Mtk ajaa pienien tilojen tukeja pois saadakseen isoille lisää!!!! Oikeinko? Onko liikaa jäseniä ja jäsenmaksuista rahhaa! Eroja tullu ja vsrmasti tulee lisää.....tilattava puuntaimet sitte..en myy tai vuokraa enää.....
Edunvalvontaako mtk?
285
6345
Vastaukset
- Anonyymi
Asiaa...jos vie mtk tuet minulta nii minä kans eroan ja kasvakoot sitte pajua ja muuta puuta...pellot niitä ei kolhoosit saa.
- Anonyymi
No onhan se hienoa, että MTK saa isot tilat kukoistamaan – pienemmät voi sitten kasvattaa pajua ja maksaa kiltisti jäsenmaksuja, joilla isot herrat käyvät lounailla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No onhan se hienoa, että MTK saa isot tilat kukoistamaan – pienemmät voi sitten kasvattaa pajua ja maksaa kiltisti jäsenmaksuja, joilla isot herrat käyvät lounailla.
MTK: Maajussien Tukien Keskittäjä. Eiköhän siinä ole järjestön nimi jo kohdallaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olkaa huoleti. Maat pirstotaan jälleen, kun tulee seuraava sisällissota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olkaa huoleti. Maat pirstotaan jälleen, kun tulee seuraava sisällissota.
Taitaa eka olla 3.mailmansota....mut senki jälkeen myös pikkutilat arvossaaan....ja ruoka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa eka olla 3.mailmansota....mut senki jälkeen myös pikkutilat arvossaaan....ja ruoka.
Joo näin tulee menemään. Siten tällainen vastakkainasettelu, jossa pientiloja kyykytetään, on turhaa. Sodat tulee kaatamaan jättikolhoosisuunnitelmat.
- Anonyymi
Oikia maajussi ei puita ja hömppiä kasvata. Sem tempun jos on valamis tekemään niin tekee eikä märise valtiolta tukia
- Anonyymi
Kommentista huokuu miten riitaista porukkaa maajussit on. Aina ollaan riistämässä toisilta tai himoitsemassa toisen peltoja. Hyi olkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommentista huokuu miten riitaista porukkaa maajussit on. Aina ollaan riistämässä toisilta tai himoitsemassa toisen peltoja. Hyi olkoon.
Valtion tulonsiirtoahan tuossa joku vaatii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtion tulonsiirtoahan tuossa joku vaatii
Poo Poo Blues - Pooper Trooper
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poo Poo Blues - Pooper Trooper
Tämä kipale on kyllä juuri sopiva amthem toisinajattelijoiden korville.
- Anonyymi
Minä en ainakaan ole koskaan liittynytkään siihen paskajärjestöön.
- Anonyymi
Hyvä ja moni muu eroaa ja loput saa järkyttävät jäsenmaksut.....
- Anonyymi
Mikäli pientilojen asemaa aiotaan vielä kurkistaa, niin kannustan pientilallisia maiden myymisen sijaan miettimään esimerkiksi henkilökohtaisen sähköautoradan tai golfkentän perustamista. Maksetaan potut pottuina.
- Anonyymi
Tuskin sen pienemmän tukia suurta enempää kukaan laskee. Tekee goflkentän, jos tykkää. Siinä tulee kertoneeksi samalla touhun olleen samantekevää tähänkin asti eikä kannattavuus ongelma, jos itselle kuluja tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin sen pienemmän tukia suurta enempää kukaan laskee. Tekee goflkentän, jos tykkää. Siinä tulee kertoneeksi samalla touhun olleen samantekevää tähänkin asti eikä kannattavuus ongelma, jos itselle kuluja tekee.
Suuri osa viljelijöistä käy muualla oikeissa töissä. Pelkkää viljelijän riistoa on maatalous. Golfkenttä olisi kyllä virkistävä tuulahdus tuossa omassa pihapiirissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuri osa viljelijöistä käy muualla oikeissa töissä. Pelkkää viljelijän riistoa on maatalous. Golfkenttä olisi kyllä virkistävä tuulahdus tuossa omassa pihapiirissä.
