Terveeks.
Tuli ostettua tommonen skoodderi,joka on KONE GLANS tuote.
Asiaan:Perään pitäs lisätä ööliä,mut mitä öljyä laitan ja saako sitä huoltikselta?Papruista ei käynyt ilmi,kuin moottori öljy.
Onko kellään kokemuksia ko tuotteesta? saa laittaa mielellään tulemaan kiitos.
Kysymys KINROAD WINDBELL stä
18
9141
Vastaukset
- minä
Samaa öljyä käytetään perässä kuin moottorissa
- Skode
Ok tänks.Mistähän sais semmosen mini suppilon,jossa haitarivarsi? Helpottais öölin lisäämistä nääs. Motonetis kaikki liian isoja.Moposportista?
- Kiki
Skode kirjoitti:
Ok tänks.Mistähän sais semmosen mini suppilon,jossa haitarivarsi? Helpottais öölin lisäämistä nääs. Motonetis kaikki liian isoja.Moposportista?
Ja sieltä hevosperäruiske
- minä
Skode kirjoitti:
Toi voi olla hyvä idea toi ruisku, en tiedä sitten miten isoja noita saa apteekista ja mitä maksaa. Mulla on öljyn vaihto kanssa edessä ja meinasin ,että jos jostain löytäisi pienen suppilon ja siihen letku päähän niin sais noi öljyt (varsinkin perä öljyt)vaihdettua siististi. mutta tosiaan jos tuolta apteekista sais tollasen ison ruiskun ja siihen letkun vielä päähän niin se vois olla tosi hyvä juttu. ps. pieniä ruiskuja tuolta apteekista ei oikein saa, mutta tollasen ison... niin ei kai nekään niin hulluja ole, että kukaan piikittää itseensä puolen litran annoksella.
- Skode
Kiki kirjoitti:
Ja sieltä hevosperäruiske
Nyt tuli kyl sen verran kinky idea,et toi on melkeen kokeiltava :)
- Jorma™
Skode kirjoitti:
moottoriin kuuluu oikeesti tuo 10w-40 mutta perään kuuluu 80w-90 perä/vaihteisto öljyä... ja toiseksi kun ostat sen öljyn sieltä motonetista/biltemasta niin katso hyllyä tarkemmin niin siellä "yleensä" näkyvillä sellaisia korkkeja joissa pieni (n.10cm pitkä)letku kiinni joilla saa sen öljyn helposti pieneenkin reikään... ja jos ei näy ,kysy myyjältä... öljyn tilavuus mikä sinne menee on n.0,12ltr eli hieman yli desi....
toiseksi perään ei kuulu lisätä sitä öljyä vaan vaihtaa ja jos joutuu lisäämään niin se yleensä oire jostain viasta esim stefa vuotaa tms.... - Skode
Jorma™ kirjoitti:
moottoriin kuuluu oikeesti tuo 10w-40 mutta perään kuuluu 80w-90 perä/vaihteisto öljyä... ja toiseksi kun ostat sen öljyn sieltä motonetista/biltemasta niin katso hyllyä tarkemmin niin siellä "yleensä" näkyvillä sellaisia korkkeja joissa pieni (n.10cm pitkä)letku kiinni joilla saa sen öljyn helposti pieneenkin reikään... ja jos ei näy ,kysy myyjältä... öljyn tilavuus mikä sinne menee on n.0,12ltr eli hieman yli desi....
toiseksi perään ei kuulu lisätä sitä öljyä vaan vaihtaa ja jos joutuu lisäämään niin se yleensä oire jostain viasta esim stefa vuotaa tms....Joo no perän täyttö reijästä en saa otettua öljy näytettä,vaikka mitä tekis.Täytyy käydä uudestaan siel motonetis,ku tuli keran muutenki asiaa.Rupesin kans miettii tota,et eiks perään laiteta vähän toisenlaista,ku 10-40 motore oil.Tutkitaan.
- minä
Jorma™ kirjoitti:
toiseksi perään ei kuulu lisätä sitä öljyä vaan vaihtaa ja jos joutuu lisäämään niin se yleensä oire jostain viasta esim stefa vuotaa tms....Joo kävin tosta öljyistä katsomassa kässäristä niin se on kyllä ihan päin peetä...siellä ei mainita mitään peräöljyistä vaan puhutaan ainoastaan öljystä 10-40 taikka 10-30 (siksi päättelin ,että sama öljy menisi peräänkin mutta onneksi täällä on viisaampia) ja perään väitetään menevän 1litra, mutta kun lukee eteenpäin niin litra putoaa yhteen desiin... että ota nyt sitten tostakin selvää?
- Skode
minä kirjoitti:
Joo kävin tosta öljyistä katsomassa kässäristä niin se on kyllä ihan päin peetä...siellä ei mainita mitään peräöljyistä vaan puhutaan ainoastaan öljystä 10-40 taikka 10-30 (siksi päättelin ,että sama öljy menisi peräänkin mutta onneksi täällä on viisaampia) ja perään väitetään menevän 1litra, mutta kun lukee eteenpäin niin litra putoaa yhteen desiin... että ota nyt sitten tostakin selvää?
