Kyllä tuolla Tokmannilla ei myyjät osaa tervehtiä asiakkaita,ei katsota edes,kun vastaan kävellään,ollaan kuin myrkyn nielleitä..
Vaalea hiuksinen kultakutri ja hienohelma,voi voi,kun joutuu palvelemaan jos asiakas jotain pyytää,huokaillaan ja niin närkästyneenä lähdetään neuvomaan...
Pitäisi panostaa asiakaspalveluun,olette väärällä alalla jos ette tykkää asiakkaista ja heidän palvelusta,katsokaa peiliin mikä mörkö sieltä katsookaan...
Tokmannin myyjät
24
1837
Vastaukset
- Anonyymi
Kyl on huomattu!
- Anonyymi
Näimpä. Jotain tuotetta etsii niin vastaus on että jos ei hyllystä löytynyt niin sitä ei ole . Kun tietäsi mistä hyllystä pitäisi löytyä
- Anonyymi
ALKOssa homma toimii;
Menet sisään tyhjään kauppaan, myyjä sanoo: terve. Minä vastaan; Tervepä terve
Toinen kysyy tarviitko apua. Vastaan, että kyllä kai se JALLUpullo jo 50 vuoden kokemuksella löytyy ilman apuakin.
Muutamassa sekunnissa olet hakenut jallupullosi. Menet kassalle. Myyjä sanoo taas, että terve. Minä siihen taas, että terve. - Anonyymi
Kouluttaako Tokmanni työntekijöitään ollenkaan mutta asiakaspalvelu sieltä puuttuu täysin.
- Anonyymi
Ei kouluta koska kauppa perustuu itsepalveluun ja henkilökunta on siellä sitä varten, että täyttävät hyllyjä.
- Anonyymi
Tuli käytyä kyseisessä paikassa viikko sitten jopa kahdesti. Ensimmäisen kerran tarvitsin pari perus 10l muovisankkoa maalaushommiin. Myymälän alakerran käytävällä oli kuormalavalla sekaisin oleva kasa muovisankkoja. Lavalla oli kolme hintalappua ns. hinta halsterissa. Värilajitelman sankkojen hinta oli 1,95€ kpl. Kun en oikein saanut selvää mikä sankoista oli tuon 1,95€ hintainen menin kysymään sitä käytävän perällä touhuilevalta myyjältä. Hän tuli paikalle, tutki sankkokasaa. Totesi sitten minulle, että nuo 1,95€ sankot on loppu, ja lähti kävelemään pois. Huomautin hänelle nopeasti, että kannattaisi varmaan kait poistaa tuo hintalappu, jos tavaraa ei ole lavalla. Hän mainitsi pois kävellessään, että niitä on varmaan tulossa jossakin vaiheessa. Toisen kerran kävin myymälässä uudestaan parin päivän päästä. Minulla oli tarkoitus ostaa pari Juhla Mokka kahvipakettia. Löysin kyseistä tuotetta myymälän perältä kahdelta myymälä lavalta hyllyjen alta. Kummankaan lavan kohdalta en löytänyt tuotteen hintalappua. Niin kuin tiedetään, tällä hetkellä on kahvin hinta laskussa, eikä siitä tarvitse enää maksaa kymmentä euroa paketilta. Ihmettelin asiaa, kun on kuitenkin kysymys aika oleellisesta tuotteesta, jos ajatellaan mitä tuotetta myydään myymälästä lukumääräisesti eniten. Kun menin kassalle, mainitsin hintalappujen puutteesta kassan työntekijälle. Huomasin heti, ettei hän kovin iloisella mielellä ottanut vastaan ilmoitustani kahvin puuttuvista hintalapuista. No, sitä kahvia löytyi siitä tien toisella puolella olevasta K-Marketista. Itse olen ollut kaupan alalla reilut kolmekymmentä vuotta, ja viimeiset viisitoista vuotta esimies tehtävissä,. Osaa katsoa asioita ns. ammatti silmin. Kokonaisuudessaan Kuhmon Tokmanni on melkoisen sekaisin oleva myymälä, jos sitä verrataan joihinkin muihin Tokmannin myymälöihin, kilpailijoista puhumattakaan. On tunnettu asia, että myymälän vetäjällä on melko painava vastuu siitä, miten hyvässä järjestyksessä myymälä on. Hän voi vaikuttaa siihen asiaan paljon, eli mm. pistämällä porukan järjestely ja siivous hommiin.