Eikös suurnavetta ole valmistumassa jonka yksi osakas käy muualla töissä? Osuuspankissa rahoitus puolella päättämässä rahoituksesta. Voi ristus mitä paskaa Osuuspankissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mtk ajaa pieniltä tukia pois siirtääkseen isoille lisää...mie en maksa ens vuoden jäsenmaksua...en!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mtk ajaa pieniltä tukia pois siirtääkseen isoille lisää...mie en maksa ens vuoden jäsenmaksua...en!!
Kyllä näin on. Tietyt tuotantosuunnat varsinkin on ajettu alakynteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäpä myel? Pientilallista maksavat suhteellisesti enemmän maksuja kuin suuret.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäpä myel? Pientilallista maksavat suhteellisesti enemmän maksuja kuin suuret.
Häh? Pikkumyel suhteellisesti kannattavimpia eläkemaksuja. Valtio pistää saman sinne eläkepottiin. Miettikää ny ite. 10ha höpöheinää saatte viistonnii valtiolta vuotee ja eläke päälle. Luulis piisaavan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Häh? Pikkumyel suhteellisesti kannattavimpia eläkemaksuja. Valtio pistää saman sinne eläkepottiin. Miettikää ny ite. 10ha höpöheinää saatte viistonnii valtiolta vuotee ja eläke päälle. Luulis piisaavan
Höpöheinä on helvetin rumasti sanottu. Taidat olla kokkari. Aika monilla pientiloilla viljellään viljaa tai pidetään eläimiä. Ei oo syytä niputtaa pientilaa yhteen höpöheinän kanssa. Tarkistapa nulikka mielipiteesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fart Beat - Pooper Trooper
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fart Phonk - sma$her
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöheinä on helvetin rumasti sanottu. Taidat olla kokkari. Aika monilla pientiloilla viljellään viljaa tai pidetään eläimiä. Ei oo syytä niputtaa pientilaa yhteen höpöheinän kanssa. Tarkistapa nulikka mielipiteesi.
Aika monil pien tiloilla on nurmee jonka joku muu tekee ja tuki jää eläke ja palkka tulojen lisäksi. Aika helvetin rumast sanottu olevansa maajussi lampaalla tai konilla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika monil pien tiloilla on nurmee jonka joku muu tekee ja tuki jää eläke ja palkka tulojen lisäksi. Aika helvetin rumast sanottu olevansa maajussi lampaalla tai konilla
Päivän ekat naurut. Koniksihaukkuja saapunut paikalle
Tulee deja vu, että olet spämmännyt näitä maatalousaiheita ennenkin. Jos toisen nurmet, hepat tai traktori saa sun otsasuonen pullistumaan, niin kannattaa vilkaista peiliin, missä se suurin ongelma seisoo. Katkeruutes ei tee susta viljelijää, eikä myöskään asiantuntijaa. Meillä muilla on nyt peltoja hoidettavana, sulla vaan näppäimistö märissä kämmenissä. Palkkatulot ja pientila on lisäksi yhdyssanoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poo Bum Pop Bum tähän taustalle by Poopy Man. Sen jälkeen deejii voi pyörittää My Bum Is Itchy. Sitä kuunnellen voi lukea tuohtuneiden kokkarimaajussien vuodatuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päivän ekat naurut. Koniksihaukkuja saapunut paikalle
Tulee deja vu, että olet spämmännyt näitä maatalousaiheita ennenkin. Jos toisen nurmet, hepat tai traktori saa sun otsasuonen pullistumaan, niin kannattaa vilkaista peiliin, missä se suurin ongelma seisoo. Katkeruutes ei tee susta viljelijää, eikä myöskään asiantuntijaa. Meillä muilla on nyt peltoja hoidettavana, sulla vaan näppäimistö märissä kämmenissä. Palkkatulot ja pientila on lisäksi yhdyssanoja.Nii mä sanosi et en pitäs maajussina kaht lammast ja konii. Ketää täs haukkunna toisin ku muut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole maksanut tähänkään asti, kun ei tuon puljun jäsenyydestä ole mitään hyötyä.. sama vaikka peristaisivat ukoille oman marttaliiton.. saman tasoista toimintaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähetyt varmaan eläkeikää, niin hienoa siinä on paukutella henkeseleitä. Montako vuotta jälel?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ilman liitännäistuloja taikka hyvää virkaa ei maanviljely ei enää kannata,kertoi eräs kunnaneläinlääkärikin maataouden kannattavuudesta tältä sitä kysyttäessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nii mä sanosi et en pitäs maajussina kaht lammast ja konii. Ketää täs haukkunna toisin ku muut
Kulut ovat kuitenkin molemmilla suuremmat kuin tulot.
