Myyjät hönkii heti "palvelemaan" kun ovesta astuu

Anonyymi-ap

Ei minulla ole heti selvää listaa mitä tarvitsen. Haluaisin rauhassa tutustua valikoimaan.
Kaikkialla hosutaan ja hätäillään, että välillä tuntuu että pitäisi pyytää anteeksi kiireettömyyttä.
Jos vastaat että haluat katsoa rauhassa, niin kaksi myyjää jää käsivarren päähän muka "pöyhimään" hyllyjä. Itse asiassa ne seurailevat ja pysähtyvät sitä mukaa kun asiakas liikkuu eteenpäin.
Välillä tuntuu että alan tilaamaan verkkokaupasta vaatteet, meikit yms.
Ja ruokakaupasta tilaamaan tavarat kotiin.
Eikö tosiaan enää missään voi rauhassa katsella ja vertailla tuotteita ennen ostospäätöstä. Kysyn kyllä tarvittaessa apua.
Tänään oli kyllä kahden myyjän juoru ja pöyhiminen Sokoksen hyllyllä niin aktiivista kyselyineen, että luovutin ja päätin että asiakkuuteni päättyi siihen. 😬

21

297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minusta on ihan fiksua, että myyjät tulevat ja kysyvät että tarvitsetko mahdollisesti apua.

• Anonyymi

Jätä ostoshame ja heimokledjut kotiin kun meet kauppaan.

• Anonyymi

Oletko köyhän oloinen? Myyjät pyrkivät pätemään oitis. Mulla oli joskus sellainen uutena ostettu kuluneen näköiseksi tehty t-paura päällä ja huomasivat kyllä heti olemassaoloni.

• Anonyymi

Ylimielisyyttäkin on kuten eräässä autoliikkeessä.Isäni halusi ostaa kalliin auton mutta palvelua ei tullut.Osti sitten toisesta liikkeestä jossa ymmärrettiin että huonotakkisellakin voi olla rahaa.Palveluhaluttoman liikkeen edustaja kyseli myöhemmin miksi et ostanut meiltä.Isä vastasi että ettehän te halunneet myydä sitä minulle.

Itse arvostan sitä, että tullaan kysymään voiko olla avuksi.Joissain liikkeissä myyjää saa metsästää kauan kun tarvitsisi apua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylimielisyyttäkin on kuten eräässä autoliikkeessä.Isäni halusi ostaa kalliin auton mutta palvelua ei tullut.Osti sitten toisesta liikkeestä jossa ymmärrettiin että huonotakkisellakin voi olla rahaa.Palveluhaluttoman liikkeen edustaja kyseli myöhemmin miksi et ostanut meiltä.Isä vastasi että ettehän te halunneet myydä sitä minulle.

Itse arvostan sitä, että tullaan kysymään voiko olla avuksi.Joissain liikkeissä myyjää saa metsästää kauan kun tarvitsisi apua.

Se on aikalailla tilanne kohtaista. Miten milloinkin sattuu olemaan tekemistä juuri silloin kun joku astuu sisään.
        Kävin joskus rintajoupilla ja myyjä otti vastaan ja vastaili kysymyksiin. Nuorehko mies, kaupallisen koulutuksen saanut ja sama myykö autoja vai tiskikoneita. Ei ymmärtänyt paljoa autoista ja lievästi tympääntynyt. Sillä kertaa osui kohdalle semmonen myyjä.

• Anonyymi

Koitas mennä Puuiloon tai Tokmannille. Saat juosta myyjän perässä kun tarvitset apua ja myyjä katoaa aina hyllyn taakse.

• Anonyymi

Minun ei koskaan ole kummassakaan liikkeessä tarvinnut juosta myyjän perässä ja olen saanut aina hyvää ja jopa erinomaista palvelua, kun olen sitä tarvinnut.

Halpa-Hallissakin sain viime lauantaiaamuna aivan loistavaa palvelua, vaikka siellä ei kai ollut kuin pari kolme myyjää hyllyjen välissä koko kaupassa.

Eivät ne myyjät sinua pakoile, se on sinun oma "minä, minä minä" huonolla ymmärryksellä varustettuna?

• Anonyymi

Puuilossa on ainaskin palvelu. Menet vain kännykällä Puuilon sivulle, niin sieltä näet, missä hyllyssä tavara on ja onko sitä liikkeessä. Samoin Motonetissä.

• Anonyymi

Kyllä pitäisi osata "lukea" asiakasta. Haluan tulla rauhassa liikkeeseen ja laittaa lukulasit ja ottaa muistilistan esiin.
      En ole sen näköinen että pää pyörisi hakien, vaan määrätietoisesti etenen laittaen tavaroita koriin. Sitten se myyjä hyökkää palveluintoisena ja jää siihen viereen vaikka olen sanonut -ei kiitos-.
      Antakaa nyt ihmisten olla rauhassa. Kyllä asiakkaat osaavat pyytää apua.
      Ja Tokmanni on just hyvä että saa rauhassa katsella. 👍

• Anonyymi

Samaten kuin puuilo. 👍👍
      Rauhan tyyssija. Kuten motonet.

• Anonyymi

Eniten ärsyttää apteekissa, kun tullaan heti kysymään, tarvitseeko apua. Yleensä en tarvitse. Jos en löydä jotain tuotetta, tulen kyllä kysymään, missä tuote X sijaitsee.

• Anonyymi

ai sua niinku ärsyttää se että sua halutaan palvella
        mulla toimii ihan toiseen suuntaan, eli tykkään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ai sua niinku ärsyttää se että sua halutaan palvella
        mulla toimii ihan toiseen suuntaan, eli tykkään

Noita on tuollaisia omituisia, jotka "ärsyyntyvät" lähes kaikesta? Ovat vaan niin omalla ?