- Anonyymi
Vanha sääntöhän on ,että kohteliaampi tervehtii ensin,näin minä toimin ja aina vastaavat. jos et saa vastausta tervehdykseksi,niin sano ,tule hyvä huomen takaisinä
- Anonyymi
Ei Tokmanni ole mikään palvelu kauppa.
Ei henkilökunta siellä muuta tee kuin täyttävät hyllyjä.
Ei heille makseta mistään muusta. - Anonyymi
Tokmanni on halpiskaupan perusversio ja sinne valikoituu töihin ne, jotka ei muihin kauppaketjuihin pääse. Asiakaspalvelu ei kuulu TOP10 -arvoihin.
Myymälät tuotteiden osalta yleensä niin sekaisin, että vaatii useampia käyntikertoja, jotta sieltä etsimänsä löytäisi.
Ja tämä ihan omakohteinen kokemus eri puolilta Suomea. Kuhmo ei varmasti ole tässäkään poikkeus.
- - -
Ja toinen kummajainen on saksalainen maahanmuuttaja nimeltä Lidl. Siellä on kassalla välillä robotti-ihmisiä. Niille on opetettu että sano "hei" kun asiakas vaihtuu, skannaa tavarat, kello loppusumma, kysy "kuittia?" ja sano lopuksi "kiitos hei". Ja kaikki nuo opetellut sanat (hei - kuittia? - kiitos hei) tulee äänellä, joka muistuttaa robottia eikä ihmistä, joka myös tarkoittaa sitä mitä sanoo.
Ja sitten kun tulee tähän rutiiniin jokin ongelma, niin pasmat sekoaa ihan täysin. Asiakas kyseenalaistaa jonkin tuotteen hinnan tai hedelmän oikean nimen, niin paniikkitärinä alkaa eikä tasaannu ennen kuin lakisääteinen muutaman minuutin tauko takahuoneessa koittaa. - Anonyymi
Elekää valittako. Nättejä tyttöjä töisä siellö
- Anonyymi
Erikoista? Olen vuosia käynyt siellä ja aina saanut ystävällistä palvelua. Toki välillä on käytävät täynnä kamaa ja työntekijöillä tosi kiire saada hyllyt täyteen mutta aina kun olen kysynyt olen saanut palvelua. Eikä kassoissakaan ole ollut moittimista. Kaikki työntekijät näyttää myös hallitsevan kassapalvelun, toisin kun monissa muissa kaupoissa. Ehkä välillä on työntekijä pulaa mutta kyllä tämä paikallinen kauppa on yksi kiireisimmistä, joten en yhtään ihmettele. Sen sijaan ihmettelen miksi varsin ahkeria työntekijöitä pitää jatkuvasti mollata?? Vissiin Kuhmolainen erityisharrastus?
- Anonyymi
Joku kirjoitteli tuosta Suomeen kotiutuneesta Lidlistä. Edelleen kun katselen asioita ns. ammattisilmällä täytyy sanoa, että Suomen Lidlissä on kyllä hiottu työskentely huippuunsa. Se on todella tehokasta ja sujuvaa. Kassat vetävät hyvin, vaikka siellä ei ole palvelemassa, kuin yksi henkilö. Siitä huolimatta Lidli on haluttu työpaikka, läpi Suomen. Johtuu varmaankin siitä, että siellä on päällä tekemisen henki. Enkä todellakaan ole siis itse Lidlin palkkalistoilla, että sen takia kehuisin sitä. Sitten kun menen Espanijaan ja asioimaan Lidliin kassalla työskentely kulttuuri on aivan toisen lainen. Vaikka kassajono on takaseinään asti, kassa henkilö jää juttelemaan pitkäksi aikaa asiakkaan kanssa. Se ei tälläiseen Suomalaiseen kassa käytäntöön tottuneelta tunnu kovin hauskalta. Tietenkin siinäkin pitää muistaa maan omat kulttuuri piirteet.
- Anonyymi
ison s-marketin onkohan se henkilöpäällikkö tai milläpä nimikkeellä lie niin häneltä sitä tervehdystä ei kyllä saa. Kattelee vain. Ihmetellä saa minkälainen vaatimus taso henkilökunnalla on. Lopetin itsekkin tervehtimisen
- Anonyymi
Liekkö myymäläpäälliköllä virka noussut hattuun?