- Anonyymi
The Text Episode - Dr. Dre
- Anonyymi
Moni on eronnu jo mtk ja tämä vähentää varmasti jäsen määrää......riittääkö lopuilla raha maksaa jäsenmaksu varmaa vuodenvaihteessa korotus tulee taas....alkuvuonnaha korottivat jo.....loppu tulee vetävän käteen....
- Anonyymi
Jos jäsenedut eivät kata jäsenyydestä aiheutuivia kuluja on siitä mitä pikemmin erottava,niin tästä kuin EU:ta sekä Natostakin.
- Anonyymi
Muuan iso tilallinen päässy mtk johtoryhmään ja ajaa nyt pieniltä tukeja pois...saadakseen itelle enempi..ahneudella ei oo rajaa.....ennen metälle ku kolhoosille vuokraa tai myyn peltoni jos mtk saa tuet ajettua niiltä pois. Ennen kesk.johtoiset hallitukset hoiti leikkaukset tukiin nytte etujärjestö!!
- Anonyymi
Edelleen kannattaa miettiä muitakin vaihtoehtoja. Voi olla luova. Se yksityinen golfkenttä tai mikroautorata voisi olla. Nuo itsellä on käyneet mielessä, kun harrastan niitä muutenkin. Olisihan se prameaa. Kyllä 10 hehtaarin muutaman reiän radan saa. Sitten kaivurilla vesiesteitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen kannattaa miettiä muitakin vaihtoehtoja. Voi olla luova. Se yksityinen golfkenttä tai mikroautorata voisi olla. Nuo itsellä on käyneet mielessä, kun harrastan niitä muutenkin. Olisihan se prameaa. Kyllä 10 hehtaarin muutaman reiän radan saa. Sitten kaivurilla vesiesteitä.
Nää on just parhaita. Saa hetken miettiä ja röhönauru. Valittaa ens että viis donaa tukea ei pisaa 70 donan arvoisel pellolle. Sit tuhoat sen pellon et saa tukia etkä myytyy. Mut hei se oli mtk ja isot jotka tän teki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nää on just parhaita. Saa hetken miettiä ja röhönauru. Valittaa ens että viis donaa tukea ei pisaa 70 donan arvoisel pellolle. Sit tuhoat sen pellon et saa tukia etkä myytyy. Mut hei se oli mtk ja isot jotka tän teki.
Eihän se ole tuhoamista, jos perustaa vaikka ihan normaalin golfkentän. Paljon kannattavampaa on muuttaa maalaiskartano golfklubiksi kuin tehdä maataloutta. Tiedät kyllä itsekin. Turha potkia tutkinta vastaan. Hauska jos sait aamun ensimmäiset tyhjäpäiset naurut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et taida tietää edes pellon hintoja. Mistäs kerrostalon parveketupakalta kirjoittelet? 10 hehtaaria ei saa 70t. kuin vain sinun märissä unissasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et taida tietää edes pellon hintoja. Mistäs kerrostalon parveketupakalta kirjoittelet? 10 hehtaaria ei saa 70t. kuin vain sinun märissä unissasi.
