Miten Pohjois-Savossa sanotaan minä? Koneman kun arvioi kommentoijia tai haukkuu heitä uudella videollaan niin itsestään puhuessaan hän sanoo MÄ. Onko identiteetti jotenkin hakusessa? Vai sanotaanko Tuusniemellä MÄ?
Miten Pohjois-Savossa??
49
1407
Vastaukset
- Anonyymi
Stadia pitää puhua vähän jos sieltäkin tilaajia tulee, lätsäkin lippa takana.
- Anonyymi
Persoonaallisuushäiriöinen narsisti skitsoilee välillä stadipersoonallaan. Pirrekin on joskus MÄ.
Nuo on hauskoja nyansseja näillä tuputtajilla. Väinön en oo kuullu mäsättelevän enkä Ampujamaninkaan. Metsämania en oo paljon kattonu. Miten se? - Anonyymi
Terve vuan, taas on satanna imekettä paskoo.
Mistä nämä on oikein suomeen tulleet.
Vielä en ole saanut oton puheesta selvää, aina on kuin olis kourallinen puikulaperunaa suussa.- Anonyymi
Ilmankos metsäman ei ole koskaan jutellut isänsä kanssa vaan kahden keskinen sanan vaihto on ollut lyhyt sanaista urahtelua.
Ikään kuin kaksi metsän otusta murahtelisivat toisilleen.
Omille kissoilleen puhuessaan ääni muuttuu samanlaiseksi väninäksi molemmilla.
Jotenkin on aivan outoa etteivät ikääntyneet lapset osaa keskustella omien vanhempiensa kanssa.
Konemaninkin muuttui todella oudoksi
vieraillessaan vanhempiensa luona. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmankos metsäman ei ole koskaan jutellut isänsä kanssa vaan kahden keskinen sanan vaihto on ollut lyhyt sanaista urahtelua.
Jotenkin on aivan outoa etteivät ikääntyneet lapset osaa keskustella omien vanhempiensa kanssa.
vieraillessaan vanhempiensa luona.Otto vihhaa ämämmää kun aiheutti puolisolleen niin paljon huolta, että tuli laaki, joten ei jutella keskenään oikeestikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vieraillessaan vanhempiensa luona.Eikö metusalemi ollut ennen muinoin nuorten tyttöjen tanssittelija lavoilla? Mopolla karautti tanssipaikoille, peltinen bensakanisteri tarakalle narulla sidottuna. Muistaako kukaan?
- Anonyymi
Onko Kosulan tubettajien lapsuudessa syyt outoon käytökseen?
"Etkä ossoo mittään" tuttu hokema metsämanilta, tai tämä konemanin:
"Rilloot vuan sillä mopollas" - Anonyymi
Savolaiset on sairaita päästään, ei kestä edes kommentteja videoissaan ja kuitenkin niin monet tubettaa ihan horteessa.
- Anonyymi
Kun olkitupon värinen ja näköinen tubettaja värjää itsensä elviksen väreillä niin silloin minästä tulee MÄ.
- Anonyymi
Onko kyse skitsofreniasta vai mistä. Kyllä tavallinen ihminen on yöllä ja päivällä se sama. No kännissä voi vähän luistaa.
- Anonyymi
On se vaan niin ihmeajattelua, kuusikossa on tavaraa ja rojuakuin armeijan varikolla, mutta mitään tulevaisuuden suunnitelmia ei ole!
Ei ole perillistä, eikö sen nyt yhden vois pukata joka jäisi lukkoja pitelemään ovissa ha ajanaan rengasta pihalla jollain vehkeellä.- Anonyymi
Jospa ne tekee testamentin toisilleen, mani ja mäni !
Niin se menee luulen. - Anonyymi
Koppimulukuksi tituleerattiin Päätalon kirjoissa nuo.
- Anonyymi
Pajajulli on vinnvorestin viitoittamalla tiellä. Molempia ketuttaa omilla aivoilla ajattelevat kommentaattorit ja isosti. Näinköhän tulisivat hyvinkin keskenään toimeen nämä kaiken tietävät.
- Anonyymi
Eivät varmasti tulisi toimeen, pajamies ei kestäisi puolta päivääkään mehtosen seuraa, eikä mehtosen palveluksia.
Pajamiehestä vaistosi myös metsämanin luona vieraillessaan ettei pitänyt näkemästään eikä ilmapiiristä mikä Metsämannilassa vallitsi.
