Oli syysaamu, sumuinen ja kolea, just sellanen, kun lehmätkin on vähän unisia. Olin mä, maanviljelijä Matti, lypsyltä tulossa ja kantamassa heinää latoon, kun yhtäkkiä kuului semmonen rysäys, että luulin maailmanlopun tulleen. Ryntäsin pihalle, ja siinähän se oli: Skoda Octavia, keula syvällä mun ladon seinässä, laudat rusahtaneina ja heinät pöllähtäneinä ilmaan ku lumipyry konsanaan.Menin latoon, ja siellä, keskellä heinäkasoja, oli polvillaan joku citypoika, Jarkko nimeltään, kädet ristissä rukoilemassa: "Oi Herra, pelasta mut, anna anteeks, kun pamautin tämän ladon säpäleiks!" No, mä raaputin partaani ja sanoin: "Poika, ei se rukoileminen sitä seinää ehjäks tee, mutta kerro ny, miten sä tähän päädyit!" Jarkko nieleskeli ja tunnusti, että oli näpränny puhelintaan, jotain viestiä näpytteli, ja mutkassa painoi vahingossa kaasun pohjaan. Skoda lensi suoraan latoon ku ohjus.Mä kaivoin taskusta sätkäpaperit ja aloin kääriä tupakkaa, kun mietin, itkenkö vai nauranko. "No, ei tässä muu auta ku soittaa vakuutusukolle ja ruveta paikkaamaan", sanoin. "Mutta ens kerralla pidä puhelin taskussa, tai rukoilet kohta enkelikuoron kanssa!" Jarkko oli naama punaisena, lupas korvata kaiken ja tais siinä vähän hävetäkin.Lopulta me ruvettiin porukalla korjaamaan latoa, ja Jarkosta tuli oikeen mukava apuri. Nykyään se käy joskus kahvilla ja naureskelee, että "se ladon seinä opetti mut ajamaan". Ja minä sanon, että mun lato on nähny pahempiakin kolhuja, mut harvoin yhtä hartaita rukouksia!
No, kuulehan, tämä tarina on sellanen, jota kerron vielä kiikkustuolissakin!
Anonyymi-ap
2
84
Vastaukset
- Anonyymi
On se omapoika vilkas tapaus!
- Anonyymi
Äkkiä kävi outo ääni,
rysähys rajaton kuului,
maa jysähti, ilma tärisi,
lintu parkahti kuusessa.
Luulin maailman murtuvan,
päivän lopun lankeavan,
juoksin pihalle pelolla,
astuin tanhualle katsomaan.
Siin’ ol’ näky kummallinen,
kummempi kuin tarinoissa:
rautavaunu, vieras otus,
Skoda nimeltänsä,
Octavia oudon muotoinen,
keula ladon sisässä,
seinähirret sortuneina,
heinäpilvet pöllyten.
Päivän eepoksen tarjosi Tero
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O492358Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on452139Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais2041656Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn681630- 231521
- 171421
Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok861394Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s61369Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81281Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti191264