Tuski kesanto neval juuri maksaa enempää. Kato vaik tilastoist ja mediaaneista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukkapeltoa pari hehtaaria meillä naisväen ilona. Keräävät itse tuoreet kukkakimput nii ei siitä sen kummempaa hommaa ja kyl irtoo 🤫
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Driftingradoista on kova puute...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ajaa täyttämästä nii yksityinen pulkkamäki tai miksei vaikka slalom
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ajaa täyttämästä nii yksityinen pulkkamäki tai miksei vaikka slalom
Hiekkakenttä tapahtumia varten olisi hyvä. Tekee vielä isot parkkipaikat, niin voisi järjestää Haapajärvirockin.
- Anonyymi
Nom nom nom nom nom nom -Parry Gripp
- Anonyymi
Täskii näkee miten mtk saanu jäsenet tappeleen keskenään....ja eroja tulee varmasti.jokainen saa kasvattaa pellollaan mitä haluaa olipa sitte heinää tai viljaa..viljaa liikaa koska hinta nollilla......
- Anonyymi
Niin tai pitää vaikka niitä paria "konia"
Hittoako se kenellekään kuuluu. Ei oo sitten tarvis konittelijoiden ilmaantua lakki kouras mun kuistille. Kahtiajako sen kun vahvistuu, mutta itseppä nämä eräät kaivaa ojaa joeksi. Polttavaa vaan sillatkin vielä. - Anonyymi
Humalasalkoa täyteen ja vähän omia olusia 🍺🍻😋 voisiko elämä olla enää parempaa?
- Anonyymi
Mulla kasvaa parvekkeella kolme ruukkusalaattia ja yks chili. En ole vielä liittynyt mihinkään. 🌶️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla kasvaa parvekkeella kolme ruukkusalaattia ja yks chili. En ole vielä liittynyt mihinkään. 🌶️
Jos viedään tuet, niin minä vedän jalat pitkälle tuolille, katson chiliä ja sanon: tässä on Suomen uusi ruokaturva
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos viedään tuet, niin minä vedän jalat pitkälle tuolille, katson chiliä ja sanon: tässä on Suomen uusi ruokaturva
Voisitte tilalliset tulla ihailemaan mun parvekkeen kompostia. Siellä on enemmän elämää kuin Suomen hallituksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitte tilalliset tulla ihailemaan mun parvekkeen kompostia. Siellä on enemmän elämää kuin Suomen hallituksessa.
Oon rakentanut parvekkeelle kastelujärjestelmän muovisista limsapulloista. EU voisi ottaa tästä mallia, mutta hallitus todennäköisesti kieltäisi sen, kun se ei oo himoverotettava innovaatio."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oon rakentanut parvekkeelle kastelujärjestelmän muovisista limsapulloista. EU voisi ottaa tästä mallia, mutta hallitus todennäköisesti kieltäisi sen, kun se ei oo himoverotettava innovaatio."
Mun parvekkeella on yksi tomaatti, ja mä tunnen itseni maanviljelijäksi. Jos MTK alkaa jarruttaa mun tomaattiviöjelmää, niin mä perustan oman liiton: MPTK eli Minun Parvekkeen Tukien Keskuksen.
- Anonyymi
Kokoomus ja persut ei ainakaan aja maatalouden asiaa, eikä maatalousministeri ole tarpeeksi ärhäkkä.
- Anonyymi
Kepuministeri tehny suurimmat leikkaukset tukiin!!!
- Anonyymi
Ei ps kok ainakaa oo leikannu niiii palio tukia kun kepu ministert o tehny..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kepuministeri tehny suurimmat leikkaukset tukiin!!!
Nykyisen hallituksen pitäisi perua edellisten pölvästien leikkaukset, mutta kun ei. Uutta leikkausta vaan pukkaa. Peräpukamaiset istuvat ministerit saisivat perua nukkejen leikkaukset ja ajatella omilla aivoillaan. Täysistunnossa ei voi koko aika karata saniteettitiloihinm
- Anonyymi
MTK on unohtanut pienet tilat kokonaan. Isojen edut ajetaan läpi, ja pientilalliset jäävät maksumiehiksi. Jäsenmaksulle ei saa vastinetta. Mitä MTK:lla muka on tarjota minulle???