Joo nyt löytys oikeet vermeet.
Hyllystä löyty minisuppilo ja toisesta hyllystä sopivaa muoviletkua jotka on just oikeen kokoset toisiinsa ja penkomisella löyty myös öölit. Voisivat vaan vähän useemmin täytellä niitä hyllyjä :)Kitokset vinkeistä. - NettiJuppi
minä kirjoitti:
Toi voi olla hyvä idea toi ruisku, en tiedä sitten miten isoja noita saa apteekista ja mitä maksaa. Mulla on öljyn vaihto kanssa edessä ja meinasin ,että jos jostain löytäisi pienen suppilon ja siihen letku päähän niin sais noi öljyt (varsinkin perä öljyt)vaihdettua siististi. mutta tosiaan jos tuolta apteekista sais tollasen ison ruiskun ja siihen letkun vielä päähän niin se vois olla tosi hyvä juttu. ps. pieniä ruiskuja tuolta apteekista ei oikein saa, mutta tollasen ison... niin ei kai nekään niin hulluja ole, että kukaan piikittää itseensä puolen litran annoksella.
Tippakannu on kaikkein paras kapistus jolla laittaa perään öljyt
- TezmU
Itselläni on se 1500€ versio tuosta kinroadista ja samaa öljyä menee perään kuin moottoriinki eli 10v40
tai 10v30 joka on parempi talvella mutta itse haluaisin tietää että miten viritän tuota vehjettä olen huomannut että mittari kusettaa noin 10km/h eli kun mittari näyttää 50km/h niin silloin ajaa 60km/h eli aika hyvin kulkee muutenkin- perä
Olet oikeessa jotta moottoriöly 10w-40 kelpaa skootterin peräöljyksi ihan hyvin.Se perä kun ei ole vaihteisto.Eli vaiheistoölyä ei tarvi.Ne rattaat jotka sellä pyörii,pyörivät hitaasti tai nopeaan.Mutta ovat aina kytköksissä toisiinsa.Vaihteisto on aivan eri juttu.Skootterissa etu/takalautaset ja varihihna muodostavat kulloisenkin "vaihteen".
- Kiki
perä kirjoitti:
Olet oikeessa jotta moottoriöly 10w-40 kelpaa skootterin peräöljyksi ihan hyvin.Se perä kun ei ole vaihteisto.Eli vaiheistoölyä ei tarvi.Ne rattaat jotka sellä pyörii,pyörivät hitaasti tai nopeaan.Mutta ovat aina kytköksissä toisiinsa.Vaihteisto on aivan eri juttu.Skootterissa etu/takalautaset ja varihihna muodostavat kulloisenkin "vaihteen".
Sama asi se on kun vaihteisto, aino ero on se että että ne rattaat on kokoajan kiinni toisissan.
Ja Automattivaihteistoöljy on meinaa taas, no en jaksa selittää muttta sitä kun sinne liat niin ei hyvää seuraa - perä
Kiki kirjoitti:
Sama asi se on kun vaihteisto, aino ero on se että että ne rattaat on kokoajan kiinni toisissan.
Ja Automattivaihteistoöljy on meinaa taas, no en jaksa selittää muttta sitä kun sinne liat niin ei hyvää seuraaEi kai sinne nyt automaattivaihteistoöljyä ainakaan?Siia 10w-40 moottoriöljy oli vaihtoehtona.Tosin pääasia että siellä on öljyä.Ne voimamomentit ovat niin älyttömän pieniä siellä perässä.Toisaalta ei siihen öljymäärään omaisuutta mene,jos nyt haluaa ostaa sitä kalleinta...
- Jape
perä kirjoitti:
Ei kai sinne nyt automaattivaihteistoöljyä ainakaan?Siia 10w-40 moottoriöljy oli vaihtoehtona.Tosin pääasia että siellä on öljyä.Ne voimamomentit ovat niin älyttömän pieniä siellä perässä.Toisaalta ei siihen öljymäärään omaisuutta mene,jos nyt haluaa ostaa sitä kalleinta...
Ite käytän maahantuojan suosittamaa Motul Gearbox 80W90 Öljyä.
- tuned4u
nyppäät rajottimen pois nii mulla kulkee 70km/h mittarrin ja keulii... prikka pois nii saat lisää vääntöö ja muutaman lisä km/h:n... itellä kulkee tasasella ilman suurempia virityksiä n.80km/h ja keulii
- moi
kinroad windbellissä on erikseen bensa ja öljy.
windbelliin tankataan ihan tavallista 95:sta. - Mopo-Pappa
Näinpä sannoo käyttäjän käsikirja 2006!
-Moottoriöljy:
kesällä:Mobil Super S 10W-40 tilavuus 0,9 Litraa
talvella: Mobil Synt S 5W-40
Vaihteistoöljy:
Mobilude SHC 75W/90 tilavuus 120ml
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632172Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."61826Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381334En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71970Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.88960Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?187926Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21905Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39750- 19746
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93719