Amerikkalaisesta ostajaehdokkaasta Sipilällä ei ollut tietoa sen enempää 1994 eikä 1995 loppukauppahintaa maksettaessa, Sipilä sanoo HS:lle.
”En muista enää koska sain ensi kertaa tiedon [amerikkalaisyhtiön ostoaikeista], mutta sen voin taata, että se ei ollut ennen kuin lainajärjestely oli hoidettu loppuun.”
Amerikkalaisyhtiön kanssa loppuneuvottelut Solitran myynnistä käytiin loppukeväästä 1996 ja kauppa solmittiin 1. heinäkuuta 1996, Sipilä kertoo.
Kivelän kirjan mukaan Sipilä myi yrityksen lopulta nelinkertaisella hinnalla verrattuna siihen, mitä itse maksoi Rautaruukin osakkeista. Hinta oli nelinkertaistunut reilussa vuodessa.
Sipilä huomauttaa, että HS:n jutussa Kivelän kirjasta mainittiin virheellisesti, että Sipilä olisi ollut Sitran hallituksen jäsen, kun hän oli osallisena Teknoventure-yhtiön ostossa.
Sipilä oli tuolloin Teknoventure Management -hallinnointiyhtiön hallituksen jäsen ja ostokohteena oli hallinnointiyhtiö Teknoventure Managementin osuus.
HS kertoo
Kivelän kirjan mukaan Sipilä myi yrityksen lopulta nelinkertaisella hinnalla
4
199
Vastaukset
- Anonyymi
No hyvä, että sai voittoa, mutta SDP:n -PERSELIJÄT- on tuostakin -Kateellisia .
- Anonyymi
muistaako puolue miksi kannatus aleni ja kuka sen teki? oulun raiskaukset mm
Anonyymi-ap
2025-09-02 12:41:00
Politiikka
Puolueet
Suomen Keskusta
Suomenmaa muistuttaa Juha Sipilästä!
Anonyymi-ap
2025-09-02 12:40:06
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/nain-perussuomalaiset-ovat-viime-paivina-luonnehtineet-ulkomaalaistaustaisia-ihmisia-ja-maahanmuuttoa/
muistaako puolue miksi kannatus aleni ja kuka sen teki?
maahanmuutto 2015 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
muistaako puolue miksi kannatus aleni ja kuka sen teki? oulun raiskaukset mm
Anonyymi-ap
2025-09-02 12:41:00
Politiikka
Puolueet
Suomen Keskusta
Suomenmaa muistuttaa Juha Sipilästä!
Anonyymi-ap
2025-09-02 12:40:06
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/nain-perussuomalaiset-ovat-viime-paivina-luonnehtineet-ulkomaalaistaustaisia-ihmisia-ja-maahanmuuttoa/
muistaako puolue miksi kannatus aleni ja kuka sen teki?
maahanmuutto 2015 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
al jaseerassa kaikki tieto?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512