- Anonyymi
Ei yhtää mittää....ei oo ennenkää ollu...johtajat vaa nostaa siellä isoa palkkaa ja lentelevät brysselissä roisanttia syömässä johtajallaki reilu 200 000 palkka eikä mittää aikaseksi......turha maksu koko mtk.
- Anonyymi
Mtk:sta on tullut kuin vanha traktori – paljon melua, vähän vetoa, ja aina kallis huolto pienviljelijälle
- Anonyymi
Kyllä jäsenmaksu kelpaa pieniltäki ja nostivat vielä moninkertaiseksi....ja nyt sillä rahalla ajetaan vielä tukileikkauksia....ei helevata vieköö!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä jäsenmaksu kelpaa pieniltäki ja nostivat vielä moninkertaiseksi....ja nyt sillä rahalla ajetaan vielä tukileikkauksia....ei helevata vieköö!!!
Justiinsa näin!
- Anonyymi
Vanhalla tili tehään
- Anonyymi
Parvekkeella kyykkii viisi mansikkaa ja yks sammakko. Sammakko katsoo mua silmiin kuin tietäisi, että kohta sataa makaronia
- Anonyymi
Tomaatit alkoivat kuiskia viime yönä. Ensin luulin tuuleksi, mutta kyllä ne sanoivat selvästi: osta lisää multaa.
- Anonyymi
Naapurin kissa kävi kuseksimassa mun ruohosipulit. Nyt se ruohosipuli maistuu aivan sähkölaskulta.
- Anonyymi
Oon laittanut papupavun kasvaan tölkkiin. Se kiipeää jo kolmatta kerrosta, kohta se menee naapurin parvekkeelle ja kysyy sokeria.
- Anonyymi
Mun chilipuska tiputti lehdet pois, koska se pettyi mun elämäntapavalintoihin. Kaadoin ruukkuun kaljaa, kun halusin juopotella yhdessä.
- Anonyymi
Parvekkeen kompostista nousi höyry. En oo varma, oliko se hiilidioksidia vai entisten kaljatölkkien sieluja.
- Anonyymi
Parveke on täynnä pelargoneja, mutta kun katson niitä, näen vain menneisyyteni. Varsinkin sen kesän, kun join limpparia väärästä mukista.
- Anonyymi
Naapurin mies väittää, että mun kurkku on oikeesti käärme. Mä uskon, että se on matkalla kohti korkeampaa tietoisuutta.
- Anonyymi
Parvekkeen lattialle putos siemen. Se on nyt mun uusi lemmikki, nimeksi annoin Sepi.
- Anonyymi
Yöllä kaiteen päällä kasvoi banaani, vaikka en ole koskaan nähnyt banaanin siementä. Se katosi aamulla, ehkä muuttui pilveksi
- Anonyymi
Kukkalaatikosta kuuluu hengitystä. Luulen että basilika on saanut keuhkot
- Anonyymi
Annoin vesikannulle nimeksi Väinö. Nyt se ei suostu kaatumaan, ellei sitä pyydä kauniisti
- Anonyymi
Parvekkeen varjo on pidempi kuin talo itse. Se on lähtenyt kävelemään omille teilleen, eikä ole vielä palannut
- Anonyymi
Naapurin tuoli liukui yöllä metrin eteenpäin. En nähnyt sen liikkuvan, mutta silti se oli aamulla lähempänä taivasta
- Anonyymi
Kasvatan tyhjyyttä saviruukussa. Se kasvaa hyvin hitaasti, mutta silti nopeammin kuin minä..
- Anonyymi
Kuulin sateen, mutta vesi ei osunut mihinkään. Ehkä se kasteli asioita toisessa todellisuudessa..........
- Anonyymi
Sen lisäksi, että keskustelussamme on läsnä normaaleja maanviljelijöitä, osaa ovat ottaneet myös mm. konittelija ja Poppelmäen koulun koululaiset. Heillä on ollut työnään dadaistinen lähestymistapa parvekeviljelyyn. Luovan kirjoittamisen kurssia ohjasi kuka muukaan kuin itseoikeutetusti Arvid Jäärikallio von Poppelmäk.
