaikeat toteuttaa, muuten hyviä paitsi naamat)

    • Legolas-Viherlehti

      annan koulu arvosanan

      Aragorn/Viggo Mortensen:8½ on vaikea kuvitella häntä mustan portin tistelussa vähän päälle 80 vuotiaaks.

      Legolas/Orlando Bloom:8½ kirjassa ei kuvattu niin hyväksi kuin elokuvassa oli (mun mieli pide) kuitenki mun lemppari

      Gimli/John Rhyn-Davies (kirjotus virhe):9 aivan kuin ajattelin.

      Arwen/Liv Taylor:7 no jaa

      Eowyn/Miranda Otto:8 onnistui ihan hyvin.

      Elrond/Hugo Weawing (joku tollane):6½ huono valinta liian "nyrpeä"

      Gandalf/Sir Ian McKellen:9½ loistava valinta:)

      Saruman/Christopper Lee:9 myös hän oli oiva valinta. Velhot onnistui

      Boromir/?:8 ihan hyvä

      Faramir/?:7 voisi uskoa Boromirin veljeksi muute en tykänny.

      Denethor/?:9 todella loistava valinta.

      Sam/Sean Astin:10- paras rooli suoritus.

      Frodo/Elijah Wood:8- ihan hyvä valinta.

      pippin/Billy Boid:8 liian laiha muuten hyvä.

      Merri/Dominig Monaghan:8 sama kuin pippinillä.

      sauron/-:8

    • Aragorn

      mun mielestä Gandalfin näytteliä oli just sopiva, Legolaksen näytteliäks sopii tosi hyvin Orlando, Liv on hyvä Arwen, hobitteihin on juuri sopiva, Rohanin väki on sopivaa, eli mun mielestä Kaikki näytteliät on sopiva...varsinkin Aragornin.

    • Loooops

      Sen Dominicin sukunimi on Monaghan

      • carrie

        Arwenhan oli jossain vaiheessa käsikirjoitettu paljon aktiivisemmaksi, oli alkuvaiheessa esimerkiksi mukana Helms Deepin taistelussa. Liv Tyler oli jopa taistelun kuvauksissa mukana, mm. siinä kohtauksessa kun Legolas hilaa Aragornia ja Gimiliä köydellä ylös. Tyler oli vain häivytetty siitä kohtauksesta pois. Tälläisiä kertoivat PJ kumppaneineen TTT:n extended dvd:n kommenttiraidalla.

        Onneksi sentään tajusivat Arwenin sieltä poistaa, olisi ollut vähän liian kaukana alkuperäisestä tarinasta. Ilmeisesti jonkin verran vaikutusta heidän päätökseensä oli ollut faneilla, jotka jo kuvauksien aikaan olivat kuulleet huhuja tästä ja nostivat siitä kovan mekkalan mm. keskustelupalstoilla, ja olivat varmaankin lähettäneet myös palautetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      515
      12858
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8444
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      38
      7450
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      353
      2529
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2274
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1967
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1703
    8. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      22
      1520
    9. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1510
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1343
    Aihe