Eli pitääkö n. 1 kk käytetty hiili heittää pois vai voiko sen kuivata ja käyttää joskus myöhemmin uudestaan? Sillä on suodatettu lääkejäämiä pois.
Onko aktiivihiili kertakäyttökamaa?
3
2923
Vastaukset
- Jani
Aktiivihiilen saa uudelleen käyttökuntoon mutta se pitää tehdä muistaakseni n. 500 asteen lämmössä kuivaamalla. Kotiuunit pystyvät harmi kyllä vain 300 asteeseen joten se ei taida ihan riittää.
Kaipa sitä voisi nuotiomenetelmällä (tai leivinuunilla) jonkinlaisen krematorion kehittää mutta voi olla aika työlästä ja laatua on vaikea valvoa. Periaatteessa siis täytyy ikävä kyllä sanoa että aktiivihiili on "kertakäyttökamaa" - KAri
Ikävä kyllä se on kertakäyttökamaa, sillä aktiivihiileen kertynyttä lääkejäämää ei saa pois. Aktiivihiilen idea perustuu juuri siihen, että se imee epäpuhtaudet itseensä.
Eli siis aktiivihiili toimii niin kauan, kun sen absortiokyky loppuu, siis "täyttää".
-KAri-- japa
Mä käytän aktiivihiiltä siten että sitä suurempirakeista(saa akvaliikkeistä n. 50mk litran pussi)pari vkoa ja aina väliin sitten sellaista aktiivihiili jauhetta jonka pakkaan sukkahousun sisään. Se jauhe tukkeutuu suodatin patruunassa nopeammin mutta suodattaa pienemmätkin epäpuhtaudet tarkemmmin pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733614Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91971Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2251315- 1341186
- 1001063
- 1081036
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil681001- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876