- Anonyymi
Onko ddaistit.linjoilla. lintsaan koulusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko ddaistit.linjoilla. lintsaan koulusta
Me istutaan mäkis dadailees
- Anonyymi
Isi vei traktorin avaimen että menisin kouluun kun eo mun kiinnosta haluan vain ajaa traktorilla ja istua hampurilaisell kavereiden kanssa. Miks koulussa pitäis istua se on tylsää ja ainoa kiva aine on luova kirjoittaminen Arvid on paras ope mutta kaikki tunnit pitäis olla sen pitämiä että mua kiinnostas
- Anonyymi
Kaikki vain lukee, kukan ei kirjoita. Kissako kielenne vei?
- Anonyymi
Arka aihe...kepulointi tarttunu mtk nytte!! Ennen kepu petti äänestäjät nyyt mtk jäsenet!!!
- Anonyymi
Silti tämä aihe kiinnostaa. Eikö ihmiset uskalla sanoa.mitään?
- Anonyymi
Heinäpellon tyttö siellä niittää,
kahdet saappaat, eikä mikään viittaa.
Hän ei pelkää sateita, eikä sadon puutetta,
kun hän tanssii, kaikki jää katsomaan! - Anonyymi
Perunapellon poika, se vaan kaivaa,
aurinko se polttaa, mutta ei se haittaa.
Kädet maassa, mutta pää ylhäällä,
perunat kasvaa, vaikka kuinka väsyttää! - Anonyymi
Sadonkorjuu se ei ole helppoa,
mutta niin sitä työtä viedään eteenpäin.
Kottikärryt ne menee, mutta ei se ole kiire,
perunat ne on satoa, joka ei jää minnekään - Anonyymi
Bbb
- Anonyymi
Kukaan ei aja maanviljeliän etuja enään......jos häävisti millonkaa ajanu!!
- Anonyymi
Maanviljelijä on vain maksajana. Tiedätte mitä tarkoitan... "Artisti maksaa"
- Anonyymi
Bbb
- Anonyymi
Ccc
- Anonyymi
Ddd
- Anonyymi
Eee
- Anonyymi
Fff
- Anonyymi
Ggg
- Anonyymi
Hhh
- Anonyymi
Iii
- Anonyymi
Jjj
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jjj
Kkk
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kkk
Llll
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Llll
Mmmm
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mmmm
Nnnnnn
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nnnnnn
Oooo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oooo
Qqqq
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Qqqq
Rrrrr
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rrrrr
Sssss
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sssss
Ttttt
- Anonyymi
Vvvv
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vvvv
Wwww
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wwww
Xxxxx
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Xxxxx
Yyyyy
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yyyyy
Zzzzzzz
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Zzzzzzz
Åååååå
- Anonyymi
Ööööö
- Anonyymi
Purra lääkkeet
- Anonyymi
Valtiovarainministeri liittyy keskusteluun millä tavalla
- Anonyymi
Muista ettei kannata ottaa tuplia. Menee vaan koko päivä pilalle.
- Anonyymi
Pppp
- Anonyymi
Ainahan isot on syöneet pienet,asiassa kuin asiassa.Sääliksi käy pienet,ahkerat tuottajatilat.Siellä työtä tehdään vielä sydämellä,isoilla kiiluu silmissä vain isot tuotot.
- Anonyymi
Joo ja sitten puhutaan suurella suulla ruokaturvasta. Vaalilupauksissa lupasivat puolustaa pienten tilojen asemaa. Ja p*skat sanon minä. Huijarit hallitus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ja sitten puhutaan suurella suulla ruokaturvasta. Vaalilupauksissa lupasivat puolustaa pienten tilojen asemaa. Ja p*skat sanon minä. Huijarit hallitus
Mtk ajaa leikkauksia ei hallitus. Nyt kääntyny asiat päälaelleen!! Enne kepuhallitus leikkasi ja mtk vastusta .....nyt mtk ajaa leikkauksia!!!! Hullua!!!