• Anonyymi

Kyllä, todellakin ärsyttää. Samoin kuin feissareiden hyökkäys. Tietysti voi kävellä zombina ohi, mutta toisaalta tulee tarve selitellä miksi haluaa vain jatkaa matkaansa. Pienessä apteekissa varmasti löytää etsimänsä ja kokee löytämisen iloa ellei myyjä tule pilaamaan sitä.

• Anonyymi

En asioi enää kaupoissa joissa on jatkuvasti jotain syyllistävällä katseella tuijottavat että miksi et halua nyt rahaton työtön kuukausilahjoittaa kuurojen porojen yhdistykselle satna kun kerran tulit autolla kyllä sulla on rahaa kun autonkin kulut maksat olet velvoitettu osiriksen ja aapiksen nimeen kuukausimaksamaan ajattele nyt poroja helvede ei ne kuule jos ne on kuuroja ne tarvii kuulolaitteet on maksettava koska minä vaadin englantilaisena porkkanatukkana joka on käherretty afroksi koska olen hieman erilainen maksa nyt mikset maksa maksa maksa jo nimi soppariin vaan ei sitä tarvi lukea kyllä sulla rahaa on olen tullut englannista asti saarnaamaan sinulle afro väristen että poroillakin on oikeuksia ja sinun on maksettava ne poron kuulolaitteet koska muuten olet rasisti ja natsi jne jne.

Voi vattu.Minä vaan halusin viimeisillä killingeillä ostaa yhden uunimakkaran ja kenties purkin maitoa jos rahat riittää..

Koivulan superhessu vai mikä vettu se on sinne en enää mene jatkuvien feissaripellejen takia.Tarjoukset jotka on suurilla kylteillä ei kuitissa näy nekään otetaan eri hintaa kuin pitäisi.

• Anonyymi

Juuri näin. Se ilo kun saa itse hakea ja löytää. Ei tule samaa tunnetta kun myyjä noukkii ostoksesi. Mulla menee pasmat sekaisin kun tullaan tuputtamaan apua. Ei small talkkia, kiitos. 🫣🙄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin. Se ilo kun saa itse hakea ja löytää. Ei tule samaa tunnetta kun myyjä noukkii ostoksesi. Mulla menee pasmat sekaisin kun tullaan tuputtamaan apua. Ei small talkkia, kiitos. 🫣🙄

Nykyisin kaltaisesi omituiset ihmiset taitavat lisääntyä? No en tarkoita, että he oikeasti sananmukaisesti lisääntyisivät, vaan että heitä jostakin syystä on yhä enemmän.

Mistä se sitten johtuu, mikä aiheuttaa ilmiön, että ihmisestä tulee omituinen, outo yksilö? Ihminen, jolla pasmat sekoavat silloin, jos ystävällisesti tullaan tarjoamaan apua, on avun todellisen tarpeessa. No tämä minulle tuli mieleen, enkä tarkoita pahaa, enkä pilkkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyisin kaltaisesi omituiset ihmiset taitavat lisääntyä? No en tarkoita, että he oikeasti sananmukaisesti lisääntyisivät, vaan että heitä jostakin syystä on yhä enemmän.

Mistä se sitten johtuu, mikä aiheuttaa ilmiön, että ihmisestä tulee omituinen, outo yksilö? Ihminen, jolla pasmat sekoavat silloin, jos ystävällisesti tullaan tarjoamaan apua, on avun todellisen tarpeessa. No tämä minulle tuli mieleen, enkä tarkoita pahaa, enkä pilkkaa.

Minä ainakin olen outo ja omituinen yksilö. Lisäksi mulla on hullun paperit. Tosin olen halutessani melko taitava smool tookkaaja. Tämä on mielestäni vähän ristiriitaista. Mutta hulluus on...

• Anonyymi

Ai. Suomessa on vielä tuollaisia liikkeitä.

Itse en ole vuosikymmeneen nähnyt enää tuota tilannetta. Suurimmassa osassa liikkeitä saan apua pyytämällä, ja joissakin on vaikea löytää vapaata myyjää.

Mutta olen kokenut tuota muistaakseni vuosituhannen alussa. Se oli ihan hirveää kyllä astua esimerkiksi elektroniikka liikkeeseen kun vähintään 5 myyjää hyökkää kimppuun samaan aikaan.

• Anonyymi

Meneekö se sitten ulkoisen habituksen mukaan ketä syöksytään palvelemaan.

Eli päätellään ketä seurataan ja ketä ei.

Jos kauppa antaa asenteellaan sen kuvan, että pitävät minua epärehellisenä asiakkaana, jota pitää "palvella", niin käyn paikassa missä asiakkaaseen luotetaan.

• Anonyymi

Ja vaihdan liikettä siinä tapauksessa jos jäädään siihen viereen edelleen vaikka olen sanonut kiitos ei.
        Koska kyllähän se häiritsee jos jäädään taustalle seuraamaan.
        Niin palveluintoista henkilökuntaa tuskin missään on että varmuuden vuoksi jäävät siihen viereen odottelemaan. 🫣

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      149
      13188
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      72
      9631
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      95
      9123
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      20
      7756
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      38
      6734
    6. Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      148
      6158
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      19
      3145
    8. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      392
      1225
    9. Aikuisten säälittävä käytös

Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v
      Hyrynsalmi
      7
      1164
    10. YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet

www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutos­neuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl
      Imatra
      84
      1000
    Aihe