Miten Pohjois-Savossa??

Anonyymi-ap

Miten Pohjois-Savossa sanotaan minä? Koneman kun arvioi kommentoijia tai haukkuu heitä uudella videollaan niin itsestään puhuessaan hän sanoo MÄ. Onko identiteetti jotenkin hakusessa? Vai sanotaanko Tuusniemellä MÄ?

49

1407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Stadia pitää puhua vähän jos sieltäkin tilaajia tulee, lätsäkin lippa takana.

• Anonyymi

Persoonaallisuushäiriöinen narsisti skitsoilee välillä stadipersoonallaan. Pirrekin on joskus MÄ.

Nuo on hauskoja nyansseja näillä tuputtajilla. Väinön en oo kuullu mäsättelevän enkä Ampujamaninkaan. Metsämania en oo paljon kattonu. Miten se?

• Anonyymi

Terve vuan, taas on satanna imekettä paskoo.

Mistä nämä on oikein suomeen tulleet.

Vielä en ole saanut oton puheesta selvää, aina on kuin olis kourallinen puikulaperunaa suussa.

• Anonyymi

Ilmankos metsäman ei ole koskaan jutellut isänsä kanssa vaan kahden keskinen sanan vaihto on ollut lyhyt sanaista urahtelua.
        Ikään kuin kaksi metsän otusta murahtelisivat toisilleen.
        Omille kissoilleen puhuessaan ääni muuttuu samanlaiseksi väninäksi molemmilla.
        Jotenkin on aivan outoa etteivät ikääntyneet lapset osaa keskustella omien vanhempiensa kanssa.

Konemaninkin muuttui todella oudoksi
        vieraillessaan vanhempiensa luona.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmankos metsäman ei ole koskaan jutellut isänsä kanssa vaan kahden keskinen sanan vaihto on ollut lyhyt sanaista urahtelua.
        Jotenkin on aivan outoa etteivät ikääntyneet lapset osaa keskustella omien vanhempiensa kanssa.

Otto vihhaa ämämmää kun aiheutti puolisolleen niin paljon huolta, että tuli laaki, joten ei jutella keskenään oikeestikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö metusalemi ollut ennen muinoin nuorten tyttöjen tanssittelija lavoilla? Mopolla karautti tanssipaikoille, peltinen bensakanisteri tarakalle narulla sidottuna. Muistaako kukaan?

• Anonyymi

Onko Kosulan tubettajien lapsuudessa syyt outoon käytökseen?

"Etkä ossoo mittään" tuttu hokema metsämanilta, tai tämä konemanin:
      "Rilloot vuan sillä mopollas"

• Anonyymi

Savolaiset on sairaita päästään, ei kestä edes kommentteja videoissaan ja kuitenkin niin monet tubettaa ihan horteessa.

• Anonyymi

Kun olkitupon värinen ja näköinen tubettaja värjää itsensä elviksen väreillä niin silloin minästä tulee MÄ.

• Anonyymi

Onko kyse skitsofreniasta vai mistä. Kyllä tavallinen ihminen on yöllä ja päivällä se sama. No kännissä voi vähän luistaa.

• Anonyymi

On se vaan niin ihmeajattelua, kuusikossa on tavaraa ja rojuakuin armeijan varikolla, mutta mitään tulevaisuuden suunnitelmia ei ole!

Ei ole perillistä, eikö sen nyt yhden vois pukata joka jäisi lukkoja pitelemään ovissa ha ajanaan rengasta pihalla jollain vehkeellä.

• Anonyymi

Jospa ne tekee testamentin toisilleen, mani ja mäni !

Niin se menee luulen.

• Anonyymi

Koppimulukuksi tituleerattiin Päätalon kirjoissa nuo.

• Anonyymi

Pajajulli on vinnvorestin viitoittamalla tiellä. Molempia ketuttaa omilla aivoilla ajattelevat kommentaattorit ja isosti. Näinköhän tulisivat hyvinkin keskenään toimeen nämä kaiken tietävät.

• Anonyymi

Eivät varmasti tulisi toimeen, pajamies ei kestäisi puolta päivääkään mehtosen seuraa, eikä mehtosen palveluksia.

Pajamiehestä vaistosi myös metsämanin luona vieraillessaan ettei pitänyt näkemästään eikä ilmapiiristä mikä Metsämannilassa vallitsi.

Nilsiässä asuu sentään sivistynyttä ja fiksua väkeä, vai lienevätkö muualta Nilsiään muuttaneita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät varmasti tulisi toimeen, pajamies ei kestäisi puolta päivääkään mehtosen seuraa, eikä mehtosen palveluksia.