- Anonyymi
S-ryhmässä ne taitaa olla myymäläpäälliköitä. Tosin ovat täysin aluepäälikön juoksu poikia, ja tyttöjä. Aluepäälikkö käy niille "ittuilemassa" tasaisesti parin viikon välein. Aluepäälliköillä on käskytettävänään 4-7 S-Markettia ja niiden myymäläpäälliköt. Aluepääliköksi nostavat ne parhaat ylempien johtajien perseen nuolijat, ja joo, joo henkilöt. Yleensä ovat toimineet ennen tätä aluepäälikön käskytys pestiä jonkun S-Marketin myymäläpäällikkönä.
Jos S-Marketin myymäläpäällikkö tarvitsee hankkia työpaikalleen uusia mustekyniä rikki menneiden tilalle, hän joutuu laatimaan siitä hankinnasta anomuksen ns. pääkallopaikalle. Jonka hankinnan siis tietenkin aluepäälikkö joutuu aluksi käsittelemään, ja joko hyväksymään, tai hylkäämään hankinnan. Sitten hankintaehdotus etenee eteen päin komentoketjussa. Jossakin vaiheessa se saavuttaa sitten päätöksen myönteisen, tai kielteisen. Tosin siihen lopulliseen päätökseen saattaa mennä jonkin verran aikaa. Näin toimii organisaatio nykyisessä S-Market ketjussa. - Anonyymi
Hypätkää kopterista elimyssalolle omavaraistalouteen siitä valittamasta..tuohesta ämpärit jne...ihme valittajia... tai pysykää pois nuista kaupoista
- Anonyymi
Ystävällistä palvelua on aina ollut .
- Anonyymi
Vuodesta toiseen ihmetellyt van eipä tuo muuksi muutu. Eipä tuo kun osa työntekijöistä käypi vain kääntymässä. Ystävälliset ajetaan poes. Asiakkaita palvelevat jos sukulainen tai tuttu. Jos olisi vaihtoehto tälle putiikille niin asioisin siellä paremman palvelun toivossa.
- Anonyymi
Se tummahiuksinen on kyllä niin kypsynyt hommiinsa..
- Anonyymi
Kanta-asiakkaana olen huomannut Tokmannin henkilökunnan vaihtumisen ja samalla vähentymisen minimiin.
Kassa on kassa ja tavaroiden järjetelijä/laputtaja on järjestelijä/laputtaja.
Osa-aikatyöläisiä (opiskelijoitakin). Ei käy kateeksi heidän alipalkatut hommansa
Sama pitemmälle vietynä motonetissä (nimi!) ja Rustassa.
Lidlin ja Prisman omatoimikassat ennustaa tulevan.
Peileille/kameroille voitte hymyillä ja nyökytellä tyytyväisinä. - Anonyymi
Kajaanin Tokmannilla tervehtivät ja on siistiä, kuten vierailemissani etelän myymälöissä, vaikka asiakkaita paljon.
Ja mikä tärkeintä myyjiltä uskaltaa pyytää apua.
Rustakin siisti ja myyjät tervehtivät.
Voisi olettaa, että saman verran niihin on mitoitettu henkilökuntaa tai jopa vähemmän kun muut kulut kuten liikepaikat kalliimpia isommilla paikkakunnilla.
Kuhmossa omat säännöt eikä kukaan tokmannilta puutu asiaan. - Anonyymi
Sieltä saa tervehdykseen vastauksen ja jopa hymynkin, kun hymyilee itsekin eikä äänensävy ole tympeä. Kannattaa kokeilla joskus. Et välttämättä ole itse niin iloinen ja mukava asiakas kuin luulet.
- Anonyymi
Työntekijälle maksetaan asiakaspalvelusta ja asiakkaalle asiallisista käyttäytymisestä. Olet ymmärtänyt väärin jos kuvittelet sen kuuluvan asiakkaalle vaikka siitä sinulle maksetaan. Asiakkaalle kuuluu ostaa sieltä tavaraa jotta sinä työllistyt ja saat palkkasi , hymyillen.
- Anonyymi
Tietosuojavaltuutetun toimisto on määrännyt S-pankille 1,8 miljoonan euron seuraamusmaksun S-mobiilin tietoturvahaavoittuvuudesta.
Vuonna 2022 S-mobiili -sovelluksessa oli virhe, jonka takia käyttäjät pystyivät kirjautumaan toisten asiakkaiden tunnuksilla verkkopankkiin ja muihin palveluihin, joissa tarvitaan vahvaa tunnistautumista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?273326- 903074
- 762994
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim672905"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m522852Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852609- 332424
- 492269
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se412137- 321923