- Anonyymi
Sinähän oikein kuumaan perumaan upotit haarukkasi
- Anonyymi
Aa1
- Anonyymi
Aa2
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aa2
Aa3
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aa3
Aa4
- Anonyymi
Aa5
- Anonyymi
Aa6
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aa6
Aa7
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aa7
Aa8
- Anonyymi
Aa9
- Anonyymi
Ab1
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ab1
Ab2
- Anonyymi
Ab3
- Anonyymi
Ab4
- Anonyymi
Ab5
- Anonyymi
Ab6
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ab6
Ab7
- Anonyymi
Ab8
- Anonyymi
Ab9
- Anonyymi
Bb1
- Anonyymi
Bb2
- Anonyymi
Bb3
- Anonyymi
Bb4
- Anonyymi
Bb5
- Anonyymi
Bb6
- Anonyymi
Bb7
- Anonyymi
Bb8
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bb8
Bb9
- Anonyymi
Bc1
- Anonyymi
Bc2
- Anonyymi
Bc3
- Anonyymi
Bc4
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bc4
Bc5
- Anonyymi
Bc6
- Anonyymi
Bc7
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bc7
Bc8
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bc8
Bc9
- Anonyymi
Cc1
- Anonyymi
Cc2
- Anonyymi
Cc3
- Anonyymi
Cc4
- Anonyymi
Cc5
- Anonyymi
Cc6
- Anonyymi
Cc7
- Anonyymi
Cc8
- Anonyymi
Cc9
- Anonyymi
Äo-testi: Mikä tulee seuraavaksi?
- Anonyymi
Tämä on yhteiskunnallisesti tärkeä aihe. Miksi ei herätä enempää keskustelua?
- Anonyymi
Pienviljeliöitä jo nii vähä!! Sillä niitä voi kyykyttää..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienviljeliöitä jo nii vähä!! Sillä niitä voi kyykyttää..
No olisko kyykytyksen aika loppua?!?!?!???
- Anonyymi
Nyt on riemun raikkahin aika
- Anonyymi
Miksi tonttu-ukkoja ei saa mainita? On totta, että niillä on punaiset vaatteet, mutta olisiko ne jonkun muun värisellä nutulla sitten hyväksyttävämpää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tonttu-ukkoja ei saa mainita? On totta, että niillä on punaiset vaatteet, mutta olisiko ne jonkun muun värisellä nutulla sitten hyväksyttävämpää?
Hei gubet pomppikas
🐇🐰🐇🐰🐇🐰🐇🐰🐇🐰🐇🐰🐇🐰
- Anonyymi
Ko suuria sen?
- Anonyymi
Onko palstalla sen paljon suuria?
- Anonyymi
Semmosia suuria on jo 13
- Anonyymi
JAXUHALI ootte upeita 😘
- Anonyymi
Mihin tää nyt liittyy.
- Anonyymi
DohsohpPshphphphph
- Anonyymi
Rpejodvobdövöeöshphö
- Anonyymi
Flhdlvlsvlzbödbödböb
- Anonyymi
Lhödvdldlbwp öbövövc
- Anonyymi
Dlvlözhödjödöövjj
- Anonyymi
Dbpsbpshohdöhdph
- Anonyymi
Flhdöjdödjöjdöjäjäj
- Anonyymi
Cc1
- Anonyymi
Cc2
- Anonyymi
Cc3
- Anonyymi
Cc4
- Anonyymi
Cc5
- Anonyymi
Cc6
- Anonyymi
Cc7
- Anonyymi
Cc8
- Anonyymi
Cc9
- Anonyymi
Dd1
- Anonyymi
Dd2
- Anonyymi
Dd2
- Anonyymi
Dd3
- Anonyymi
Dd4
- Anonyymi
Dd5
- Anonyymi
Dd6
- Anonyymi
Dd7
- Anonyymi
Dd8
- Anonyymi
Dd9
- Anonyymi
Ee1
- Anonyymi
Ee2
- Anonyymi
Ee3
- Anonyymi
Ee4
- Anonyymi
Ee5
- Anonyymi
Ee6
- Anonyymi
Ee7
- Anonyymi
Ee8
- Anonyymi
Ee9
- Anonyymi
Ff1
- Anonyymi
Ff2
- Anonyymi
Ff3
- Anonyymi
Ff4
- Anonyymi
Ff5
- Anonyymi
Ff6
- Anonyymi
Ff7
- Anonyymi
Ff8
- Anonyymi
Ff9
- Anonyymi
Uuuuuuuup
- Anonyymi
Up1
- Anonyymi
Up2
- Anonyymi
Jollai jääny lääkkeet ottamati!!!
