Väittävät, että maku on aivan erilainen jos pesee pannun.
Pesen joka toinen kerta. Aamukahvin jälkeen vain huuhtelen
pannun vedellä. En ole huomannut makueroa.
Iltapäiväkahvin jälkeen pesen sen, kun tiskaan muutkin tiskit.
Tottakai se vaikuttaa makuun, jos pannu on jo niin pinttynyt,
ettei läpi näy.
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000011464755.html
Kuinka usein sinä peset kahvipannusi ?
21
220
Vastaukset
- Anonyymi
Kerran vuodessa pesen, korkeintaan kaksi, ei makueroa huomaa, joka päivä keitän pari kertaa kahvit.
- Anonyymi
Tuleehan tuo pestyä joka kerta, eli kaksi kertaa päivässä. Suodatinta en pese niin usein. Veden kaadan keittimeen litranmitalla, ja keittimen puhdistan sitruunahapolla kerran kuukaudessa. Kun keitin alkaa ropista ja korista isosti, tiedän olevan aika sitruunahappokylvylle.
- Anonyymi
Minä laita tiskikoneeseen iltaisin ,ja on se vaan aromien maku parempaa puhtaassa pannussa se kun siinä mihin kahvin rasva on pinttynyt pannun seinämiin ja syö pois aromit .
Tuttavani pesee kerran viikossa ja eron huomaa silloin selvästi .
Luulen että äitini aikoinaan vaan ” virutteli” kylmällä vedellä ja luuli että pannu on puhdas- Anonyymi
Lasipannua ei saa pestä tiskikoneessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lasipannua ei saa pestä tiskikoneessa
Miksi ihmeessä? Kyllä oma lasipannuni menee juuri sinne tiskiin.
- Anonyymi
Olen unohtanut kalkinpoiston kokonaan. Kiitos muistutuksesta.
On mennyt kaksi vuotta viimeisestä eli tulee mieleen onko se
ollenkaan tarpeellista ? Pannu ei ole "korissut".- Anonyymi
Olipa sattuma.
Juuri aamulla kun aloin aamukahvin keittoon, nostin tiskikoneesta kahvinkeittimen suodattimen ja lasipannut.
Keittimessä keitän melko usein etikkaveden, se poistaa kalkkia ja meillä sitä on vedessä niin ettei tarvii kalkkitabletteja syödä.
Keitin sitten sen etikkavedenkin, kuumana levitin sen kylppärin suihkutilaan ja pehmeällä harjalla harjasin, lähti taas sieltäkin kalkkipisteet pois.
Hyvä aine tuo väkiviinaetikka! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa sattuma.
Juuri aamulla kun aloin aamukahvin keittoon, nostin tiskikoneesta kahvinkeittimen suodattimen ja lasipannut.
Keittimessä keitän melko usein etikkaveden, se poistaa kalkkia ja meillä sitä on vedessä niin ettei tarvii kalkkitabletteja syödä.
Keitin sitten sen etikkavedenkin, kuumana levitin sen kylppärin suihkutilaan ja pehmeällä harjalla harjasin, lähti taas sieltäkin kalkkipisteet pois.
Hyvä aine tuo väkiviinaetikka!. . . lisään vielä
laitan kahvipannun ja suodattimen ainakin kerran viikossa tiskikoneeseen. - Anonyymi
Onhan se tarpeellista, kyllä sinne vedestä aina kalkkia kertyy. Jos noin kauan on ollut puhdistamatta, kannattaa ehkä puhdistaa kaksi kertaa peräkkäin ennen huuhteluja.
Ei se korina tietysti kaikissa kahvinkeittimissä ole, mutta minulla on Melitta-keitin ja se korisee muutenkin. Korisee enemmän kun olisi aika puhdistuksen. Veden kovuuskin vaikuttaa.
Jos sitruunahappovesi on kovin harmaata ulos tullessaan niin kalkkia on.
- Anonyymi
Aina kun tyhjenee. Tusautan fairysuihkepullosta pikkuisen pesuainetta, pyöräytän harjalla ja huuhtelen raanan alla. Lasipannu on aina kirkas.
Parin-kolmen kuukauden välein etikka-vesi-pesu, perusteellisempi pesu. - Anonyymi
Ei oo pannua mun keittimessä joka keittää sen kahvin suoraan mukiin. Laitteelle teen kalkinpoiston silloin kun alkaa kovasti "ropottamaan "
- Anonyymi
Silloin tällöin, huuhtelen luonnollisesti jokaisen käytön jälkeen
Kotona keitämme vain aamukahvit Mokka Masterilla ja lasipannun pesen ehkä kerran viikossa Fairyllä, muutoin huuhtelu riittää
Mökillä on ns. termarikahvinkeitin ja sen pesaisin juuri ruokasoodaliuoksella (liotus yön yli) ja pannu on taas kuin uusi - Anonyymi
3-4 kertaa viikossa tiskaan pannun, muuten vain huuhtelen.
Kahvi maistuu ihan aromikkaalle silti. Kahvini on kunnon aromikasta
kahvia, ei mitään "teelitkua" kuten "juhlamokat". Kahvini on Kharisma.- Anonyymi
Minulla Presidentti.
- Anonyymi
Minulle riittää huuhteleminen, läpi näkyy.
- Anonyymi
Kyllä se pitää pestä säännöllisesti. Kahvissa on rasvaa.
- Anonyymi
Muutaman kerran vuodessa, huuhtelen kyllä päivittäin.
- Anonyymi
Entä kuinka usein peset pimps..
Entä jalat? Kärsitkö ilma vaivoista..Karkaako pissa usein?.- Anonyymi
Vaipat käyttöön, ei kastu pikkarit!
- Anonyymi
Juon sen verran vähän kahvia, että olen siirtynyt pikakahviin.
- Anonyymi
Peri kertaaa viikossa pesen pannun ja kahvimukini. Että on hyvät aromit !
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1094256
- 783476
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?803302Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?243219Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223182- 722906
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452780Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim622744Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852549- 332394