Nilsiässä asuu sentään sivistynyttä ja fiksua väkeä, vai lienevätkö muualta Nilsiään muuttaneita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät varmasti tulisi toimeen, pajamies ei kestäisi puolta päivääkään mehtosen seuraa, eikä mehtosen palveluksia.
Pajamiehestä vaistosi myös metsämanin luona vieraillessaan ettei pitänyt näkemästään eikä ilmapiiristä mikä Metsämannilassa vallitsi.
Nilsiässä asuu sentään sivistynyttä ja fiksua väkeä, vai lienevätkö muualta Nilsiään muuttaneita.Kuten öljy-sheikki oikein tervettä väkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nilsiässä asuu sentään sivistynyttä ja fiksua väkeä, vai lienevätkö muualta Nilsiään muuttaneita.Nilsiässä on ollut 70- luvun alusta asti Tahkovuori, joka on tuonut kylään sivistyneitä ja viisaita ihmisiä harrastamaan ulkoliikuntaa ja mäenlaskua. Kylä on virkistynyt, uudet tuulet puhaltaneet liiat ummehtuneet höyryt vakiasukkaiden päästä pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nilsiässä asuu sentään sivistynyttä ja fiksua väkeä, vai lienevätkö muualta Nilsiään muuttaneita.Vai että oikein Isosti. Opettele Suomen kieltä.Nämä papukaijat toistelee sujuvasti anglismeja.
- Anonyymi
Kenen huoleksi jäänee pihamaalle sikin sokin rakennetut kymmenen kömmänää?
Melkoinen työ ja rahan meno sille joka ränsistyvät rakennukset riesaksensa ottaa.
Kuka lie asemapiirroksen aikoinaan laatinut mutta hölmöläinen on pitänyt pihasuunnitelman tekijän olla.- Anonyymi
Onkohan se edellisen persaukisen ongelma? Komukka ei omista mutta olettaa omistavansa.
- Anonyymi
Ette kyllä ymmärrä yhtään mitään maaseudun historiasta. 60-70 luvulla Alkoi tulla koneita ja tavaraa jotka tarvitsi suojapaikan. Isännät itse jonkun kylätimperin avulla rakensi sellaisen pömpelin mihin itsekullakin oli varaa.
Isojen konehallien teko alkoi vähän myöhemmin.
Meidänkin pihapiirissä on vanhanavetta, uusi navetta, katetut rehusiilot, aitta, hakevarasto, polttoaine varasto grillikatos ym. Ei ne yhtään ahista eikä mikään ole tarpeeton. Useimmat ihan lainsäädännön vaatimia.
- Anonyymi
Miksiköhän daamin autotalli piti rakentaa talon taakse?
Sieltä ei riidan yltyessä niin vain lähdetäkään äidin tai miesystävän luokse ajelemaan.
Yksi ainoa sola talon rappusten edessä?- Anonyymi
Siihen kun jameksen törräyttää poekkiteloin etteen ,niin ei vorestleidi tietämättä häviä.
- Anonyymi
Eikö nyt tärkeämpää pohdittavaa löydy, kuin MÄ sanan käyttö? Tuo kertoo jo kirjoittajasta enemmän, kuin mä - sanan käyttäjistä.
- Anonyymi
Olet väärässä. Vakaa persoona käyttää järkähtämättä samoja persoonapronominejä kun puhuu itsestään ja muista.
Kysymys kuuluikin mitä persoonapronominiä pohjois-savolainen käyttää itsestään. Lappeenrannassa sanomme MIE. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet väärässä. Vakaa persoona käyttää järkähtämättä samoja persoonapronominejä kun puhuu itsestään ja muista.
Kysymys kuuluikin mitä persoonapronominiä pohjois-savolainen käyttää itsestään. Lappeenrannassa sanomme MIE.”’ Kysymys kuuluikin mitä persoonapronominiä pohjois-savolainen käyttää itsestään. Lappeenrannassa sanomme MIE.”
-muutakin elämää kuin verhonraosta näkemällä eläneet käyttävät sujuvasti eri sanoja joita on matkan varrella tarttunut. Kuten esimerkiksi. Mainittu ”mä”. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”’ Kysymys kuuluikin mitä persoonapronominiä pohjois-savolainen käyttää itsestään. Lappeenrannassa sanomme MIE.”