- Anonyymi
Syä sä vaa hampparis loppuu ja kiiruhda vessaan. Räjähtää pönttö
- Anonyymi
LOL
- Anonyymi
Istun mäkkäris lol
- Anonyymi
Söin jo 2 juustoo
- Anonyymi
Nää ranskilset loppuu liian nopeesti
- Anonyymi
Luuri melkeen akku finaalis 😭
- Anonyymi
Tilasin idok kokiksen
- Anonyymi
Joku katto mua oudosti äske
- Anonyymi
Pitäskö ottaa vielä nugetit
- Anonyymi
Miks koulu on ees olemas
- Anonyymi
Kaveri ei vastaa snäpis
- Anonyymi
Te saatte kelvata
- Anonyymi
Yx orja katto mua pitkää äsken
- Anonyymi
Pitäs mennä ostarille pyörii
- Anonyymi
Ehkä meen nauramaan ala-asteen aidan taa
- Anonyymi
Mihin edes tarvii matilka
- Anonyymi
Sain maksettua ilmankin
- Anonyymi
Mtk matikan tehtävien kavahtajat
- Anonyymi
Menikö pikein
- Anonyymi
Oo hiljaa gubbe
- Anonyymi
????????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
????????
Olet joku palstasetä, joka suoltaa tekstiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet joku palstasetä, joka suoltaa tekstiä.
En kun lintsaan
- Anonyymi
Ei kannata uskoa palstaäijän selityksiä.
- Anonyymi
Täälnköy koko ajan porukkaa. Koulusta
- Anonyymi
Otan jätskin
- Anonyymi
Ylilaudalla parhaat läpät
- Anonyymi
Äiti sanoi etten saa lukea sitö
- Anonyymi
Splörts
- Anonyymi
Spruuuuuuuuuuuuuut
- Anonyymi
Bum
- Anonyymi
Prrrrrrrr
- Anonyymi
Bop
- Anonyymi
Hyyyyyyiiii
- Anonyymi
Haisee
- Anonyymi
Eikö mäkin tädit tule
- Anonyymi
Miksei
- Anonyymi
Toisitte edes vauvapyyhkeitä
- Anonyymi
Niitä hyvän hajuisia
- Anonyymi
Prrrrrrööööööööööt boks
- Anonyymi
Lisää vain tulee eikä ole vaihtopikkareita repus
- Anonyymi
En ehtinyt ajoissa vessaan
- Anonyymi
Joudunko istumaan bussiin kakat housussa
- Anonyymi
Onko bussissa vessaa
- Anonyymi
Voinko istua bussin vessassa koko matkan oulusta haapajärvelle
- Anonyymi
Iiiiiiiiiso kakka
- Anonyymi
Sen pökäle suuri
- Anonyymi
Suuri pökäle sen
- Anonyymi
Senkakkasuuuuuuri iskee
- Anonyymi
Pökälesensuuuuuuroio
- Anonyymi
Sen pökäle oli niin suuri
- AnonyymiUUSI
Mtk kusettaa jäseniään......
- AnonyymiUUSI
Kyllä. Ja se kus haisoo väkevältä urealta
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1094206
- 783456
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?763249Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?243189Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223072- 722896
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452760Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim602678Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852519- 332364