Pajamiehestä vaistosi myös metsämanin luona vieraillessaan ettei pitänyt näkemästään eikä ilmapiiristä mikä Metsämannilassa vallitsi.

Nilsiässä asuu sentään sivistynyttä ja fiksua väkeä, vai lienevätkö muualta Nilsiään muuttaneita.

Kuten öljy-sheikki oikein tervettä väkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nilsiässä on ollut 70- luvun alusta asti Tahkovuori, joka on tuonut kylään sivistyneitä ja viisaita ihmisiä harrastamaan ulkoliikuntaa ja mäenlaskua. Kylä on virkistynyt, uudet tuulet puhaltaneet liiat ummehtuneet höyryt vakiasukkaiden päästä pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai että oikein Isosti. Opettele Suomen kieltä.Nämä papukaijat toistelee sujuvasti anglismeja.

• Anonyymi

Kenen huoleksi jäänee pihamaalle sikin sokin rakennetut kymmenen kömmänää?
      Melkoinen työ ja rahan meno sille joka ränsistyvät rakennukset riesaksensa ottaa.
      Kuka lie asemapiirroksen aikoinaan laatinut mutta hölmöläinen on pitänyt pihasuunnitelman tekijän olla.

• Anonyymi

Onkohan se edellisen persaukisen ongelma? Komukka ei omista mutta olettaa omistavansa.

• Anonyymi

Ette kyllä ymmärrä yhtään mitään maaseudun historiasta. 60-70 luvulla Alkoi tulla koneita ja tavaraa jotka tarvitsi suojapaikan. Isännät itse jonkun kylätimperin avulla rakensi sellaisen pömpelin mihin itsekullakin oli varaa.
        Isojen konehallien teko alkoi vähän myöhemmin.
        Meidänkin pihapiirissä on vanhanavetta, uusi navetta, katetut rehusiilot, aitta, hakevarasto, polttoaine varasto grillikatos ym. Ei ne yhtään ahista eikä mikään ole tarpeeton. Useimmat ihan lainsäädännön vaatimia.

• Anonyymi

Miksiköhän daamin autotalli piti rakentaa talon taakse?
      Sieltä ei riidan yltyessä niin vain lähdetäkään äidin tai miesystävän luokse ajelemaan.
      Yksi ainoa sola talon rappusten edessä?

• Anonyymi

Siihen kun jameksen törräyttää poekkiteloin etteen ,niin ei vorestleidi tietämättä häviä.

• Anonyymi

Eikö nyt tärkeämpää pohdittavaa löydy, kuin MÄ sanan käyttö? Tuo kertoo jo kirjoittajasta enemmän, kuin mä - sanan käyttäjistä.

• Anonyymi

Olet väärässä. Vakaa persoona käyttää järkähtämättä samoja persoonapronominejä kun puhuu itsestään ja muista.

Kysymys kuuluikin mitä persoonapronominiä pohjois-savolainen käyttää itsestään. Lappeenrannassa sanomme MIE.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet väärässä. Vakaa persoona käyttää järkähtämättä samoja persoonapronominejä kun puhuu itsestään ja muista.

Kysymys kuuluikin mitä persoonapronominiä pohjois-savolainen käyttää itsestään. Lappeenrannassa sanomme MIE.

”’ Kysymys kuuluikin mitä persoonapronominiä pohjois-savolainen käyttää itsestään. Lappeenrannassa sanomme MIE.”

-muutakin elämää kuin verhonraosta näkemällä eläneet käyttävät sujuvasti eri sanoja joita on matkan varrella tarttunut. Kuten esimerkiksi. Mainittu ”mä”.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”’ Kysymys kuuluikin mitä persoonapronominiä pohjois-savolainen käyttää itsestään. Lappeenrannassa sanomme MIE.”

-muutakin elämää kuin verhonraosta näkemällä eläneet käyttävät sujuvasti eri sanoja joita on matkan varrella tarttunut. Kuten esimerkiksi. Mainittu ”mä”.

Öhö öhö. Mä en oikein nyt usko että ihan normaalit ihmiset tollalailla veivaavat sen minän kanssa.

• Anonyymi

Piän ja kulumakarvojen värjäys, posliinihammas, sekä korvakoru kertoo kaiken...

• Anonyymi

Taitaa olla aito persu?

• Anonyymi

No miten muut kutsuvat Tupesniemellä itseään. Sanovatko minä ja meikäläinen.

