Kirkollisvero nousee Raumalla järjettömästä syystä

Anonyymi-ap

17

1178

Vastaukset 17

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Erosin kirkosta kymmenisen vuotta sitten, rahaa on säästynyt n. 3000 euroa. En ole jäänyt mistään paitsi.

• Anonyymi

Kirkollisveroa maksavat, maksavat keskimäärin jo n. 450€ vuodessa.

Melko tyyris jäsenmaksu, kun noita 'palveluita' ei käytä kuin muutama prosentti jäsenistä.

Kirekollisveroa maksamalla ei edes saa alennusta hautauskuluista.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Seurakuntalaisten ylitse käveltiin taas

• Anonyymi00016

Täällä on seurakunnassa ihan turha yrittää vaikuttaa mihinkään. Raha kyllä kelpaa.

• Anonyymi00005

Taitaapi tulla ero kirkosta.

• Anonyymi00006

Vielä on vuoden loppuun aikaa erota kirkosta, muuten joutuu kalliiden projektien maksumieheksi ensi vuonna.

https://eroakirkosta.fi/

• Anonyymi00008

"Kukaan ei halua talous­ongelmaista Pyhärannan seurakuntaa riesakseen – mustapekka päätymässä Rauman seurakunnalle"

https://yle.fi/a/74-20215583

Nyt viimeistään kannattaa erota kirkosta, joka laskuttaa toisten epäonnistuneen taloudenpidon meillä.

• Anonyymi00009

Kirkko takoo kymmenien miljoonien eurojen tulosta joka vuosi, mutta silti kirkollisveroja korotetaan joka vuosi ympäri Suomea. Yksittäisten seurakuntien talous ei kiinnosta kirkon keskushallintoa tippaakaan. En ole enää jäsen, ymmärrettävistä syistä.

• Anonyymi00010

Tuolla keskushallinnossa osataan kyllä pelata niin, ettei oma jakkara tutise, ainakaan ennen kuin on itse päässyt eläkkeelle.

Tavan tallaajan tilanteet ei juurikaan kiinnosta - paitsi puheissa.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Tuolla keskushallinnossa osataan kyllä pelata niin, ettei oma jakkara tutise, ainakaan ennen kuin on itse päässyt eläkkeelle.

Tavan tallaajan tilanteet ei juurikaan kiinnosta - paitsi puheissa.

Noin se on aina ollut. Mitä suurempi lahko, sitä suurempi bisnes ja sitä suuremmat palkat johtoportaassa. Arkkipiispan palkka on muistaakseni luokkaa 150 000 vuodessa.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Noin se on aina ollut. Mitä suurempi lahko, sitä suurempi bisnes ja sitä suuremmat palkat johtoportaassa. Arkkipiispan palkka on muistaakseni luokkaa 150 000 vuodessa.

Kova palkka valehtelusta.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Kova palkka valehtelusta.

Mielestäni kirkollisverosta voitaisiin jo luopua. Uskontoon perustuva verotus ei sovi yhteiskuntaamme, koska emme elä keskiajalla emmekä jossain Lähi-idän kehitysmaassa. Lahkot kerätkööt itse rahansa ilman valtion veroviranomaista.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Mielestäni kirkollisverosta voitaisiin jo luopua. Uskontoon perustuva verotus ei sovi yhteiskuntaamme, koska emme elä keskiajalla emmekä jossain Lähi-idän kehitysmaassa. Lahkot kerätkööt itse rahansa ilman valtion veroviranomaista.

Mutta kun papin pitää saada ajaa Bemarilla ja kirkkoherran Mersulla! Yhteisen edun nimissä jokaisen täytyy kuulua kirkkoon ja tukea näitä yleviä tavoitteita!

• Anonyymi00018
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Tämä. Nyt järki ja sivistys käyttöön, mitään jumalia ja maahisia ja menninkäisiä ei ole olemassa, älkää antako ahneiden uskonmiesten kusettaa itseänne.

• Anonyymi00014

Meriristi on ainakin nykyään tehokkaassa käytössä, nyt siellä on hyvä ruokakin joidenkin tilaisuuksien yhteydessä.

• Anonyymi00015

Hemmetin kalliiksi se kylläkin tulee.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      616
      1625
    2. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      44
      877
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      487
      753
    4. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      14
      743
    5. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      45
      662
    6. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      41
      614
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      566
    8. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      32
      533
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      510
    10. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      161
      498
    Aihe