-muutakin elämää kuin verhonraosta näkemällä eläneet käyttävät sujuvasti eri sanoja joita on matkan varrella tarttunut. Kuten esimerkiksi. Mainittu ”mä”.Öhö öhö. Mä en oikein nyt usko että ihan normaalit ihmiset tollalailla veivaavat sen minän kanssa.
- Anonyymi
Piän ja kulumakarvojen värjäys, posliinihammas, sekä korvakoru kertoo kaiken...
- Anonyymi
Taitaa olla aito persu?
- Anonyymi
No miten muut kutsuvat Tupesniemellä itseään. Sanovatko minä ja meikäläinen.
- Anonyymi
Kuusikossa suhisee.
Kaikki muu on lukon takana.- Anonyymi
Kusikossa suhisee.😄
- Anonyymi
Ei pohjoissavolainen mene tuommoiseen halpaan. Ei myönnä olevansa olemassa.
- Anonyymi
"-muutakin elämää kuin verhonraosta näkemällä eläneet käyttävät sujuvasti eri sanoja joita on matkan varrella tarttunut. Kuten esimerkiksi. Mainittu ”mä”."
Mitä sinä tuollakin tarkoitit, mitä muuta mehtonen on nähnyt kotinsa verhon raosta kuin metsää?- Anonyymi
Etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä lukemaasi?
- Anonyymi
https://youtu.be/kKGQggK-p4c?si=0vi7_IHcOEYjyVYm
Mikä hahmo se tuossa rapulla istuu ja lotraa? - Anonyymi
Tuon ikäisillä miehillä on jo lastenlapsia niin heillekö pitää alkaa päästelemään höyryjä päästään?
Ymmärtääkö se edes mitä puhuu, eikö nykymaailma ole jo täynnä höyrypäitä. - Anonyymi
Mehtonen on hupaisa hahmo omana tärkeänä itsenään, silloin kun asettelee kiviä riviin.
- Anonyymi
Kun ihminen on tärkeimmillään niin silloin ihminen on hupaisimmillaan.
- Anonyymi
Onko Tuusniemi Köyhä-Savon stadi? Ankean näköistä seutukuntaa.
- Anonyymi
Oletko nähnyt Tuusniemeä muuten kun videoista.
Eiköhän se ole sama hiipuva ilme kaikilla itä- ja pohjois-Suomen hiipuvilla pikkukunnilla.- Anonyymi
Olen käynyt ja toivonut näkeväni niitä kateellisia vinkujia, mutta joku sanoi että ei ne tule ihmisten ilmoille muuta kuin joskus torille, mutta siellä ovat hiljaista poikaa.
- Anonyymi
Meillä sanotaan mnääkin oon.
- Anonyymi
Minä Pohjois Savoksi on Juusto
- Anonyymi
No tuota, "mä" tai "minä" ovat ne sanat, joita useimmat ensimmäisenä pronominina käyttävät Pohjois-Savossa. "Mie" on jotain karjalaa eikä savoa.
- Anonyymi
Mie kuule sanon lapin äijänä sen, että samahan tuo on ja olokhot mite lystää. Mitä tet murehitta sanomisista mithän.
- AnonyymiUUSI
- AnonyymiUUSI
Käytetäänkö Tuusniemellä paljon ohovia? On jotenkin sellaista itikkaryteikköä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi rikollista
"Molemmat vangitut ovat osoitetietojen perusteella kotoisin reilun sadan kilometrin päästä Suomussalmelta. Molemmilla on403117Mitä tekee Rebelwerks?
Rebelwerks myy melkein kaiken tavaransa. Onko Rebelwerks menettänyt järkensä? Vai onko hän lopultakin tullut järkiinsä282823- 471938
**** mies anna jokin vinkki
Mistä tiedän, että vielä toivot että kuulet minusta. Aikaa on kulunut...1141626Edunvalvontaako mtk?
Mtk ajaa pienien tilojen tukeja pois saadakseen isoille lisää!!!! Oikeinko? Onko liikaa jäseniä ja jäsenmaksuista rahhaa701604Vesa Ahola rehellisin valtuutettu?
Tuli seurattua valtuuston kokous netin kautta. Taitaa valtuutettu Vesa Ahola olla selkeästi rehellisin valtuutettu. Hän161510- 1611466
- 761427
- 1871406
- 821361