• Anonyymi

Kuusikossa suhisee.

Kaikki muu on lukon takana.

• Anonyymi

Kusikossa suhisee.😄

• Anonyymi

Ei pohjoissavolainen mene tuommoiseen halpaan. Ei myönnä olevansa olemassa.

• Anonyymi

"-muutakin elämää kuin verhonraosta näkemällä eläneet käyttävät sujuvasti eri sanoja joita on matkan varrella tarttunut. Kuten esimerkiksi. Mainittu ”mä”."

Mitä sinä tuollakin tarkoitit, mitä muuta mehtonen on nähnyt kotinsa verhon raosta kuin metsää?

• Anonyymi

Etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä lukemaasi?

• Anonyymi
    • Anonyymi

Tuon ikäisillä miehillä on jo lastenlapsia niin heillekö pitää alkaa päästelemään höyryjä päästään?

Ymmärtääkö se edes mitä puhuu, eikö nykymaailma ole jo täynnä höyrypäitä.

• Anonyymi

Mehtonen on hupaisa hahmo omana tärkeänä itsenään, silloin kun asettelee kiviä riviin.

• Anonyymi

Kun ihminen on tärkeimmillään niin silloin ihminen on hupaisimmillaan.

• Anonyymi

Onko Tuusniemi Köyhä-Savon stadi? Ankean näköistä seutukuntaa.

• Anonyymi

Oletko nähnyt Tuusniemeä muuten kun videoista.
      Eiköhän se ole sama hiipuva ilme kaikilla itä- ja pohjois-Suomen hiipuvilla pikkukunnilla.

• Anonyymi

Olen käynyt ja toivonut näkeväni niitä kateellisia vinkujia, mutta joku sanoi että ei ne tule ihmisten ilmoille muuta kuin joskus torille, mutta siellä ovat hiljaista poikaa.

• Anonyymi

Meillä sanotaan mnääkin oon.

• Anonyymi

Minä Pohjois Savoksi on Juusto

• Anonyymi

No tuota, "mä" tai "minä" ovat ne sanat, joita useimmat ensimmäisenä pronominina käyttävät Pohjois-Savossa. "Mie" on jotain karjalaa eikä savoa.

• Anonyymi

Mie kuule sanon lapin äijänä sen, että samahan tuo on ja olokhot mite lystää. Mitä tet murehitta sanomisista mithän.

• Anonyymi
      UUSI
    • Anonyymi
      UUSI

Käytetäänkö Tuusniemellä paljon ohovia? On jotenkin sellaista itikkaryteikköä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi rikollista

"Molemmat vangitut ovat osoitetietojen perusteella kotoisin reilun sadan kilometrin päästä Suomussalmelta. Molemmilla on
      Suomussalmi
      40
      3117
    2. Mitä tekee Rebelwerks?

Rebelwerks myy melkein kaiken tavaransa. Onko Rebelwerks menettänyt järkensä? Vai onko hän lopultakin tullut järkiinsä
      Taivalkoski
      28
      2823
    3. Varmaan olen odotellut ihan turhaan

Kutsua luoksesi kylään Superman?
      Ikävä
      47
      1938
    4. **** mies anna jokin vinkki

Mistä tiedän, että vielä toivot että kuulet minusta. Aikaa on kulunut...
      Ikävä
      114
      1626
    5. Edunvalvontaako mtk?

Mtk ajaa pienien tilojen tukeja pois saadakseen isoille lisää!!!! Oikeinko? Onko liikaa jäseniä ja jäsenmaksuista rahhaa
      Haapajärvi
      70
      1604
    6. Vesa Ahola rehellisin valtuutettu?

Tuli seurattua valtuuston kokous netin kautta. Taitaa valtuutettu Vesa Ahola olla selkeästi rehellisin valtuutettu. Hän
      Kemijärvi
      16
      1510
    7. Jos meillä ei olisi

Ikäeroa, niin oltais aikoja sitten oltu aito pari! Me kuulutaan yhteen🥰
      Ikävä
      161
      1466
    8. Kolme sanaa jotka kuvaa naista jota kaipaat

Kerro jotain hyvää. Hyvä kiertämään.
      Ikävä
      76
      1427
    9. Suojeluvaisto

Mikä herättää miehessä suojeluvaiston naista kohtaan?
      Ikävä
      187
      1406
    10. Ei se yhteys

Niin vain poistu ja lakkaa olemasta. Muista tämä nainen.
      Ikävä
      82
      1361
    Aihe